Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
xAncalagonx

Rift

Recommended Posts

Har vært med på beta testingen av Rift nå i de siste 2 beta events som de har kjørt (Event 3 og 4). De skal kjøre tilsammen 7 beta events før planlagt release 1. mars (US) og 4. mars (Euro). Ved preorder får du begynne en uke før, da 24 februar.

Noen andre som har prøvt dette spillet? De fleste plasser jeg nevner det, bl.a. i andre MMO'er, så er det ikke så mange som har hørt om det.

Synes selv at spillet er veldig bra utforma, og måten de har lagt opp hvordan klasser kan spec'es er råbra.

Man har valget mellom 2 factions (på samme måte som Order/Destruction og Alliance/horde) der den ene er Guardians og andre er Defiants.

Hver faction har 3 raser. For Guardians kan man velge dverg, høy-alv og mathosian (mennesker). For Defiants husker jeg ikke navnene på rasene, men det er svart-alv, mennesker og en slags halv-ogre rase hehe.

Etterpå har man 4 forskjellige klasser som er typisk for MMO's. Mage, Cleric, Warrior og Rogue. For hver klasse er det 8 underklasser, og av disse 8 kan man velge 3 klasser som er aktive på en gang. Det vil med andre ord si at man kan kombinere og leke med 3 forskjellige spec's/talents samtidig.

I tillegg kan man, via quests, få tilgang på alle de andre 5 underklassene (souls) som tilhører din klasse.

Det som er glimrende her er at du kan kjøpe "Roles" der du lagrer de forskjellige spec'ene. Eksempelvis i beta så spiller jeg en Paladin/Warlord/Champion. Jeg har lagret denne som "Tank" og putter poenger inn i forskjellige tank skills. Etterpå når jeg kjøper en ny Role slot, så lager jeg meg en ny rolle som DPS der jeg bytter fra Paladin/Warlord/Champion over til Champion/Reaver/Paragon og putter poenger inn i DPS skills. Etter at du har laget disse to rollene, så kan du når som helst, hvor som helst i spillet, bytte mellom DPS og Tank spec.

Jeg drasser selv med meg 1H+skjold for tanking, og en 2H øks for DPS. Det fine er jo at dersom noen andre er tank, og de kræsjer eller går offline, så kan jeg enkelt bytte over til Tank role, dra frem sverd og skjold og fortsette med tank'ing der forrige fyren slapp smile.png

Ellers er spillet utrolig bra utført. Selv om det er beta er det veldig lite med bugs og slikt, og det føles veldig ferdigstillt allerede nå. Absolutt verdt å prøves hvis man er sugen på en ny MMO som (tilsynelatende i Beta ihvertfall) ikke kommer til å gå rett i dass med dårlig content, mye bugs osv ved release (aka Age of Conan, Vanguard og andre).

2 factions som på WoW, flere class å velge mellom som på WoW, class man åpner opp etter hvert som på WoW(hero class), på WoW har man kan man ha 2 talent tree's, tank/dps eller lignende..

Jeg sier ikke Blizzard har funnet på alt dette her, men jeg tror man må finne på noe nytt for å få en stol rundt mmo-bordet.

Trenger ikke preorder for å få tilgang. Du søker om beta tilgang via websiden deres, men det er ikke garantert at du blir plukket og får tilgang (selv om jeg tror at de fleste som skriver seg på kommer inn på dette tidspunktet).

Preorder garanterer derimot tilgang til alle beta events som kommer fremover og du får headstart som begynner 24 feb istedenfor 4 mars.

Ikke for å hijacke tråden, men det kommer også et mmo som heter T.E.R.A online, var med på koreansk beta som var fett nok. JA, spillet er utviklet i korea men blir lokalisert til NA/EU også. Egentlig et kongeMMORPG så fort du klarer å akseptere idiotien med Popori/sexyhness/pedo-klassen. Fighte mekanismen derimot er ganske grom, en slags action-mmo, og ikke standard tab-1-2-3-rinse-repeat som de fleste andre. Og grafikken er sjuk, kjører på U3-motoren.

Har også kommet et f2p action-mmo som heter Vindictus, også koreansk i utgangspunktet... Dette minner mer om et regelrett action-fighting-spill, også ganske kos.

- talg

Ikke for å hijacke tråden, men det kommer også et mmo som heter T.E.R.A online, var med på koreansk beta som var fett nok. JA, spillet er utviklet i korea men blir lokalisert til NA/EU også. Egentlig et kongeMMORPG så fort du klarer å akseptere idiotien med Popori/sexyhness/pedo-klassen. Fighte mekanismen derimot er ganske grom, en slags action-mmo, og ikke standard tab-1-2-3-rinse-repeat som de fleste andre. Og grafikken er sjuk, kjører på U3-motoren.

Har også kommet et f2p action-mmo som heter Vindictus, også koreansk i utgangspunktet... Dette minner mer om et regelrett action-fighting-spill, også ganske kos.

- talg

Talg - kommer du til å fortsette med TERA?. Grafikken ser meget bra ut men lyder og hvordan det ser ut , ser veldig barne-vennlig ut.

Testa åpen beta nuh, og det var veldig likt som WoW, men samtidig mer gøy! Digger muligheten til å skreddersy egne talentre!

Virker som noe som må testes nærmere!

Har beta jeg og, spilt littegrann men ikke så mye. Virket likt som wow ja, men samtidig var det noe friskt ved det

Vi får se. :)

sign opp på riftgame.com så får du invite med engang.

synes jeg har sett det før tbh ikke noe spesielt

Ah jeg gjorde jo det etter 10min. Lagde konto, logga inn, sto at man måtte ha invite, men fikk det nå :) tester det litt da..

Ah jeg gjorde jo det etter 10min. Lagde konto, logga inn, sto at man måtte ha invite, men fikk det nå :happy: tester det litt da..

m0lder - the king of Warhammer Online! :)

Testa betaen og har forhåndsbestilt spillet. Alltid litt morsomt med noe nytt. Blir sikkert lei etter en stund som vanlig :)

Fant ut at det var en blanding av WoW og Warhammer Online for min del, og kommer nok ikke til å spille det :)

Er vel mest en blanding av mange MMO'er på markedet. De har tatt litt fra overalt og lagt til i Rift.

For å være ett nytt spill som ikke engang er releasa enda synes jeg det har vært utrolig lite problemer og bugs i spillet. Etter å ha vært med i flere MMOer fra release og sett hvordan de kveler seg selv med for rask utgivelse, for mye feil og mangler, for lite content osv så har jeg troen på Rift.

Er mange som sier Rift er en wow-klone, men skal man begynne med det så kan man vel kalle wow en pong-klone også til syvende og sist. Er jo klart at MMO`er vil se noelunde like ut, akkurat som FPS spill har mye av de samme elementene, våpen, UI oppsett osv.

Anyways, Rift blir bra greier og kommer til å underholde meg i en god tid fremover, og så kommer jo Guild Wars 2 om en stund også :happy:

Muligheten til å få spille en uke før andre gjelder dessverre kun retail-versjonen av spillet og ikke den nedlastbare.

Hm, jeg kjøpte RIFT Digital Collector's Edition direkte fra Trion, og jeg fikk da med 'head start' selv om det var nedlasting. Følger med som en del av Pre-order trodde jeg.

Har ihvertfall allerede lasta ned patcher + filene til spillet, så skal bare være å trykke på "Play" når de åpner dørene kl 19 imorgen.

Start datoene for spillet er uansett:

24 februar kl 19:00 CET for Head Start

1 Mars for USA servere

4 Mars for EU servere

Edited by xAncalagonx