Dande 7 Report post Posted December 10, 2010 Admins for bfbc2 er igang med nytt regelsett (da det gamle er helt utdatert). Så jeg tenkte jeg skulle komme til dem med et forslag, sånn at de har iallefall noe å gå utifra Trenger deres hjelp til å se over og kommentere på det jeg har satt opp her. Dette er forresten til 8v8 Conquest. Ruleset minimum: 6on6 - 12on12 :maximum All matches are played with latest WarCon Server Settings: Punkbuster: on TeamBalance: off KillCam: off Crosshair: on Hardcore: off MiniMap: on MiniMap Spotting: on NoVehicles: off Spot3D: off ThirdPersonVehicleCameras: on Other: BleedRatio: 100 TicketRatio: 100 ForceTickets: 200 (200 tickets on all maps) RoundTime: 1200 (20 minutes) Maplist: • Arica Harbor • Panama Canal • Atacama Desert • Laguna Alta • Laguna Presa • Port Valdez • Nelson Bay • Desert Oasis • Harvest Day • White Pass • Heavy Metal (maybe too big for 8on8, but should be in maplist anyways) **** ingame names of weapons Allowed Weapons and Gadgets: Assault AEK-971 XM8-P AUG 40 MM SMK (Smoke Grenade) Engineer All weapons RPG-7 Medic PKM M249 T88 LMG XM8 LMG MG36 Recon M24 C4 (no C4 on vehicles or infantry) Secondary weapons M9 MP-443 M1911 MP-412 M93R All kits weapons None of them Allowed Spec #1 LW PACK (Lightweight Pack) AM UPGR (Ammo Upgrade) Allowed Spec #2 MGNM AM (Magnum Ammo) Allowed Spec #3 : (Allowed Vehicle specialization) All ***** Not Allowed Weapons Assault AN-94 F2000 M416 40 MM GL (Grenade Launcher) 40 MM SGN (Shotgun) Engineer M2 CG (Carl-Gustav) M136AT4 (AT-4) AT MINE Medic M60 MG 3 Recon T88 S SV98 SVU GOL VSS M95 MORTAR Secondary weapons Tracer All kits weapons All weapons Share this post Link to post Share on other sites
Bombs 0 Report post Posted December 10, 2010 Like forslaget te samma mengde ticket på all kartan, samt at man får rundetid på kartan. Share this post Link to post Share on other sites
K3rmIT 0 Report post Posted December 10, 2010 Jeg får det ikke helt til å stemme at man skal ha "exclude" ditt og datt våpen. Tror det uansett vil jevne seg naturlig over litt tid. M16 er feks like hvass som AN94, og det er vel begrenset hvor mange som gidder å vasse rundt med CG på skulderen? Utover det er det flott at man har en gjenomgang av regler på CB. xo har valgt å prøve seg i ESL, der er det minst våpen på fy fy lista.. Forøvrig veldig glad for at man tar tak i 8 vs 8, slik at ikke alt blir 5 on 5 inf (vi har da COD4 også liksom). Share this post Link to post Share on other sites
Fett 24 Report post Posted December 10, 2010 Jeg får det ikke helt til å stemme at man skal ha "exclude" ditt og datt våpen. Blir samma som i bf2,der 1337 folka whina seg ihjel på unlocks og vice versa. (Du har ikke skills om du bruker våpen xxxx,liksom) Spillet er laget med våpnene,bruk dem? Share this post Link to post Share on other sites
Dande 7 Report post Posted December 10, 2010 Er vel mest for og prøve å balansere spillet og når dice selv ikke klarer å balansere våpnene, så må man ekskludere dem fra klankamper til dem er blitt fikset.. Share this post Link to post Share on other sites
BajBaj 2 Report post Posted December 10, 2010 Synes heller man skulle sett på maks tillatte antall av klasser. Det at det flyr 100 medics rundt overalt er litt kjipt synes jeg. Share this post Link to post Share on other sites
K3rmIT 0 Report post Posted December 10, 2010 Jo, men for sammenligning. AWP i CSS er ett kraftig våpen, skyt en spiller i tåa så dør han. Hele laget kan spille med AWP om de vil. Dette er allment akseptert. Her er det dog viktig å skille. BC2 har endel fler elementer enn CSS. Man har heli, stridsvogner og stormpanservogner. Om AN er kraftigst for assault så vil alle som spiller assault bruke AN, på begge lag? Det hjelper deg uendelig lite om du har en kraftig børsje når du står foran en T-90, liksom. Det man vinner ikke nødvendigvis en kamp av å ha 8 medics med mg3 i 8vs 8 CQ. Jeg krangler ikke med deg, jeg bare syns det blir litt tullete, og mye styr med å få gjennomført en kamp. Det blir i bunn og grunn rettferdig siden alle har uansett tilgang til de samme våpen? -> Match conflict <- They losse - I was shot once by mg3 during the fight. See attached screenshot Share this post Link to post Share on other sites
Dande 7 Report post Posted December 10, 2010 og mye styr med å få gjennomført en kamp.Det blir i bunn og grunn rettferdig siden alle har uansett tilgang til de samme våpen? -> Match conflict <- They losse - I was shot once by mg3 during the fight. See attached screenshot det er der WarCon kommer inn.. om noen spawner med et våpen som ikke er lov så blir han automatisk drept av server og det laget mister den ticketen. CaseClosed Alle battlefields spill handler om tickets, og siden bf2 da man kunne revive for å ikke miste tickets så har jo det blitt det man vil utnytte mest i en kamp. At den største delen i en 8v8 kamp er medics er jo da på samme vis. Share this post Link to post Share on other sites
K3rmIT 0 Report post Posted December 10, 2010 Jo, jeg ser den Men alt var så mye enklere før ' /> God helg (skål) Som sagt: VELDIG bra det er fokus på kamper større enn 5 on 5 PWNOMFGLOL kamper Share this post Link to post Share on other sites
rekelake 5 Report post Posted December 10, 2010 Ser ikke helt grunnen til at du har fjernet m416, men beholdt MG36? Den er jo like effektiv om ikke enda mer enn m416. Pumpehagler uten slugs er vel heller ikke så veldig ubalansert mtp. den korte rekkevidden og RoF. Og jeg ser ikke helt at det blir mer balansert ved å fjerne Red Dot og legge til LW Pack? Fjerning av red dot er greit dersom man har AN-94 som lovlig, men LW pack!? Og det står i dagens CB-regler at i 8on8-ladderen er det greit med setup fra 4on4 til 12on12 dersom det er på forhånd spesifisert i utfordringen, så det er vel ingen grunn til ikke å legge til Heavy Metal i maplist. Maplist og Other ser forøvrig bra ut. Syns det viktigste å få endret i CB er å legge til samtlige maps. Er så dritt lei av å få Atacama og Alta hver eneste gang.. Share this post Link to post Share on other sites
Dande 7 Report post Posted December 10, 2010 Dette er absolutt ikke sluttversjonen mange av våpnene blir nok lagt tilbake. Derfor jeg skulle få andre sine meninger inn, dette er hva tre-fire stk på vt klarte å koke sammen en kveld.. Man kan vel si at dette er vår ønskeliste ' /> så jeg postet det her sånn at vi får et bedre regelsett ved å samarbeide med de resterene norske klanene. Jeg personlig ser ikke hensikten med Red Dot og dermed ble den utelat fra listen.. Du har nok spilt noen kamper med IRF nå, hvor ofte i en kamp er det at man blir fri for ammo på våpnet sitt? Jeg dør iallefall veldig ofte, får ikke brukt opp mestparten av skuddene og jeg bruker ikke reddot, så da er LW pack bedre (løper fortere) å ha. ang Heavy Metal så står det jo der at jeg bare mener det er for stort for 8v8, men det bør være i maplist uansett. og angående akkurat den regelen hos cb nå.. 4v4og5v5 har ingenting conquest med hw på å gjøre. Dere får utfordre oss så kan vi spille litt panama canal Share this post Link to post Share on other sites
rekelake 5 Report post Posted December 10, 2010 Ja, LW pack er bedre, men pga. det gjør jo det spillet mer ubalansert igjen at noen kan fly fort som faen over mappet usett og knive/repairtoole deg før du har klart å snu deg. I tillegg blir det jo helvete å få drept vedkommede på avstand siden det ikke er noe 3dspot. Noen bruker Red Dot siden de ikke har lært seg å bruke ironsight, men dem om det. Red Dot gjør i praksis ingen forskjell på aimen, og burde derfor være lov. Vi kjører jo i stor grad revivetrain og engi så vi går ganske ofte tom for MG-ammo og raketter siden vi respawner med det gamle kittet. Etter noen runder med det går man tom. Om folk kjører 4on4 eller 5on5 er jo iofs. greit. Det funker dårlig på Atacama, men om det andre laget vil kjøre to mann i heli skal de få lov til det. Vi har ofte fått forespørsel om å bytte antall etter kampstart fordi motstanderne ikke har klart å stille 8 mann, og noen ganger har vi sagt at det har vært greit. Senest i går spilte vi en 6on6 kamp mot noen polakker fordi de ikke klarte å stille fullt lag. Det er morsommere å spille en jevn 4on4 enn å rævkjøre det andre laget med vaselin og strøsand med 8vs6 Personlig liker jeg ikke Panama Anal, så jeg har lagt ned veto hos WA mot det mappet Edit: Men det er nok på tide vi utfordrer dere ja, siden det nå bare er to plasser på ladderen som skiller oss Share this post Link to post Share on other sites
knutlb 24 Report post Posted December 11, 2010 I DiaR har vi bare spilt squad rush på esl i snautt to måneder nå. Det jeg og andre har erfart der er at mg36 er litt for kraftig overall sammenlignet med de andre lmg's. MG36 har også innebygd reddot, så jeg synest siden reddot er not allowed, skal MG36 være not allowed. Etter det jeg ser på assault riflene kunne m416 vært med på allowed. Etter oppdateringen(R9) ble M60 nerfa til mindre damage enn pkm, så jeg tror at m60 kan være med på allowed weapons på medic. RPG fikk også litt mer splash, så jeg tror at AT-4 kan erstatte (eller være på listen sammen med) RPG på engineer. AT Mines skader vel heller ikke på engineer tror jeg. Share this post Link to post Share on other sites
rekelake 5 Report post Posted December 11, 2010 Med tanke på at hastigheten til AT-4 har blitt økt er jeg uenig i at denne burde være lov, siden man kan skyte ned alt av flyvende HW og ikke minst at den gjør såpass mye skade på tanks. AT Mines burde være ulovlig av samme grunn som det er ulovlig i dag. Det du sier om MG36 var det jeg prøvde å få fram tidligere, men klarte visst ikke helt å formulere meg særlig fornuftig Share this post Link to post Share on other sites
Dande 7 Report post Posted December 16, 2010 Se her ja! ;D er slik diskusjon jeg ønsket meg ^^ Kan jeg få deres meninger om hvilke assault og sniper våpen som burde være allowed og vicaversa.. samt om de våpnene man kan bruke på alle kit (G3, Thompson, Garand, Haglene osv) Share this post Link to post Share on other sites
rekelake 5 Report post Posted December 16, 2010 Assault: Alle utenom AN-94 og M16. Ikke 40mmgl og sg Sniper: Alle utenom VSS og mortar Medic: Alle utenom MG3 SA, M60 Engineer: Alle, Gadgets: bare RPG-7 All kits: Alle, utenom tracer, SG+slugs (vet ikke om de endra på det siste patch?) Samme C4-regler som før, altså bare lov å bruke på tom HW, broer, trær og ikke bygninger eller drepe folk. Heller ikke lov å legge C4 på bemannet HW uten å sprenge for å skremme folk ut av tanks slik den sleipe jævla CordHA-klanen gjør i CB-ladderen. Dette fordi det skal lite til for at C4 detoneres av andre eksplosjoner. Perks: Samme regler som nå Server settings: Samme, men minst 200 tickets i CQ, WarCon obligatorisk. Er så drittlei av å skyte etter polakker og tyskere med lw pack og bodyarmor. Det er iaffal de reglene jeg ville hatt om jeg var CB-diktator. Share this post Link to post Share on other sites
Dande 7 Report post Posted December 16, 2010 For min del så kunne vi bare ha bannet C4 og Mortar, men om man gjør det så kan man ikke velge sniper.. (helt greit for min del) Men på den situasjon dere hadde med Cordha der, hva om vi bannet c4 også står det som en under regel at mortar'n ikke er lov å bruke.. da slipper man at det blir uheldigvis lagt ut c4 osv så slå kraftig ned på eventuell mortarbruk i kamper. Serversettings på CQ blir forcedtickets 200 i WarCon, slik at det blir 200 hver runde på alle maps uansett default tickets. Share this post Link to post Share on other sites
rekelake 5 Report post Posted December 16, 2010 Jo, men med WarCon så vil det da ikke være mulig å spawne med f.eks. hagle som assault dersom C4 er bannet. Ikke det at en klan som har tenkt å vinne en kamp mot noen som er over top10 kommer til å gjøre det, men.. Fikk 312 tickets i warcon med 125 ticket ratio med !rules cbcq i forrige kamp på Atacama Aner ikke hvorfor, men mistenker at en i klanen kjørte warserveren i ProCon noe som klusser til hele opplegget. Share this post Link to post Share on other sites
Entreri 110 Report post Posted December 17, 2010 Nå kommer jeg å blander meg her litt: Som tidligere temmelig aktiv klanspiller i CS:S, lurer jeg veldig på hvorfor dere CoD/BF/BC-spillere må spille med denne type begrensninger? Jeg skjønner jo at utvalget er mye større enn i CS:S, men det er jo uansett likt for alle? Om AN og CG er "noobvåpen", så kan du vel enten velge å spille med det selv - eller tilpasse spillestilen din til det andre laget? Personlig oppfatter jeg såpass store tilpassninger som en faktor for å polarisere public vs. klanmiljø, og dermed redusere tilsiget av folk som vil satse i et spill. Men det er nå bare MIN mening da Share this post Link to post Share on other sites
knutlb 24 Report post Posted December 17, 2010 Recon: No recon. Blir nesten aldri brukt uansett. Assault: No AN-94, grenade launcher og shotgun Medic: No MG3 og MG36 M60 har samme damage som pkm, så ingen grunn til restriksjoner på den. Engineer: Alle primary våpen er lov. Bare repair tool og rpg på gadgets. All-kit våpen: Alle secondary bortsett fra tracer, ingen all-kit våpen pga c4 og assault. Det er så uklart med reglene som er nå, så like greit med no c4. Share this post Link to post Share on other sites
zpam 99 Report post Posted December 17, 2010 Recon brukes nesten aldri? hahaha. Moroklump, du Spilt mot xull? meg? Pazuzu? Share this post Link to post Share on other sites
rekelake 5 Report post Posted December 17, 2010 Recon brukes en del i kamper pga sensorer som piper og er sånnsett ganske effektivt. Man MÅ jo ikke være sniper for å spille klassen heller. Entreri: Hva angår CG så syns jeg folk som vil kjøre instagib og rokkitlauncher kan spille Quake. Dersom det ikke skulle vært regulert hadde det jo bare vært eksplosivhelvete siden det er one shot-one kill, og folk som helst ville brukt andre våpen hadde allikevel kjørt på i samme gata som resten for i det hele tatt å holde følge med resten. Knut: Ingen ting er vel uklart ang. C4 reglene i CB nå? It's forbidden to kill opponents or to destroy buildings/M-COMs with C4, but it can be used to destroy smaller objects like bridges, trees, MG nests.Using forbidden weapons will lead to a default loss of the match. CB Rules Share this post Link to post Share on other sites
knutlb 24 Report post Posted December 17, 2010 (edited) Ser nå at det er klare regler på c4, lenge siden jeg så på de sist. No C4 pga det du skrev om Cordha. Edited December 17, 2010 by Knut LB Share this post Link to post Share on other sites
Dande 7 Report post Posted December 20, 2010 Har gjort en del forandringer på rulesette med forslag herfra og diverse klanledere rundt om i europa oppdatert minimum: 6on6 - 12on12 :maximumAll matches are played with latest WarCon Server Settings: Punkbuster: on TeamBalance: off KillCam: off Crosshair: on Hardcore: off MiniMap: on MiniMap Spotting: on NoVehicles: off Spot3D: off ThirdPersonVehicleCameras: on Other: BleedRatio: 100 TicketRatio: 100 ForceTickets: 200 (200 tickets on all maps) RoundTime: 1200 (20 minutes) Maplist: • Arica Harbor • Panama Canal • Atacama Desert • Laguna Alta • Laguna Presa • Port Valdez • Nelson Bay • Desert Oasis • Harvest Day • White Pass • Heavy Metal ingame names of weapons Allowed Weapons and Gadgets: Assault AEK-971 XM8-P F2000 AUG M416 40 MM SMK (Smoke Grenade) Engineer All weapons RPG-7 Medic PKM M249 T88 LMG XM8 LMG MG36 Recon M24 T88 S SV98 SVU GOL M95 C4 (no C4 on vehicles or infantry) Secondary weapons M9 MP-443 M1911 MP-412 M93R All kits weapons WWII M1A1 Thompson M14 Mod 0 Enhanced G3 WWII M1 Garand Allowed Spec #1 LW PACK (Lightweight Pack) AM UPGR (Ammo Upgrade) Red Dot Allowed Spec #2 MGNM AM (Magnum Ammo) Allowed Spec #3 : (Allowed Vehicle specialization) All Not Allowed Weapons Assault AN-94 M16 40 MM GL (Grenade Launcher) 40 MM SGN (Shotgun) Engineer M2 CG (Carl-Gustav) M136AT4 (AT-4) AT MINE Medic M60 MG 3 Recon VSS MORTAR Secondary weapons Tracer All kits weapons 870 Combat Saiga 20K Semi SPAS-12 Combat USAS-12 Auto NS2000 Share this post Link to post Share on other sites
Flylover 73 Report post Posted December 20, 2010 Etter min mening er det ikke vits å ha begrensninger på våpen og utstyr. Det er nemlig alle de forskjellige våpnene som gjør at man må oppføre seg forskjellig på slagmarken mellom hver fiende man møter. Det er dette jeg synes er så morro med BF-spillene. Man har ikke skills pga man har øvd inn rutiner og lynkjapp aim, men pga at man kan oppføre seg dynamisk på slagmarken og tilpasse seg enhver trussen fienden gir deg. F.eks C4 og Mortar er de fleste imot. Jeg mener at det er utmerkede våpen som utnytter seg av panservogners største svakhet, nemlig dårlig sikt og vanskelig å holde seg skjult. Slike trusler gjør at en vognfører må holde seg i bevegelse og ha oversikten på sin side, i steden for å campe midt i gata eller storme inn i urbane områder og knuse allt. Edit: Så ikke den oppdaterte lista di Share this post Link to post Share on other sites