Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Entreri

Game of Thrones

Recommended Posts

Å faen så inni helsike god episode!

Dat ending! :lovecrazed:

Brenninga var ganske hardcore, men når man gikk fra det mørkeste der til den slutten der så ble det som en guddommelig berg og dal-bane. Satte lista bra der for siste episoden ihvertfall, hvordan skal dette toppes?

Kan jo bli en Shakespeare-greie, slutte på noe tragisk... Depressiv cliffhanger :p

Jeg fikk en følelse av at de to andre dragene kommer til å svikte henne.... Altså, store svarten stakk av, og kom tilbake til mammaen sin og beskyttet henne, men de to andre er låst inne og blir antagelig uvillige...

Så tenkte jeg også... Ren spekulasjon, at Jon Snow er bastarden til Targaryan, og at en av dragene kommer til å svare han. Det er tre drager, noe sier meg at alle kommer til å få en rytter... Og det er vist bare Targaryan som rir drager :p Jon Snow, Lord commander of the nights watch and rider of dragons. With Wun-Wun as his friend. :D

Stannis bør smake Boltons theon oppskrift. Jævlig gjort, skikkelig grusomt. Melisandre kan bli gruppevoltatt av noen kjemper

Håper Stannis knuser Bolton & co, men håper han dør vel lenge før han får sjans til å sitte på jerntronen.

Kanskje mest for bokfolket. Og denne spoiler faktisk (ikke kødd, er spoiler for bokfolket og omhandler noe som skjer i neste bok, ikke klikk på taggen hvis du ikke vil vite), men forklarer dette med ofringen av Shireen:

GRRM fortalte produsentene hva som kommer til å skje med Shireen og tydeligvis blir hun drept/ofret i bøkene også (bare at the skjer ved The Wall) så scenen er faktisk i tråd med "the overall plot" i bøkene.

Linky

Igjen, jeg har ikke lest bøkene, men er jo mange som reagerte på brenninga ifht bøkene :p

Vil at denne uka går raskere.....

• Like 2

Fy faen for en episode...... i sjokk her.

Skjelver og har frysningeer nedover ryggen.

Men sitter igjen med flere uavklarte spørsmål som jeg må vente et år på å få svar på :(

NB! IKKE TRYKK UTEN AT DU HAR SETT EPISODEN!

WTF Skjedde med Arya?

Tok Sansa og Theon selvmord eller ble dem redda av ekstremt dyp snø? Var jo en smuuuule høyt ned der.

Hvem var de hestefolka som omringa Daenerys?

Og hvem / hva i helsike er han svære nye vakta i kongens garde? The mountain stått opp fra det døde? Så ikke akkurat menneskelig ut....

RIP John Snow...... Den så jeg ikke komme.... øya spratt nesten ut her :(

Smule sjokka jeg men :p

Skulle så gjerne hatt en episode til for å få klarhet i forskjellige ting så jeg kan slappe av og vente på ny sesong.

• Like 1

Så ikke den slutten der komme akkurat :p

Har noen tanker om akkurat det der, men må jo vente til neste sesong for å finne ut av :(

"hyggelig" å se The Mountain på beina igjen, kommer sikkert til å tilføre verdenen sårt trengt koz&klemz :p

Min spådom atm: Melisandre vekker Jon til live av en eller anna grunn. Vi vet den røde guden kan gjøre slikt, så ingen logisk grunn for at det ikke kan la seg gjøre nå og. Er teorien (R+L=J) om Jon Snow korrekt så vil vel kanskje den tradisjonelle brenninga av liket ikke gå helt som forventa?

• Like 2

Blir en lang ventetid :(

Når Joffery daua jubla jeg i sofaen, men i dag ble det bare stille og ett :huh: på slutten

Dersom du leser her inne før du har sett episoden, er du en idiot. Enkelt å greit. :p Ikke les her inne om du ikke har sett episoden.

Denne episoden bragte med mye jeg absolutt ville se, og ting jeg ikke hadde forventa i det hele tatt...

Arya viser seg som en morder, og dreper i kaldt blod. FINALLY

Sansa+Reek blir endelig et team, og Reek gjør hjelper Sansa... FINALLY

Stannis er død... FINALLY

Cercei måtte gå walk of shame... FINALLY

The Mountain blir vist, han ser ut som en white walker, så er spent på å se hva som er "spesielt".. FINALLY

Men... Slutten hadde jeg ikke forventa i det hele tatt... Altså, forrige episode hadde onkelen hans på "actors" så det var mye snakk om at han Benjen skulle returnere den episoden, men han kom jo ikke.. Så nå kom han endelig tenkte jeg.... Men nei.... Rekner med det blir som BcK sier at Lissandra gjør litt woodofaenskap og vekker Jon til live igjen... Han kan da ikke dø, han er jo en av hovedpersonene? :p Men sånn ser, ser ikke for meg at han kommer til å dø..

Fy faen for en episode...... i sjokk her.

Skjelver og har frysningeer nedover ryggen.

Men sitter igjen med flere uavklarte spørsmål som jeg må vente et år på å få svar på :(

NB! IKKE TRYKK UTEN AT DU HAR SETT EPISODEN!

WTF Skjedde med Arya?

Tok Sansa og Theon selvmord eller ble dem redda av ekstremt dyp snø? Var jo en smuuuule høyt ned der.

Hvem var de hestefolka som omringa Daenerys?

Og hvem / hva i helsike er han svære nye vakta i kongens garde? The mountain stått opp fra det døde? Så ikke akkurat menneskelig ut....

RIP John Snow...... Den så jeg ikke komme.... øya spratt nesten ut her :(

Han sa at "some faces are as poison. Har hørt sånn gamle legender om at dersom en ser sitt eget ansikt, så blir en blind. Så antageligvis noe med det å gjøre.... ? :p Håper det ikke er permanent.

Sansa og Theon hoppa antageligvis ikke til døden nei, men i høy/snø/vann... noe sånt... :p

Hestefolka var Dothraki. Antageligvis stammen som brukte å tilhøre Khal Drogo.

Han svære nye vakta var The Mountain ja. Han døde aldri.. Han holdt på å dø, så ble han redda av han litt sketchy karen som hjalp Cercei.

Vedder på Snow han blir resurrecta. Tipper også at Sansa og Theon landa på tynn is og gikk rett igjennom og får svømt til land.

Hva skjedde med The Mountain etter han knuste hodet til han prinsen?

Vedder på Snow han blir resurrecta. Tipper også at Sansa og Theon landa på tynn is og gikk rett igjennom og får svømt til land.

Hva skjedde med The Mountain etter han knuste hodet til han prinsen?

The Mountain har blitt holdt "i live" av Qyburn (han maester-kompisen til Cersei) og er nå ressurected. Ikke glem at necromancy er en veldig ekte ting i GoT og det er slik jeg har tolka det: Det er en slags Frankenstein-greie.

Vil tippe man får se han slakte en del :p

• Like 1

Gi faen i spoiler tagen da. leser du tråden uten å ha sett siste episode er du en idiot og fortjerner å bli spoilet :p

• Like 2

liker i alle fall at main characters ender på samme sted i serie som i bok. Får følelsen av at man ikke er snytt for noe stort, evnt at serie går alt for langt og ut på siden :-)

Men om folkene blir ressurected... Hvordan kommer de tilbake? Fortsatt som seg selv eller hjernedød?

Nooooes, sitter igjen med så mange spm. Offamei tidenes cliffhanger. Hvorfor utsetter man seg selv for dette. Kanskje best for helsa og bare slutte med serier

• Like 1

Men om folkene blir ressurected... Hvordan kommer de tilbake? Fortsatt som seg selv eller hjernedød?

Hvis du husker tilbake til sesong 3 så hadde man "The Brotherhood without Banners" hvor han ene ble resurrecta. Han karen hadde jo blitt vekka til livet en god del ganger. Stort sett frisk og rask, men det var bivirkninger. Tap av minner og "mister litt av seg selv" eller noe i den duren.

Sikkert ikke bra å gjøre det gjentatte ganger :p

Aiai, mye som har tatt igjen bøkene nå ja.

Forstod med en gang at hu prinsessa kom til å dø når hu slange-warmonger-kjerringa kyssa henne så intest på leppene.

Stannis tok seg en tur, det var jo flott, spesielt etter hva han gjorde i forrige episode.

Cersei ble paradert, har sittet og ventet på det, så det var flott. Har en følelse om at hun har litt hevn-tanker ;p.

Jon er vel en av de "kan ikke dø" karakterene føler jeg, sammen med Arya og Tyrion osv, så tror at Melissandre sin convenient ankomst kan hjelpe litt til med det.

"In an April 2015 interview with Entertainment Weekly, Martin said he would like to have Winds published before the sixth season of the HBO series Game of Thrones (which would cover material from the book) airs in 2016" så ser ut til at bokfolket forhåpentligvis kan være på forskudd for neste sesong også :p