Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Entreri

Game of Thrones

Recommended Posts

Serien forventes å bli tilgjengelig på norse skjermer på Canal + i mai en gang.

Bokserien bøkene er basert på, kan ikke karakteriseres som annet en fantastisk god fantasy - så dette har jeg store forhåpninger til!

The television series is expected to follow the multiple storylines of the A Song of Ice and Fire series of novels closely,[6] and author Martin has stated that the pilot script was very faithful to his work.[7] Set in Westeros where "summers span decades and winters can last a lifetime," Game of Thrones chronicles the violent dynastic struggles among noble families for control of the Iron Throne.[

game-of-thrones-20110315053352325.jpg

game-of-thrones-winter-coming.jpg

game-of-thrones.jpg

game-of-thrones5.jpg

Alle som har mer en 4 hjerneceller og har fulgt med på omverden vet at HBO = Kvalitet. Aldri vært noe stor fan av fantasy så tenkte jeg skulle sjekke det ut med en litt kjølig skepsis, helt til jeg leste quoten under som er postet av en random på tv.com - nå skal man ikke tro på alt man leser men jeg er skikkelig svak for character driven stories og måten HBO har fått til dette med bl a. Band of Brothers og The Pacific er jo bare helt nydelig så gleder meg ekstremt til denne serien.

People who have not read the books have no idea the amazing treat they are in for. My god this show is going to be ridicuously sucessful. The books tell a wonderful CHARACTER driven story... which is the kind of show that flourishes on a channel like HBO.

Denne serien kan bli *syyyyykt* bra dersom den lever opp til bøkene. Eller den kan floppe totalt, siden det kreves enormt mye for å komme i nærheten av detaljskildringene, stemningene og personinnlevelsene i boka. Men er det noen som kan klare dette, så er det HBO.

Har gledd meg i over et år til at serien skal begynne. Gleder meg enda mer til juli når neste bok *endelig* kommer ut. Forrige bok kom i 2005.. :| Mannen kan skrive, men "kjapp" er ikke særlig passende :duske:

Entreri og Kybber som fantasylesere ! Føles ut som om der er maks 50 andre i Norge som har lest ASOIAF, så forventet liksom ikke at noen her inne skulle være blant de. AGOT og ASOS er noe av det beste jeg har lest noensinne, men POIene fra Dorne og Iron Islands er så uinteressante at man kan bli helt matt. Føles ut som fyllmasse for å tjene mer penger. Jeg kunne glatt betalt dobbel pris for bøkene om han kuttet folkene fra de to stedene. Aner ikke hva jeg skal gjøre hvis neste bok faktisk kommer ut, er jo lenge siden jeg leste serien og mye er glemt så alt må jo leses om igjen. Det tar jo litt tid siden bøkene ikke er direkte anorektiske.

Han skal uansett ha det at han får deg til å bry deg om karakterene, jeg tok The Red Wedding hardere enn de fleste dødfall i familien min.

Sluker fantasy i store mengder ^^

Nå er jeg inne i bok 3 i serien "Malazan book of the fallen" - som jeg så langt liker VELDIG godt :duske:

Denne serien kan bli *syyyyykt* bra dersom den lever opp til bøkene. Eller den kan floppe totalt, siden det kreves enormt mye for å komme i nærheten av detaljskildringene, stemningene og personinnlevelsene i boka. Men er det noen som kan klare dette, så er det HBO.

Har gledd meg i over et år til at serien skal begynne. Gleder meg enda mer til juli når neste bok *endelig* kommer ut. Forrige bok kom i 2005.. :| Mannen kan skrive, men "kjapp" er ikke særlig passende :duske:

Jeg har mista troa på at George klarer til å følge opp - er nok blitt så gammel og feit at han velger å gjøre seg interessant ved å ikke fullføre serien.

Jeg tror serien kommer til å bli bra, men den må utelate svært mye av kompleksiteten i bøkene.

Noen som vet når episode 1 vises i USA?
The series will debut on April 17, 2011.[4][5] In the UK, the series will debut on Sky Atlantic on April 18, 2011.[6]

http://en.wikipedia.org/wiki/Game_of_Thrones

hva heter bøkerne?
1. A Game of Thrones 807 73 August 1996

2. A Clash of Kings 969 70 November 1998

3. A Storm of Swords 1128 82 August 2000

4. A Feast for Crows 978 46 October 2005

5. A Dance with Dragons (Announced) July 12, 2011

6. The Winds of Winter (Forthcoming)

7. A Dream of Spring (Forthcoming)

http://en.wikipedia.org/wiki/Game_of_Thrones

Det her skal jeg følge med på, faktisk noe av det beste jeg har sett av en pilot.

Ikke lest bøkene, så det er sagt.

Etter episode 1 så kan jeg ikke si at jeg ble noe "spesielt interessert". Det kommer nok av at det for det meste var karakterbygging på gang i første episode, og trolig mer utdypning av relasjoner mellom karakterer/familier/faksjoner i starten. Er veldig glad i fantasy, så gir serien en full sjanse til å fange meg. Leser jo at produsent/regissør er ute etter å gjengi bøkene korrekt, så er jo forståelig at det starter med å "fleshe out" karakterer og relasjoner før det tar av.

Men "UNDERHOLD MEG, DI HORE!"-delen av meg ble litt skuffet av all "bla bla"-en og manglende "slakt/magi/mord/incest". Men den delen av meg får ta baksetet, for produksjonsverdien jeg så var FANTASTISK! Sean Bean var solid som han pleier (og jeg åpent innrømmer at ENESTE grunnen til at jeg bryr meg om serien er han :D ), dialog/relasjoner/struktur virket på god vei osv osv.

Dere som har lest bøkene, sjanse for "action" i de nærmeste episodene? Ikke så utrolig interessert i en fantasy versjon av "Dallas"/"Dynastiet" akkurat, spesielt siden jeg ikke så noen som kunne være en "J.R. Ewing" (Dallas) eller "Alexis" (Dynasty)-karakter i første episode ;)

Dæven..GOT har jo høy produksjons verdi, nesten like detaljert som Carnivale. Dritbra med detaljnivå på hele rukkelet..ser ikke billig ut nei. Ikke noe Legend of the Seeker i alle fall ' />

Og introen var også jævlig stilig. HBO har forfatteren av hele bokserien med på produksjonen. OG de har begynt på sesong 2. Digg med ett høydepunkt i uka framover p

Fikk litt indre smerter av vesenet de valgte til å spille Robert Baratheon. Greit nok at bøkene sier at han var blitt feit og drikkfeldig, men de sa også at han en gang i tiden var "chiseled like a maidens dream" og at han hadde muskler under fettet. Han fyren som spiller ham derimot har aldri hatt muskler noen gang i sitt liv. Hyyyyyyyl :D

Fikk litt indre smerter av vesenet de valgte til å spille Robert Baratheon. Greit nok at bøkene sier at han var blitt feit og drikkfeldig, men de sa også at han en gang i tiden var "chiseled like a maidens dream" og at han hadde muskler under fettet. Han fyren som spiller ham derimot har aldri hatt muskler noen gang i sitt liv. Hyyyyyyyl :D

Typisk bookworm nitpicking. De som ikke bryr seg om bøkene har ikke NOE som helst å tape heldigvis ;)

HBO ser ut til å satse mange år framover på GOT.

Episode 2 var heller ingen skuffelse! Endelig en skikkelig serie og følge med på, det er lenge siden.

Får sjå episode 2 i dag.

Tenkjer eg lyt kjøpe bøkene som lydbøker.

1 bok i månaden i bilen til og frå jobb bør passe bra.

Kan anbefale abonnement hjå audible.com for alle som har eit lite stykke mellom heim og arbeid :D