Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
FredsmeglarN

[SC2] Epic Replays Thread - BF.no edition

Recommended Posts

De fleste SC2-spillerne her på bruket som følger med på HD og Husky har vel hørt om deres Epic Replay Thread på Starcraft Arena-forumet, hvor brukere kan poste virkelig episke replays. Nå satt jeg her nettopp og hadde litt tid å slå ihjel, samtidig som jeg ikke orket en game SC2 til, og har slitt med treg Youtube-lasting i hele dag. Det endte med at jeg fikk en trang til å se noen kortere replays av folk her på bruket (i stedet for å karre meg gjennom en 40 minutters progame med sinnsyk micro og macro).

Fant et par i Starcraft II-tråden, men tanken slo meg at vi kanskje også skulle hatt en tråd for akkurat dette. Derfor oppretter jeg denne, så får vi håpe det er marked for den. ' />

Regler:

• Ingen poster uten replays (førstepost er unntaket) - regelen er delvis avskaffet, men står fortsatt som en oppfordring
  • Replays kan diskuteres i eksempelvis Starcraft II-tråden, eller det kan opprettes en egen tråd for det om det blir aktuelt.
  • Helst post bare 1 replay per post, maksimum 3. (Har du veldig mange replays du gjerne vil dele med oss er du kanskje ikke kritisk nok til underholdningsverdien - prioriter)
  • Må ikke nødvendigvis være 1v1
  • Alle replays skal inneholde minst 1 BF.no-bruker
  • Alle replays bør helst følge følgende mal, eller lignende, det gjelder også om man har flere i samme post

Mal for replays:

[u][b]<LINK/OVERSKRIFT/GAMEREPLAYS IMG>[/b][/u]
[b]Lengde:[/b]
[b]Raser:[/b] Eks: TvZ, TPZvZZP
[b]Nick på spillere:[/b] Eks: Nighte v Snillg
[b]Notater:[/b] Nevn gjerne litt hvorfor man skal se nettopp denne replayen, men forsiktig så du ikke sier for mye!

Noe mer som burde nevnes? (PM) p

- Peace out!

Vet jeg bryter regelen her, men hva definerer du som epic replays. Er jo bf.no brukere det er snakk om, går generelle replays greit, eller må de være type ekstra-ordinære

Feel free til å slette denne posten, admin - Vil bare få svart photon : P

Photon: De må sikkert ha en ekstra appell enn bare straight forward rape, f.eks en ekstremt jevn match, eller der det skjer noe ekstraordinært.

Forventer selvsagt ikke 40 minutter lange macro games hvor begge spillerne ligger i 300 konstant og microer 5 plasser samtidig. Som Torres sa så må det være en viss underholdningsverdi, enten i at det er noe utenom det vanlige, et moro element, eller i at det er en veldig god match. Noe som er fullt mulig også i low tier games smile.png

Det drøyeste voidrayrushet jeg har vært utsatt for på lenge.

repimg-33-152032.jpg

Ellers, så har jeg link til gamereplays-profilen min i siggen. smile.png

Si du har din hær i hans base, han har sin hær i din. Den som klarer å ta ut den andre sin base først vinner

fort og gæli, jeg aner ikke åssen man poster replays sann som Ghad gjør. En kjapp toturial i 1.post hadde gjort seg=) Ellers slett svaret mitt=)

repimg-33-152951.jpg

Lengde: 5:55

Notater:Skulle teste terran for første gang siden beta elns. og ble cheesa big time. sjekka replayen og så hvor nærme jeg egentlig var til å se han. bytt mellom spillersyn. hadde sikkert sett han hvis han hadde fjerta tongue.png

repimg-33-153075.jpg

Se effekten av hva som skjer når man spawner tre banelings I minerallinjen til motstanderen. tongue.png

Oppfordrer igjen til å følge malen, ved bruk av Gamereplays link går det greit å skippe noen punkter, men vær så snill å nevn lengde på replays. Er utrolig upraktisk om jeg har 15-20 minutter å avse til replays også må jeg åpne hver replay for å finne en med passende lengde. Veldig praktisk for de som vil se om det står lengde, og ikke spesielt mye jobb for han som poster smile.png

repimg-33-153091.jpg

22min

PP vs ZT

Photon / Camilla vs Randoms

2 motstandere prøver seg på 8-pool, 8proxy racks + bunker rush. Vi holder det av og tar dem til slutt smile.png. Digga den winnen her

repimg-33-153205.jpg

Ca 13 min

TvP

Protoss lager 2 gate robo og prøver å ta meg tidlig. Da han ser bansheene mine

trekker han tilbake og expander.

Ikke så spennende game kanskje men tenkte jeg skulle poste siden det var første gang jeg

prøvde den banshee builden.

repimg-33-154574.jpg

Ganske lang.

Denne kampen her er episk på den måten at det er den teiteste kampen noensinne og den har masse broodlords. Jeg sier ikke mer, og overlater resten til deres vurdering.

Jeg for min del skylder på slitasje, spilt mange kamper i dag og det er sent. tongue.png

repimg-33-154811.jpg

18 minutter

PvT

Den kampen her var så JÆVLIG digg. Terran går 3 racks Marine Marauder (jauda). Jeg går 3gate robo i starten. Finner ut at jeg ikke helt klarer å holde makroen oppe, så må slenge opp noen "hjelpe-gates" for å få den hæren jeg trenger.

Klarte nesten å ta meg i starten, jeg så at han expanda og brukte det vinduet til mitt timing push. 2 Colossus + forcefield i hans choke = digg :)

Satt og hoppa etterpå, så jævlig digg win biggrin.png

repimg-33-155176.jpg

26 minutter.

Denne kampen viser 2. viktige ting:

1. Ikke spill starcraft sent på kvelden, du ender opp med å gjøre rare ting som du kanskje angrer på.

2. ZvT er bare mongo. Han fyren her er søren meg i platinum, kan ingenting annet enn å droppe MMM midt i basen til motstanderen, og har antagelig vunnet alle kampene sine på det. Hvis zerg glipper EN gang på forsvaret så er det gg. Zerg må rett og slett spille drøyt mye bedre enn terran for å vinne slik det er nå. Og det er kjipt.

Edit: Og neste kamp er akkurat lik: Terran turtler i main, og deretter på natural med planetary fortress og en RING av turrets. Til slutt får han inn et heldig dropp i main hvor han instantly tar ut banelingnestet mitt sånn at jeg ikke kan drepe MMM før han rekker å ta ut alt jeg har. Samme greia gang på gang. Terran er easymode.

Hahah, jeg skal glatt innrømme at TvZ ikke bringer ut det beste i meg. Du skulle sett meg når jeg taper.

Vil ikke kalle det lett heller. Jeg sitter i helspenn gjennom en halv time fordi en sekundglipp kan føkke hele kampen. Terran sitter jo bare og cruiser og slapper av og fyrer opp noen sensor towers så det ikke skal være noen som helst sjanse til overraskelser.

Om det er så veldig epic kan diskuteres, men definitivt humor.

Møter på denne karen, og jada, han proxyracker meg.

repimg-33-155387.jpg

Så laddrer jeg litt mer, og gjett hvem jeg møter igjen?

Hva gjør han? Har han endret strat siden sist? Går det som han har planlagt?

repimg-33-155390.jpg

Metagame på ladder, ikke verst! :) Tror aldri jeg har husket et nick jeg har spilt mot.

Utrolig høyt kaliber på microinga hans! ' />

Blir alltid kjempeglad når jeg klarer å knuse cheesers tho. p

2 dager på rad har jeg hatt games mot protosser som turtler med cannons for å få opp carriers og/eller void rays, når jeg tar basen deres expander de og turtler på nye plasser, gamesa har vært på LT og DQ. Hvert game har tatt meg over 40 minutter, HVA ER GALT MED DE !?!??! Til og med bloo, som er gold, har erfart dette. HVORFOR KOMMER DE SEG UT AV BRONZE?? GRRR

Vel, det funker sykt bra mot newbies. Tok meg et par matcher før jeg lærte å se tegna og motvirke det liksom. :p