Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Dande

Nytt CB regelset forslag

Recommended Posts

Admins for bfbc2 er igang med nytt regelsett (da det gamle er helt utdatert).

Så jeg tenkte jeg skulle komme til dem med et forslag, sånn at de har iallefall noe å gå utifra :blush:

Trenger deres hjelp til å se over og kommentere på det jeg har satt opp her.

Dette er forresten til 8v8 Conquest.

Ruleset

minimum: 6on6 - 12on12 :maximum

All matches are played with latest WarCon

Server Settings:

Punkbuster: on

TeamBalance: off

KillCam: off

Crosshair: on

Hardcore: off

MiniMap: on

MiniMap Spotting: on

NoVehicles: off

Spot3D: off

ThirdPersonVehicleCameras: on

Other:

BleedRatio: 100

TicketRatio: 100

ForceTickets: 200 (200 tickets on all maps)

RoundTime: 1200 (20 minutes)

Maplist:

• Arica Harbor

• Panama Canal

• Atacama Desert

• Laguna Alta

• Laguna Presa

• Port Valdez

• Nelson Bay

• Desert Oasis

• Harvest Day

• White Pass

• Heavy Metal

(maybe too big for 8on8, but should be in maplist anyways)

ingame names of weapons

Allowed Weapons and Gadgets:

Assault

AEK-971

XM8-P

AUG

40 MM SMK (Smoke Grenade)

Engineer

All weapons

RPG-7

Medic

PKM

M249

T88 LMG

XM8 LMG

MG36

Recon

M24

C4 (no C4 on vehicles or infantry)

Secondary weapons

M9

MP-443

M1911

MP-412

M93R

All kits weapons

None of them

Allowed Spec #1

LW PACK (Lightweight Pack)

AM UPGR (Ammo Upgrade)

Allowed Spec #2

MGNM AM (Magnum Ammo)

Allowed Spec #3 : (Allowed Vehicle specialization)

All

Not Allowed Weapons

Assault

AN-94

F2000

M416

40 MM GL (Grenade Launcher)

40 MM SGN (Shotgun)

Engineer

M2 CG (Carl-Gustav)

M136AT4 (AT-4)

AT MINE

Medic

M60

MG 3

Recon

T88 S

SV98

SVU

GOL

VSS

M95

MORTAR

Secondary weapons

Tracer

All kits weapons

All weapons

Jeg får det ikke helt til å stemme at man skal ha "exclude" ditt og datt våpen.

Tror det uansett vil jevne seg naturlig over litt tid.

M16 er feks like hvass som AN94, og det er vel begrenset hvor mange som gidder å vasse rundt med CG på skulderen?

Utover det er det flott at man har en gjenomgang av regler på CB.

xo har valgt å prøve seg i ESL, der er det minst våpen på fy fy lista..

Forøvrig veldig glad for at man tar tak i 8 vs 8, slik at ikke alt blir 5 on 5 inf (vi har da COD4 også liksom).

Jeg får det ikke helt til å stemme at man skal ha "exclude" ditt og datt våpen.

Blir samma som i bf2,der 1337 folka whina seg ihjel på unlocks og vice versa.

(Du har ikke skills om du bruker våpen xxxx,liksom)

Spillet er laget med våpnene,bruk dem?

Er vel mest for og prøve å balansere spillet og når dice selv ikke klarer å balansere våpnene, så må man ekskludere dem fra klankamper til dem er blitt fikset..

Synes heller man skulle sett på maks tillatte antall av klasser. Det at det flyr 100 medics rundt overalt er litt kjipt synes jeg.

Jo, men for sammenligning.

AWP i CSS er ett kraftig våpen, skyt en spiller i tåa så dør han.

Hele laget kan spille med AWP om de vil. Dette er allment akseptert.

Her er det dog viktig å skille.

BC2 har endel fler elementer enn CSS. Man har heli, stridsvogner og stormpanservogner.

Om AN er kraftigst for assault så vil alle som spiller assault bruke AN, på begge lag?

Det hjelper deg uendelig lite om du har en kraftig børsje når du står foran en T-90, liksom.

Det man vinner ikke nødvendigvis en kamp av å ha 8 medics med mg3 i 8vs 8 CQ.

Jeg krangler ikke med deg, jeg bare syns det blir litt tullete, og mye styr med å få gjennomført en kamp.

Det blir i bunn og grunn rettferdig siden alle har uansett tilgang til de samme våpen?

-> Match conflict <-

They losse - I was shot once by mg3 during the fight.

See attached screenshot

og mye styr med å få gjennomført en kamp.

Det blir i bunn og grunn rettferdig siden alle har uansett tilgang til de samme våpen?

-> Match conflict <-

They losse - I was shot once by mg3 during the fight.

See attached screenshot

det er der WarCon kommer inn.. om noen spawner med et våpen som ikke er lov så blir han automatisk drept av server og det laget mister den ticketen.

CaseClosed

Alle battlefields spill handler om tickets, og siden bf2 da man kunne revive for å ikke miste tickets så har jo det blitt det man vil utnytte mest i en kamp.

At den største delen i en 8v8 kamp er medics er jo da på samme vis.

Jo, jeg ser den :lol:

Men alt var så mye enklere før ' />

God helg (skål) p

Som sagt: VELDIG bra det er fokus på kamper større enn 5 on 5 PWNOMFGLOL kamper :blush:

Ser ikke helt grunnen til at du har fjernet m416, men beholdt MG36? Den er jo like effektiv om ikke enda mer enn m416.

Pumpehagler uten slugs er vel heller ikke så veldig ubalansert mtp. den korte rekkevidden og RoF.

Og jeg ser ikke helt at det blir mer balansert ved å fjerne Red Dot og legge til LW Pack? Fjerning av red dot er greit dersom man har AN-94 som lovlig, men LW pack!?

Og det står i dagens CB-regler at i 8on8-ladderen er det greit med setup fra 4on4 til 12on12 dersom det er på forhånd spesifisert i utfordringen, så det er vel ingen grunn til ikke å legge til Heavy Metal i maplist.

Maplist og Other ser forøvrig bra ut. Syns det viktigste å få endret i CB er å legge til samtlige maps. Er så dritt lei av å få Atacama og Alta hver eneste gang..

Dette er absolutt ikke sluttversjonen :lol:

mange av våpnene blir nok lagt tilbake. Derfor jeg skulle få andre sine meninger inn, dette er hva tre-fire stk på vt klarte å koke sammen en kveld..

Man kan vel si at dette er vår ønskeliste ' /> så jeg postet det her sånn at vi får et bedre regelsett ved å samarbeide med de resterene norske klanene.

Jeg personlig ser ikke hensikten med Red Dot og dermed ble den utelat fra listen..

Du har nok spilt noen kamper med IRF nå, hvor ofte i en kamp er det at man blir fri for ammo på våpnet sitt? Jeg dør iallefall veldig ofte, får ikke brukt opp mestparten av skuddene og jeg bruker ikke reddot, så da er LW pack bedre (løper fortere) å ha. p

ang Heavy Metal så står det jo der at jeg bare mener det er for stort for 8v8, men det bør være i maplist uansett. og angående akkurat den regelen hos cb nå.. 4v4og5v5 har ingenting conquest med hw på å gjøre.

Dere får utfordre oss så kan vi spille litt panama canal :blush:

Ja, LW pack er bedre, men pga. det gjør jo det spillet mer ubalansert igjen at noen kan fly fort som faen over mappet usett og knive/repairtoole deg før du har klart å snu deg. I tillegg blir det jo helvete å få drept vedkommede på avstand siden det ikke er noe 3dspot.

Noen bruker Red Dot siden de ikke har lært seg å bruke ironsight, men dem om det. Red Dot gjør i praksis ingen forskjell på aimen, og burde derfor være lov.

Vi kjører jo i stor grad revivetrain og engi så vi går ganske ofte tom for MG-ammo og raketter siden vi respawner med det gamle kittet. Etter noen runder med det går man tom.

Om folk kjører 4on4 eller 5on5 er jo iofs. greit. Det funker dårlig på Atacama, men om det andre laget vil kjøre to mann i heli skal de få lov til det.

Vi har ofte fått forespørsel om å bytte antall etter kampstart fordi motstanderne ikke har klart å stille 8 mann, og noen ganger har vi sagt at det har vært greit. Senest i går spilte vi en 6on6 kamp mot noen polakker fordi de ikke klarte å stille fullt lag. Det er morsommere å spille en jevn 4on4 enn å rævkjøre det andre laget med vaselin og strøsand med 8vs6

Personlig liker jeg ikke Panama Anal, så jeg har lagt ned veto hos WA mot det mappet :blush:

Edit: Men det er nok på tide vi utfordrer dere ja, siden det nå bare er to plasser på ladderen som skiller oss :blush:

I DiaR har vi bare spilt squad rush på esl i snautt to måneder nå.

Det jeg og andre har erfart der er at mg36 er litt for kraftig overall sammenlignet med de andre lmg's. MG36 har også innebygd reddot, så jeg synest siden reddot er not allowed, skal MG36 være not allowed.

Etter det jeg ser på assault riflene kunne m416 vært med på allowed.

Etter oppdateringen(R9) ble M60 nerfa til mindre damage enn pkm, så jeg tror at m60 kan være med på allowed weapons på medic.

RPG fikk også litt mer splash, så jeg tror at AT-4 kan erstatte (eller være på listen sammen med) RPG på engineer. AT Mines skader vel heller ikke på engineer tror jeg.

Med tanke på at hastigheten til AT-4 har blitt økt er jeg uenig i at denne burde være lov, siden man kan skyte ned alt av flyvende HW og ikke minst at den gjør såpass mye skade på tanks. AT Mines burde være ulovlig av samme grunn som det er ulovlig i dag.

Det du sier om MG36 var det jeg prøvde å få fram tidligere, men klarte visst ikke helt å formulere meg særlig fornuftig :blush:

Se her ja! ;D er slik diskusjon jeg ønsket meg ^^

Kan jeg få deres meninger om hvilke assault og sniper våpen som burde være allowed og vicaversa.. samt om de våpnene man kan bruke på alle kit (G3, Thompson, Garand, Haglene osv)

Assault: Alle utenom AN-94 og M16. Ikke 40mmgl og sg

Sniper: Alle utenom VSS og mortar

Medic: Alle utenom MG3 SA, M60

Engineer: Alle, Gadgets: bare RPG-7

All kits: Alle, utenom tracer, SG+slugs (vet ikke om de endra på det siste patch?)

Samme C4-regler som før, altså bare lov å bruke på tom HW, broer, trær og ikke bygninger eller drepe folk. Heller ikke lov å legge C4 på bemannet HW uten å sprenge for å skremme folk ut av tanks slik den sleipe jævla CordHA-klanen gjør i CB-ladderen. Dette fordi det skal lite til for at C4 detoneres av andre eksplosjoner.

Perks: Samme regler som nå

Server settings: Samme, men minst 200 tickets i CQ, WarCon obligatorisk. Er så drittlei av å skyte etter polakker og tyskere med lw pack og bodyarmor.

Det er iaffal de reglene jeg ville hatt om jeg var CB-diktator.

For min del så kunne vi bare ha bannet C4 og Mortar, men om man gjør det så kan man ikke velge sniper.. (helt greit for min del)

Men på den situasjon dere hadde med Cordha der, hva om vi bannet c4 også står det som en under regel at mortar'n ikke er lov å bruke.. da slipper man at det blir uheldigvis lagt ut c4 osv

så slå kraftig ned på eventuell mortarbruk i kamper.

Serversettings på CQ blir forcedtickets 200 i WarCon, slik at det blir 200 hver runde på alle maps uansett default tickets.

Jo, men med WarCon så vil det da ikke være mulig å spawne med f.eks. hagle som assault dersom C4 er bannet. Ikke det at en klan som har tenkt å vinne en kamp mot noen som er over top10 kommer til å gjøre det, men..

Fikk 312 tickets i warcon med 125 ticket ratio med !rules cbcq i forrige kamp på Atacama :) Aner ikke hvorfor, men mistenker at en i klanen kjørte warserveren i ProCon noe som klusser til hele opplegget.

Nå kommer jeg å blander meg her litt:

Som tidligere temmelig aktiv klanspiller i CS:S, lurer jeg veldig på hvorfor dere CoD/BF/BC-spillere må spille med denne type begrensninger?

Jeg skjønner jo at utvalget er mye større enn i CS:S, men det er jo uansett likt for alle?

Om AN og CG er "noobvåpen", så kan du vel enten velge å spille med det selv - eller tilpasse spillestilen din til det andre laget?

Personlig oppfatter jeg såpass store tilpassninger som en faktor for å polarisere public vs. klanmiljø, og dermed redusere tilsiget av folk som vil satse i et spill.

Men det er nå bare MIN mening da :)

Recon: No recon. Blir nesten aldri brukt uansett.

Assault: No AN-94, grenade launcher og shotgun

Medic: No MG3 og MG36 M60 har samme damage som pkm, så ingen grunn til restriksjoner på den.

Engineer: Alle primary våpen er lov. Bare repair tool og rpg på gadgets.

All-kit våpen: Alle secondary bortsett fra tracer, ingen all-kit våpen pga c4 og assault. Det er så uklart med reglene som er nå, så like greit med no c4.

Recon brukes nesten aldri? hahaha. Moroklump, du :)

Spilt mot xull? meg? Pazuzu?

Recon brukes en del i kamper pga sensorer som piper og er sånnsett ganske effektivt. Man MÅ jo ikke være sniper for å spille klassen heller.

Entreri: Hva angår CG så syns jeg folk som vil kjøre instagib og rokkitlauncher kan spille Quake. Dersom det ikke skulle vært regulert hadde det jo bare vært eksplosivhelvete siden det er one shot-one kill, og folk som helst ville brukt andre våpen hadde allikevel kjørt på i samme gata som resten for i det hele tatt å holde følge med resten.

Knut: Ingen ting er vel uklart ang. C4 reglene i CB nå?

It's forbidden to kill opponents or to destroy buildings/M-COMs with C4, but it can be used to destroy smaller objects like bridges, trees, MG nests.

Using forbidden weapons will lead to a default loss of the match.

CB Rules

Ser nå at det er klare regler på c4, lenge siden jeg så på de sist.

No C4 pga det du skrev om Cordha.

Edited by Knut LB

Har gjort en del forandringer på rulesette med forslag herfra og diverse klanledere rundt om i europa

oppdatert
minimum: 6on6 - 12on12 :maximum

All matches are played with latest WarCon

Server Settings:

Punkbuster: on

TeamBalance: off

KillCam: off

Crosshair: on

Hardcore: off

MiniMap: on

MiniMap Spotting: on

NoVehicles: off

Spot3D: off

ThirdPersonVehicleCameras: on

Other:

BleedRatio: 100

TicketRatio: 100

ForceTickets: 200 (200 tickets on all maps)

RoundTime: 1200 (20 minutes)

Maplist:

• Arica Harbor

• Panama Canal

• Atacama Desert

• Laguna Alta

• Laguna Presa

• Port Valdez

• Nelson Bay

• Desert Oasis

• Harvest Day

• White Pass

• Heavy Metal

ingame names of weapons

Allowed Weapons and Gadgets:

Assault

AEK-971

XM8-P

F2000

AUG

M416

40 MM SMK (Smoke Grenade)

Engineer

All weapons

RPG-7

Medic

PKM

M249

T88 LMG

XM8 LMG

MG36

Recon

M24

T88 S

SV98

SVU

GOL

M95

C4 (no C4 on vehicles or infantry)

Secondary weapons

M9

MP-443

M1911

MP-412

M93R

All kits weapons

WWII M1A1 Thompson

M14 Mod 0 Enhanced

G3

WWII M1 Garand

Allowed Spec #1

LW PACK (Lightweight Pack)

AM UPGR (Ammo Upgrade)

Red Dot

Allowed Spec #2

MGNM AM (Magnum Ammo)

Allowed Spec #3 : (Allowed Vehicle specialization)

All

Not Allowed Weapons

Assault

AN-94

M16

40 MM GL (Grenade Launcher)

40 MM SGN (Shotgun)

Engineer

M2 CG (Carl-Gustav)

M136AT4 (AT-4)

AT MINE

Medic

M60

MG 3

Recon

VSS

MORTAR

Secondary weapons

Tracer

All kits weapons

870 Combat

Saiga 20K Semi

SPAS-12 Combat

USAS-12 Auto

NS2000

Etter min mening er det ikke vits å ha begrensninger på våpen og utstyr. Det er nemlig alle de forskjellige våpnene som gjør at man må oppføre seg forskjellig på slagmarken mellom hver fiende man møter. Det er dette jeg synes er så morro med BF-spillene. Man har ikke skills pga man har øvd inn rutiner og lynkjapp aim, men pga at man kan oppføre seg dynamisk på slagmarken og tilpasse seg enhver trussen fienden gir deg.

F.eks C4 og Mortar er de fleste imot. Jeg mener at det er utmerkede våpen som utnytter seg av panservogners største svakhet, nemlig dårlig sikt og vanskelig å holde seg skjult. Slike trusler gjør at en vognfører må holde seg i bevegelse og ha oversikten på sin side, i steden for å campe midt i gata eller storme inn i urbane områder og knuse allt.

Edit: Så ikke den oppdaterte lista di :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...