Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
krisalmighty

Gaming kabinet

Recommended Posts

Altså, jeg er superfan av Lian Li, men kabinettene deres er mer profesjonelle og kanskje litt dyrere enn det du ser for deg.

En god ide er å gå på www.hardware.no, prisguide, kabinetter og se hva som ligger øverst på popularitet

denne valgte du å poste i consoletråden?? :)

flytter til riktig jeg, tror vel snart sadolf tar over tråden med tips. Personlig har jeg nylig bygd i et coolermaster cm690 advanced og ble forelsket i det.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816

Sleng med to ekstra 12" vifter, en til side og en til topp så har du et kjempekabinett :happy:

Fractal Design R3

Bedre kabinettvaluta for norske kroner får du vel ikke for tiden :) En fryd å bygge i også, samt at det ser jævla bra ut :happy:

Det er derimot litt tungt, så for hyppig LAN bruk så er det vel ikke det beste...

Nxzt Phantom er faktisk så stygt at jeg ikke hadde sluppet deg inn på lan avean :)

Nxzt Phantom er faktisk så stygt at jeg ikke hadde sluppet deg inn på lan avean :)

Ingen hadde vel sluppet han inn på LAN uansett? HAHA!

Men Fractal Design R3 har jeg selv og er rimelig fornøyd. Rent og pent ser det ut. Men skal du ha noe mer slepbart, bør du kanskje vurdere en barebone-løsning eller kabinett for micro-ATX hovedkort.

Come again?

NZXT-Phantom-Full-Tower-Chassis-inside.jpg

Sønnen min har NZXT Phanton i sort utgave, og det er faktisk ganske så stilrent (jeg innrømmer at den hvite utgaven bikker over til å bli harry). Det er også en fryd å bygge i det, iom at det er meget romslig, og har veldig bra løsninger for å skjule kablene.

Nå har ikke jeg sett Fractal Design-kabinettene IRL, men på bilder så ser de ekstremt kjipe ut... Nesten som en Snorre-PC fra 1998 som har blitt lakkert sort. Jeg skjønner at man ikke vil ha vinduer og masse lys og greier, men det får da være grenser..?

På min hjemmekontor-PC har jeg forresten Cooler Master HAF 932 . Det er også meget nice å bygge i, og har sinnsykt god utlufting, men i og med at det er røde lys i viftene (og vifter er det mange av) så bør man vel ikke har det i stua akkurat...

Antec LANboy er fett nok.

PC'n min er helt vanvittig umotivert for tiden. Den slår seg av og på akkurat når det passer den, og totalt uventet. Mistenker at hovedkortet er downs. Så derfor har jeg bestilt nye deler for 8000 kroner :|

her er det:

Antec LanBoy Air Midi Tower Blå

MIST vifte, MISTYLFA120LSCL, klar plast - 8stk av disse

ASUS P5G41T-M, G41, Socket-775

BenQ 21,5" LED G2222HDL sort - ny skjerm, hvorfor ikke? den gamle var 1280x1024. nuff said.

PALIT GeForce GTX 570 - 1280 MB GDDR5 - PCI-Express 2.0

Intel Core 2 Duo E8500 - 3.16 GHz, L2 Buffer 6 MB, 775 Socket (boks versjon)

Det blir som julaften detta :duske:

Nxzt Phantom er faktisk så stygt at jeg ikke hadde sluppet deg inn på lan avean :duske:

Ingen hadde vel sluppet han inn på LAN uansett? HAHA!

Men Fractal Design R3 har jeg selv og er rimelig fornøyd. Rent og pent ser det ut. Men skal du ha noe mer slepbart, bør du kanskje vurdere en barebone-løsning eller kabinett for micro-ATX hovedkort.

Det er dørene som veier et tonn. Bygde en PC for en kollega basert på det kabinettet og fikk brått sjokk når døra datt rett i bordet. Hadde ikke forventet den gitt. Dersom man klarer å fjerne støydempingsmattene i dørene (vet ikke om det går men bare en ide) letter det nok drastisk på vekten.

denne valgte du å poste i consoletråden?? :duske:

flytter til riktig jeg, tror vel snart sadolf tar over tråden med tips. Personlig har jeg nylig bygd i et coolermaster cm690 advanced og ble forelsket i det.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816

Sleng med to ekstra 12" vifter, en til side og en til topp så har du et kjempekabinett :|

Hmm.. 12 tommers vifte i toppen? Får du plass til det da?? :|

denne valgte du å poste i consoletråden?? ' />

[url=

Sleng med to ekstra 12" vifter, en til side og en til topp så har du et kjempekabinett :|

Hmm.. 12 tommers vifte i toppen? Får du plass til det da?? :|

ja? :duske:

denne valgte du å poste i consoletråden?? ' />

[url=

Hmm.. 12 tommers vifte i toppen? Får du plass til det da?? :duske:

ja? :|

Hvor bredt er det kabinettet da? Hadde du sagt 12 cm så hadde jeg trodd deg.. Men 12 tommer... Nah.. :duske:

hahaha

gamle mattelærern min hadde vært forbanna på meg nå, som ikke var nøye og så på benevning.. Mente seff cm :duske:

hahaha

gamle mattelærern min hadde vært forbanna på meg nå, som ikke var nøye og så på benevning.. Mente seff cm :duske:

Hahaha.. Tror du har ett større forklaringsproblem ovenfor kjerringa di hvis du har innbilt henne at littlekaren din er 12 tommer.. :|

hahaha

gamle mattelærern min hadde vært forbanna på meg nå, som ikke var nøye og så på benevning.. Mente seff cm :|

Hahaha.. Tror du har ett større forklaringsproblem ovenfor kjerringa di hvis du har innbilt henne at littlekaren din er 12 tommer.. :|

Ouch! :duske:

PC'n min er helt vanvittig umotivert for tiden. Den slår seg av og på akkurat når det passer den, og totalt uventet. Mistenker at hovedkortet er downs. Så derfor har jeg bestilt nye deler for 8000 kroner :duske:

her er det:

BenQ 21,5" LED G2222HDL sort - ny skjerm, hvorfor ikke? den gamle var 1280x1024. nuff said.

Det blir som julaften detta :|

Hvofor i huleste kjøpte du deg socket 775 nå? :| Er ikke det litt utdatert?

hahaha

Hæ hæ! Lo godt nå.. fantastisk! :|

PC'n min er helt vanvittig umotivert for tiden. Den slår seg av og på akkurat når det passer den, og totalt uventet. Mistenker at hovedkortet er downs. Så derfor har jeg bestilt nye deler for 8000 kroner :|

her er det:

Hvofor i huleste kjøpte du deg socket 775 nå? :duske: Er ikke det litt utdatert?

Er ikke litt utdatert, er VELDIG utdatert :duske:

her er det:

Hvofor i huleste kjøpte du deg socket 775 nå? :duske: Er ikke det litt utdatert?

Er ikke litt utdatert, er VELDIG utdatert :duske:

hahah :duske: det er fordi jeg tenkte at jeg kunne spare noen kroner på nytt hovedkort og prosessor. Jeg MÅ ikke eller TRENGER ikke et rått og nytt kort til gaming o.l. Socket 775 -kortene er gode nok egentlig. Jeg vil heller bytte/kjøpe nytt hovedkort og CPU hyppigere enn å rocke DET l33t-kortet til 2000 spenn. Logisk?

Nei, du får jo veldig rimelige hovedkort o.l til den nyesten sokkelen også. Dessuten tror jeg du får mye mere for pengene ved å kjøpe det som er nyest enn å kjøpe noe som er over 2 år gammelt. :duske: Den CPUen du linket til koster jo nesten 1500kr. Idag får du nye Intel i5-2400 for samme pris. Og den er mye bedre.

Så det der vil jeg si er et veldig dårlig kjøp, og trokke du spare så mye penger mtp. ytelsen du har fått vist du har brukt like mye penger på dagens hardware ;p

Ja, du kan ha rett i det. Men hva er den reelle nytten av flekk nytt HK? Har det nevneverdig mye å si i forhold til FPS i spill som BC2 eller Starcraft 2? Dessuten sparer jeg mellom 200 og 500 kroner på mitt oppsett i forhold til nytt.

Det er GPU'n som påvirker FPS mest av alle komponentene i PC'n. Der har jeg hvertfall ikke køddet det til :duske:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...