Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nirex

BF3 blir ikke konsollifisert

Recommended Posts

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7218&g2_serialNumber=1 BF3 blir ikke konsollifisert

Redd for at Battlefield 3 skal bli konsollifiert? DICE lover at dette ikke skal bli tilfelle.

(Multigamer.no): Vi har ventet lenge på Battlefield 3, veldig lenge. Selv om ingen dato enda er gitt til spillet har spillere som har kjøpt Tier 1-versjonen av Medal of Honor sikret seg innpass i Battlefield 3-betaen. Betaen er også lovet å starte innen 12 måneder etter lanseringen av Medal of Honor. Innen 12 måneder har vi begynt å betateste Battlefield 3 dere.

Ingen konsollport

Det er flere spillere der ute som har begynt å bli redde for at Battlefield 3 kommer til å bli skreddersydd konsoller. DICE har lansert flere Battlefield-spill etter Battlefield 2/2142 og dets tillegg og ingen av disse spillene har for eksempel vært i nærhet av å ha 64 spillere på slagmarken samtidig.

Alan Kertz har lyttet til tilbakemeldingene fra spillerne og har kommet med en oppdatering på EAs forum. Han sier følgende:

"In response to the feedback on PC, I completely retweaked the accuracy. The next playtest it was immediately obvious that it was a change for the better, and surprisingly it also made gamepads feel much better as well.

Fundamentally I think it is an error to have different core gameplay on console vs PCs. PC gives a player more input control and if a gun feels good on PC it feels good on console. I won't "dumb it down" by lowering the recoil or changing the damage model or other such silliness.

PC and Console Battlefield players want similar gameplay: Epic sprawling Battlefields, and also tight infantry fights. Balanced weapons and land/sea/air vehicles with a rock-paper-scissors emphasis. Squad and teamplay, where no one player can be a do-it-all super soldier, and communications systems to support teamplay. And a deep and rewarding system of progression with deep and varied gameplay that keeps you wanting to go 1 more round. Everyone also wants it to be easy to play with their friends.

Consoles generally are less tolerant of overly complex interfaces. They have less buttons, you need more elegant interfaces. Deep systems work well though if they have a straight forward interface. The fun is not in figuring out how to use the system, it's in figuring out how to best use the system.

PC players have their own set of requirements. They tend to play only on PC, and they know their PCs have capabilities beyond that of a console. The gap is narrowing, but PCs still have a clear advantage in memory. PC players also demand a PC interface, a server browser, and anything that feels like it might have been "ported" from a console is going to get flamed hard. They are more forgiving of complex systems and will tear any design down into its parts to really figure out how it works. It's a damn sight harder to please a PC player, they have higher expectations."

Litt generelt

BF2_8.thumbnail.jpg
Alan Kertz er dog litt generell i sine uttalelser, men uttryker at han ville benytte anledningen til å berolige PC-spillere:

"It's too early to talk BF3 specifics. But it's never too early for me to acknowledge that PC players have a fear that BF3 will be "consolized." PC gaming is alive and well, BFBC2 has proven that and no one at DICE or EA can argue with the numbers. Battlefield 3 needs an extra bit of special attention on the PC. I intend to give it that attention, tradition and our community demand it"

Battlefield 3 utvikles av DICE og kommer til PC, PS3 og Xbox 360. Når? Vi tipper høsten 2011. 

(Kilde: EA Forum)

Høsten 2011 er jeg ferdig med amrylife, så det passer meg veldig veldig fint!

Gleder meg som en liten unge:D

Battlefield har ikke vært det samme siden jeg spilte med 63 andre på Strike at Karkand. BC1 og BC2 hadde begge utrolige gode multiplayere, men jeg savnet virkelig BF2.

Har ikke vært det samme å spille på konsoll heller. Jeg kjøpte PS3 for PS2en ble litt utdatert, pluss at jeg på den tiden ikke hadde en datamaskin som kunne takle f.eks. BC2. Jeg har alltid vært PC-gamer, og BF3 skal jeg, uansett hva, ha på data.

90% av grunnen til at jeg forhåndsbestilte Medal of Honor var BF3-beta ^^)

Virker ikke helt overbevisende, men dersom det blir slik han forsøker å forespeile så er jo det bra. Det må vel sies å være veldig bra at de i det hele tatt er klar over at dette er en "problem", at det er en faktor de tar med i beregningen. Jeg har aldri skjønt hvorfor ikke en PC versjon og en konsoll versjon kan ha helt forskjellige interface - hvorfor man på død og liv skal forsøke å finne et kompromiss som fungerer (?) på begge platformer.

Redd for dette er svada men får bare vente å se

mhm..

Look to 42 ' />

Vet Texas men jeg er ikke helt overbevist - får vente å se - blir det som 42 blir det Epic p

So jævlig glad for at i e ferdig ma BA-oppgave mi til den tid. Kun game og semi studere et halvt år

Mjaaaa. Syns de sa noe lignende med BC2... Og det lukter konsoll lang vei.

Vi får se smile.png Gleder meg ihvertfall!

Hahah, ikke at interessen var der i utgangspunktet, men gjorde meg de samme refleksjonene. tongue.png

PC players have their own set of requirements. They tend to play only on PC

Imponerende kunnskaper han har om oss. :innocent:

Her er et annet gullkorn fra samme gjeng:

http://twitter.com/OfficialBF1943/status/23990478939

BF 1943 PC is not available. This is an error on EA store.

Tok dem over et år i finne ut "feilen" med PC versjonen av BF1943.

Synderen: EA store!

Og jeg som hele tiden har trodd at de var Dice sin skyld!

Håper de dropper frostbite motoren.

Man kan jo drømme.

Men FB 2.0 skal jo være mye mer optimert for PC enn 1.5, så det kan i hvert fall ikke bli værre enn BC2...

Uansett er det bra nyheter, kanskje de holder løftene sine denne gangen?

får vi noe på samme nivå som bfc2 så er jeg veldig fornøyd:)

kunne gjerne vært mer klan fokus , men det skal vel mye til.

Hvis det blir hele tatt noe likt som BC2 kommer jeg ikke til å spille det. Dårlig nettkode, elendig hitbokser og verre til. Nei og nei !

Forventer å skade noen når jeg treffer med 3-4 kuler i kroppen på en fyr, ikke at de løper videre og loller avgårde.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...