Hauger 37 Report post Posted December 29, 2010 Stfu noob, and listen to this! Er ingen "ahh, ooh" opplevelse for de fleste regner jeg med, men likevel betryggende Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChoppaBaby 2 Report post Posted December 29, 2010 hehe nice Hauger. Tror jeg må sende denne på mail til "hu mor" men det blir 10 år forsent da ;( Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted December 29, 2010 At man kan trenes på kognitive ferdigheter burde vel ikke være ukjent for noen, er en grunn til at man putter folk i simulatorer feks i millitæret. Det som derimot er tull er at feks unge har _bedre_ kognitive egenskaper medfødt eller på noen måte har større evne til multitasking enn eldre, den kognitive kapasiteten er den samme. Folk som spiller dataspill får den derimot trent og kan derfor respondere raskere på en del aktiviteter enn folk som ikke får den trent. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Curver 1 Report post Posted December 30, 2010 Folk måkke undervurdere oss gamere. Etter det jeg vet, så er det bevist flere ganger at vi har noen bedre områder enn de som ikke spiller. Men de som ikke spiller, må jo ha noen fordeler dem også? Men tror folk skal ta bort fordomene mot folk som sitter å spiller. Det er jo også en ganske god grunn til at vi har gode multitasking skills, når vi skal trykke inn fram, bak, venstre, høyre, dukke, hoppe, bytte våpen, lade om, skyte, sikte osv. og mange av dem på en gang! Det blir jo mer for hjernen å grovtygge på en gang, så til slutt så blir den sjappere på det også. Quote Share this post Link to post Share on other sites
torres 17 Report post Posted December 30, 2010 Men dette er jo fortsatt ikke et argument for å spille en masse dataspill. Jeg mener, jada man trener kognitive skeelz, men man kan fortsatt bruke tiden sin mye bedre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reinsdyr 0 Report post Posted January 5, 2011 Men dette er jo fortsatt ikke et argument for å spille en masse dataspill. Jeg mener, jada man trener kognitive skeelz, men man kan fortsatt bruke tiden sin mye bedre. Man kan også bruke den dårligere. Foran TV'en, f.eks. (avhengig av hva man ser på). Dataspill er fremdeles underholdning, men det er underholdning med gode bieffekter. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted January 5, 2011 Helt klart at for mye dataspill ikke blir bra. Det går utover eks sosiale ting blant annet. Men som nevnt over så er TVn en værre ting å bruke mye tid forran hvis man ikke bare ser rene dokumentarer. Sport, såpeopra og rene underholdningsprogrammer gir ingen kunskap eller økte ferdigheter. BarneTV vil jeg si er bedre enn eks såpeopra pga at barnetv er laget med moral som regel Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laban 0 Report post Posted January 20, 2011 Barnetv VAR laget med en gjennomgående moral Nå er moralen så godt som ikke-eksisterende og jo mer det bråker og støyer jo bedre er det visst Quote Share this post Link to post Share on other sites
scavenger 20 Report post Posted March 2, 2011 Dette er tatt helt ut av kontekst. Jeg ser ikke noe i teksten som tyder på at en må spille like mye som jeg tipper de fleste her gjør, for å oppnå disse positive resultatene. Jeg hadde byttet 30% lenger reaksjonstid mot et liv uten dataspill når som helst. Kjipt at jeg ble introdusert for denne fantastiske verden allerede før barneskolen, med kvalitetspill som Kings Quest, Dangerous Dave og Pacman. For ikke å snakke om Duke Nukem 3D og da revolusjonen Quake kom. Elller hva med NES (Nintendoen) kom til Norge... Åh, nostalgia trip. Skulle ønske andre ting appellerte like mye til meg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted April 19, 2011 tadaah http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=10092548 Quote Share this post Link to post Share on other sites
woodiland 0 Report post Posted April 25, 2011 Mora mi har 3 level 85 på WoW, så hun har ikke rettigheter til å whine på at jeg spiller mye. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Panic 0 Report post Posted April 26, 2011 lol.... Anyway, det som er verre enn mødre er koner og kjærester. Når denslags whiner om for mye spilling, hjelper verken logikk, forskning eller avisartikler :sad: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gal Sektleder 342 Report post Posted April 26, 2011 lol.... Anyway, det som er verre enn mødre er koner og kjærester. Når denslags whiner om for mye spilling, hjelper verken logikk, forskning eller avisartikler :sad: Da strammer du ankelkjettingen hennes slik at hun har andre ting å fokusere på... Quote Share this post Link to post Share on other sites