Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nilzor

Civilization V

Recommended Posts

Endelig er femmern i min favorittserie gjennom tidene kommet ut smile.png Har såvidt testet det litt i helgen, men blir nok å kaste bort atskillige timer på dette spillet framover!

Noen andre her som spiller Civ5? Kom med ditt førsteinntrykk, opplevelser, lærdommer, strategier og annet i denne tråden. Add meg gjerne på Steam og inviter til chat - mitt nick der er Nilzor79.

Ah. Civ5 er et spill jeg MÅ ha... Men jeg MÅ også klare å bestå eksamen, så jeg tror jeg må utsette det til etter nyttår =(. Vet hvor stuck jeg blir i Civ når jeg starter å spille det.

5'ern ser forsåvidt veldig lovende ut

Civ5 er kjempegøy det, spiller det litt om dagen. Passer på så det ikke blir for mye da, er jo helt sjukt hvor lett det er å sitte 5 timer i strekk.

Det er vel ikke ressurskrevende dette spillet? Har ikke særlig råd til å kjøpe ny pc og sitter på en 2 år gammel XPS M1530 fra Dell (laptop). Vil si den kjører cs greit i det minste med rundt 200 fps i snitt. Har ikke særlig annet å sammenligne med.

Leter etter et artig spill jeg kan holde på med fremover..

Minimum:

Processor: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz

Memory: 2GB RAM

Graphics:256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics

DirectX®: DirectX® version 9.0c

Hard Drive: 8 GB Free

Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card

Forsvunnet en god del timer her også siden spillet ble sluppet. Aldri vært noe stor Civ spiller, spilte litt Civ 4 men det er vel alt og så langt liker jeg Civ 5 meget godt.

Spillet krever definitivt mer enn CS, men skal være rimelig skalerbart og kan jo kjøres i en slags brettspillsvariant, hehe.

Gikk forbi platekompagniet i dag og så de solgte spillet til 300, omg. Krevde mad viljestyrke å styre unna. Har sikkert klokket 300 timer i Civ4 og like mye i Civ2, de andre not so much.

kjøpes imårra. 5850 kom i dag :):duske:;):tafse::duske:wub.png

Minimum:

Processor: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz

Memory: 2GB RAM

Graphics:256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics

DirectX®: DirectX® version 9.0c

Hard Drive: 8 GB Free

Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card

Det der er jeg over ja, men har sett en del produsenter av spill sette "minimum"-kravene som "det er kjørbart, men fyttihelvete som det lagger".. Civ sitt gameplay virker jo ikke som det som krever mest av maskinen da.. Og antar det er mulig å ta ned settingsa litt.

Ble virkelig nyfiken på dette spillet.. Ser jeg det til 300 så vil ikke jeg være like viljesterk som kleven!

Edit: føkk it.. 330,- på cdon, lastes ned via steam as we speak.

Ikke verdens beste nett, spesielt siden jeg sitter og jaller på videostream, men får det nå før eller siden tongue.png

Koster 350 på spaceworld, både i butikk og til nedlasting. Direct2drive selger det for 30£ og du kan laste ned via steam.

Mao billigere på CDON, hvilket var stedet jeg la ut gryna.. tongue.png

Menneh steam solgte det faktisk til 50 €.. Merkelig at det skulle være såpass dyrt der i forhold til de fleste andre steder jeg så..

direct2drive blir vel faktisk billigere enn cdon. 30£ = 277 kroner

http://www.direct2drive.co.uk/4/9611/produ...tion-V-Download

Ja, synd at steam er så dyrt, ellers hadde jeg valgt det hver gang men er alltid mye billigere å gå i butikk, på nye spill ihvertfall.

det syke er at jeg har fått spill i postkassa som har kosta en tredjedel av det de koster på steam. Helt sinnsykt. Det er tydelig at spillutgiverne ikke er interesserte i å få folk flest over på digital distribusjon

Frem til nå så har Civ2 vært en klar favoritt. Civ3 hoppet jeg over, og Civ4 likte jeg dårlig, så var i utgangspunktet skeptisk til Civ 5. Men etter å ha lest en del reviews skiftet jeg mening da det kom frem flere plasser at mange elementer som jeg mislikte i Civ4 var endret eller fjernet i Civ 5.

Kjørte igang spillet samme dag det kom ut (nedlastet på forhånd gjennom Steam) og brukte hele kvelden på spilling. Utrolig bra og fengende. Fyrte igand Play Now og endte opp som Iroquis. Første sivilisasjonen jeg møtte på var franskmenn, så da var krigen igang før jeg hadde oppfunnet så mye som en skarp stein.

Blir nok (desverre) mange mange timer med dette spillet. Likte utrolig godt det nye kamp systemet med enheter som kan skyte over flere ruter. Ble litt som gamle Panzer General som jeg likte veldig godt smile.png

Eneste minuset med spillet til nå er at når du knabber for mange byer fra andre så blir alle i landet ditt drita sure og all produksjon blir hengende etter. Løsning, raser alt av byer du tar over når smilefjesene begynner å nærme seg nullen.

+

Hex-rutesystemet

Diplomatiet er bedre enn i IV (synes jeg)

Social policy systemet

Gull er MYE mer viktig enn i IV

City states

Distinkte sivilisasjoner med ulike, historisk korrekte (for det meste) fordeler

-

AI

småting om balance et cetera

Spania er ikke med :S (ei heller noen sør-amerikanske sivilisasjoner)

Etter et par patcher blir dette kjempebra smile.png

Kjøpte det over steam som den idioten jeg er. Kjekt å kaste litt penger ut vinduet, var uansett verd det steam krevde og mer.

Jeg er muligens en av verdens mest talentløse Civ spillere, men har det gøy på de lavere vanskelighetsgradene foreløpig.

Kjøpte likegreit ny skjerm samtidig med Civ V, greit med 27" og 2560x1440 oppløsning i dette spillet.

Merker at spillet ikke er det best optimaliserte i verden, med sine stadige please wait hvis man har med mange stater og bystater.

Har kjøpt det, men klok av skade har jeg latt plastikken sitte på, prosjektoppgave som skal leveres om en uke. Sist det var en Civ-lansering spolerte det alt sosialt liv i nesten to måneder.... ^^,

Kjøpte likegreit ny skjerm samtidig med Civ V, greit med 27" og 2560x1440 oppløsning i dette spillet.

Whaaat, får man mer spilleflate på den måten? Er jo nødt til å bli stormannsgalskap deluxe om man faktisk ser halve kloden på en skjerm. :)

Kjipern at spillet er det minst stabile dritet jeg har prøvd noen gang, for det er egentlig et knallspill når jeg får spilt 10 min sammenhengende. Ganske synd at jeg brukte penger på det, for det er helt uspillbart for min del.