hejjdu 2 Report post Posted October 12, 2015 Bruker bukta og kickass av og til, ratioen på TorrentLeech gikk til dundas for et år tilbake, så er ikke gode tider.. Invite noen? Har iptorrents invites =) Netflix & HBO Go, alt man trenger egentlig. Spotify til musikk og Steam til spill(nedlasting av spill er vel litt 2005?). Du sier noe der, MEN er ikke alltid man vil vente rundt 1 år for og vente på en film som nettopp har vært på kino! vil helst se den litt før! tar jo evigheter før sånt havner på netflix osv 1 Share this post Link to post Share on other sites
nightzirch 578 Report post Posted October 12, 2015 http://www.tv2.no/2015/10/12/nyheter/rus/promillekjoring/storbritannia/7492736 Dette gjør vondt å se på. Hvordan kan noen ha så lite respekt for andres og eget liv? Share this post Link to post Share on other sites
Klovnious 182 Report post Posted October 12, 2015 Slik er det når man er ruset/dritings, man blir som regel jævlig uforsiktig og tenker ikke over konsekvensene, og vil jo ha det så gøyt som mulig, koste hva det måtte hva det må koste. Skjønner ikke hvorfor promillelåser på biler har blitt et standardkrav på nye modeller. Liten kostnad som kan spare familier for en utrolig tyng byrde. Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted October 13, 2015 Hmmmm... Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted October 14, 2015 Protip: Kommer man over et skadet dyr man ikke er sikker på om kan reddes eller ikke så ringer man Mattilsynet/veterinær og ALDRI politiet. Politiet har tydeligvis ingen hjerneceller igjen.... "...mesteparten av kattens hode var knust".... Yeah, right... Bildebevis sier noe annet. Og de har da faen meg hatt skarpladd våpen på hofta så lenge nå at det å følge loven for avlivning ville vært null problem. Seigpine med batong i 5 minutt.... 2 Share this post Link to post Share on other sites
nightzirch 578 Report post Posted October 14, 2015 http://www.youtube.com/watch?v=cbY6sPAdYBc Hvorfor snakkes det ikke mer om denne mannen? Det er folk som han og Bill Gates som kommer til å gjøre denne verden til et bedre sted.Her er hele filmen: Share this post Link to post Share on other sites
bfdck 10 Report post Posted October 15, 2015 Ser til min forbauselse at jeg ikke har postet her siden jeg var inne i førstegangstjenesten (14. januar 2013). Førstemann til å ytre hvor mye dere har savnet meg! 2 Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted October 15, 2015 hvem er du? Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted October 17, 2015 Ser til min forbauselse at jeg ikke har postet her siden jeg var inne i førstegangstjenesten (14. januar 2013). Førstemann til å ytre hvor mye dere har savnet meg! Hei trackduck Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted October 25, 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is/joshua-39-doede-reddet-70-gisler-fra-is-fangenskap/a/23548683/ Liker det at de skriver Bronze Star men så skriver de allikevel Lilla Hjerte-medaljen rett under........................................................ Share this post Link to post Share on other sites
bfdck 10 Report post Posted October 25, 2015 hvem er du? Pffft... En glemmer ikke bf.nos største gnagsår! Hei trackduck Long time, no see Du vant konkurransen! Ingen premie tho. :< http://www.vg.no/nyh...kap/a/23548683/ Liker det at de skriver Bronze Star men så skriver de allikevel Lilla Hjerte-medaljen rett under........................................................ Skjønner ikke helt hva du mener problemet er. Er det faktafeil, eller er det bare generelt hate mot Purple Heart på bakgrunn av "1/4 KDR"-vilkåret for medaljen i BF2? Share this post Link to post Share on other sites
TB-Iceman 240 Report post Posted October 26, 2015 Har såååå lyst på. 2 Share this post Link to post Share on other sites
nightzirch 578 Report post Posted October 26, 2015 Dødskult! Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted October 27, 2015 Gratis spill i 24 timer. Minigolf. http://store.steampowered.com/app/272890?snr=1_41_4__42 1 Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted October 28, 2015 (edited) Kjøper månedskort på bussen til 870 kroner på morran. Når jeg skal hjem fra jobb er det plutselig ikke noe på busskortet. Kvitteringen erindra jeg at falt på gulvet på jobb og at jeg plukka den opp, men der stopper hukommelsen. Får sitte på hjemover, men satt jo bare å mumla bannskap i 30 minutter. Etter å ha hente pakke på posten og hasta hjem (svett og jævlig) ringer jeg "kundeservice" som ikke akkurat kunne hjelpe. Så nå må jeg kjøpe en vanlig én-veis billett (ca. 80 kroner ffs) til jobb imorra og krysse baller og lår for at den kvitteringa ligger på jobb eller så ryker 870 til... å miste nesten tusen spenn i edru tilstand er en ny opplevelse for min del... Blåse vekk noen laken på en fredagsnatt er jeg "vant med" fra tid til annen, men dette var faen meg stress uten like Takk og lov for lønn på fredag! Edit: Og nå er jeg smått manisk. De gale har det godt! Edit2: Og i dag funka busskortet plutselig igjen! Så oppjaga i går for ingenting.... Fant kvitteringa tho, så nå er jeg safe. Da blir det heksebrygg imorra alikevel Edited October 29, 2015 by BcK 2 Share this post Link to post Share on other sites
bfdck 10 Report post Posted November 1, 2015 Heldig der, BcK! Busselskapene gir seg ganske så faen om du ikke kan fremvise kvittering. :/ Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted November 11, 2015 NÅ har det gått nok tid (tror jeg) til at jeg kan skrive dette Fikk telefon fra politiet for en liten stund sida som lurte på om jeg kunne komme inn til vitneavhør. Ikke noe spes akkurat for jeg hadde rapportert en slåsskamp som tok litt av for ikke lenge sida, så tenkte det var det skulle handle om. Møter opp på politihuset og møter fyren og hans kollega jeg skulle snakke med og de presenterer seg som PST (!?). Visstnok hadde navnet mitt poppa opp under etterforskning/overvåking av en kar de mistenkte skulle dra til Syria og de ville vite mer om dette. "Du har snakket med han på telefon". Jeg skjønner nada. Ikke kjente jeg navnet på fyren og heller ikke bildet av han. Min telefon hadde riktignok ringt han, nummeret stod i loggen min, men det var ikke jeg som hadde ringt. Brorparten av vennene mine er muslimer, fra Afrika og Midt-Østen, så det eneste jeg kunne komme på var at noen må ha lånt telefonen min (det var også tilfelle). De var overraska over at venna mine drikker og fester (stereotyper much? ) og antyda også at de trodde jeg var en dealer ( :lol: ). Blant de rareste 40 minuttene jeg har opplevd, og også blant de mest underholdende Fuckings PST liksom. Norsk navn popper opp og de må ha trodd jeg var konvertitt eller noe 2 Share this post Link to post Share on other sites
Klovnious 182 Report post Posted November 14, 2015 Kvalmt det som skjedde i Paris igår/idag. Blir vell bakkeinvasjon i Syria for å utslette IS totalt nå håper jeg... IS er ekte ondskap. Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted November 14, 2015 Kvalmt det som skjedde i Paris igår/idag. Blir vell bakkeinvasjon i Syria for å utslette IS totalt nå håper jeg... IS er ekte ondskap. De sier det samme om oss (vesten), men ja, enig. Share this post Link to post Share on other sites
Multicyber 376 Report post Posted November 14, 2015 Sitter å tenker over dette med å få det franske flagget på profilbildene for å "vise at vi bryr oss"... Men hva hjelper egentlig det de som er i sorg? Bryr jeg meg mindre om jeg ikke får det franske flagget over profilbildene? Share this post Link to post Share on other sites
glost 31 Report post Posted November 14, 2015 Sitter med en ekkel følelse om at en opptrapping i syria ikke er noen god ide, men det går nok den veien. Share this post Link to post Share on other sites
Klovnious 182 Report post Posted November 15, 2015 Angående det franske flagg på facebook... På torsdag døde MINST 43 liv, og 239 ble skadet i selvmordbombeaksjoner i Beirut. Hvor er det Libanesiske flagget? Virker nesten som at det folk bryr seg mer når slike ting skjer i et mer attraktivt ferieland/romantisk reisemål... Har lest Zuckerberg sitt svar på kritikken, men bullshiiit! Det hadde kommet før eller senere, men de fikk plutselig hastverk etter Paris hendelsen, og ikke Beirut. Share this post Link to post Share on other sites
nightzirch 578 Report post Posted November 15, 2015 Sitter å tenker over dette med å få det franske flagget på profilbildene for å "vise at vi bryr oss"... Men hva hjelper egentlig det de som er i sorg? Bryr jeg meg mindre om jeg ikke får det franske flagget over profilbildene? Share this post Link to post Share on other sites
anon000 55 Report post Posted November 16, 2015 Sitter med en ekkel følelse om at en opptrapping i syria ikke er noen god ide, men det går nok den veien. Klart det ikke er. Ei heller er det riktig -- med mindre folkene som lever i denne regionen (dvs. folkene som lever i de områdene som IS har tatt over, faktisk ønsker velkommen vår militære intervensjoner). Jeg finner det bemerkelsesverdig hvor verdig vi skal behandle våre ofre, mens sivile ofre fra bombeangrepene mot IS-kontrollerte områder ikke engang får spalteplass. De ytterst få gangene vi har sett dette er i dagene etter russiske bombetokter. Der igjen er vi tilbake i vår doktrinære regel her i Vesten, som følges likeså av intellektuelle som de store hovedstrømsmediene; forbrytelsene til fiendene vil både komme under rampelyset og få kraftig fordømmelse, mens forbrytelser av oss selv fullstendig ignoreres. Det er vi bekjent med her i Norge, etter den ulovlige bombingen av Libya, som i følge Amnesty International førte til bombing av sivile mål som NATO-landene (inkludert Stoltenberg-regjeringen) aldri la fram forklaring eller egenetterforskning for. Det fins et interessant intervju fra 2014 med Graham Fuller, en tidligere CIA-offiser og en av de ledende etterretningsanalytikerne i Midtøsten i hovedstrømsmedier i USA. Tittelen er "The United States Created ISIS", og er fra den tyrkiske avisen Al-Monitor. Uttalelsen hans er ikke en konspirasjonsteori, men i stedet en påpekelse om at USAs beslutninger (som det 21. århundrets største forbrytelse, invasjonen av Irak) banet veien for IS' eksistens og finansiering. Hans poeng er -- og jeg er helt enig med ham -- at USA skapte utgangspunktet som tillot at IS vokste seg fram. En del av det inngår i den typiske sleggetilnærmingen til vestlig stormakter: knuse alt man ikke liker med vold. Det inkluderer Obamas dronekampanje i sin "Krig mot terror" -- som i seg selv er den mest ekstreme terroristkampanjen i moderne historie (involverer Irak, Syria, Jemen, Afghanistan, Pakistan, Somalia). Det målretter personer som er mistenkt for å kanskje skade amerikanere en dag, og alle eventuelle uskyldige mennesker som måtte være i nærheten. En terrorvåpen som også analytikere har lenge understreket avler terrorister: du trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at hvis du plutselig får hele din familie utslettet fra en slik rakett, så vil du naturligvis ønske hevn. Rettferdiggjøringen IS har lagt fram for terrorangrepene i Paris er at det var hevnaksjoner for de sivile (med ingen tilknytning til verken IS eller noen militære grener) som har mistet livet fra franske bombefly. Er det grunnlag for å begå terrorisme? Såklart ikke. Er klagemålet derimot legitimt? Ja. Du kan være ganske sikker på at når konflikter utvikler seg, vil de bli mer ytterliggående. De mest brutale og ekstreme gruppene vil ta over. IS' eksistens er hva som skjer når vold blir et middel for interaksjon mellom parter. Det er nesten automatisk. Det er sant i noe så enkelt som i et nabolag, og det er likseå sant i internasjonale spørsmål. Dynamikken er helt tydelig. Det er hva som skjer, og er der IS kommer fra (Irak-krigen). Hvis NATO-landene, eller partene i regionen (Assad, kurdiske styrker, Irak, Iran, osv.) klarer å ødelegge IS vil de få noe mer ekstremt på sine hender. Å finne fredeligere måter å løse konfilkten på er mulig, og er det som gir et realistisk håp på en løsning eller bedre tilnærming til å løse konflikten. Å eskalere volden, slik NATO nå har tenkt å gjøre, gjør ikke det. I tillegg bidrar det til å øke terrortrusselen her i Europa. 4 Share this post Link to post Share on other sites
bfdck 10 Report post Posted November 16, 2015 Jeg skjønner at Paris og terror er det naturlige temaet i pratetråden nå om dagen, men la meg spore litt av i egeninteressens navn; Er det noen som ønsker noe kjøpt fra Amazon.COM? For en tid tilbake mottok jeg et gift card pålydende 188,77 USD (omtrent 1.640 NOK) som refund på en gammel bestilling (Fossil-klokke). Jeg har forsøkt å finne noe [mer eller mindre] vettugt å bruke disse pengene på, men problemet er at hva enn jeg kommer opp med, så klarer jeg å finne betydelig billigere alternativer f.eks. på Amazon.CO.UK eller andre utenlandske (og til og med norske) nettsider. På en side "taper" jeg ingenting ved å bruke gift card'et på det dyrere alternativet, da pengene i utgangspunktet er "gratis", men det er alltid ergelig å betale mer enn hva en trenger. Jeg har forsøkt å få saldoen overført til min .co.uk-konto, men dette er ei mulig. Jeg leter derfor etter en eller flere personer som ønsker å kjøpe noe fra Amazon.COM, mot å overføre meg penger. For at denne løsningen også skal være hensiktsmessig for deg bør du forsikre deg om at .com-siden tilbyr det billigste alternativet, og/eller at du er ute etter noe som uansett må sendes fra USA, sånn at de høyere shipping-kostnadene ikke har noe å si for deg. Det siste var tilfellet når jeg kjøpte den ovennevnte Fossil-klokken. Hvis dette skulle være aktuelt for deg, men at du er redd for at jeg skal scamme deg, kan vi sikkert kjøre "handelen" gjennom Finn's "Kjøp sikkert"-funksjon, eller på annen måte gjøre det scam-proof. Jeg skjønner at DU ikke vil tjene noe/mye på dette, men se på det som en tjenste-mot-tjeneste for at jeg skal spare min tynne student-lommebok. Kontakt på PM eller svar i denne tråden Share this post Link to post Share on other sites