Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nirex

Battlefield Play4Free - Gratis sa du ?

Recommended Posts

off kan ikke EA bare lage bf 3!!! ikke noe annet! huttemeituu! wææ

You so silly......

kommer sikkert upgrades av typen uberspread handgrenade som koster 10kr pr stykk - kjøp fem for førti..

Ifra vegnett

«Battlefield Play4Free» vil få et såkalt mikrotransaksjonssystem som lar deg handle nytt utstyr for digital valuta som også kan kjøpes for penger. Denne valutaen brukes også i «Battlefield Heroes».

Siden det florerer av fine grunne til hvorfor dette gjøres.

Det har ingen ting med å utsette BF3, det er ingen smoke screen og det er ikke et forsøk på å tjene mer på BF2 spesifikt.

Dette handler om å tjene penger, generelt.

Selvfølgelig er det derfor. Men da foretrekker jeg å betale 99,- for skiten først som sist. Og slippe å

tenke mer på det.

Dessverre er denne typen å gjøre forretninger på trolig dominerende for fremtiden.

Det er det samme gjennom hele software-industrien. Produktene blir billigere, men også simplere versjoner av softwaren. Hver kunde fyller på med modulene som trengs for å dekke kundens spesifikke behov og/eller ønsker.

Kanskje vi i fremtiden får en situasjon hvor en kjøper spillet, for så i ettertid å utvide med f.eks modulen for tank, helikopter eller infanteri-spesialiseringer alt etter ønsket.

Ifra vegnett
«Battlefield Play4Free» vil få et såkalt mikrotransaksjonssystem som lar deg handle nytt utstyr for digital valuta som også kan kjøpes for penger. Denne valutaen brukes også i «Battlefield Heroes».

I don't want to, but i have to:

Hahaha! Jaggu skal de klare melke noen flere kroner utav BF2 ' /> Skal vedde på at det er noe som blir kostende penger, enten det er skjegg eller en unlock.

I told you so! p

Play4Free betyr ALT ANNET enn gratis. Jeg kan bare minne om i hvilken grad de tullet det til i BF:Heroes. Faktum er at dersom man vil spille et slikt spill aktivt og ha like gode muligheter som alle de andre, så blir det mye dyrere enn ett kjøpespill. Hele modellen bygger på en ting, og det er at folk er utrolig lettlurte. Folk tenker at "jeg kan klare meg uten å bruke penger", spiller spillet, blir revet med, ergrer seg over å bli overkjørt av spillere med kjøpte fordeler og gir før eller siden etter. Når det er gjort, er det lett å fortsette. Sånn jeg ser det, så er dette en spillmodell som legitimerer cheats/hacks, da det i prinsippet spiller liten rolle om man betaler spillutgiver for cheats eller skaffer seg dette andre steder.

Jeg tror ikke dette er "fremtidens modell", det finnes helt klart et marked for slikt, men den litt mer oppegående spilleren vil holde seg unna på sikt. Play4Free er for spill hva pyramidespill er for økonomi.

Selvfølgelig er det derfor. Men da foretrekker jeg å betale 99,- for skiten først som sist. Og slippe å

tenke mer på det.

Kunne ikke vært mere enig med deg !

litt ingame video og interview. er skeptisk til RPG elementene fra Heroes. leveling har ingenting i FPS-spill å gjøre :blush:

Lol. Sitat fra selve videoen: "<game is...> aimed at the tradisionalist FPS player..." "<...> leveling up and customization"... Ja, for de to setningene hang jo godt sammen rolleyes.gif

Føler det absolutt beste sitatet om dette spillet var øverste kommentar til youtuben: "Play for? free, Pay for fun"

Bah... Synes de bør konsentrere seg om BF3. Vil spille, vil spille! :blush:

Er ikke Dice som jobber på dette spillet, men Easy-EA, samme folkene bak BF:H.

Play4Free betyr ALT ANNET enn gratis. Jeg kan bare minne om i hvilken grad de tullet det til i BF:Heroes. Faktum er at dersom man vil spille et slikt spill aktivt og ha like gode muligheter som alle de andre, så blir det mye dyrere enn ett kjøpespill. Hele modellen bygger på en ting, og det er at folk er utrolig lettlurte. Folk tenker at "jeg kan klare meg uten å bruke penger", spiller spillet, blir revet med, ergrer seg over å bli overkjørt av spillere med kjøpte fordeler og gir før eller siden etter. Når det er gjort, er det lett å fortsette. Sånn jeg ser det, så er dette en spillmodell som legitimerer cheats/hacks, da det i prinsippet spiller liten rolle om man betaler spillutgiver for cheats eller skaffer seg dette andre steder.

Easy-EA har selv sagt at man ikke kan kjøpe seg noen fordeler i dette spillet.

Og når folk begynner å klage kommer de til å påstå at uberimba pay-våpen ikke gir fordeler, så da er jo saken løst. Man kan jo ikke kjøpe seg til 'fordeler' i BF:heroes heller tongue.png

Play4Free betyr ALT ANNET enn gratis.

Nei, det er som navnet tilsier: gratis å spille. Skal du ha rosa googles og blå G3 må du nok legge ut, men jeg klarer meg fint uten smile.png

Sa de ikke det samme om BF:Heroes kanskje? Og virkeligheten viste seg å være det stikk motsatte? Dersom man ikke kjøper seg fordeler eller laster ned en cheat i BF:Heroes, så er man kort og godt kun kanonføde for de betalende spillerne. Greit nok, det er sikkert fair på et vis, men dropp da dette vissvasset om at det er gratis. Det er gratis å bli spist, tygget og spyttet ut, det er gratis å bli eid - alt annet koster penger. Det er denne stadige "løgnen" om at det er gratis som får meg til å mene at det grenser opp mot svindel. I tillegg blir jeg irritert over at de kaller det microtransactions. Som jeg i sin tid sa på BF:Heroes forumet: "There's nothing micro about these transactions".

Er ikke stort annet å gjøre enn å vente å se, jeg kommer i det minste til å teste det, om det viser seg at man må betale store summer for å få en god spillopplevelse dropper jeg det.

Holy ...., dette skal jeg ikke gidde og bruke livet mitt på. Såg ut som e SYKT DÅRLIG versjon av BF2.

Kan ikke kaste bort virtuelle liv på dårlige datapese spill!

Vi får se. Jeg har aldri spilt BF2. sad.png

Edited by Blindfolded

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...