Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
drozo

Nå skal norske spilljuksere renskes bort

Recommended Posts

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7555&g2_serialNumber=1

Tre norske spillallianser er blitt enige om å samarbeide for å luke bort juksere. Battlefield.no, Hellfragger og eSport Norge vil i første omgang utveksle informasjon om spillere som er tatt i juks, eller er utestengt av andre grunner, opplyser Thomas Rosland i eSport Norge.

Les mer her!

Håper dette virkelig slår bra igjennom den Norske CSS scenen. :duske:

Er så mange der ute som har rett og slett blitt busta men ikke fått en eneste konsekvens enn at personen ikke er fult så populær blant andre spillere.

Men ja, all creds til Battlefield.no, Hellfragger og eSport Norge som først og fremst setter i gang et samarbeid rundt dette.! :|

Nice at det blir fokus på men jeg mener straffen er altfor svak enda. At folk etter 6 måneder kan spille igjen blir feil når det er såpass mange som blir tatt for juksing.

Ellers betyr vel samarbeidet ikke så mye med tanke på at alle de 3 miljøene er vel strengt talt Battlefield.no folk ?

Skulle det vært noe så burde Battle.no, Leetgamer og Catch-gamer også slå seg sammen med dere.

Nice at det blir fokus på men jeg mener straffen er altfor svak enda. At folk etter 6 måneder kan spille igjen blir feil når det er såpass mange som blir tatt for juksing.

Ellers betyr vel samarbeidet ikke så mye med tanke på at alle de 3 miljøene er vel strengt talt Battlefield.no folk ?

Skulle det vært noe så burde Battle.no, Leetgamer og Catch-gamer også slå seg sammen med dere.

Det var vel noe en gang i verden som het at man skulle få sjansen til å gjøre bot. Ville trodd at det er denne regelen man prøver å hive seg etter :duske:

Forskjellen er jo at man skal begynne på tvers av ulike spill, det har ikke vært gjort tidligere, selvom css-scenen har hatt kontakt med bf-scenen innad i battlefield.no. Om flere greier å bli med på samarbeidet så er jo det flott.

Dette ser veldig bra ut, men her ser jeg for meg mange utfordringer som dere garantert har tenkt på kjenner jeg dere rett, men kunne dere sagt noen ord om hvordan dere skal gjøre dette i praksis og hvordan dere ikke skal havne i en slik situasjon der dere blir partiske?

Skal dere bli en utfordrer til Radar jeg vet jo at Radar kun fokuserer på cs og css, men er interessant å vite hvordan dere ser for dere dette og hvilke planer dere har for fremtiden.

En annen ting rundt dette og som faktisk er en stor utfordring når slike som dere setter i gang noe så sort som dette, er jo at cheat aldri er svart eller hvit. Man kan aldri si sikkert om noen jukser eller ikke ( tenker da ikke på den opplagte cheaten ) og her blir dere da i en skvis enkelte ganger, og faren er at dere blander litt kortene med hva dere skal drive med.

Dette har dere garantert tenkt på, men jeg som dere kanskje vet interessert i dette med cheat og det er spennende å høre hvordan dere ser for dere disse utfordringene.

hellfragger er i allefall rimelig alene i css om å analysere demoer der for øyeblikket, dødt er å dra det langt :|

dette handler uansett om bans på tvers av ulike spill, noe som vi må utvikle i første omgang på egenhånd, for så å få inn samarbeidspartnere som er villig til å bidra :duske:

Så lenge det er folk med peiling som ser igjennom demoer osv, så er dette et godt tiltak.

Men om evneveike publicspillere som kan nada om den kompetetive siden av spillet skal sitte å bestemme om du jukser eller ikke, så blir det failure^23

hvis dere visste hvor mange som uttalte seg, brukte tid og diskuterte for hver demo som fører til ban så hadde dere ikke vært bekymret fra vår side av bidragene..

hvis dere visste hvor mange som uttalte seg, brukte tid og diskuterte for hver demo som fører til ban så hadde dere ikke vært bekymret fra vår side av bidragene..

Sålenge spillerne som gjennomgår det er gode, så er det flott - Som cy sa. Et problem tidligere har etter min erfaring vært at flere publicspillere har gått igjennom demoer, uten forståelse for hvordan en god spiller faktisk tenker. Jeg vet hellfragger ikke liker å høre dette, men da fungerer det rett og slett ikke. En "dårlig" spiller kan ikke bedømme demoen til en god spiller, uavhengig om hvor mange ganger de har sett på demoer tidligere.

En dårlig fotballspiller vil aldri kunne være en god fotballdommer?

Sålenge spillerne som gjennomgår det er gode, så er det flott - Som cy sa. Et problem tidligere har etter min erfaring vært at flere publicspillere har gått igjennom demoer, uten forståelse for hvordan en god spiller faktisk tenker. Jeg vet hellfragger ikke liker å høre dette, men da fungerer det rett og slett ikke. En "dårlig" spiller kan ikke bedømme demoen til en god spiller, uavhengig om hvor mange ganger de har sett på demoer tidligere.

Enig. Og det er dessverre det som er problemet til de fleste communities. Men det er de "gode" sin skyld, for de skal som regel bare ta og ikke gi noe tilbake.

Når det er sagt så er det mange gode som ikke er noe spesielt flinke på cheatbusting også. Så det går vel egentlig opp i opp spør du meg.

Du vet like godt som meg at cheating i CSS ikke er det samme som å bryte reglene i fotball.

Nå har jo hellfragger gode CSS-spillere som admins i snipealot og drozo, og jeg håper de er ressurser som blir brukt :D

Det er forsåvidt riktig at de fleste gode spillerene ikke gidder å sitte å se på demoer for communities, og at de nok strengt tatt ikke egentlig bryr seg så mye om public-miljøet, og det er selvsagt synd. Man får jo håpe at det er nok av gode spillere til å veie inn på demoene som skal gjennomgåes i det minste.

Du vet like godt som meg at cheating i CSS ikke er det samme som å bryte reglene i fotball.

Men for å buste noen for cheats må man bedømme spillet

Blir helt feil og sammenligne dette. I fotball er det klare regler og alt er ganske obvious.

I CSS er det helt annerledes, for å buste noen må man vite hvordan man tenker i forskjellige sitvasjoner og hvorfor man gjør ditt og datt.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...