Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
drozo

Isen sprekker hos ArcticNova

Recommended Posts

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke si noe mer om denne saken, etter at jeg fikk sagt mitt, men jeg ser nå at Erik (apooo) blir et uskyldig offer i det hele, da han i denne sammenhengen ikke må anses som en del av styret, da han har hatt veldig lite å gjøre med driften av an, ettersom han for det meste kun har kodet.

Erik hadde aldri i tankene intensjoner om å tjene penger på dette. Han har hele tiden vært en ildsjel for miljøet, som har gjort mye, uten få noe tilbake. Men så tok seriøsiteten seg opp, presset på Erik ble større, og når jeg i en samtale med han, spurte han hva han syntes om å jobbe så mye for slikk og ingenting, så ble han mildt sagt kvalm, og følte seg brukt. Jeg gjorde dette med intensjoner om å få han inn i eierskapet. Hvorfor snakket jeg ikke med SpyWare? Han har en tendens til å bli veldig intens, og veldig vanskelig å overbevise, da han står sterkt og argumenterer nærmest urokkelig for det han mener. Derfor tok jeg det denne veien, da jeg visste at det ville gjøre samme nytten. Erik sa i fra hva han mente om at han ble brukt, og etter noen runder innad i styret som da bestod av meg, spyware og traveler, så bestemte vi oss for at dette var eneste mulighet. Slik har det alltids vært i styret. Vi tok aldri noe for gitt, og vurderte alltids alle mulige variabler og alternativer vi hadde. Når vi da ikke så noen, for å kunne fortsette videre uten å innvie Erik i eierskapet, ble han tatt med. Det tok lang tid før vi fortalte resten av staben at han var innviet i eierskapet, da vi ikke ville at personer som Greven, Kacki, Kenkenski osv, skulle miste motivasjonen, da de la ned like mye tid i AN uten å få den muligheten, men Eriks kompetansen var mer verdt for oss. Nå hadde AN aldri vært det vi er i dag, uten alle de andre ildsjelen i staben, men når ting skal veies i kroner og øre, blir det fort på denne måten.

Blir like imponert over skriveferdighetene til Kadetten hver gang!

Tøft av deg å stå frem og fortelle om hvordan det egentlig er. Håper virkelig du får tilbake pengene dine som du har lagt ut.

Har sett at flere av AN sine skribenter har tatt av taggen sin på irc, noe som er litt kjipt med hvor bra AN egentlig var (mtp coverage og nyheter).

Som styreleder i Battlefield / Hellfragger skal jeg holde meg unna å kommentere andre communities direkte, men jeg har uansett lyst til å si et par ord til deg, Kadetten.

Det var på mange måter veldig trist å se deg forlate oss i sin tid,

men jeg forstod det var fordi du hadde et brennende ønske om å være med på å starte noe nytt og godt for gamingmiljøet.

Så lenge jeg har kjent deg, og det begynner jaggu å bli en del år nå, så har du ALLTID stått for det du mener er rett.

Om vi har diskutert interne avgjørelser, cheat-saker i CS:S eller lignende, du stod alltid for det du mente var det riktige å gjøre.

Selv om andre var uenige.

Det står det respekt av, og så lenge man har integriteten sin i orden, kan man gå med rak rygg.

En slik prosess du er / har vært gjennom er nok helt sikkert veldig belastende, og jeg håper det går bra.

Både for deg, og for andre som skulle føle seg i samme situasjon :)

Alle communitys som bygges med hensikten å tjene penger vil faile i Norge over tid, for få interesserte og for lite kommersielle krefter pga spillere som ikke er lojale nok mot en serverpark eller mot et spill..

Skjønner veldig godt at du ville prøve kadetten, og selvom alle saker har to sider så har jeg ikke noe problem med å tro på at dine intensjoner var "renere" enn en del andres, du har alltid vært en som har brent for miljøet. All ære for at du prøvde :)

<3 Kadetten <3

Kjempe synd med tanke på alt du har gjort.

Håper det åpner seg nye muligheter for deg, hvis ikke skal du få lov til og være min personlige manager. :)

Xoxo

Edited by ovrum

Det er kjipt å se at han er blitt behandlet på den måten. Jeg er sikker på at Kadetten har lagt i fra seg spor som gjør at vi kan dra nytte av det fremdeles, men dumt at han nå ikke er i en aktiv rolle for vårt miljø.

HF får kjenne sin besøkelsestid og tilby han noe i denne organisasjonen - for det er her du hører hjemme :)

Respekterer det du har gjort nå Kad, men synes det blir litt dumt å ikke prøve å løse dette internt.

Takk for mention @legge ned mye arbeid i AN forresten, føler meg verdsatt.

xoxo

Respekterer det du har gjort nå Kad, men synes det blir litt dumt å ikke prøve å løse dette internt.

xoxo

Slått deg at han ønsker å nå fram til folket/andre arbeidere i arcticnova? Det er iallefall slik jeg tolker artikkelen.

xoxo

Slått deg at han ønsker å nå fram til folket/andre arbeidere i arcticnova? Det er iallefall slik jeg tolker artikkelen.

Nå jobber jeg faktisk i ArcticNova, så der har vi oppklart det.

EDIT: I tillegg så har vi internforumer på AN, som han fint kunne brukt. Og meldingssystem. Og e-post. And the list goes on :)

Edited by Infernux

Som dragn prøvde forklare så enkelt, så tror jeg han prøvde å nå ut til folket offentlig :)

Da hjelper ikke internforumer på AN.

xoxo

Er til en viss grad enig i dette, men AN som organisasjon burde da strengt tatt ikke svare med samme mynt? Den uttalelsen AN nå har kommet med vitner bare om en oragnisajon som ikke vet hva de holder på med.

Erfaring er en merkelig bil, noen ganger må man pisse i motvind før man lærer. Forhåpentligvis har de lært seg å pisse i medvind når det kommer til offentlige uttalelser om egne ansatte til nestegang.

Personlig har jeg hatt flere kurs om psykologi og ledelse, organisasjonsteori og lært presentasjonsteknikker for å kunne selge inn et konsept best mulig. Ja, alt dette er basert på forskning av menneskelig atferd.

Den fra spyware slår alt, tenk å ha kurs om psykologi da dere, basert på forskning på atferd :)

Denne saken skulle jo aldri blitt kommentert fra AN sin side utover et "takk for ditt arbeid kadetten, synd det måtte ende slik, vi ønsker deg lykke til videre".. Om ikke de har den erfaringen med ledelse de skryter av, så kommer de i allefall til å kunne trekke lærdom av denne saken. Utover det er vel egentlig bare saken trist, håper det løser seg økonomisk for kadett i allefall.

Ja han hadde skrevet den mest insane wall of teksten noensinne. Det er en spillside, ikke en side med flere millioner på spill. Og har han studert så mye så burde han vite at å offentligjør interne konflikter er skadelig. Er da ingen interesse for meg å vite om dette her? Jeg så på arcticnova som en god side med gode nyheter. Nå tenker jeg det er drevet av fjortisser. Eventuelle sponsorer vil ihvertfall se mørkt på dette.

Personlig har jeg hatt flere kurs om psykologi og ledelse, organisasjonsteori og lært presentasjonsteknikker for å kunne selge inn et konsept best mulig. Ja, alt dette er basert på forskning av menneskelig atferd.

Den fra spyware slår alt, tenk å ha kurs om psykologi da dere, basert på forskning på atferd :)

Denne saken skulle jo aldri blitt kommentert fra AN sin side utover et "takk for ditt arbeid kadetten, synd det måtte ende slik, vi ønsker deg lykke til videre".. Om ikke de har den erfaringen med ledelse de skryter av, så kommer de i allefall til å kunne trekke lærdom av denne saken. Utover det er vel egentlig bare saken trist, håper det løser seg økonomisk for kadett i allefall.

Word.

Har du lyst på Hellfragger igjen Kadetten? Virket litt sånn :)

Personlig var svaret fra AN en wall of text som sa meg veldig lite og virket mest som at de bare ville utmanøvrere han med mer tekst enn Kadetten. Som qed sier, saken kunne vært håndtert mye bedre fra AN sin side.

Gal sektleder: Jeg tror nok mitt engasjement innen gamingmiljøet er over for godt nå. Synd at jeg valgte (les: bommet med) å bruke ordet hersketeknikk om disse metodene, fremfor noe annet, da det tydeligvis var mat til ulvene. Hadde vært greit nok om det ble nevnt i en bisetning at det ikke var rett å bruke mitt ordvalg om metodene, for så å forsvare saken, som dette burde dreie seg om, og ikke vri det over i en ren forelesning på definisjonen av hersketeknikker. Potedo potado, budskapet blir det samme. Dere må ikke tro det er en gledens dag for meg, å gå ut med noe sånt. Selvfølgelig har jeg hatt betenkeligheter med å dele dette for offentligheten, og liker ikke å gjøre meg selv upopulær. For min egen del, hadde det nok vært best å ikke sagt noe om dette, da det også setter meg i et dårlig lys, men jeg tror dette var viktig å få ut, så man vet hva man går til. Dessverre kan dette virke som et angrep på ArcticNova og dets stabsmedlemmer, noe det ikke er. ArcticNova har en utrolig dyktig og engasjert stab, og vil fint kunne drifte videre etter dette, men nå ligger hvertfall sannheten om hvordan ting har vært i toppen, på bordet. At noen stiller seg uforstående til dette, har jeg selvfølgelig ingen problemer med å se. Det virker jo helt søkt, noe det i bunn og grunn også har vært. Ser at noen fremstiller dette som konspirasjonsteorier. Man kan si hva man vil, men de jeg skriver i brevet, er basert på tiden min i ArcticNova. Mange i miljøet har hatt et skeivt inntrykk av oss, og det er sett fra utsiden, så dere kan tenke dere hva som har foregått mellom oss i styret. Jeg ønsker ikke å renvaske meg selv med dette, for det er allerede for sent. Jeg har heller ingenting å vinne på å fortelle dette, det håper jeg dere ser. Jeg har et godt liv, og har jo som både jeg selv har informert dere om, og styret i AN, ikke vært så altfor mye online den siste tiden, så jeg kunne fint krysset ut vinduet til dissene sidene uten å sett meg tilbake. Hvertfall prøvd på det, men samvittigheten ville nok innhentet meg før eller siden.

Tror det viktigste for deg nå Kadetten, er å roe deg godt ned, og kanskje finne gleden bare ved å

være en vanlig spiller igjen. Så kanskje etterhvert vil du finne vilje og glede ved å bidra innenfor et

spill og et community som tiltaler deg. Du har det i deg :)

Lykke til videre.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...