Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Killing4fun

Pratetråden

Recommended Posts

Den så litt pro ut da BcK, lett å kutte seg :) Tenkte på en sånn sauetrimmer jeg da - elektrisk som du bare setter på sko for millimeter lengde liksom, men det er kanskje å foretrekke kniv?

Kutta meg godt første gang jeg brukte den. Uvant å gå fra flerbladshøvler til latterlig skarp enkelt-blad. Men det er den absolutt tetteste barberinga man kan få, pluss at stell av skjeggvekst man ønsker blir enklere. Er bare vanesak :p

Noen her med laktoseintoleranse som kan gi meg noen tips i forhold til det? Reagerer noe forjævelig for tiden og det er jævlig når jeg ikke vet hva som inneholder laktose og ikke... Spiste karbonade i går, biiiiig mistake... Vært på dass mesteparten av natta og har en del smerter i tarmene for å si det mildt.... reagerer typ 10-20 min etter å ha spist, og det har vart gjennom hele natten... sitter no da svett og jævlig og håper på at det skal gå over...

Laktose eller gluten. Sikkert noe sånt. Har en kusine og god kompis som ikke tåler gluten. Du må spise veldig enkelt og kontrollert i en-to måneder, og deretter prøve deg frem hva du tåler og ikke tåler. Noen andre gir nok bedre instrukser enn meg.

God bedring!

Så lenge folk som ikke har gluten-allergi spiser gluten er alt ok. Hater den spinnville trenden hvor allergivennlig mat plutselig blir sett på som "sunt". Har jo ikke en dritt med sunnhet å gjøre.

Silicon Valley er tilbake btw :D

Laktose eller gluten. Sikkert noe sånt. Har en kusine og god kompis som ikke tåler gluten. Du må spise veldig enkelt og kontrollert i en-to måneder, og deretter prøve deg frem hva du tåler og ikke tåler. Noen andre gir nok bedre instrukser enn meg.

God bedring!

Noen her med laktoseintoleranse som kan gi meg noen tips i forhold til det? Reagerer noe forjævelig for tiden og det er jævlig når jeg ikke vet hva som inneholder laktose og ikke... Spiste karbonade i går, biiiiig mistake... Vært på dass mesteparten av natta og har en del smerter i tarmene for å si det mildt.... reagerer typ 10-20 min etter å ha spist, og det har vart gjennom hele natten... sitter no da svett og jævlig og håper på at det skal gå over...

....nei, du skal ikke sitte å synse selv på hva du ikke tåler. FASTLEGE, ta MEDISINSKE TESTER og finn ut hva du ikke tåler.

Gal sekt, skal dit på mandag å teste for laktose, har testet mye annet og vært på gastroskopi( noe som jeg ikke unner noen. Rent helvette. )

Regarer ikke på brød eller svartpølse, og 2 dager spiste jeg ikke annet, og på den tredje dagen drakk jeg en halv kartong melk og helvette var løst. Så prøvde jeg det samme en uke etterpå, så spiste jeg mye ost istedet for å drikke melk, og helvette var igjen løst.

God bedring!

....nei, du skal ikke sitte å synse selv på hva du ikke tåler. FASTLEGE, ta MEDISINSKE TESTER og finn ut hva du ikke tåler.

Vel, når både kompisen og kusinen min har gjort det slik (etter anbefaling av lege naturligvis) så antok jeg det var riktig fremgangsmåte. Det å kontakte lege er da selvsagt i en hvilken som helst sammenheng hvor kroppen sliter.

Ja, seff er det melk i når du lager karbonader. Er som oftest gluten i også (mel). Må ha egg i også. Aldri vært med å lage sånne matretter? :p

Uten det blir de tørre og jævlige.

Kupper tråden i et sekund og ber alle bergensere om et lite stykke hjelp. Scooteren min ble stjålet og jeg hadde satt pris på om dere tok kontakt med meg om dere så den. Registreringsnummer TD4685.

https://www.facebook...155458623275557

11178292_10155458604910557_4264086196342749322_n.jpg?oh=185210ff93a56319079305e674841ebe&oe=55A26D6D

For å holde meg ontopic vil jeg bare si at jeg er litt irritert pga overnevnte problem :D PLS NO BAN

Hadde hatt drone skulle jeg flydd en tur og sett etter den.. Skal gjøre et forsøk uten :)

Edit: Bummer!

Setter stor pris på det!