Klistrian 0 Report post Posted March 2, 2011 Heisann godtfolk! Jeg har et ganske merksnodig problem. Hver gang jeg forsøker å logge av MSN ved å klikke på "avslutt" eller "logg av" så skjer det absolutt ingenting med MSN, men det åpnes et explorervindu med system32 mappa. Noen som har vært borti dette problemet før? Problemet gjelder siste versjon av MSN (Windows Live Messenger 2011 Build 154.3508.1109) Maskina: Acer Aspire 3820TG (TimelineX) Windowsversjon: Windows 7 64bit Har forsøkt reinstall, avinstall/reinstall. Any takers ? inb4: "MSN er dritt"; det er jeg pinlig klar over. Share this post Link to post Share on other sites
Flylover 73 Report post Posted March 2, 2011 Kanske du har Virus/Trojaner? vet at slikt avskum elsker MSN. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted March 2, 2011 System 32 Folder opens when clicking on any MSN Messenger function 1. Go to this Kelly’s Korner and download the file located on the right column > row 260 (named System32 Folder Opens Upon Boot). This script should fix the registry by itself thus correcting the folder from opening when clicking on any MSN icon or function in your taskbar, this way you don’t have to modify any registry manually. Create a system restore point first just in case. Double click on the file you just downloaded, let it run and then restart your PC and log in to your msn live messenger again.2. If after restarting your windows live messenger, the problem persists, you might just have to edit the registry manually. Download Hijackthis and run it, it will create a log with all the information from the system32 folder, including those related to MSN. After that, upload and analyze the log from this site , the entries classified as bad must be deleted. Restart and log in again to msn. 3. If the folder is still poping up, you will have to check each registry manually. Type msconfig in your windows search bar and once the panel is opened click on the startup tab and verify for any suspicios name, google the entry and deleted if you find out that is actually spyware or malware. Always create a restore point first. Share this post Link to post Share on other sites
Klistrian 0 Report post Posted March 2, 2011 Heisann, og takk for kjappe svar. Nei jeg har ikke trojanertranser eller annet rask som jeg er klar over. Kjører Microsoft Security Essentials, og er ellers godt påpasselig med laptopen min. Kjørte hijackthis, og tok ut loggen - men de markert med "BAD" er markert med BAD kun fordi jeg kjører X64system, og hijackthis / den siden man sjekker loggene mot er basert på 32bit systemer. Fant imidlertid ut at disse MSNproblemene på Acer laptoper kan skyldes den jævla drittprogramvaren som følger med Acer laptopene. Nærmere bestemt SHREDDER programmet som hører til MyWinlocker suite, fra EGIS TECH. Jeg har selvfølgelig disablet dette før, da jeg ikke trenger slik sheit. Det holder visstnok ikke, programmet må avinstalleres før problemene forsvinner. Programmet er nå avinstallert, og MSN fungerer som F. Retter herved en svær finger til EGIS TECH, og Acer som legger inn faenskap på laptopene. Det er greit nok at jeg selv kan legge inn drittprogrammer på pcen og fåkke den opp, men jeg trenger virkelig ikke hjelp fra produsenten til dette. Moderator: Du kan merke denne med CASE CLOSED: SOLVED Share this post Link to post Share on other sites