Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Hauger

MineCraft

Recommended Posts

får veldig mye sann memory crash. Er det bare hos meg eller?

Bare hos deg. Har du lite RAM? Spillet kjører under java runtime, så sjekk at du har riktige (nyeste) JRE (her er det vel og forskjell på 32- og 64bit, men legg gjerne inn begge) evt og om det er noen -Xmx og Xms parametre i oppstarten du kan tune på. Ikke riktig sikker på hvor det gjøres men.

http://www.java.com/en/download/manual.jsp

8 gig ram, bør jo holde syns jeg. java update kan være en ide jeg skal teste

Jeg har i hvertfall konstante out of memory kræsj på linux med java7 siste jre update. Nøyaktig hvorfor vet jeg ikke, men mellom oss, jeg har ikke brukt noe tid på å finne ut av det heller. Blir som oftest lei etter en 5-10 min med bygging uansett :lol:

har hatt samme problemet, prøvd med xmx og xms parametere men har kke hjulpet, fjernet mcpatcher sin hd texture patch og alt er fint. Vet ikke om dere bruker texture packs though. Men prøv å fjern patchen fra mcpatcher.

Ah, den bruker jeg. Det er gjerne problemet det da! Misstenkte det egentlig, men avviste tanken. Får prøve igjen nå :=)

Hva er det egentlig som er nytt i 1.0? Datt av lasset for lenge siden.

Fixes & Changes:

• New achievements
  • Glowstone changed from "stone" to "glass".
  • Amount of Experience Orbs dropped by a player on death now limited.
  • The ability of Endermen to carry blocks reduced in some way.
  • Minor changes to some textures (most notable Monster Spawner).
  • Ghast fireballs have a different texture.
  • On death, a proper score is given based on how many experience orbs the player has collected.
  • When flowing lava hits a water source directly from above, it creates Stone where previously the lava would flow through the water.
  • You can toggle between three states when pressing F5 (first person, third person back, third person front), having the addition of 3rd person view from the front.
  • Ender Pearls have a unique ability. When thrown, the player will teleport to the Ender Pearl's impact location, but take 2 and 1/2 hearts of fall damage. They will not work in Creative.
  • Golden Apples now glow purple in inventory.
  • Fences no longer block you from moving onto their space. You can now stand next to them, like you can with glass panes and iron bars.
    • They will also connect to solid blocks.

[*]There is a slight delay between jumps when holding down the jump button, so that the player no longer bounces between ceiling and floor in two-block-high spaces.

[*]Labels for items have a blue border.

[*]Random loot chests in Strongholds.

[*]Blocking now moves the player's arm, rather than the sword just floating right in front of the player.

[*]Weapon and tool damage has been nerfed to make space for the increased damage enchantments (Diamond swords do 3.5 hearts now instead of 5).

[*]Some mob health has been changed (Sheep, Spiders, Zombies)

[*]Many blocks mining speeds have been decreased. This is mostly blocks that used to take a long time to mine.

New Features:

Noen redstone genier her? Trenger hjelp med denne. Får den til å funke, men blir fucked etterhvert. Håper noen kan hjelpe :)

Fucked på hvilken måte da?

Fikk den til å virke jeg. Tipper det er noe med repeterene dine. Gå over dem igjen og se at timingen er rett

Edited by mockingbird0901

Fikk den til å virke, den blir fucked etterhvert, men rs av server fikser det.

Jeg har et problem mange har, men jeg spør her, siden dere er så flinke.

Jeg prøver å connecte til en server som kjører på en Linux-maskin. Jeg kommer til "Loading terrain", og der blir den stående enten til jeg får Timeout eller java.net exception error elns. Av og til kommer jeg inn, men jeg må prøve 10-15 ganger.

Vi kjører Hamachi, og alle andre kommer inn på serveren uten problemer. Jeg sitter på et VpN-nett (UiB), og lurer på om det kan være grunnen til at det blir problemer (2x vpn-nettverk, UiB-vpn + hamachi).

Det hører med til historien at jeg også iblant får "The server responded with an invalid server key"-error, men det har Notch anerkjent og sagt at han skal fikse.

Er det noen som har noen tanker, eller noen som har det samme problemet?

Edited by Reinsdyret

Det hører med til historien at jeg også iblant får "The server responded with an invalid server key"-error, men det har Notch anerkjent og sagt at han skal fikse.

Det ble fiksa i dag iallefall.

Jeb: The minecraft_server.jar has been updated to 1.0.1, fixing the login key problem and a null pointer exception

Tok min første Enderdragon i stad, dæven det tok tid :p

Hadde heldigvis med nok mat og piler.

Deilig belønning for å ha drept den :)

Tok min første Enderdragon i stad, dæven det tok tid :p

Hadde heldigvis med nok mat og piler.

Deilig belønning for å ha drept den :)

Holder meg i World, jeg.

Eneste gangene jeg våger meg til The End er når jeg spiller kreative :p