Sign in to follow this  
Vladskij

UFC

Recommended Posts

Yo yo YO!

Flere UFC fans her på bruket? Så nettopp 126 Silva vs Belfort. SYK kamp!

Har bare fulgt med i halvannet år, men ble hekta etter første episode jeg så. Silva må jo være en av mine favoritter. Foruten om Damien Maya kampen så er fyren rett og slett sykt underholdende :)

Tja.. Jeg ser en del på både Strikeforce og UFC, men er egentlig mest fan av stående fighting (K-1), siden knock-out har større underholdningsverdi enn submission etter min mening. :happy:

Så den kampen jeg også, og den var bra. Håper at noen klarer å få i stand en kamp med Fedor Emelianenko vs Alistair Overeem for virkelig å avgjøre hvem som er kongen av Strikeforce, og så en kamp mellom Brock Lesnar og vinneren av de to nevnte.. :)

Fra facebook til en god kompis på tidenes guttetur i Las Vegas denne helgen.

Gutta kjørte stil med suite på MGM Grand og kongeplasser på UFC:

"Spiser frokost på bordet ved siden av Greg Jackson!!! Sinnsykt hyggelig fyr!! Steik kor tøft :-)"

"Har hatt en opplevelse for livet!!! UFC live og deretter verdens dyreste nattklubb med noen av verdens beste fightere til stede. Dette går nok inn i historien som en av de aller beste kveldene :-)"

Cocks :)

Er stor UFC fan, sett på det 3-4 år nå. Synes ikke fighten mellom Anderson Silva og Belfort var så syk tbh, kjapp knockout! Var ganske sykt frontkick tho, creds til silva.

Favoritt fighteren min er Quinton Rampage Jackson, han er bare helt rå! Beste fighteren i UFC må vel være GSP etter min mening. Hvis GSP vinner neste fight, skal Silva og GSP slåss :) Det blir den sykeste fighten i MMA history.

Og btw ProstGotvin, hvorfor Brock lesnar? Cain Velasquez banka Brock Lesnar ganske så bra når de fighta, og er nå tittel holder i heavy weigth. Tror heller ikke Fedor Emelianenko kommer til å slåss i UFC, da manegeren alltid nekter det.

Har ikke fulgt med noe særlig det siste halvåret, men starter opp å trene mma igjen i mars, så da blir jeg nok automatisk mer interessert igjen. GSP for lyfe.

Og btw ProstGotvin, hvorfor Brock lesnar? Cain Velasquez banka Brock Lesnar ganske så bra når de fighta, og er nå tittel holder i heavy weigth. Tror heller ikke Fedor Emelianenko kommer til å slåss i UFC, da manegeren alltid nekter det.

Tok det fra hukommelsen (med unntak av etternavnet til Fedor). Kan jo ikke huske alt som skjer. Poenget er uansett at jeg gjerne skulle sett Fedor mot Overeem, samt et oppgjør mellom de beste fra UFC og de beste fra Strikeforce. Men... det er vel bare utopi, iom at det er pengene som styrer... :)

Kimbo gikk jo ut av realityserien (i regi av UFC) "The Ultimate Fighter" etter et rimelig surt tap mot en flink grappler.

Vet at han kom inn i stallen til Bas Rutten (legendarisk fighter, nå trener og kommentator), men har vært stille etter dette.

Selv om fyren har fysikk, er han kanskje litt for gammel til å klare å trene seg opp teknisk sett til nivået som kreves i toppen av UFC imo.

Selv synes jeg at ingen ting slår kamper med de gamle heltene, som Chuck Laddel, Randy Couture og Bas Rutten. Awsome gjeng :-D

Amatør wrestling er jo langt ifra skuespill :) Enteri, du glemmer jo Belfort, Rampage, Wanderlei Silva og de gutta der som virkelig viste oss et show.

Thaiboxing > skuespill

Greit det ditt forumstroll ^^

Thaiboxing og særlig kickboxing er jo som regel en av de tingene de gutta her trener mest på, siden det legger grunnlaget for den "stående" delen av fightingen.

I tillegg må dette kombineres med en stil som fungerer når man har havnet på bakken, gjerne Brasilians Jiu Jitzu, vanlig Jiu Jitzu eller gresk-romersk bryting (klassisk bryting).

Nevnte Randy Couture, som jeg linket video til, har blant annet et OL-gull for USA i gresk-romersk bryting.

Folka der har opp mot 10 timers treningsdager i oppkjøringene til mesterkskap, og er LETT noen av de mest alsidige og best trente idrettsfolka som finnes.

Syns det der bare er kjedelig å se på. Semikontakt i kickboxing er lett fetere. Kjappere bevegelser med litt kraft > Overtrente bolere som sparker like høyt som Eric Cantona.

Ok da, skal slutte nå :):happy:

Kevin Ferguson en MORSOM fighter? Herregud, kødder dere eller? Mannen er jo talentløs. De som følger minimalt med på MMA skjønte helt fra starten av at han ikke hadde noe å komme på bordet med. Wow, han banka randoms på youtube liksom, han bare MÅ være god. Han har forøverig hatt to kamper i UFC etter TUF. En kamp mot eldgamle Housten Alexander, hvor han klarte å grinde ut en decision og en mot Matt Mitrone. Hvordan den endte kan dere se her: http://www.viddler.com/explore/Datzhott/videos/884/

Imponerende altså.

Cro-cop var spennende i Pride, men nå er han rett og slett blitt for gammel til å være noen særlig utfordrer.

http://www.mma-core.com/videos/_Frank_Mir_...19?vid=10012674

Så på det endel når Royce Gracie var på topp. Er vel blitt 10 år siden.

Hvor kan jeg se dette nå foruten om youtube?

Det går noe UFC og The Ultimate Fighter på Canal Plus sport, mens Extreme Sport viser Strikeforce og World Combat League. Eurosport viser stående fighting (K-1, Thaiboksing og Kickboksing og boksing)

Sheerdog (?) har vel en egen side hvor du kan få tilgang på alle UFC'er fra nummer 1 til 126...?

Nope. Hvis du vil se hele events så kan du laste ned på torrent. Enkelte kamper kan du søke opp.

Kevin Ferguson en MORSOM fighter? Herregud, kødder dere eller? Mannen er jo talentløs. De som følger minimalt med på MMA skjønte helt fra starten av at han ikke hadde noe å komme på bordet med. Wow, han banka randoms på youtube liksom, han bare MÅ være god. Han har forøverig hatt to kamper i UFC etter TUF. En kamp mot eldgamle Housten Alexander, hvor han klarte å grinde ut en decision og en mot Matt Mitrone. Hvordan den endte kan dere se her: http://www.viddler.com/explore/Datzhott/videos/884/

Imponerende altså.

Cro-cop var spennende i Pride, men nå er han rett og slett blitt for gammel til å være noen særlig utfordrer.

Gidd diss Houston Alexander :):happy:

FOR EN KONGE!

Sherdog.com btw, men de spoiler på frontsida.

Kan jo nevne fav-fighterza mine

HW: Reem, Velasquez, Carwin, JDS, Nelson (olol)

LHW: zzz, rashad? Kjedelig divisjon om dagen az. Slenger på Machida da

MW: Sonnen seffern!

LHW: GSP og fitch

LW: maynard

Har ikke fulgt såå mye med i det siste, mostly fordi jeg har manglet internett.

Forresten, desidert beste måten å se enkeltkamper er å google fighterne + full fight, du finner det med etpar minutters leiting i så og si alle tilfellene, varierende kvalitet. Er kvalitet viktig kan man jo betale på UFC, da får man hele cardet (ikke prelimsa) i HD + pre-fight hypinga.

Imponerende altså.

Gidd diss Houston Alexander :duske::|

FOR EN KONGE!

Forresten, desidert beste måten å se enkeltkamper er å google fighterne + full fight, du finner det med etpar minutters leiting i så og si alle tilfellene, varierende kvalitet. Er kvalitet viktig kan man jo betale på UFC, da får man hele cardet (ikke prelimsa) i HD + pre-fight hypinga.

Please si at dette er troll? LHW er lett den feteste ligaen atm - Shogun - Bones Jones kommer til å bli legendarisk, samt at man har 4-5 andre som definitivt hevder seg i toppen.

Fitch er jo en hur kjip fighter som helst, hvordan kan man ha han som fav?

Jeg har ikke sett 127, men 126 var en kongeevent.

Iløpet av våren så har vi: UFC 128

Main card

* Light Heavyweight Championship bout: Brazil Maurício Rua © vs. United States Jon Jones[1]

* Bantamweight bout: United States Urijah Faber vs. United States Eddie Wineland[1]

* Lightweight bout: United States Jim Miller vs. Iran Kamal Shalorus[1]

* Middleweight bout: United States Nate Marquardt vs. Japan Yoshihiro Akiyama[1]

* Heavyweight bout: Croatia Mirko Filipovi? vs. United States Brendan Schaub[1]

UFC 129

Main Card

* Welterweight Championship bout: Canada Georges St-Pierre © vs. United States Jake Shields[1]

* Featherweight Championship bout: Brazil José Aldo © vs. Canada Mark Hominick[1]

* Light Heavyweight bout: United States Randy Couture vs. Brazil Lyoto Machida[1]

* Lightweight bout: Canada Mark Bocek vs. United States Ben Henderson[1]

UFC 130

Main Card

* Lightweight Championship bout: United States Frankie Edgar © vs. United States Gray Maynard[1]

* Light Heavyweight bout: United States Quinton Jackson vs. United States Matt Hamill[1]

* Heavyweight bout: United States Frank Mir vs. United States Roy Nelson[1]

* Heavyweight bout: Netherlands Stefan Struve vs. United States Travis Browne[1]

* Middleweight bout: United States Brian Stann vs. Brazil Jorge Santiago[1]

Synes det er pes å laste og følge med på nettet... liker bedre å lene meg tilbake i sofaen og se det på TV-en når madammen har lagt seg. Er det noen som vet om det finnes noe sendeskjema som viser når de ulike kampene/stevnene blir sendt på Canal+ Sport?

Imponerende altså.

Gidd diss Houston Alexander :duske::|

FOR EN KONGE!

Seriøst? Sonnen, Fitch, Gsp og Maynard? I de fem siste kampene til de gutta der så har 18 av 20 kamper gått til decision. Samtidig så kaller du du LHW kjedelig, når de setter opp kamper som Bones mot Shogun, som kanskje er den mest spennende på mange år. Fitch og Maynard har jo 15 decisions på rad til sammen. Hver sin smak altså, men jeg tror du er den eneste jeg vet om som foretrekker at dommere avgjør kampen framfor fighterne selv.