Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
qed

Osama bin Laden dau - tror noen det vil hjelpe?

Recommended Posts

yes - fantastiske nyheter - bin laden ble pepret av helikopterbårne navy seals dypt inni Pakistan (for noen menn forresten wub.png).

Ingen tvil om symboleffekten, ikke minst sikrer det sannsynligvis obama sitt gjenvalg fordi han kan legitimere afghanistankrigen det neste året. Videre tipper jeg det vil føre til en selvtilittknekk blant Al-Qaida soldater i afghanistan og en tilsvarende boost for styrkene fra vesten.

Men - jeg er vel ikke så veldig sikker på at "krigen mot terror" slutter der. For det første har man i mye større grad begynt med separate terrorceller som uansett ikke har kontakt med noe ledelse og ikke har en hierarkisk struktur. Og selvom symboleffekten av Osama ikke bør undervurderes som motivasjonseffekt for hans krigere så vil det vel med all sannsynlighet komme en ny kar til å ta over ledelsen?

Hva tror dere?

Enig i det du sier om symboleffekten for styrkene på begge sider, om Obama blir gjenvalgt er jeg dog usikker på. Han har fortsatt store problemer innad i eget land, og Osama var jo nesten litt gammelt nytt, når den umiddelbare gleden får lagt seg tror jeg han ender opp med lite ekstra fra dette.

Forøvrig fantastisk glad de endelig har fått has på han ' /> Obama killed Osama! Men hvem skal USA hate nå? Er vel Kim Jong Il som er den neste djevelen som skal samle USA mot en felles fiende.

[url=

Ayman al-Zawahiri er vel det mest aktuelle kandidaten til å ta over? Han har jo sine år i Al Qaida og er en kjent person, men han er nok ikke et like stort symbol som Osama, som har holdt seg i live i så lang tid og vært en leder i flere tiår.. Al Qaida har definivivt blitt svekket nå og jeg tror kampen fremover kommer til å bli hakket lettere, men det vil være i det store perspektivet.

Når man har fått summet seg litt i østen og begynt med organiseringen igjen, så kommer vi mest sansynligvis til å se en økning i terrorangrep før kurven flater ut og går under det nivået den er på nå. Det er min lille spådom.

Det kan nok bli noen måneder nå med ugreie avisfremsider tenker jeg..

En psykopat dør, en annen tar over.

Når det er sagt sitter det maaaaange andre psykopater i andre steder av verden, som er minst like farlig som Osama bin laden.(Les:Iran, Nord-Korea + ett hav av land i Afrika)

Bra dem tok saukuken.

De kunne fått med han vi har liggende her i landet og med det samma.

Sånn kan det gå når han ikke er smart nok til å heller reise til Norge. Hadde han bare kommet seg inn her så hadde vi gjort alt vi kunne, uansett hvor mye PST, Politi og penger som kreves, for å beskytte ham mot hans fiender. Tenk å ta livet av et menneske, attpåtil et kjent menneske som representerte selveste håpet for de stakkars islamistene sad.png Han døde nå heldigvis med en kvinne som menneskelig skjold, sånn som enhver modig mann i kamp bør !

Han døde nå heldigvis med en kvinne som menneskelig skjold, sånn som enhver modig mann i kamp bør !

Radikale islamister i et nøtteskall.

Har en kvinne fra eller til noe å si? Han får jo toåsøtti nye nå..

En ting jeg syntes var mektig rart at Osama Bin Laden ikke søkte asyl i norge?

Her lever man jo fritt, ikke blir man utlevert, og man får bade i den norske velferdstat sine penger.

Han ble skutt i hodet med en barett, kroppen er uidentifiserbar smile.png Kan vaere hvem som helst tbh.

Vell, tror det ikke før jeg får se det med egne øyne!

Om han så er dumpet i havet som det påståes var vel det litt vel kjapt? :Dhuh.png

Imslamsk tro vettu, skal jo gravlegge før det har gått 24 timer.. Dessuten er vel ikke amerikanerne supergira etter å danne et minnesmerke for osama..

Toss him in the ocean!!

Tenker som så at usa burde ha rimelig gode kort på hånden når det kommer til identifisering av liket egentlig.. De burde forsikre seg i mine øyne og dermed bør de ha gode bevis..

De har sikkert dødssertifikatet hans.. :D

Leste at dem fløy ham tilbake til Afghanistan med helikopter og gjorde DNA-sjekk før dem dumpa han i havet. Men såvidt jeg vet, er det ikke noe særlig til hav i Afghanistan...

I smell owls in the moss.

haha nice lie, osama lever nok i beste velgående sheep.jpg : )