Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Hauger

Når moren din sier: "Sitter du å spiller igjen? Tull!"

Recommended Posts

Stfu noob, and listen to this!

Er ingen "ahh, ooh" opplevelse for de fleste regner jeg med, men likevel betryggende :)

At man kan trenes på kognitive ferdigheter burde vel ikke være ukjent for noen, er en grunn til at man putter folk i simulatorer feks i millitæret. Det som derimot er tull er at feks unge har _bedre_ kognitive egenskaper medfødt eller på noen måte har større evne til multitasking enn eldre, den kognitive kapasiteten er den samme. Folk som spiller dataspill får den derimot trent og kan derfor respondere raskere på en del aktiviteter enn folk som ikke får den trent.

Folk måkke undervurdere oss gamere. :) Etter det jeg vet, så er det bevist flere ganger at vi har noen bedre områder enn de som ikke spiller. Men de som ikke spiller, må jo ha noen fordeler dem også? Men tror folk skal ta bort fordomene mot folk som sitter å spiller. Det er jo også en ganske god grunn til at vi har gode multitasking skills, når vi skal trykke inn fram, bak, venstre, høyre, dukke, hoppe, bytte våpen, lade om, skyte, sikte osv. og mange av dem på en gang! Det blir jo mer for hjernen å grovtygge på en gang, så til slutt så blir den sjappere på det også.

Men dette er jo fortsatt ikke et argument for å spille en masse dataspill. Jeg mener, jada man trener kognitive skeelz, men man kan fortsatt bruke tiden sin mye bedre.

Men dette er jo fortsatt ikke et argument for å spille en masse dataspill. Jeg mener, jada man trener kognitive skeelz, men man kan fortsatt bruke tiden sin mye bedre.

Man kan også bruke den dårligere. Foran TV'en, f.eks. (avhengig av hva man ser på). Dataspill er fremdeles underholdning, men det er underholdning med gode bieffekter.

Helt klart at for mye dataspill ikke blir bra. Det går utover eks sosiale ting blant annet.

Men som nevnt over så er TVn en værre ting å bruke mye tid forran hvis man ikke bare ser rene dokumentarer.

Sport, såpeopra og rene underholdningsprogrammer gir ingen kunskap eller økte ferdigheter.

BarneTV vil jeg si er bedre enn eks såpeopra pga at barnetv er laget med moral som regel

Barnetv VAR laget med en gjennomgående moral :) Nå er moralen så godt som ikke-eksisterende og jo mer det bråker og støyer jo bedre er det visst ohmy.png

Dette er tatt helt ut av kontekst. Jeg ser ikke noe i teksten som tyder på at en må spille like mye som jeg tipper de fleste her gjør, for å oppnå disse positive resultatene. Jeg hadde byttet 30% lenger reaksjonstid mot et liv uten dataspill når som helst. Kjipt at jeg ble introdusert for denne fantastiske verden allerede før barneskolen, med kvalitetspill som Kings Quest, Dangerous Dave og Pacman. For ikke å snakke om Duke Nukem 3D og da revolusjonen Quake kom. Elller hva med NES (Nintendoen) kom til Norge... Åh, nostalgia trip. Skulle ønske andre ting appellerte like mye til meg.

Mora mi har 3 level 85 på WoW, så hun har ikke rettigheter til å whine på at jeg spiller mye.

lol.... :D

Anyway, det som er verre enn mødre er koner og kjærester. Når denslags whiner om for mye spilling, hjelper verken logikk, forskning eller avisartikler :sad:

lol.... :D

Anyway, det som er verre enn mødre er koner og kjærester. Når denslags whiner om for mye spilling, hjelper verken logikk, forskning eller avisartikler :sad:

Da strammer du ankelkjettingen hennes slik at hun har andre ting å fokusere på...