Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Hellfragger MiniGame-Server

Recommended Posts

Hellfragger #09 MiniGame-Server : ip 81.166.125.41:21100

På tide å få litt oppmerksomhet når det gjelder denne serveren.

I denne tråden skal du få lov til å si akkurat hva du mener om funserveren vår.

Hvilket map suger, hvilket map ruler, hvilket map vil du ha inn, hvilket map vil du ha ut.

Og for de som ikke har vært innom (Home!), pell dere inn og få en skikkelig overraskelse, mye morro når det er folk inne.

Server-regler for funserveren:

mg_all_in_one_sg_XIVz_fix (Fightclub map): Bugabuse på dette mappet (Flere enn 1 spillere i ringen samtidig) er IKKE tilatt, brudd på denne regelen kan medføre slay av spiller(e). Fair play gjelder på denne banen.

Ellers: Destruktivt spill blir på INGEN måte godtatt. Går en spiller inn for å ødelegge/skape kvalme for laget, vil spilleren bli fjernet fra serveren (kick, i værstefall ban). Viktig å poengtere at dette er en FUNserver, å når noen går inn for å ødelegge for alle andre, vil dette bli sett på som som ett regelbrudd.

Mapcycle: (Pr. 13. Januar)

mg_oaks_course

mg_CT_in_Trouble_v1

mg_grand_puzzles_f

mg_randomizer_v4

mg_office_coursee

mg_piratewars_2010

mg_run_fetboy_run

mg_obstacle_exodia_v1

mg_pauls_teambattle_v2

mg_obstacle_legend_fix

mg_all_in_one_sg_XIVz_fix

mg_saw_rfix_64v

mg_smash_cannonsz

sliderace_aquatic_v1

mg_nwave_course_beta4

Ergo, nå kjører vi for fullt med KVALITET og ikke kvantitet. smile.png

Vafflus er kjempeflink med denne, og anbefaler alle å prøve den.

Det er kart med mye forskjellig, så ikke gi opp om du treffer et kart

du ikke liker. Neste tar gjerne en helt annen vending.

PS. Gjorde ip adressen litt mer synelig <3

Synelig? SYNELIG? :innocent:

Får vel ta meg en tur og se da, men om det er samme kvalitet som egon_world vaffel, DA blir det trønderkniv i ryggen din :thumbsup:

Ny regel er at det ikke er lov å påpeke min dårlige rettskrivning sektleder :innocent:

Med det sagt, så ble jo adressen mer synlig :thumbsup:

Hvilke regler gjelder der egentlig? Plutselig er det ikke lov å flashe, plutselig er det ikke lov å skyte motstanderen og plutselig er det ikke lov med awp. Confuzzled.

LoL. Its the vaffel way or the highway.

Kjapp edit. Prøver å få på plass en fungerende restrict plugin, men er vel ikke så enkelt når det er forskjellig restrict pr map :innocent:

Det blir vel litt verre det.. mulig det går ann å lage en autoannounce per map? Går det, Home?

Så om det ikke er en admin inne så kan den automagisk announce hva som er lov på det mappet :innocent:

LoL. Its the vaffel way or the highway.

Kjapp edit. Prøver å få på plass en fungerende restrict plugin, men er vel ikke så enkelt når det er forskjellig restrict pr map :innocent:

Tror det kommer til å fucke med mapsa, siden alle mapsa har egne innstillinger osv. Det kommer til å kræshe!:S

Announce bør jo gå an å få til skulle jeg tro, men er redd nirex har rett mtp restrictions. Er grenser for hva en liten server skal takle.

Men å få utført en handling opp mot ett mapname burde ikke by på for store utfordringer.

kan ta en kjapp oppklaring i reglene:

AWP og autosniper er ikke tilatt på noen map der inne. (ble vurdert at man kunne åpne for det på Olympic men kom frem til at 2-3 AWPs ville låse alle mulighetene til CT til å hente gissler + forvirring om hvor AWP er lov og ikke)

denne regelen er fjernet til vi får inn en restrict

Flash er ikke tilatt på slidemaps

Spawnattack er ikke tilatt på noen maps (problem på Sliderace_city)

Og ja, det var full fest inne på Fungames i gårkveld :innocent:

Det var kjempe bra gjort. MEN,

Reglene på et par maps var utrolig tåpelige.

F. eks: Det er en ring, ct og t er på hver sin side og de skal inn i ringen for å knive.

Har spilt et helt likt map som det før og der var det lov til å løpe så mange inn som de selv ville.

Jeg gikk inn sammen med 1 annen uten å vite om reglene på denne servern og ble da slayet av admin.

Hvis reglene skal være sånn, må dere i så fall sette opp regler for hvert eneste map.

Og det var en del bugs på en del maps, så vi fikk ikke gjort noe annet enn å bli slayet.

Edit: Musikken kan vel byttes ut, var utrolig slitsom. Ellers var det bra:)

Edited by Fezz*

Holdt på å dø av latter inne på serveren igår, og når man er på mumble med Molidir, Nirex, Kåre, Vafflus, Spartan, Huldra, AmyJames + fler var det enda mer kaos! Denne anbefales for å slappe av :innocent:

Det var kjempe bra gjort. MEN,

Reglene på et par maps var utrolig tåpelige.

F. eks: Det er en ring, ct og t er på hver sin side og de skal inn i ringen for å knive.

Har spilt et helt likt map som det før og der var det lov til å løpe så mange inn som de selv ville.

Jeg gikk inn sammen med 1 annen uten å vite om reglene på denne servern og ble da slayet av admin.

Hvis reglene skal være sånn, må dere i så fall sette opp regler for hvert eneste map.

Og det var en del bugs på en del maps, så vi fikk ikke gjort noe annet enn å bli slayet.

Edit: Musikken kan vel byttes ut, var utrolig slitsom. Ellers var det bra:)

Mappet du reffererer til er på XIV mappet (Fight Club opplegg), og ja det er en bug på mappet som gjør at det er flere som kan gå inn å fighte samtidig.

Problemet er når det er 4-5 ct'er som går inn samtidig og 1 terror, sier det seg selv at dette er unfair.

Vi har derfor en uskreven regel at vi stille oss i kø og går inn 1 og 1, og om du har vært innom funserveren ofte er noe som er gått igjennom gang på gang.

Denne buggen er dessverre lite å gjøre med da det er noblock på serveren, og vi kommer fremdeles til å oppfordre til sportmanship (dvs 1 vs 1), for ellers kommer det bare til å bli ett himla kaos, å det så vi eksempel på i går, akkurat på denne banen.

Når det gjelder musikken, er disse integrert i mapfilen, såvidt jeg vet, dvs at den som har lagd kartet har valgt musikken selv.

Jeg har utforsket litt på dette sammen med Zaxo, og fant ut at musikken ikke går an å fikse på, dessverre.

Når det gjelder regler for diverse kart, så har vi prøvd å få regler som ikke er ødeleggende for folk flest, å er det maps der det er visse regler, så annonserer vi de i begynnelsen av hvert map, og gjerne flere ganger også, så folk skal få de med seg. Skal få lagd regler i denne posten etterhvert, så ingen ting er uklart.

For samme som med surfserveren er det nesten en nødvendighet å egne regler for serveren/mapsa hvis det skal fungere skikkelig, men i motsettning til på andre servere vil regelbrudd skjeldent medføre annet en warning, og ved gjentakelse slay. Dette skal jeg ta opp med faste admins som er innom serveren, så det ikke er ødeleggende for spillerne våre, som denne serveren jo er til for.

Håper dette var litt oppklarende i allefall, så tafses vi in-game :thumbsup:

Holdt på å dø av latter inne på serveren igår, og når man er på mumble med Molidir, Nirex, Kåre, Vafflus, Spartan, Huldra, AmyJames + fler var det enda mer kaos! Denne anbefales for å slappe av :thumbsup:

:blush:

Har aldri hatt det så artig på en server før som jeg hadde i går.

Og en knisende Molidir var bare epic! :innocent:

Ja, det er greit.

Ble bare fort irritert når jeg ble slayet.

Men ble bedre nå som alt er forklart. Takk skal du ha og jeg beklager selfølgelig.

Snakkes på servern:)

Nytt map lagt til: mg_pauls_teambattle_v2

Litt info:

mg_pauls_teambattle_v2

#######################

This map is all about teamwork and completing the maps as a team as fast as possible. This map requires TEAMWORK if you want your team to beat the opposing one!

10 stages for each team to complete

#Surf

#Ball Path

#Water Climb

#Knife Path

#Strafe

#Climb

#Soccer

#Race

#Death Drop

#Targets

First team to complete all 10 before the other team wins! Simple!

Map Specific details:

#Surf - Pretty easy surf, get to the end platform to complete.

#Ball Path - Guide the ball to the end of the map. Best stratergy is to make a wall around the path whilst one person pushes.

#Water Climb - hold SPACE and CROUCH all the way around. Get to the end to complete.

#Knife Path - Each block has 400hp, best stratergy is to get all your teammates here to rush through it. Get to the end to complete.

#Strafe - follows from mg_ aztec_strafes map, get through the holes and land in the dumpster to complete.

#Climb - Climb to the end to win. Note: Theres a Shortcut in this map.

#Soccer - Score 2 goals to complete.

#Race - Race to the end to complete.

#Death Drop - Dodge all the obstacles to complete.

#Targets - Each target has 200hp, Get all your teammates there to speed it up. Ammo at the back. Kill all 12 targets to complete.

Som de fleste sikkert har skjønt nå, her blir evnen om å samarbeide satt på en aldri så liten test :innocent:

Her har du mapcycle'n til MG serveren min:

Mapcycle
mg_hellz_multigame_fix

mg_humantetrix_final

mg_ratrace_v4

mg_smash_cannonsz

ka_trains

mg_precision_b1v3

mg_randomizer_v4

mg_knife_multi

mg_Ninja_Warrior

mg_Pauls_Obstacle_Challenge

mg_airhockey

mg_aztec_smash

mg_skiing_extreme_v5

mg_jacs_multigame_fix

mg_pauls_multigames_v2_fix

mg_3k_smash_redux

mg_jumper_fix2

mg_tomgreens_allinonev2

mg_tv_tower_v5

mg_piratewars_2010

mg_obstacle_legend

mg_sg_allinone_skill_v2

mg_spirals_course_v3

mg_SimonSays

mg_saw_rfix_64v

mg_dans_course

mg_office_coursee

mg_scari_multigame_v3

mg_3k_smash_lego_copter

mg_pauls_minecraft_course_v2

Personlig liker jeg de fleste av av dem, men dere får selv finne ut hva som er brukbart.

Husk at mange av disse mapsene trenger egne instillinger for å fungere helt optimalt. For det, bruker jeg selv en plugin som gjør det mulig å ha forskjellige instillinger på hver map. Jeg tror det kan være en løsning på restrict problemet Home snakker om.

Har ikke vært inne på serveren selv, så jeg vet ikke helt hva dere har fra før. Men kast inn litt sounds og kanskje noen skins også (skins med bra hit-box osv).

Fun-servere tror jeg er litt mere utsatt for mic-spam osv. Så d kunne ha vært fint å få muligheten til å bruke votemute og kanskje votekick.

Sprays og flashlight mener jeg hører hjemme på en fun-server. Vist dere har zblock på serveren, kan det være litt vrient. Det setter en stopper for en del andre ting også (eks: skins). Så selv har jeg gitt opp zblock og lagt inn en anti-cheat plugin istede. Noe som fungerer helt fint. Skjønner godt om dere alikevell vil bruker zblock.

Noblock og Bhop kunne jeg også tenkt meg. Det er også helt nødvendig for å klare enkelte obsticle-maps.

Her har du mapcycle'n til MG serveren min:

Mapcycle
mg_hellz_multigame_fix

mg_humantetrix_final

mg_ratrace_v4

mg_smash_cannonsz

ka_trains

mg_precision_b1v3

mg_randomizer_v4

mg_knife_multi

mg_Ninja_Warrior

mg_Pauls_Obstacle_Challenge

mg_airhockey

mg_aztec_smash

mg_skiing_extreme_v5

mg_jacs_multigame_fix

mg_pauls_multigames_v2_fix

mg_3k_smash_redux

mg_jumper_fix2

mg_tomgreens_allinonev2

mg_tv_tower_v5

mg_piratewars_2010

mg_obstacle_legend

mg_sg_allinone_skill_v2

mg_spirals_course_v3

mg_SimonSays

mg_saw_rfix_64v

mg_dans_course

mg_office_coursee

mg_scari_multigame_v3

mg_3k_smash_lego_copter

mg_pauls_minecraft_course_v2

Personlig liker jeg de fleste av av dem, men dere får selv finne ut hva som er brukbart.

Husk at mange av disse mapsene trenger egne instillinger for å fungere helt optimalt. For det, bruker jeg selv en plugin som gjør det mulig å ha forskjellige instillinger på hver map. Jeg tror det kan være en løsning på restrict problemet Home snakker om.

Har ikke vært inne på serveren selv, så jeg vet ikke helt hva dere har fra før. Men kast inn litt sounds og kanskje noen skins også (skins med bra hit-box osv).

Fun-servere tror jeg er litt mere utsatt for mic-spam osv. Så d kunne ha vært fint å få muligheten til å bruke votemute og kanskje votekick.

Sprays og flashlight mener jeg hører hjemme på en fun-server. Vist dere har zblock på serveren, kan det være litt vrient. Det setter en stopper for en del andre ting også (eks: skins). Så selv har jeg gitt opp zblock og lagt inn en anti-cheat plugin istede. Noe som fungerer helt fint. Skjønner godt om dere alikevell vil bruker zblock.

Noblock og Bhop kunne jeg også tenkt meg. Det er også helt nødvendig for å klare enkelte obsticle-maps.

Takker for tips ChaiZ :innocent:

Skal se på dette når tida er på min side smile.png

More action, more fun?

Siden serveren har fått seg ett skikkelig løft de siste dagene, har antall plasser blitt økt fra 20 til 26.

Håper dette er med på å holde serveren i gang og at det skal bli ENDA artigere å spille på funserveren.

Nå har vi klart å fylle serveren ett par ganger siden server kom opp, klarer vi det samme nå som det er 26 slots?

Kan også røpe at det er i løpet av de nærmeste dagene planlagt å legge til minst ett morro map til, så følg med, følg med smile.png

Har gjort mitt beste for å få promotert serveren, spammer den på irc til tider!

Merker den har slått an blant de "bedre" spillerne i norge også, så er skikkelig gøy der inne til tider biggrin.png

Holdt på å dø av latter inne på serveren igår, og når man er på mumble med Molidir, Nirex, Kåre, Vafflus, Spartan, Huldra, AmyJames + fler var det enda mer kaos! Denne anbefales for å slappe av ' />

Det var awesome!

Melk til folket! Drakk du melk igår? Jeg drakk kanskje 1 liter melk etter treninga!

Nå blir jeg høy og sterk p