Ghad 8 Report post Posted October 14, 2010 http://us.starcraft2.com/launcher/patch-notes.htm StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.2 General -Players will no longer receive achievement toasts while their status is set to "Busy." -The messaging when attempting to load a saved game or replay from a previous version has been clarified -Adjusted the amount of points earned and lost by random team participants to properly reflect the strength of a player's teammates. Balance PROTOSS Buildings -Nexus life and shields increased from 750/750 to 1000/1000. Void Ray -Damage level 1 increased from 5 to 6 (+4 armored). -Damage level 2 decreased from 10 (+15 armored) to 8 (+8 armored). -Flux Vanes speed upgrade bonus decreased from 1.125 to 0.703. TERRAN Buildings -Barracks requirement changed from Command Center to Supply Depot. -Supply Depot life increased from 350 to 400. Medivac -Acceleration reduced from 2.315 to 2.25. -Speed reduced from 2.75 to 2.5. Reaper -Nitro Packs speed upgrade now has a Factory Requirement. Thor -Energy bar removed. -250mm Strike Cannons is now cooldown-based on a 50-second cooldown. Ability starts with cooldown available (useable immediately after upgrade is researched). ZERG Buildings -Hatchery life increased from 1250 to 1500. -Lair life increased from 1800 to 2000. -Spawning Pool life increased from 750 to 1000. -Spire life increased from 600 to 850. -Ultralisk Cavern life increased from 600 to 850. Corruptor -Energy bar removed. -Corruption is now cooldown-based on a 45-second cooldown. Ability starts with cooldown expired (must wait for full 45-second cycle before usable). Infestor -Fungal Growth now prevents Blink. Roach -Range increased from 3 to 4. Bug Fixes -Fixed an issue where players could not cast the Feedback spell on Point Defense Drones. -Fixed an issue where the Phoenix would continue to channel Graviton Beam after the target died. -Fixed an issue that would cause Larvae to spawn and be hidden behind Zerg eggs. -Fixed an issue where players were unable to navigate to the Single Player page or watch replays after canceling map downloads from the queue. -Fixed a desync that could occur on user-created maps with custom mod dependencies. Gleder meg sykt til denne. Supply first, roach range, tregere medevacs og større hp på zerg bygninger er alt sammen ting som vil gjøre det lettere for zerg å faktisk ligger foran terran i antall expansions, noe som spillet er ment å være balansert rundt fra starten av. Boyah! Share this post Link to post Share on other sites
stappa 43 Report post Posted October 14, 2010 er ikke helt enig i den der supply før barracks altså. jeg pleier alltid og bygge det uansett men Share this post Link to post Share on other sites
Qvizt. 0 Report post Posted October 14, 2010 ser ganske bra ut bortsett fra at roach får lenger range -.- det likte jeg ikke så godt xP Share this post Link to post Share on other sites
bfdck 10 Report post Posted October 14, 2010 -Barracks requirement changed from Command Center to Supply Depot. Edit: Glem det. Leste feil. Latterlig nerf. Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted October 14, 2010 Fikser alt som er feil med early game. Særlig reaperrush. Blir konge dette. Share this post Link to post Share on other sites
Photon 77 Report post Posted October 14, 2010 Glad jeg aldri bruker void rays. No more feedback av thors og corruports, noo ;p. Nei får se hvordan det ser ut etterpå =) Share this post Link to post Share on other sites
Ghad 8 Report post Posted October 14, 2010 Jeg sitter og tenker at Supply before Rax må være en midlertidig nerf til Terran early game i påvente av at de andre rasene også skal få et like stort antall opsjoner som terran har før tier 2. Selv ville jeg foretrukket å få flere kort på hånden selv early game i stedet for at terran blir nerfet, men faktum er at dette kommer antagelig ikke til å skje før i Heart of the Swarm som kommer om knappe to år. Hello 14 hatch! Share this post Link to post Share on other sites
FredsmeglarN 51 Report post Posted October 14, 2010 Syns nitro packs og rax-endringene er rimelig korka (selv om de vil ha lite å si for meg)... Og hva skjedde med "før jul"? :S Share this post Link to post Share on other sites
Qvizt. 0 Report post Posted October 14, 2010 Syns nitro packs og rax-endringene er rimelig korka (selv om de vil ha lite å si for meg)...Og hva skjedde med "før jul"? :S Enig, selv om jeg ikke spiller terran har de nerfa litt for mye på terran denne patchen. syntes det faktisk var gøy når noen prøvde å reaper rushe xP Share this post Link to post Share on other sites
Reinsdyr 0 Report post Posted October 14, 2010 Damn! Stor nerf, rax før depot, men kanskje det vil funke. Toss har jo effektivt den samme funksjonen, siden de trenger pylon før gate. Åpner for færre trasige 7-minuttsgames i hvert fall. Share this post Link to post Share on other sites
bfdck 10 Report post Posted October 14, 2010 Fikser alt som er feil med early game. Særlig reaperrush. Blir konge dette. Reaper er jo nå så og si ubrukelig nå, så jeg ser ikke vitsen. Eneste dette gjør er å ødelegge BBS. :/ Ergo den eneste cheese-taktikken Terran har som man faktisk må jobbe LITT for å stoppe. Share this post Link to post Share on other sites
Photon 77 Report post Posted October 14, 2010 Ja reaper rush har vært et problem kjenner jeg Skal ikke disse før jeg har sett endringene, spiller heldigvis ikke Terran Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted October 14, 2010 Reaper rush med noen dyktige spillere er et helvete siden de kommer før Roach/Stalker og kan da herje rimelig bra med workerne dine. Er en grunn til at nerfen kom. Share this post Link to post Share on other sites
target 0 Report post Posted October 14, 2010 Reaper rush med noen dyktige spillere er et helvete siden de kommer før Roach/Stalker og kan da herje rimelig bra med workerne dine. Er en grunn til at nerfen kom. Enig. Reapers kan være eit helvete når terran`en faktisk har skills. En kjip ting med kamper slik dei er no er at man blir tvunge inn i en spesifik BO. Eg foretrekker av en eller anna grunn å bygge 2 gw før cy, og med denne patchen kan eg gjøre det igjen. Yay! ' /> Litt kjipt med void ray nerf tho, då mister toss den eine muligheten dei har for å harasse. Trur at PvsT blir litt kjedeligare no. Samt fjerning av energy fra thor og corruptor -> no more feedback Ellers er det en super patch synes eg. Heia blizz Share this post Link to post Share on other sites
FredsmeglarN 51 Report post Posted October 14, 2010 Reaper rush med noen dyktige spillere er et helvete siden de kommer før Roach/Stalker og kan da herje rimelig bra med workerne dine. Er en grunn til at nerfen kom. Enig. Reapers kan være eit helvete når terran`en faktisk har skills. En kjip ting med kamper slik dei er no er at man blir tvunge inn i en spesifik BO. Eg foretrekker av en eller anna grunn å bygge 2 gw før cy, og med denne patchen kan eg gjøre det igjen. Yay! ' /> Litt kjipt med void ray nerf tho, då mister toss den eine muligheten dei har for å harasse. Trur at PvsT blir litt kjedeligare no. Samt fjerning av energy fra thor og corruptor -> no more feedback Ellers er det en super patch synes eg. Heia blizz ' /> Den ene muligheten? Er ikke phoenix en mulighet altså? Share this post Link to post Share on other sites
bfdck 10 Report post Posted October 14, 2010 Men du må jo ha minst 4 Pheonix'er for å få effektiv harass, amirite? Share this post Link to post Share on other sites
Ghad 8 Report post Posted October 14, 2010 Phoenix er iffy som faen som harass mot terran fordi de kan bruke 50 minerals marines til å kjempe dem bort mens phoenix koster 150/100 pluss stargates. Vil si meg enig i at man trenger minst fire phoenix for å oppnå noe særlig mot terran, og da snakker du plutselig tilsvarende kost som en medivac og et helt kompani med marines. Da blir situasjonen en annen mot zerg som må bruke 150 minerals queens som AA. Share this post Link to post Share on other sites
Reinsdyr 0 Report post Posted October 14, 2010 Phoenix er iffy som faen som harass mot terran fordi de kan bruke 50 minerals marines til å kjempe dem bort mens phoenix koster 150/100 pluss stargates.Vil si meg enig i at man trenger minst fire phoenix for å oppnå noe særlig mot terran, og da snakker du plutselig tilsvarende kost som en medivac og et helt kompani med marines. Da blir situasjonen en annen mot zerg som må bruke 150 minerals queens som AA. Og toss, som enten må ha egne phoenix eller stalkers (150/50). Share this post Link to post Share on other sites
Qvizt. 0 Report post Posted October 15, 2010 Reaper rush med noen dyktige spillere er et helvete siden de kommer før Roach/Stalker og kan da herje rimelig bra med workerne dine. Er en grunn til at nerfen kom. Man kan lett forhindre reaper rush. bare scout og hvis du ser en tidlig tech lab chrono booster du ut en stalker også dreper du reapersene ^^ Share this post Link to post Share on other sites
Photon 77 Report post Posted October 15, 2010 Enig qvizt, blir glad når noen prøver seg på reapers. Gjør minimal skade og de sitter igjen med minimal hær. glhf =). Litt morro at medivac speed blir satt ned litt, kanskje man får snipa de litt mer Share this post Link to post Share on other sites
Ghad 8 Report post Posted October 15, 2010 Både stalkers og muta får det lettere i å jakte ned drops nå. Er så deilig at patchen kom før MLG DC i helga og GSL2. Nå skal vi få se hvem av Terranspillerene som faktisk har det i seg, og hvem som kommer til å rakne. Share this post Link to post Share on other sites
snillgegekeke 19 Report post Posted October 15, 2010 Silver har gitt seg ihvertfall. Share this post Link to post Share on other sites
Qvizt. 0 Report post Posted October 15, 2010 (edited) Er enig med at det blir deilig når dropshipene til terran får mindre speed, de har hatt mye større speed en droppene til de andre rasene. (overloads or warp prism).. Men det jeg vilkelig ikke liker er range oppdateringen til roaches -.- 33% større range boost er MYE, spesielt for en sånn tank unit.. kommer til å bli mye mer fast roach spill fremover nå. Edited October 15, 2010 by Qvizt'n Share this post Link to post Share on other sites
Ghad 8 Report post Posted October 15, 2010 Roach er ment å være basisenheten til zerg, så det er bare rett og rimelig. Nå blir det slutt på at toss kan sette cannon så langt bak walloff at roach ikke kan angripe dem f.eks, og det vil være mye lettere å få alle roachene i en gruppe til å angripe, pluss at det omsider blir vanskeligere å kite roach. Oooog jeg har sett roach angripe forbi force fields, deilig. I starten av spillet hadde roach kort rekkevidde, men massevis av armor og health regen, i tillegg til at det var 1 supply. Rimelig OP unit på det tidspunktet, men i løpet av betaen ble den nerfet helt til døde, samtidig som Terran Mech fikk et par gode buffs (dog muligens litt for gode, ref at siege tank ble nedjustert igjen) og det var på det tidspunktet middelmådige terranspillere plutselig kunne ta ut Idra og Dimaga uten å anstrenge seg. En annen bieffekt av dette er at når zerg uansett alltid kommer til å ha roach, så blir det sannsynlig at vi også skaffer range upgrades, og da er veien videre til Hydra ikke så lang. Kanskje vi rett og slett kommer til å se at ikke ling/bling/muta er den absolutt eneste builden zerg kan bruke? Share this post Link to post Share on other sites
bfdck 10 Report post Posted October 15, 2010 Er det ikke mer rett å si at Zergling er/skal være basisenheten til Zerg? "Nerfa til døde". Sier ikke noe om de var balansert eller ei, men folk må virkelig lære seg å ta i bruk burrow. Share this post Link to post Share on other sites