Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
zpam

Ny gameplaytrailer til BF3

Recommended Posts

Hva er poenget med å klage over SP? Drit i å spille det da. At en kunne fått en bedre MP om SP var droppet er bare spekulasjoner og på ingen måte noen vedtatt sannhet.

Hva har enspillerkampanjen med konsoll å gjøre? Kan likegodt snu det og si "DICE lager en enspillerkampanje for å blidgjøre PC-fansen - så kan konsollfolket kose seg med flerspillerdelen". Bla bla.

Og det er litt morsom at DICE som mange ganger har kritisert Call of Duty nå lager en enspillerkampanje som likner på COD.

Tror jeg kommer til å kjøpe to eksemplar av BF3, ett til pc og ett til xbox ;)

Synes det er mye bedre å spille singleplayer-spill på xboxen ettesom at her spiller de visuelle elementene mye mer inn. Digger å kunne slappe av i sofaen og bli blåst avgårde, og dratt inn i "historien", av hjemmekinoanlegget :D MP i BF-serien foretrekker jeg mest på PC, så da får jeg både i pose og sekk biggrin.png

I HELVETE NADAR! Jeg er faen meg målløs. Det eneste du gjør er å dra latterlige prosentandeler ut av eteren.

I HELVETE NADAR! Jeg er faen meg målløs. Det eneste du gjør er å dra latterlige prosentandeler ut av eteren.

Hadde det bare vært så vel...

Prosentandelene var uansett bare eksempler jeg brukte for å forsøke å forklare hva jeg mente, de var aldri ment som fakta. Beklager dersom det var litt utydelig for deg.

gj å gjøre scavenger målløs...få som klarer det så kanskje roe litt ned på klagingen )))))))

. Jeg er av den oppfatning at desto mer et firma har som eneste mål å tjene mest mulig penger, desto dårligere kvalitet har produktene, de aller fleste tilfeller hvor noen lager noe virkelig bra kan man se at det er andre, overordna mål som har vært til stede.

Nadar har snakketøyet i orden !

. Jeg er av den oppfatning at desto mer et firma har som eneste mål å tjene mest mulig penger, desto dårligere kvalitet har produktene, de aller fleste tilfeller hvor noen lager noe virkelig bra kan man se at det er andre, overordna mål som har vært til stede.

Nadar har snakketøyet i orden !

Nei, han lever i en fantasiverden. Et firma hvor det å tjene penger ikke er hovedmålet? :D

Tror jeg kommer til å kjøpe to eksemplar av BF3, ett til pc og ett til xbox ;)

Synes det er mye bedre å spille singleplayer-spill på xboxen ettesom at her spiller de visuelle elementene mye mer inn. Digger å kunne slappe av i sofaen og bli blåst avgårde, og dratt inn i "historien", av hjemmekinoanlegget :D MP i BF-serien foretrekker jeg mest på PC, så da får jeg både i pose og sekk ' />

Skjønner det med å slappe av i sofaen, men siste jeg sjekket så får du ikke dx11 grafikk inn i en 5 år gammel xbox?

p

Så lenge det ikke ser ut som alle skytespillene som kommer ut for tiden (COD/BC2) er jeg fornøyd med grafikken egentlig.

Nymotens grafikk suger, bare spør gamingriggen min!

:D

haha, utrolig mange negative personer her inne. Snakk om å spy ut eder og galle mot et spill som vi kun har sett 2-3 minutt fra scriptet sp fra.

Har DICE gitt ut bra spill før----JA

Har vi blitt litt skuffet også av og til----JA

Ergo, vi vet de kan, la oss håpe de får tid/penger/ideer nok til å gjennomføre :-)

Gogogogo november

For those who don't know - no, we aren't doing the big character-based, movie-style, rail-shooter monster. For one, that costs a ridiculous amount of money to do - and for another, we're not always too fond of those things. Not a lot of replay value, usually.

Her er hva en annen spillutvikler sier om å implementere singleplayer..

De burde jo ha peiling -mao det koster sykt mye penger.. men om det er som noe sier at det er det som finansierer multiplayeren så er det jo greit da... samma for meg :D

haha, utrolig mange negative personer her inne. Snakk om å spy ut eder og galle mot et spill som vi kun har sett 2-3 minutt fra scriptet sp fra.

Ergo, vi vet de kan, la oss håpe de får tid/penger/ideer nok til å gjennomføre :-)

Gogogogo november

Hæ ?

Battlefield 2142, Battlefield, Bad Company, Battlefield Heroes, Battlefield 1943 (Ble utsatt i flere år og kom aldri), Bad Company 2 og Medal of Honor.

Det er faktisk 6år siden Batlefield 2 kom, og det mener jeg ikke var bra heller. Battlefield 1942 fra 9år tilbake hadde alt vi ønsket. Store åpne områder, perfekt skadesystem (Man døde av å bli truffet av kuler), lynkjappe menyer og loading. Dette var 9år tilbake! Dem har enda ikke klart å snudd seg så at folk er skeptiske ? Oh yeah ........

Gogogogo november

Hæ ?

Battlefield 2142, Battlefield, Bad Company, Battlefield Heroes, Battlefield 1943 (Ble utsatt i flere år og kom aldri), Bad Company 2 og Medal of Honor.

Det er faktisk 6år siden Batlefield 2 kom, og det mener jeg ikke var bra heller. Battlefield 1942 fra 9år tilbake hadde alt vi ønsket. Store åpne områder, perfekt skadesystem (Man døde av å bli truffet av kuler), lynkjappe menyer og loading. Dette var 9år tilbake! Dem har enda ikke klart å snudd seg så at folk er skeptiske ? Oh yeah ........

vel, for min del så var bf 42/Vietnam/Bf2 de beste fps-spillen i sin tid. Kanskje ikke perfekte spill, men når de var aktuelle, så var det ingen bedre.

Men du spilte kanskje noen bedre spill du på den tiden? Kanskje noen spill med flere mods? Kanskje noen spill som fremdeles har mange aktive servere?

BF:BC2 hadde ikke samme feelingen, men med ny grafikkmotor som utvidet grensene på noen områder. Men var selvsagt et konsollspill, og dermed ubrukelig.

Men kjenner jeg treger på at jeg innvolverte meg her. Blir i dårlig humør bare av å lese all den dritten og negativiteten som Gwaihir og Avean spyr ut.

Hvorfor tror du vi poster våre bekymringer ?

Vi ØNSKER å få tilbake den gode tiden der vi alle her på forumet satt og spilte sammen og ikke gjennom et matchmaking system hvor vi aldri møtes lengre.

Har seriøst ikke tall på hvor lenge siden jeg har spilt med noen fra forumet her annet enn i Starcraft 2 for tiden. Tror vi alle sammen vil at Battlefield 3 skal bli sinnsykt bra,

men det er ingenting "hittil" som viser til at dem snur trenden med å følge i sporene til Call of Duty serien.

Det er et diskusjons forum og da er vel meningen at vi faktisk diskuterer.

Hvorfor tror du vi poster våre bekymringer ?

Vi ØNSKER å få tilbake den gode tiden der vi alle her på forumet satt og spilte sammen og ikke gjennom et matchmaking system hvor vi aldri møtes lengre.

Har hatt mange gode timer på en bf.no BC2-server mens jeg har jabbet skit med andre folk fra forumet på bf.no sin mumble-server.

Der er vi enige - som jeg forklarte over tenker jeg meg kanskje 60% Frostbite/generelt, 20% SP og 20% MP for å ta noe ut av lufta. Om man sammenligner det med 60% Frostbite og 40% MP, så får man fortsatt halvparten så mye innsats på å lage selve multiplayeren (altså, innhold + gameplay), men så er spørsmålet selvsagt om mange nok kjøper spillet for singleplayeren (dvs, som IKKE hadde kjøpt det om det bare var MP) at dette veies opp.
Vet ikke helt om prosentregningen din holder mål, Nadar :D

SP-delen kommer jo på toppen av resten av utviklingsarbeidet. At de har gitt en gjeng med utviklere i oppdrag å lage en SP-kampanje betyr jo ikke nødvendigvis at det blir mindre tilgjengelige ressurser til å utvikle MP-delen. La oss si generelt utviklingsarbeid er 1000 arbeidstimer (tall dratt rett ut av lufta, og neppe i nærheten av reell utviklingstid), MP-spesifikt arbeid er 500 timer. Det betyr ikke at hvis man skal lage en SP-del i tillegg, så blir det 250 timer hver til MP og SP, det betyr heller at man legger på 500 timer til som går til SP-utvikling. Så selv om andelene endrer seg fra 2/3 generell utvilking, 1/3 MP-spesifikk utvikling til 50%, 25% og 25%, så er det ikke mindre arbeid som ligger bak noen av delene. Det betyr bare at det er lagt ned mer ressurser i spillet som helhet, som utviklerne håper på å tjene inn ved økte salg.

Vet ikke helt om prosentregningen din holder mål, Nadar :D

SP-delen kommer jo på toppen av resten av utviklingsarbeidet. At de har gitt en gjeng med utviklere i oppdrag å lage en SP-kampanje betyr jo ikke nødvendigvis at det blir mindre tilgjengelige ressurser til å utvikle MP-delen. La oss si generelt utviklingsarbeid er 1000 arbeidstimer (tall dratt rett ut av lufta, og neppe i nærheten av reell utviklingstid), MP-spesifikt arbeid er 500 timer. Det betyr ikke at hvis man skal lage en SP-del i tillegg, så blir det 250 timer hver til MP og SP, det betyr heller at man legger på 500 timer til som går til SP-utvikling. Så selv om andelene endrer seg fra 2/3 generell utvilking, 1/3 MP-spesifikk utvikling til 50%, 25% og 25%, så er det ikke mindre arbeid som ligger bak noen av delene. Det betyr bare at det er lagt ned mer ressurser i spillet som helhet, som utviklerne håper på å tjene inn ved økte salg.

Jeg tror ikke det er prosentregningen min det er noe feil med, men vi ser ikke på det helt likt. Mitt utgangspunkt er: De må forholde seg til en eller annet beregnet inntjening når de skal bestemme rammene for totale utviklingskostnader. I og med at prisen på et spill er mer eller mindre "fast" på ca 500,- blir det så enkelt som å si at: Så mange vil skal vi selge for å gå brake-even. Da er det rammen for de totale utviklingskostnadene. Man får ikke MER for spillet om det også har singleplayer i seg, ergo må utviklingskostnaden til denne (som jeg mistenker er ganske stor) tas fra den samme totalrammen som man i utgangspunktet ville hatt. Dersom man regner med å selge så mange flere kopier pga singeplayer at det alene tjener inn hele denne ekstra kostnaden, så er det ikke noe problem. Om man ikke gjør det, så vil multiplayer lide. Det er veldig vanskelig å sitte her og gjette hvordan de har beregnet og fordelt det hele, men jeg er skeptisk til om dette er positivt for oss som ikke ønsker singleplayer. I tillegg ser jeg faren for tapt fokus fordi singleplayeren er mest teatralsk og derfor blir mest brukt i markedsføring/hype. Om de bare laget multiplayer, så var de nødt til å legge all sin flid der, mens nå kan det godt tenkes at den havner litt i bakleksa fordi den ikke er et sentralt "selling point".

Jeg tror ikke det er prosentregningen min det er noe feil med, men vi ser ikke på det helt likt. Mitt utgangspunkt er: De må forholde seg til en eller annet beregnet inntjening når de skal bestemme rammene for totale utviklingskostnader.
Og, i hvert fall ut fra det DICE-representanter selv har uttalt, så er det beregnet med en mye større ramme når de tar med en SP-del enn de hadde regnet med om spillet var ren MP.
Dersom man regner med å selge så mange flere kopier pga singeplayer at det alene tjener inn hele denne ekstra kostnaden, så er det ikke noe problem. Om man ikke gjør det, så vil multiplayer lide.
Det er i hvert fall det Troedsson har mer eller mindre direkte sagt i intervjuer. Skal du lage et spill som når CoD-salgstall, så du i praksis ha en SP-del som folk kan dyppe tærne i før de hopper uti MP-bassenget, men de salgstallene de da beregner med er over det dobbelte av det de ville beregnet med for et ren MP-spill.
Det er veldig vanskelig å sitte her og gjette hvordan de har beregnet og fordelt det hele, men jeg er skeptisk til om dette er positivt for oss som ikke ønsker singleplayer. I tillegg ser jeg faren for tapt fokus fordi singleplayeren er mest teatralsk og derfor blir mest brukt i markedsføring/hype. Om de bare laget multiplayer, så var de nødt til å legge all sin flid der, mens nå kan det godt tenkes at den havner litt i bakleksa fordi den ikke er et sentralt "selling point".
Tja. Jeg er i hvert fall ikke på punktet hvor jeg føler for å bekymre meg for det ennå. Fremdeles har vi bare sett tidlige videoer av SP-delen, og det er formodentlig fordi det er det som for øyeblikket er mest velpolert. Hvis vi ikke har sett noe med skikkelig kjøtt på angående MP-delen (gjerne en demo/åpen beta) når vi det begynner å nærme seg 2-3 måneder til release, så skal jeg begynne å bekymre meg.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...