Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Skvate

Natural Selection 2

Recommended Posts

http://www.unknownworlds.com/ns2/

Spillet ble ikke spillbart for meg før rundt build 156(noe pga defekt HW), og betaen(eller alpha hvis man er en flisespikker på definisjoner) er nå på build 159.

Er fortsatt en del ting som ikke har blitt implementert i spillet, og det er en god del bugs og ujevn ytelse(lav fps, varierende respons på handlinger, varierende "hit-detection").

For de som klarer å leve med disse feilene, og en del ubalanserte våpen(egentlig bare ett), så vil jeg fortsatt anbefale spillet. Ytelsen har forbedret seg ganske mye i løpet av de siste patchene, så jeg har håp om at spillet blir mer eller mindre feilfritt i løpet av det neste halvåret.

Anbefaler alle som likte NS1 å betale 20$ for å teste spillet, og støtte utviklerne i dette prosjektet.

Jeg befinner meg stort sett på "ArmoryChamber" serverne i europa(er kun 4-5 servere i europa for øyeblikket). Jeg var tidlig ute og forhåndsbestillte alphaen og har derfor svart utrustning når jeg spiller marine :)

For litt NS2 videosnutter : http://www.youtube.com/user/NaturalSelection2HD

Bump, noen flere som spiller betaen? Vurderer sterkt på å preordre slik at jeg får betaen tilsendt.

Tenkte jeg skulle lage litt oppmerksomhet rundt dette spillet nå som vi er i Build 226 og 15 timer unna release:

pre-order for $25 nå, eller $40 i morgen:

http://store.steampowered.com/app/4920/

den forrige traileren, kommer sikkert en ny i løpet av kvelden:

Har spilt beta en 60 timer elns, må si at spillet har blitt polert en god del den siste tiden. Har en veldig ny datamaskin så jeg har ikke kjent så mye til framedrops, men dette skal også være mye bedre nå. Aliens har vært litt underpowered i det siste, men jeg tror det har blitt bedre med de to siste patchene jeg ikke har rørt. en god 5er dette spillet slik det er akkurat nå, og denne gjengen som har laget dette spillet fortjener virkelig dine penger :)

Jepp. Fikk akkuratt en mail om at spillet var ute nå. De har laga en ganske fet video til anledningen også.

Steike de har forbedret grafikken siden jeg spillte sist!

Synd jeg ikke får spillet til å funke via Wine :(

Var faktisk innom igår på Steam og lukta litt på dette. Det ser jo ganske artig ut, og jeg liker konseptet med at de blander RTS og FPS. Er ganske klar for å prøve det ut men savner litt mer reviews og gameplay.

bare hyggelig. Fikk Dota2 som jeg sikkert får brukt for(så snart jeg får det til å funke via wine)!

Håper flere tar seg bryet og tester NS - .gjerne litt mer enn et par timer siden det kan ta litt tid å komme inn i spillet. Er et ganske bra miljø med ikke alt for mye drittslenging(mindre enn de fleste andre jeg har vært innom). Selv har jeg klokket inn nesten 300 timer siden jeg startet å spille alpha/beta for ca 2 år siden.

Jeg har testet spillet i helgen som var.

Spillet har en fin atmosfære. Som Marine så blir du paranoid i mørke områder når du ikke vet hvor en alien kan gjemme seg (spesielt siden de kan ha cloak og ikke minst klatre på vegger og tak). Uten noen motion sensor eller annet kjekt for å finne dem så må man passe på hverandre som ett lag, spesielt når man skal bygge ting som Commander plasserer ut, eller reparere ting. Da er det kjempeviktig å ha noen som dekker deg ellers blir du alien-mat ganske kjapt.

Som alien synes jeg det var ganske vanskelig, ihvertfall som Skelk(?). Tror det var navnet på den første 'newbie' tingen du kan spille som. Jeg ble konstant drept på ett skudd av hagler, eller mildt sagt voldtatt av folk med rifler. Tror nok lærekurven for å spille aliens er noe høyere enn Marines (som tross alt kun trenger å sikte og holde inne knappen). I tillegg blir det vanskelig å treffe folk med angrepene som alien (ihvertfall som Skelk) siden du må helt innpå dem i melee range, og folk strafer sidelengs, hopper rundt, hele skjermen blafrer av lysglimt fra våpen og slikt. Der trengs det nok en god del øvelse for å bli god. Men jeg fikk oppgradert meg til en ett-eller-annet-rart-navn som kunne gi liv tilbake til andre aliens pluss bygge hindringer og flaskehalser. Det var litt kjekkere, spesielt siden vi hadde 2-3 Onos (kjempedigre dinosaur aliens) som løp inn i Marine basen, knuste folk og ting, og løp tilbake til meg som fylte på liv. Det var ganske artig :)

Det som jeg synes trakk litt ned var begrenset med utstyr og våpen. Marines har kun en automat rifle (som fort blir ubrukelig når aliens får mer armor), hagle, flammekaster og grenade launcher. Så har du også jetpack og robot med miniguns. Men det var liksom alt. Kunne gjerne vært litt mer dingser å leke med. Samme for aliens sånt sett, men de skyter jo ikke så vet ikke helt hvordan det kan gjøres.

Når det gjelder teamwork så ser jeg absolutt at spillet legger opp til det på en fin måte. Men det krever ett samspill mellom Commander og laget du er på. Hvis Commander ikke gir klare beskjeder (noen ganger gir de aldri beskjeder) så blir det fort kaotisk og alle kjører sitt eget (solo) løp. På andre siden, hvis folk ikke gidder høre etter på Commander så er det ikke mye han kan få gjort heller. Så det krever absolutt bra teamwork. Fordelen er jo at bra teamwork gjør det mye kjekkere å spille. Ulempen er selvfølgelig at uten teamwork så blir det fort litt tamt og kjedelig (og ikke minst ender du fort opp med å bli overkjørt av andre laget).

Jeg trenger nok en del mer tid for å bli komfortabel i spillet. Største ulempen er å ikke kjenne kartene. Når Commander sier han trenger folk til å beskytte, f.eks, Locker Rooms så er det jo en fordel å vite hvor det er og kjappeste rute dit, kontra stirre på kartet mens man løper rundt og ender opp som en flekk med grønt blod på en vegg fordi man ikke ser fiendene som du treffer på veien mot målet når du har ett kart midt på skjermen :)

Så langt har det ihvertfall vært underholdende.

Første spillet jeg har spilt på lenge hvor taktikk faktisk har noe å si. Får lyst til å spille det kompetitivt :)

Ellers enn det nøstet forrige man opp ganske bra hvordan det er/føles :)