Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
erikstein

Erstatning for G5?

Recommended Posts

Kjøp en BenQ XL2410 monitor og få med denne fantastiske mus og matte bundelen! (Ok, jeg bruker det faktisk nå og er fornøyd, etter at min RAT-7 gikk i retur...)
Nubs! Dere må ha Mouse Bungee!!

SKAL kjøpes asap! :happy:

Har vel hatt min MouseBungee i snart 10 år vil jeg tro... Så det er en investering 4 life!!

:)

Fikk den skjermen Mandag, testet musa og matta Mandag og Tirsdag, for noe dritt. Den har for mye friksjon, upresis!!!! og scrollen er muligens tidenes dårligste. Men helt ok grep på den.

Skjermen er utrolig da! :happy:

Synes skjermen var nær radioaktiv før kalibrering, merker at TN-paneler ikke er like kult som S-IPS.... Musen har liten friksjon bare du bruker plastlefsa som følger med.

Men det blir vel snart en ny Razermus...

Synes skjermen var nær radioaktiv før kalibrering, merker at TN-paneler ikke er like kult som S-IPS.... Musen har liten friksjon bare du bruker plastlefsa som følger med.

Men det blir vel snart en ny Razermus...

This is true.

Fabrikkinnstillingene var triste. Men etter 2 minutter så ble det utrolig bra. Dog satte jeg inne noen sære verdier ettersom den kun brukes til gaming og jeg er fargeblind. Så jeg driter i hvordan filmer og bilder ser ut. Jeg vil se folk ingame lett, uansett hvor mørkt det er. :)

Go Mamba Sadolf, trust me!

Razer Mamba funker like fint med kabel som uten. Er helt valgfritt og tar 5 sekunder å bytte. Kommer nok aldri til å gå tilbake til kabel igjen dog, er herlig uten. Laseren i Mamba er også 5600DPI mot Deathadder sin 3500.

Razer Mamba funker like fint med kabel som uten. Er helt valgfritt og tar 5 sekunder å bytte. Kommer nok aldri til å gå tilbake til kabel igjen dog, er herlig uten. Laseren i Mamba er også 5600DPI mot Deathadder sin 3500.

Jo, men man må jo kompensere for dårligere overføring :) Dessuten er DPI rimelig irrelevant. Det som teller er skipping og tracking på underlaget. Alt over 2000 dpi er og blir overkill og markedsføringstriks. Omtrent som megapixler på små drittkameraer. Det som derimot er viktig å merke seg er at DeathAdder ikke har laser, men en vanlig optisk IR sensor, som gjerne er bedre enn laser på å lese underlag (laser = nok et markedsføringstriks).

Trådløse mus må også lades og har batterier = mer tyngde og hazzle når den er tom for strøm. Lading er uansett ikke så stress mer, men det at det gjør musen er tyngre liker ikke jeg.

Det er vel smak og behag. Jeg liker litt tyngde i hånda så lenge det ikke er mye friksjon mellom musa og matta. Noe det ikke er med min vertfall. :)

Lading er helt ok. Bruker den om dagen, lader om natten. I ukedagene er det ingen krise om jeg glemmer å lade ett par netter. Men har hent at den har tatt kvelden mens jeg spiller, men da er det inn med kabel, så WHOP...like fin.

Høy DPI = fanger opp mer = mindre kjangse for skipping og bedre tracking.

Og lasern i Mamba kan du ikke si mye negativt om unggutt. Den leverer på alle måter!

Men husk at Razer mus burde ha harde musematter, det er der de presterer best. Spesielt da Mamba og Deathadder, de er rett å slett lagd for harde matter.

unnskyld men.... :)

unnskyld men.... :)

Det stemmer at høy dpi fanger opp mer ja, men tracking står sensoren for. Men Mamba bruker samme sensor som Deathadder, 3G sensor og de er helt rå på tracking.

Mamba: 5600DPI Razer Precision 3.5G Laser sensor

DeathAdder: 3500dpi Razer Precision 3.5G infrared sensor

Det kan ikke være samme sensoren?

Tung friksjonsløs mus - æsj så homofilt. Bedre at den er lett og det er litt motstand i underlaget. :)

Hmm laser og infrarød ja. Skal teste MAMBA over helgen og sammenligne litt. Tviler den tar Deathadderen

Hmm laser og infrarød ja. Skal teste MAMBA over helgen og sammenligne litt. Tviler den tar Deathadderen

You will be surprised! Solgte min Deathadder etter 1 uke med Mamba...Ikke for at jeg følte den var så mye bedre, men trådløs :)

You will be surprised! Solgte min Deathadder etter 1 uke med Mamba...Ikke for at jeg følte den var så mye bedre, men trådløs :happy:

Ghoster den ikke fælt da? :happy::)

lurer litt på den nye utgaven av deathadder med 3500 dpi, hva har det gjort med sensoren for å doble dpien? det er med god margin den høyeste dpi'en jeg har sett for en optisk sensor, og det gjør meg veldig skeptisk