Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
drozo

Nå skal norske spilljuksere renskes bort

Recommended Posts

En dårlig fotballspiller vil aldri kunne være en god fotballdommer?

Blir helt feil og sammenligne dette. I fotball er det klare regler og alt er ganske obvious.

I CSS er det helt annerledes, for å buste noen må man vite hvordan man tenker i forskjellige sitvasjoner og hvorfor man gjør ditt og datt.

tumblr_lj5gegzJrW1qzhcq9.gif

Kan fremdeles ikke sammenlignes med CSS.

Det er fakta, man må være god i css for å skjønne hva som skjer.

Feil. Det skal sies at mange gode har enklere for å forstå visse ting som gjøres, men det betyr ikke at en som ikke er "god" i CSS ikke kan se slikt.

Om folk tror det er terningkast og loddtrekning om hva som er cheat her i Hellfragger kan jeg avkrefte det i hvert fall.

Jeg forstår ærlig talt ikke helt hvorfor folk pirker her. Det kan da umulig være vanskelig å forstå at en spiller med god spillforståelse vil forstå valgene en god spiller gjør, og forklare hvorfor det ikke er WH, men kanskje heller gamesense som er tilfellet i både en og flere "mistenkelige" situasjoner. Jeg vet for a fact at det har vært flere tilfeller hvor "public"-admins (altså spillere som bruker mesteparten av tiden ingame på public) har vært helt hundre prosent overbevist om at en helt legit spiller har hacket på serverene. Nå hverken er eller har jeg vært noen fantastisk god spiller, men når jeg så demoene det var snakk om så jeg absolutt ingenting merkelig. En annen ting jeg har fått et inntrykk av er at admins ofte ikke forstår hvor mange ganger tilfeldigheter kan skje, og tilfeldigheter blandet med god aim og spillforståelse kan skape en del helt sinnsyke situasjoner, spesielt når man ser demoen med WH.

Ja, det er flott at HF-admins har massevis av erfaring med å buste cheatere, og ja jeg setter pris på jobben som blir gjort - men for å avgjøre om en god spiller cheater eller ikke må man faktisk ha spillere som er god i CS og forstår hva som skjer og hvordan spilleren tenker.

Virker jo som om folk ikke helt har tiltro til de som ser demoene da. Det er jo faktisk spillere som har vært blant norges beste i den gjengen, ingen blir bannet uten tilstrekkelig bevis

Man kan forstå tankegangen til spillere uten å være uber pro i cs. Man kan også være latterlig på å spotte cheat selv om man er god i spillet. Tror nok erfaring med cheat busting har mer å si enn at man kan skyte hs.

Jeg foreslår at hellfragger oppretter en form for diplomatisk immunitet som blir gitt til alle spillerne som helt klart er above and beyond å få ett undersøkende øye lagt på seg av simple untermenchen (publicadmins som noen kaller dyrene) i mellomperioden til alle de "godlike" spillerne som bare står i kø for å få gjøre en innsats på cheatbustingsiden i hf får tilgang. Alle proffene i cssverdenen higer jo etter å sitte dag ut og dag inn i timesvis og ødelegge egne stats for å spille inn demoer, for så å bruke enda flere timer på å spille disse av i ultra slow motion gang på gang bare for å endelig, etter en lang og grundig prosess tvinge en cheater til å kjøpe en ny csskonto for noen tiere på steamsalg. Dette er proffenes ultimate mål i livet, men av uforståelige grunner har publicadmins skaffet seg monopol på denne særdeles eksklusive aktiviteten. Dette idiotiet må stoppes nå med en gang.

At noen publicadmins faktisk har dedikert usannsynlig mange timer for å gjøre hellfragger til et bedre sted å spille fortjener ingen takk, ingen takknemlighet. Neida, de bør spyttes på og trykkes ned i driten som de udugelige vesenene de er. Jeg var aldri en av disse(de som la ned en stor innsats for hf altså, skitten publicadmin var jeg), for jeg likte bedre å gjøre det gøy for meg selv enn å være alturistisk, men dere som har gjort en slik innsats (dere vet hvem dere er) fortjener all den driten livet kan gi dere. Kanskje dere endelig lærer en dag, at utakk er livets lønn.

Hellfragger har den nødvendige kompetansen til å drive med likt som dette, men det betyr ikke at det er en del utfordringer som vil komme.

En generelt kommentar til dette med "cheatbusting" - er at det er utrolig vanskelig å ta de som er i den kategorien gode til å gjemme at de faktisk bruker cheat. Det er heller ikke noe fasit at de som er på landslaget(for å bruke det uttrykket) er flinkere enn andre til å spotte en "god" cheater - faktisk i noen tilfeller motsatt da de tror at siden de er så god kan alle klare det, og ser derfor ikke det åpenbare.

Siden cheat ikke kan fastslåes 100% må man bruke en del teknikker som man har lært seg gjennom mange år med demo av de som cheater. Jeg ønsker ikke å avsløre dette, men jeg selv bruker 5 teknikker til å avsløre en cheater og jeg trenger flere demoer for å se på spillestil for å nevne en teknikk.

Det blir spennende å se fremover hvordan dette tar i vei, men jeg ser i hvert fall ingen andre som kan gjøre denne jobben og det er en jobb noen må ta for at vi alle skal kunne spille på like vilkår, så jeg er full av respekt for de som gjør dette, for noen takk som cheatbuster får man ikke....

Jeg foreslår at hellfragger oppretter en form for diplomatisk immunitet som blir gitt til alle spillerne som helt klart er above and beyond å få ett undersøkende øye lagt på seg av simple untermenchen (publicadmins som noen kaller dyrene) i mellomperioden til alle de "godlike" spillerne som bare står i kø for å få gjøre en innsats på cheatbustingsiden i hf får tilgang. Alle proffene i cssverdenen higer jo etter å sitte dag ut og dag inn i timesvis og ødelegge egne stats for å spille inn demoer, for så å bruke enda flere timer på å spille disse av i ultra slow motion gang på gang bare for å endelig, etter en lang og grundig prosess tvinge en cheater til å kjøpe en ny csskonto for noen tiere på steamsalg. Dette er proffenes ultimate mål i livet, men av uforståelige grunner har publicadmins skaffet seg monopol på denne særdeles eksklusive aktiviteten. Dette idiotiet må stoppes nå med en gang.

At noen publicadmins faktisk har dedikert usannsynlig mange timer for å gjøre hellfragger til et bedre sted å spille fortjener ingen takk, ingen takknemlighet. Neida, de bør spyttes på og trykkes ned i driten som de udugelige vesenene de er. Jeg var aldri en av disse(de som la ned en stor innsats for hf altså, skitten publicadmin var jeg), for jeg likte bedre å gjøre det gøy for meg selv enn å være alturistisk, men dere som har gjort en slik innsats (dere vet hvem dere er) fortjener all den driten livet kan gi dere. Kanskje dere endelig lærer en dag, at utakk er livets lønn.

Du skriver jo bare tull. Det er ingen som har sagt noe i nærheten av det du insinuerer her.

Kyosa: Ja vel, da er vi uenige. Jeg mener fast bestemt at gode spillere er viktige når det kommer til å avgjøre om noe er cheat eller ikke. Hellfragger som community får gjøre som de vil.

Det er ingen automatikk i at gode spillere er noe bedre enn andre til å fakke juksere.

Men gode spillere som er faktisk er flinke til å spotte cheat er nok et lass flinkere enn den "vanlige" publicspilleren selv om jeg har

sett veldig mange flinke cheatbustere som nødvendigvis ikke er så gode.

Hellfragger som community kan ikke gjøre så mye med dette da vi er basert på frivillig "arbeid" og vi tar som regel det vi kan få (litt filtrering er det da selvfølgelig) :D

:D :D Fantastisk

Nåja, jeg mener nå dere kan ta det med ro. Vi i HF har ganske sterke rutiner og gode admins til å kikke på demoene så jeg er trygg på at vi tar de som faktisk cheater ;)

Jeg forstår ærlig talt ikke helt hvorfor folk pirker her. Det kan da umulig være vanskelig å forstå at en spiller med god spillforståelse vil forstå valgene en god spiller gjør, og forklare hvorfor det ikke er WH, men kanskje heller gamesense som er tilfellet i både en og flere "mistenkelige" situasjoner. Jeg vet for a fact at det har vært flere tilfeller hvor "public"-admins (altså spillere som bruker mesteparten av tiden ingame på public) har vært helt hundre prosent overbevist om at en helt legit spiller har hacket på serverene. Nå hverken er eller har jeg vært noen fantastisk god spiller, men når jeg så demoene det var snakk om så jeg absolutt ingenting merkelig. En annen ting jeg har fått et inntrykk av er at admins ofte ikke forstår hvor mange ganger tilfeldigheter kan skje, og tilfeldigheter blandet med god aim og spillforståelse kan skape en del helt sinnsyke situasjoner, spesielt når man ser demoen med WH.

Ja, det er flott at HF-admins har massevis av erfaring med å buste cheatere, og ja jeg setter pris på jobben som blir gjort - men for å avgjøre om en god spiller cheater eller ikke må man faktisk ha spillere som er god i CS og forstår hva som skjer og hvordan spilleren tenker.

For det første må du skille mellom ulike typer cheats - det er store forskjeller i hvor mye erfaring man trenger for å spotte feks ab, ghost og wh. Det er også slik at man har utviklet ulike teknikker for å spotte cheats, som gjør ingame erfaring mindre viktig. For det tredje så er det ikke slik at man banner utifra en enkelt situasjon eller en enkelt demo. Dette er en kollektiv innsats, gjerne fra 8-10 admins der alle gir sitt syn på saken, og der man vurderer mange ulike situasjoner over tid. For det fjerde så er det ikke slik at en public admin ikke kan tenke selv bare fordi man ikke har vært topp10 norge. Vi har mye erfaring fra ulike maps, og har selv lært oss mye om hva som er mulig og ikke mulig.

Sist og helt klart viktigst, du snakker om dette som om public admins og admins med mer proff bakgrunn aldri prater sammen. Du går inn i debatten med en argumentasjon der poengene bygges opp rundt at erfaring fra et høyere nivå er viktig, men du glemmer fullstendig at denne erfaringen kan deles. Når vi behandler et titalls saker i uka, og vi har flere admins som argumenterer basert på erfaring fra toppnivå, så er jo dette kunnskap som deles med andre admins i diskusjonen. Når man da har bygget opp erfaring og kunnskap i fellesskap hver dag over 4-5 år så er det ikke lenger slik at hver enkelt admin må ha spilt i NM selv, fordi man faktisk har lært av hverandre. Å dele kunnskap er rimelig fundamentalt i alle organisasjoner, da ikke alle kan ha all kunnskap om alle felt. Det betyr ikke at man ikke sammen kan komme fram til et riktig resultat.

Vi er altså ikke uenig i at erfaring er viktig, men argumentasjonen du og cornell følger er så fantastisk enkel, ensidig og basert på at ingen admins i communityet samarbeider eller snakker sammen. Ei heller kan vi lære eller utvikle oss. DET er vi uenig i.

Sist og helt klart viktigst, du snakker om dette som om public admins og admins med mer proff bakgrunn aldri prater sammen. Du går inn i debatten med en argumentasjon der poengene bygges opp rundt at erfaring fra et høyere nivå er viktig, men du glemmer fullstendig at denne erfaringen kan deles. Når vi behandler et titalls saker i uka, og vi har flere admins som argumenterer basert på erfaring fra toppnivå, så er jo dette kunnskap som deles med andre admins i diskusjonen. Når man da har bygget opp erfaring og kunnskap i fellesskap hver dag over 4-5 år så er det ikke lenger slik at hver enkelt admin må ha spilt i NM selv, fordi man faktisk har lært av hverandre. Å dele kunnskap er rimelig fundamentalt i alle organisasjoner, da ikke alle kan ha all kunnskap om alle felt. Det betyr ikke at man ikke sammen kan komme fram til et riktig resultat.

Vi er altså ikke uenig i at erfaring er viktig, men argumentasjonen du og cornell følger er så fantastisk enkel, ensidig og basert på at ingen admins i communityet samarbeider eller snakker sammen. Ei heller kan vi lære eller utvikle oss. DET er vi uenig i.

Jeg skriver at jeg håper hellfragger forstår viktigheten av gode spillere sitt innspill i cheat-saker. Jeg forstår ikke hvorfor det taes utgangspunkt i at jeg mener hellfragger bør kaste ut alle adminsa og begynne å plukke opp spillere fra norge.css - Det er ihvertfall slik jeg føler at jeg blir forstått. Det jeg diskuterer her, er at jeg mener det er viktig å ha med gode spillere når man skal avgjøre om noe er cheat eller ikke (les: wallhack). Jeg kan ikke se en eneste plass hvor jeg skriver at hellfragger sucker i cheatbusting. Jeg nevner situasjoner som jeg bruker som eksempler på nettopp hvorfor "public-spillerne" ikke har kompetansen til å se forskjellen på en god spiller og en cheater. Det er fint at dere har utviklet diverse teknikker på å buste cheatere, men jeg vet om så mange spillere som har blitt bannet/"reddet" av visse andre admins for demoer som kan forklares på mange måter.

For å gjøre det veldig enkelt skal jeg skrive det jeg mener kort:

Jeg mener at hellfragger må bruke de gode spillerene de har, fordi "public-spillere" enkelt og greit ikke forstår hvordan gode spillere tenker, ei heller forstår de nivåforskjellene som er ute og går ("umenneskelig" forståelse feks). Du kan gjerne kalle det generalisering, for det er det forsåvidt. Noen er sikkert bedre enn andre, men jeg snakker bare av mine egne erfaringer av hvordan hellfragger opererer. Jeg vet også at det ikke er slik at det er 20 åpne saker på ekstremt gode spillere at any given moment, så om tilgangen på gode spillere som cheatbusters er lav, kan man "spare" de til de vanskelige sakene, og heller bare slenge vekk de som er 100%ere selv.

Dette blir min siste post, jeg spiller ikke CS og vet ikke hvorfor jeg engasjerer meg her engang.

skjønner ikke hvorfor du quoter meg en gang når du hopper elegant over alt jeg skriver om læring/deling av kunnskap og bare gjentar det du har sagt før ;)

men greit, det er lov å være uenig :D

Vi har jo flere folk innad hf som enten spiller eller har spilt på et bra nivå i norge. Så jeg skjønner ikke hvorfor du klager på dette når det faktisk er slik vi opererer.

Klarer ikke holde meg.. Jeg har ikke klaget på noe. Om du leser førsteposten min sier jeg at så lenge de gode spillerene blir brukt til å gjennomgå demoer er det flott. Deretter går diskusjonen inn på hvorvidt det er viktig å være god i CS eller ikke for å avgjøre om visse demoer er cheat.

qed: Grunnen til at jeg "ignorerer" det du skriver om læring/deling er fordi jeg ikke kan uttale meg om det, men siden det er slik er det jo ikke noe problem. Jeg forstår ikke hvorfor dere går imot det jeg sier om dere faktisk er enige. Jeg kritiserer ikke hellfragger, jeg sier simpelthen at jeg er i mot at folk med lite erfaring i CSS skal stå for cheatbusting av gode spillere.

Jeg tipper det er tydelig her at vi er uenige om å være enig.. eller omvendt? who knows.. :D

Vi prøver selvsagt å gjøre vårt absolutt beste for å hindre at feilbans skjer, men jeg skal ikke være hverken så hovmodig eller naiv at jeg tror vi er perfekte, langt i fra. Rutinene vi har innarbeidet jobber dog med å sette spillerne våre i best mulig posisjon og vi jobber etter prinsippet "uskyldig inntil motsatte er bevist". Igjen; at dette kan slå feil er en selvfølge til tross for at vi prøver å hindre det.

Som Qed sier så samarbeider admins under analysering av demo og vi ser helt klart en forbedring av analysen etter hvert som admins har jobbet med det. De spør og de lærer, utrolig bra jobbet og de skal ha mye ære for arbeidet de gjør.

Skal iallefall forsvare demogjengen vår med alt jeg har.

Gi meg ett community som jobber like hardt med cheatbusting som oss og er like seriøse i det arbeidet vi gjør.

Sier ikke at vi er verdens beste, men fy faen det går mange timer i løpet av en uke til demoer for admins på bruket her, og det er jeg SKIKKELIG stolt av.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...