Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Lygre

No Russia Today

Recommended Posts

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7836&g2_serialNumber=1 No Russia Today

Nyhetskanalen Russia Today trekker en tråd fra Modern Warfare 2 til selvmordsbomberen utenfor Moskva.

(Multigamer.no): Det måtte skje. Nå har noen "eksperter" linket spill og vold igjen. Denne gangen er det nyhetskanalen Russia Today som sammenlikner Call of Duty: Modern Warfare 2 og terroraksjonen på Domodevo-flyplassen utenfor Moskva som tok 35 menneskeliv. Du har sikkert hørt om det kontroversielle nivået "No Russian" i Modern Warfare 2 hvor du er vitne til massedrap på sivile og politi på en fiktiv russisk flyplass. Det som skjer i spillet er at tre russere meier ned personene med automatvåpen, mens den ekte terroraksjonen var en selvmordsbomber.

Activision sin skyld?

Jeg skal innrømme at noe av det første jeg tenkte var "No Russian" da jeg hørte nyheten på mandag, og at noen nyhetsmedier ville dra denne sammenlikningen. Det som er trist er at media elsker å gi spill, film og internett skylda for slike tragiske dødsfall. Det er sannsynligvis muslimske ekstremister fra Tsjetsjenia som stod bak ukens selvmordsbomber. De kan utføre slike handlinger pga. religiøs hjernevask, undertrykkelse fra staten og krig. De spiller ikke Call of Duty og finner ut at de skal ta sitt eget liv sammen med mange sivile. Å anta at det kan være en sammenheng er å være helt uten kontakt med den virkelige verden.

Walid Phares som skal være en global terroristekspert er tilsynelatende ikke en ekspert på spill. Han går så langt som å si at religiøse ekstremister kan bruke spill som Call of Duty som trening på terroranslag. Russia Today har tidligere blitt anklaget for å lage nyheter er anti-amerikanske og pro-russiske i saker om amerikansk politikk og russisk krigføring i Tjetjenia. Legg også merke til at RT nevner flere ganger at MW2 er utgitt av et amerikansk selskap. Propaganda? Ser slik ut i mine øyne. Uansett er det trist at nyhetsformidlere linker spill og virkelighet på denne måten. Hva synes du?

COD: Modern Warfare 2 ble utviklet av Infinity Ward og kom til PC, PS3 og Xbox 360 10. november 2009. 

Jeg velger bare og ignorere dette, om det finnes normale mennesker som tror på dette så vil darwin løse deres livssituasjon snart nok uansett.

Og CoD som trening? Ja, tenk så bra om terroristene faktisk gjorde det, da ville jo alle terrorangrep feilet grovt når de finner ut at de _IKKE_ kan gjemme seg for og få helse tilbake etter en kule i panna..

lol

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...