Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
zpam

Holdninger i norsk e-sport.

Recommended Posts

Fin artikkel ja:)

Må nok gi meg selv litt klapp på fingrene for noen utsagn regner jeg med... En liten greie som slo meg var at jeg aldri hører sånn "drittsnakk" over VT(etc), så det er jo bra (?)

wub.png

DU har tydeligvis aldri vært på mumble med meg.

Som bergsmekk så elegant sa det: "...Vaska munnen sin med bæsj" (da vel å merke ikke om meg, men det passer..så)

DU har tydeligvis aldri vært på mumble med meg.

Som bergsmekk så elegant sa det: "...Vaska munnen sin med bæsj" (da vel å merke ikke om meg, men det passer..så)

Hm.. Hvilken mumble server er det snakk om wub.png

Fin artikkel zpam smile.png

Og problemstillingen har vel vært mye diskutert og kunne garantert vært skrevet en thesis om..

Og det er jo utrolig viktig med gode forbilder!

Unger vil være unger, og internett vil være internett sier nå jeg. Å sette regler og rammer og slå ned på dårlig oppførsel vil selvsagt hjelpe, men kun til en viss grad. Folk kommer til å oppføre seg som idioter så lenge de er nettopp det - idioter.

Flott artikkel ja Zpam! Men som sagt tidligere, så gjelder dette innenfor det meste som er av forum og IRC kanaler i dag gitt. 

Er glad i alle jeg ' />

Hvis bare det var sant  p

Unger vil være unger, og internett vil være internett sier nå jeg. Å sette regler og rammer og slå ned på dårlig oppførsel vil selvsagt hjelpe, men kun til en viss grad. Folk kommer til å oppføre seg som idioter så lenge de er nettopp det - idioter.

Så sant, så sant. Har man en PC idag (eller mulighet for å låne en) kan de aller fleste komme på nett. Og de føler en frihet til å gjøre å si hva de vil, uten at noen kan binde dem personlig til det. Derfor slenger de dritt og tøffer seg. Heldigvis er dette noe de fleste vokser av seg. smile.png

Jeg har rett

Dette er utgangspunktet for det meste av disse uenighetene. De blir en konkurranse på lik linje med spillene vi spiller. Jeg har rett. Du har feil. Og dersom jeg ser at du har litt rett vil jeg bli ufin og angripe din person. Så ikke bare har du feil, du er i tillegg stygg, feit, for lang, for kort, har for fine/for stygge klær, skriver som en idiot, stemmer på feil parti og har selvinnsikten til en boks med russiske erter.

Det jeg som oftest får høre av "vennene" mine. De som ikke tåler å tape i diskusjon eller spill med meg. Det er fælt at folk blir sånn. Men kan jo alltid bytte ut det dårlige med litt bedre smile.png

Så sant, så sant. Har man en PC idag (eller mulighet for å låne en) kan de aller fleste komme på nett. Og de føler en frihet til å gjøre å si hva de vil, uten at noen kan binde dem personlig til det. Derfor slenger de dritt og tøffer seg. Heldigvis er dette noe de fleste vokser av seg. ' />

Du er unntaket som bekrefter den regelen. Det er uansett flott at du er villig til å gi litt av deg selv p

Så sant, så sant. Har man en PC idag (eller mulighet for å låne en) kan de aller fleste komme på nett. Og de føler en frihet til å gjøre å si hva de vil, uten at noen kan binde dem personlig til det. Derfor slenger de dritt og tøffer seg. Heldigvis er dette noe de fleste vokser av seg. ' />

Du er unntaket som bekrefter den regelen. Det er uansett flott at du er villig til å gi litt av deg selv p

hehe, nå er jeg langt ifra voksen. Så har noen år på meg  :innocent:

Jeg er enig i det som er skrevet her, og vil bare legge til at man i større grad bør "snu det andre kinnet til" i stedet for å argumentere mot idioter. Mange klikker i vinkel når de leser ting som åpenbart er hets etc, men jeg tror hvis folk bare hadde ignorert de som skriver som en tolvåring så hadde de gått lei. Det er fordi folk klikker på dem at de fortsetter. Ikke slukk bål med bensin. Hold heller kjeft :thumbsup: Da kan man bare håpe at mediet de ytrer seg på har en moderator som fjerner innlegg eller problemet.

Eller om dette er på en server der du nettopp har eid en kar. Jeg har spilt såpass lenge at jeg vet når jeg bare skal igorere folk fremfor å svare tilbake :blush:

Om folk lurer på hva jeg mener så er det bare å gå på din favoittavis' "meninger" eller "lesersvar" etc.

Det er rett og slett bare å heve seg over det. Ellers går man i fella til de som legger den :innocent:

Jeg er også enig i Zpams utspill, men er ikke enig med m0lder at vi skal godta shitkids. Ja jeg mener at vi godtar når vi stilltier. Vet at det er den letteste og minst bråkete måten å takle dette på ved å ikke si noe. Men jeg mener et er alles ansvar og si til dem at de bør oppføre seg skikkelig. Kan de ikke det bør de bli utestengt. De lærer ikke uten at noen sier fra. Hvis vi stilltiende lar alt av skitkasting passere i stillhet så er det som å si at dette er greit. Jeg er for at Admins slår hardt ned på stygt språkbruk både i spillchatt og forum. Jeg må si at admins stort sett klarer dette. Men jeg ser også at noen admins kvier seg til å gjøre noe og det virker som om de lurer på når streken er nådd. Jeg tror generelt de kan bli MYE strengere uten at det går ut over allmenheten som klarer å oppføre seg.

Edited by Joks

Det eneste jeg misliker med folk er at de proever aa vaere veslevoksne med saakalt e-sport, elitist holdning, om du kan kalle det det og det gjennomsyrer hvordan de oppfoerer seg mot andre. Det vil alltid vaere slik, men for all del, la dem holde paa.

Tror jeg trenger en kopp kaffe til. Jeg leste nettopp overskriften som "Hedninger i norsk e-sport" :innocent:

Har ingen problemer med stygt språk. Har større problemer med stygg oppførsel.

Fin-fin artikkel, Zpam. :innocent:

Det som provoserer meg mest med folk på spillservere og forum, er at folk ofte utgir seg for å være noe annet enn de faktisk er - og med det tar på seg en holdning som innimellom virker så utrolig lite gjennomtenkt at du forstår at det neppe kan være et fornuftig menneske i andre enden.

Men nå er det jo desverre sånn da, at man kan ikke arrestere folk for holdninger. Du kan enten fortelle dem at det de gjør er feil, eller du kan, som m0lder her skriver, vende det andre kinn til å "late som ikkeno".

Utfordringen for den frivillige staben her i foreningen er at de har ikke anledning til å vende det andre kinn til. De må reagere for å bevare en viss orden. Og det er ofte her konfliktene kommer opp.

Jentungen er nå 15 år, og er det noe jeg har lært henne så er det skikk og bruk av Internet. Gjør hun ikke som jeg sier, så har hun heller ikke tilgang til internet. Ihvertfall ikke her i huset.

Faktum er at jeg savner at foreldre tar ansvar for hva barna deres gjør. De ville aldri akseptert at guttungen dems raste inn i en butikk og skjelte ut betjeningen, ville de?

Men det er da greit på Internet? Hva er forskjellen? Jo, den er: Mindre sjans for å bli tatt for "ugjerningen". Og da vokser egoet vettuh... tongue.png

I mine snart 8 år i foreningen har jeg vært vitne til veldig mye rart. Så mye at jeg tror jeg kunne skrevet bok om det. Det værste er vel de som mener sin rett fordi de gjør det. Dvs helt grunnløst, ingen argumentasjon og heller ikke et fnugg av bevis for sine egne påstander. Men rett skal de ha, akkurat som Zpam skriver i nyheten. Jeg har feil, du har rett - men det er likevel din feil, og det skal du få merke.

En klok mann, Roar Halten, founder of foreningen Battlefield.no sa en gang:

- Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg.

Det har ihvertfall jeg forsøkt å leve opp til. Vil du?

Jentungen er nå 15 år

:w00t: :w00t: :innocent::thumbsup::duske: :duske: :blush::thumbsup:

, og er det noe jeg har lært henne så er det skikk og bruk av Internet.

:innocent: ' /> :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :cursing::blush::lol::yawn: :yawn: :thumbsup::happy:

Jentungen er nå 15 år, og er det noe jeg har lært henne så er det skikk og bruk av Internet.

Internet? Du er for slapp mann! Her stenges all kontakt med omverden for jentungen fra fylte 12 til godt opp i 40-årene!

Jentungen er nå 15 år, og er det noe jeg har lært henne så er det skikk og bruk av Internet.

Internet? Du er for slapp mann! Her stenges all kontakt med omverden for jentungen fra fylte 12 til godt opp i 40-årene!

joseph-fritzl.jpg

joseph-fritzl.jpg

Usmakelig å poste bilde av Fritzl når jeg drar en uskyldig pappaspøk som egentlig retter seg mer mot fremtidige kjærester, enn å holde noen innesperret i 24 år mens man voldtar dem jevnlig. Synes du kan tenke litt før du poster noe av det du poster på dette forumet.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...