Opacus 8 Report post Posted June 21, 2016 Er det noen som har tenkt på at Sansa nå er den siste gjenlevende Bolton? Det er vel ikke flere av de igjen, og hun rakk jo å gifte seg. Share this post Link to post Share on other sites
aasing 208 Report post Posted June 21, 2016 For min del kunne de delt opp disse to slagene i 2 episoder, ble litt mye. Gleder meg til neste sesong, satser på at følgende skjer Asha "sakser" Daenery (ikke si Dere ikke såg at Daenery egentlig ville kysse henne kontra å ta henne i hånda) Arya gifter seg med The Hound (som vi alle vet er hemmelig forelsket i hverandre) Share this post Link to post Share on other sites
Pretty Paul 2 Report post Posted June 22, 2016 Endelig ein episode der noko faktisk skjedde, og ikkje alle berre tusla rundt og "ummm, eeeh ummmm" Share this post Link to post Share on other sites
Multicyber 376 Report post Posted June 22, 2016 Etter samtalen mellom Dany og Asha så tenker jeg at "the reign of kings" er over, og at nå blir det snart "The reign of queens". Du har en dronning nå i Dorne, du har Sansa, the queen of the north, du har Dany som kommer med en betraktelig stor hær med 3 drager som har lovet Asha at hun skal bli rettmessig queen of the Iron islands. Share this post Link to post Share on other sites
Pretty Paul 2 Report post Posted June 22, 2016 Kva skjer i Winterfell no? Skal Littlefinger gifte seg med Sansa? Eg trur han er keen på det... Det hadde jo vore kjekt om Sansa kunne få sin draumeprins, men eg har vanskelig for å sjå kven det kan vere no. Alle er jo jævlar eller daude. Gendry (som jo var ein stilig type)? Ho har hatt det så ille at ho fortener at hennar kapittel blir avslutta med ein opptur. Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted June 22, 2016 http://www.refinery2...f-thrones-scene “And if you succeed?” Cersei says“Name me Warden of the North,” Littlefinger says. “I’ll speak to the king this evening, have him issue a royal decree.” “I will not rest until the Lion flies over Winterfell,” Littlefinger says, in reference to the Lannisters’ house sigil. “I’ll know you’re a man of your word when I see Sansa Stark’s head on a spike.” Fra episode 6 forrige sesong. Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted June 23, 2016 Sansa sendte en ravn, ja. Fikk vi se henne få et svar? Nei. Hun kan ikke si en hær kommer som hun ikke vet om kommmer, derfor hun så så redd ut kvelden før slaget. Zig-zag ville funka lite. En pil flyr mye raskere enn man tror, man kan ikke se den på himmelen siden den er liten og Rickon har ryggen til. Ramsay er en dyktig bueskytter. Og viktigst av alt: Poenget var ikke å drepe Rickon, det var å lokke Jon Snow inn i rekkevidden til resten av bueskytterne. Rickon var dau uansett. Det er godt mulig Wun-Wun hadde brukt et eller anna våpen..... Hvis ikke Jon hadde storma frem som en hodeløs fugl og tvunget alle til å storme..... Jon ødela nesten alt sammen. Satt faktisk å kjefta på han når han rusha ut Sum total: Sesongens desidert beste episode. Nå skjønner man hvorfor så mange dødsfall har skjedd off-camera. Alle øre spart til dette. Og det var vel verdt det. Så intenst Share this post Link to post Share on other sites
Pretty Paul 2 Report post Posted June 23, 2016 Sikksakk hadde funka. Pil i ballistisk bane flyg ikkje så fort. Det såg ut til å vere godt over hundre meters hald. Då kunne ein nok telle sekund frå pilen forlet boga til den traff målet/bakken. Rickon treng ikkje sjå pila for å auke sjansen sin for å overleve betrakteleg. Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted June 23, 2016 Du misset fint poenget: Rickon var dau uansett. Jon rusha ut for å "redde han" og kom dermed inn i rekkevidde til Bolton-buene, de skyter en en volley. Hadde ikke Rickon dødd av pila til Ramsay så hadde han død av at det regna ned død 2 sek etterpå. Ramsay viste jo SVÆRT TYDELIG at han ikke en gang prøvde å treffe, han bare skøyt for å skremme vettet av han (fullt mulig at siste pila var blind luck for den saks skyld). Hele poenget var å lokke ut Jon, og det funka. Zig-zag hadde vært meningsløst, selv om det hadde funka, for Rickon hadde dødd av piler uansett.... Det er så sært å se hva folk henger seg opp i for å prøve å la karakterer som ikke har noen viktighet leve Forøvrig må det gis enorm skryt for en svært realistisk fremstilling av slag i den tidsperioden. Da spesielt kavaleri. Det er er så irriterende når de viser hester som stopper opp midt blant folk så rytteren kan hakke løs.... INGEN hadde gjort noe slikt, er jo garantert at de kverker hesten så rytteren faller. Kavaleri rir rett inn og gjennom folk, de stopper ikke bare opp. Forfriskende å se det mer som "det ville fungert". Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted June 23, 2016 Andre en meg som fikk assosiasjoner til den legendariske åpnings kampen fra Gladiatoren i siste episode? Rått, brutalt og kalt! Share this post Link to post Share on other sites
Pretty Paul 2 Report post Posted June 24, 2016 BcK: me er visst enige Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted June 27, 2016 Heeelt OK sesongavslutning. Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted June 27, 2016 aaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH det var noen deilige siste episoder!!! Jeg tror fortsatt han er halvbroren til daenerys Share this post Link to post Share on other sites
R3b0rn 35 Report post Posted June 27, 2016 aaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH det var noen deilige siste episoder!!! Jeg tror fortsatt han er halvbroren til daenerys Var en grei all-around episode faktisk. Ingen ting som var dårlig. Må si at Arya scenen overasket meg da. Teknisk sett så blir ho tanta hans. Med tanke på at Rhaegar og Daenerys er søsken. Share this post Link to post Share on other sites
Pretty Paul 2 Report post Posted June 28, 2016 Kjekk episode. Musikken gjorde den endå bedre. Share this post Link to post Share on other sites
Photon 77 Report post Posted June 28, 2016 To siste episodene as.. Nå er det lang ventetid igjen Share this post Link to post Share on other sites
Flylover 73 Report post Posted June 28, 2016 Deilig episode! Eneste som var silly var hvor fort folk kom seg rundt i westeros Share this post Link to post Share on other sites
humaN 558 Report post Posted July 3, 2016 Endelig fått sett alle sesongene. Startet for snaue 2 uker siden. 4 sesonger på 5 dager, må ærlig si at dette er det beste jeg noen gang har sett. Lille Arya slutter aldri å overraske, og jeg må si at historien bak og den kommende om Jon Snow virkelig satte fyr, desidert min favoritt karakter. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Multicyber 376 Report post Posted July 4, 2016 On 28.6.2016 at 11:28 PM, Flylover said: Deilig episode! Eneste som var silly var hvor fort folk kom seg rundt i westeros Jeg er ikke enig i at folk flytter seg fort. Må huske at det kan være alt fra 1 uke til nesten 1 mnd mellom vi ser folkene her, og det at Vary's teleporterte seg til Daenarys er BS.. Det tar ikke så lang tid fra Dorne til Westeros, så det er bare et veldig fint tegn på at i starten av neste sessong, så er Dany i the seven kingdoms og kommer til å wrecke shitt! Starter nok med å knuse flåten til "The drowned god" som han kaller seg selv... Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted July 18, 2016 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/utsetter-neste-sesong-av-game-of-thrones/a/23743431/ Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted July 18, 2016 Blir vel en kortere sesong og Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted July 18, 2016 Godt mulig (noen av) episodene blir lengre. Helt greit for min del så lenge det holder på standarden Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted July 16, 2017 Hey hey! Nå skjer det! Snart Winter is here. Share this post Link to post Share on other sites
R3b0rn 35 Report post Posted July 17, 2017 ENDELIG NY EPISODE UTE! Share this post Link to post Share on other sites