Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
SniperRiper

Rykende fersk info om BF3

Recommended Posts

vi ER gamlinger i spillsammenheng! Og det forkludrer realitetsoppfatningen vår dessverre.

Det du sier nå høres ut som at fordi konsoll har kommet inn og forflatet fps-sjangeren så har det ikke lenger noe for seg å etterspørre kvalitet, fordi det er viktigere med kvantitet i antall spillere på serverene.

Savner et bf.no som står litt mer på barrikadene, og ikke bare heier frem den triste utviklingen som har vært.

Det du sier nå høres ut som at fordi konsoll har kommet inn og forflatet fps-sjangeren så har det ikke lenger noe for seg å etterspørre kvalitet, fordi det er viktigere med kvantitet i antall spillere på serverene.

Savner et bf.no som står litt mer på barrikadene, og ikke bare heier frem den triste utviklingen som har vært.

+10

vi ER gamlinger i spillsammenheng! Og det forkludrer realitetsoppfatningen vår dessverre.

Phu - jeg har foretrukket/søkt de samme egenskapene ved spill så lenge jeg kan huske, jeg har liten tro på at alder er spesielt relevant her - med mindre man mener at spillmarkedet er der for en 12 åring. Nå er jo aldersgrensen på BF spillene vesentlig høyere enn det. Om vi sier at målgruppen er et sted rundt 18 år, så vil jeg påstå at jeg har endret meg helt minimalt med tanke på hva jeg foretrekker siden da.

Nadar er som en wellspoken utgave av meg. biggrin.png

Har ingenting med at vi er gamle, folk vet ikke bedre. PC spill for flere år siden er jo bedre enn hva dagens multiplattform er.

Dragon Age II syns jeg er så perfekt eksempel. DX11 og høykvalitetsteksturer for oss pc-brukere, men noen sett på havet når man først ankommer byen? Hvor lite detaljert ting faktisk er? Vitner ingenting om DX11 spør du meg.

Oblivion som kom for 5år siden folkens så slikt ut:

NENMLODoff.jpg

Nå har jeg ikke bildet av Dragon Age 2 eksempelet men det så ikke halvparten så bra ut og det med DX11 så WTF !

går bra ztaale bare den steinen ikke er så stor. Men tuben er ikke nerfa nok før den er vekk imo.

Gleder meg i allefall til spille det.. :duske:

Hvor mange her er det som egentlig kunne tatt til takke med en gigaupdate av bf42 og levd lykkelig resten av sine dager? *raise hand*

Hei med-sytere ' />

Har fulgt litt med på tråden og er imponert over hvor mye enkelte kan lire av seg. Vi har alle innsett at ingenting kan bli så bra som før ikke sant? (Sjekk opp utrykket "evig eies kun det tapte")

Og jeg tror det er å drømme veldig langt at man kunne gjort bedre jobb enn disse som designer spill som jobb. Selvf ville man kunne fått et spill som passet flere av folket her, men ikke alle. Vi klarer jo aldri å bli enige om ting. ("Vent litt kjære, noen er uenige med meg på internett").

Også "noobtube"? Hvoooooorfor syte på at enkelte våpen er mer effektiv å kverke folk enn andre? Seinest i helga ble jeg kjefta huden full av en LVL 42 i BC2 fordi jeg skaut han og kompisen hans som satt i et hjørne og dekka hverandre. Og ikke minst hvordan kunne jeg gjøre sånn som level 43?! Jeg burde for all del ikke velge det våpenet som var mest effektivt i den gitte situasjonen..

Dog ingen syter når jeg kjører M95 med rødpunkt og tar de på ett skudd på kloss hold..?

At vi er gamle og sære..? Klart vi er. Flere av oss har vel holdt på med dette i så mange år at vi vet hva vi trenger for å holde oppmerksomheta eller trives i et spill. Rekk opp hånda de som enda husker hvordan det var å reise seg ifra stolen og kjenne at lag'en ifra spillet enda hang igjen. (Quake1 i finnmark på modem i 98 tok på)

Men vi må ikke huske at man skal appellere til massene/almuen/folket i slike spill.. Selv om vi gamlinger sitter med endel ressurser nå så er ikke vi de største forbrukerne av slikt. Kidz med console.. Klart det ligger mye penger i dem.

Nå begynner blodsukkeret å komme tilbake etter lunch.. nå gir jeg meg p

Du må slutte å tolke meg som om jeg er tilhenger av utviklingen. Jeg er som deg en gamling som sitter på sidelinjen og kommenterer utifra et syn om at alt var bedre før. Men, jeg føler det er viktig å slenge inn noen brannfakler om hva slags marked dagens utviklere må jobbe mot. Når man sitter å forherliger det å vente mange minutter hvis man først dauer før man kan spawne igjen, så har vi faktisk mistet realitetsoppfatningen i forhold til hvem som er de store forbrukermassene i dag. Vi kan sutre så mye vi vil, men vi kan rett og slett ikke kjefte på dice fordi de følger med i tiden på hva som selger og ikke selger. Det handler ikke om å etterspørre kvalitet, det handler om hva som regnes som kvalitet for borparten av kjøperne.

Jeg har heller ikke forandret mening om hva jeg søker i et spill på mange år nadar, men det er nå også fordi vi vokste opp med andre typer spill, og i et community som battlefield der man lærte å sette pris på samarbeid. Hvis du med hånden på hjertet mener at spillmassen ikke har forandret seg siden den gang, så må du nesten prøve å forklare hvordan idiotfps som cod kan selge som hakka møkk, og hvorfor konsollmarkedet har sust i taket.

Store deler av dagens spillmasse har null tilhørighet til et community, og vil inn på en server med randoms kjapperere enn kjappest for å poppe et par hoder og føle seg kule. Det er ikke morro, det er et helvete for oss, men det er realiteten.

Poenget mitt:

bf3 ser ut til å inneha en del elementer som vi vil sette pris på, og det bør vi være glade for gitt dagens utvikling. At det ikke er en tro kopi av bf1942 bør vi forstå, ønsker man et nytt bf1942 så får man heller sette seg ned og reinstallere det.

Jeg har heller ikke forandret mening om hva jeg søker i et spill på mange år nadar, men det er nå også fordi vi vokste opp med andre typer spill, og i et community som battlefield der man lærte å sette pris på samarbeid. Hvis du med hånden på hjertet mener at spillmassen ikke har forandret seg siden den gang, så må du nesten prøve å forklare hvordan idiotfps som cod kan selge som hakka møkk, og hvorfor konsollmarkedet har sust i taket.

Nå "vokste jeg opp" lenge før battlefield.no ble født, og jeg tilhører ikke de som mener at bf1942 var perfekt. Faktisk så foretrakk jeg DC med stor margin, men ei heller det synes jeg var perfekt. Jeg har mine idéer om hva som gjør et spill bra eller dårlig og selv om de nok har utviklet seg noe etterhvert som jeg har erfart forskjellige innfallsvinkler/løsninger så tror jeg grunnidéene har vært relativt konstante.

Når det gjelder spillermassen så er det ikke så lett å forklare det kort, men jeg kan jo prøve. Jeg tror denne utviklingen først og fremst er "designet" med økonomiske motiv. Konsollenes fremmars er også "designet" med massiv markedsføring og den etterhvert klassiske "svindelmodellen" med lav inngangsbilett og høy brukskostnad som økonomene elsker så høyt. Markedsføringen er laget slik at vi skal få et feilaktig inntrykk av hva "alle" foretrekker, og dette fungerer ved at folk etterhvert faktisk tar de "foreslåtte" valgene fordi de fleste er sauer som bare frenetisk forsøker å følge bjellesauen. Stor økonomisk overflod i de deler av verden som utgjør markedene er også beleilige faktorer, rikdom gjør folk late og utålmodige hvilket gir "alle valg er tatt for deg" og "alt virker uten at du bør tenke" gode vekstvilkår. Det er heller ikke fordi spillutviklerne ikke vet hvordan de skal lage et spill med et langt liv at de ikke gjør det, det er fordi de ikke ønsker det. Det er BRA for dem at folk går lei etter 3 måneder så lenge de fortsatt kjøper det neste produktet, for da kan de levere flere produkter hurtigere. I og med at prisen er mer eller mindre fast, er dette en måte å øke inntjeningen på.

Jeg mener at alt dette i stor grad har fungert, og at spillermassen HAR forandret seg først og fremst ved at det er rekruttert masse nye "sauer" som ikke tidligere var en del av markedet. Jeg mener dog ikke at noe av dette tjener oss forbrukere særlig bra, for at spillselskapene skal tjene mer på mindre må vi nødvendigvis sitte igjen med mindre for mer. Fordi vi ikke har organisert oss og laget noen "motmakt" så styrer spillselskapene utviklingen eneveldig, og det eneste vi KAN gjøre er å forsøke å drive generell motstand. Det skal ikke alltid så mye til å få folk til å tenke litt lenger, og jeg mener at alle små drypp av informasjon som kan få andre til kanskje å tenke litt lenger er viktige våpen i denne kampen. Jeg finner det også overveldende sannsynlig at mange av de som faktisk sitter og utvikler spill trolig har et mer reflektert syn på ting, men som vi vet er det økonomene som styrer verden. Vi mennesker har det med å gi oss når vi føler at vi er alene om å mene noe, så også her ser jeg verdien av at motstandere av den omtalte utviklingen roper ut som en moralsk støtte til utviklerne i deres kamp mot økonomene.

Store deler av dagens spillmasse har null tilhørighet til et community, og vil inn på en server med randoms kjapperere enn kjappest for å poppe et par hoder og føle seg kule. Det er ikke morro, det er et helvete for oss, men det er realiteten.

Det man glemmer er at markedet også har blitt mye større. Jeg tror ikke antallet som tilhører communities eller ønsker noe mer enn en 2 sekunders dopamin fiks er mindre enn det var tidligere, tvert i mot. Om de utgjør en mindre prosentandel er for meg rennende likegyldig, jeg er opptatt av den delen av markedet som ikke er slik og mener den er stor nok til å ha livets rett ved siden av dopaminjunkiene. Jeg mener vi har bedre forutsetninger enn noenside til å drive community, og om så ikke skjer så skyldes det andre ting.

Poenget mitt:

bf3 ser ut til å inneha en del elementer som vi vil sette pris på, og det bør vi være glade for gitt dagens utvikling. At det ikke er en tro kopi av bf1942 bør vi forstå, ønsker man et nytt bf1942 så får man heller sette seg ned og reinstallere det.

Nei. Vi bør ikke bøye hodene og være takknemlige for det vi får. Vi får nemlig ingen ting, vi kjøper og vi har liten eller ingen reell valgfrihet når vi kjøper fordi noen få kontrollerer det meste som skjer på markedet. Det vi bør gjøre er å bruke våre stemmer (altså pengene våre) til i så stor grad som mulig påvirke utviklingen i den retningen vi ønsker samtidig som vi sier hva vi mener og ønsker om og om og om igjen.

Det jeg mener er så synd når det gjelder BF spesielt er at Dice ikke lager en løsning for begge målgrupper. Sånn jeg ser det kan begge målgrupper nyte godt av 95% av arbeidet, nemlig selv 3D motoren og innholdet laget til den. Det eneste som egentlig behøver å være forskjellig er reglene for gameplay og et litt mer "avansert" (dvs, flere muligheter som krever litt mer læring) interface. Hvorfor kan de ikke bare lage to gamemodes slik at begge parter får et produkt de er fornøyd med? Når BF2 kom ut foreslo jeg at de endret daværende "conquest" til "conquest arcade" og laget en alternativ "conquest" som kuttet ut de dummeste tingene. Jeg står ved den samme tankegangen enda. Den ENESTE årsaken jeg kan se til ikke å gjøre dette, er at de er rett spillet kan få et for langt liv (dvs. at folk ikke er "sultne" nok til ukritisk å kaste seg over og kjøpe neste produkt de kommer med). Dette er det viktig å protestere mot.

Det er mulig at hardcode mode i BC2 var et forsøk på å gjøre noe slikt, men i så fall var det et særs talentløst ett. Man skaper ikke mer dybde ved simpelthen å FJERNE elementer fra en allerede sterkt simplifisert modell.

Jezzzzz, BF2 er nå ganske mye simplere på mange områder enn BC2. Jeg har spilt BF siden 1942. BC2 holder jeg for å være den beste utgaven av BF-serien til nå. Jeg har spilt BC2 både på PC, PS3 og Xbox og det har vært suverent på alle plattformer. Det eneste jeg savner ingame er fly.

At mods ikke lenger er en stor greie beror på at spillene er blitt så komplekse at det så og si er umulig for amatører å lage mods.

Alt var ikke mye bedre før. Communityet var bedre før. Statshoring har tatt over for team-fun. Det er synd, men når COD serien selger som hakka møkk og til og med anmelderne gir det terningkast 5 og seks, må jeg virkelig lure på om de har røyka sokker og går på sterkt halisunerende droger.

Har vært flere gode innlegg som forklarer hvordan mekanismen styrer markedet og hvordan vi påvirkes av det.

Jeg tror også at det har noe å si hvor kjapt spill kommer ut og tar over for hverandre. Og jeg tror at når en del svært "like" spill kommer ut så kjapt etter hverandre så får man ikke trofaste spillere. Når majoriteten av spillerne er slike som bare er innom av og til så trengs lav terskel for nybegynnere.

Pga treg maskineri så trives jeg ikke like bra med BC2 som jeg gjorde med tidligere BF's, men er fortsatt veldig bra på flere områder. Savner også feelingen at det er svære lag mot hverandre med flere fronter, og ikke bare kjapp FPS-action. Er nok typen spillere i BC2, men får ikke akkurat inntrykket at det fremmer lagspilling. Er like skremt hver gang det skjer.

Og ja.. fly..sad.png

*raise hand*

njuubtuben nerfer man ved å gjøre skuddhastighenten treig, og ved å gjøre slik at den ikke sprenger innenfor 10meter.

Da vinner gevær i mano a mano (som bør)

og det har en effekt mot mennesker i en klynge på avstand, men gir enkeltindivider mulighet til å løpe vekk fra skuddet.

Værsågod dice , Gratis fra meg til deg.

Jeg er like imponert hver gang en dude tar meg på en åskam med et direkteskudd av "tuub'en". Dvs den andre var nødt til å treffe spot-on..

Har langt større hat for autohagler og lignende våpen som er laget slik at "et magasin == et kill".

Og "mano a mano"..? Kommer du med kniv til en skytekamp så.. tongue.png Nei jeg sier: rette verktøyet til det som trengs.

Granatkaster er jo egentlig langt mer skadelig enn den er i dagens spill. I Bad Company 2 så blir du ikke skadet hvis den lander halv meter unna føttene dine, den må treffe akkurat ved tærne dine .............

Samme med Tanks, skyter du halv meter unna en fyr så snur han seg, stirrer deg i øynene med WTF blikk før han løper videre som en sau . Ingenting er mer irritabelt enn det.

Syns dem kunne ha limita granatkasteren til 1 granat så det ikke dominerer kamper så mye.

Jeg synes ikke noobtube'n i BC2 er noe problem utover at alle one-shot-one-kill våpen kan være litt irriterende fordi man føler at man ikke får noen sjanse. Den eksploderer ikke om man skyter for kort og den TAR lang tid å reloade (ikke så fryktelig lenge mellom 1. og 2. skudd, men det tar en evighet å få mer ammo til den). Hadde de bare droppa exp. perk'en generelt, så hadde den vært helt fin (men exp. perk'en gjør den, som CG, C4 etc. alt for kraftig).

cs-kloner har vi mere enn nok av, la nå bf forbli bf er min bønn til dice.

lol hva er det du snakker om?

Nå for tiden er det jo ingen spill som er som CS bortsett fra CS. Det er jo heller omvendt at alle spill skal være som BF...

Enig i at tuben ikke er noe problem i BC2. Det er verre med alle som er Medic fordi klassen er for sterk. Tuben i BC2 er ganske nyttig til å sprenge ting, den er ikke så effektiv mot personell.

Enig i at tuben ikke er noe problem i BC2. Det er verre med alle som er Medic fordi klassen er for sterk. Tuben i BC2 er ganske nyttig til å sprenge ting, den er ikke så effektiv mot personell.

Haha, seriøst, en ting skal BC2 ha og det er at det har blitt ganske så balansert etterhvert. Nå vet ikke jeg om du mener public eller klanspill....men er ikke du en av de som spiller på xbox?

Alle klassene kan fint brukes og kan lett eies med. Litt avhengig av map så klart.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...