Killing4fun

Pratetråden

Recommended Posts

Det irriterer meg grenseløst at media til tider fungerer som en kombinasjon av politi, advokat, jury og dommer. De har av en eller annen grunn bestemt seg for at denne drosjesjåføren er uskyldig http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ba-om-at-drosjesjaforen-frifinnes-3118007.html#.U3NeNleTneM og at dette egentlig er politiet sin feil.

Det er slettens ikke vanskelig å se en stor hvit bil i varebilstørrelse stående på puddefjordsbroens topp. Hadde det vært en svart mazda mx5 så skulle jeg begynt å ha forståelse for hva som skjedde. Dette er ett sted hvor det kan stå biler stille etter toppen av diverse grunner, og man bør være ekstra oppmerksom når man kjører der, selv på natten.

Sjåføren hadde vært på jobb siden klokken 06 morgenen før, ulykken skjedde klokken ett om natten. Bare det at han hadde vært på jobb i 17 timer (med pauser påstår sjåføren) burde få en fåkkings bjelle til å ringe hos media. Eller det at han nektet å oppgi navnet sitt til politiet etter ulykken. Jeg kjenner dessverre til ham, og han nekter alltid skyld, alt er alle andres feil: kundene og andre drosjesjåfører, og nå politiet.

Det er ett stort paradoks at folk som kjører på en måte som kan føre til en ulykke gjerne mister lappen over lenger tid, mens denne fyren som faktisk forårsaket en ulykke med store skader både på kjøretøy og menneske kjører rundt i dag.

Det var en ganske merkelig greie, ja. Politiet kan ikke til enhver tid sørge for at den som sitter baki har på sele, og det kan være MANGE grunner til at en person i transport ikke er "belta inn" (agressiv oppførsel en av dem).

Det er jo påkjørsel bakfra så burde jo strengt vært helt motsatt vinkling. Regelen er vel fortsatt at påkjører bakfra har ansvaret?

Ikke første gang pressen er "overivrig"... Må jeg nevne han stakkarn i "Sigrid-saken"? Eller hva med "kannibalen i Florida" som bare MÅTTE være på "bath salts".... at obduksjonen visste noe helt annet ble en annen sak. Tabloid makkverk, hva som helst for klikk.

• Like 1

Personen uten belte satt i taxien, hadde nok knapt blitt en tur på legevakten hadde hun brukt det.

Det er jo påkjørsel bakfra så burde jo strengt vært helt motsatt vinkling. Regelen er vel fortsatt at påkjører bakfra har ansvaret?

Jeg ble påkjørt bakfra i det jeg skulle ta en usving, brukte blinkers og alt. Men jeg fikk skylden for det uansett... så nei, det er ikke den bakfra som har ansvaret tydeligvis......

Det er spesielle regler for usving, men regelene generelt er at de som kommer bak alltid har ansvaret.

Noe annet gir heller ikke mening. De har ansvaret fordi lovene sier at du skal holde såpass avstand til bilen forran, at du klarer å stoppe i tide. Om personen som hadde kjørt først hadde ansvaret, så hadde det ikke fungert i praksis. "Åh, jeg må bråbremse, men det ligger en fyr oppe i rævva mi, så jeg kan ikke gjøre det".

• Like 1

Den der har jeg tenkt på i 2 år nå ;)

samme som første gangen jeg ble stoppet i fartskontroll.

Jeg kjørte bak en lastebil med henger, og jeg sakket ned farten for å holde meg tre sek bak, og i det jeg sakker ned farten, blir JEG vinket til sides fordi jeg kjørte 12 km over grensa... Hva med lastebilen da, som kjørte fortere enn meg, og bruker minst dobbelt så lang tid på å stoppe? ......

That's life dessverre. Blir på samme måte som å si at du "følger trafikken" og holder en vis fart sammen med ALLE andre som ferdes på veien. Det har ingenting å si når det kommer til politiet. Hva skulle de ellers gjort, stoppet alle? Ikke stoppet noen? :p

Lett å si "men han gjør det og", men det kommer man veeeldig kort med.

• Like 1

Slettet etter brukers eget ønske - cri74

Hahahahahahah!

Bare av å lese dette gav meg en dårlig magefølelse. Looool!

Jeg savner en enklere tid når man forstod hva faen som foregikk i verden, hvilken side som stod for hva:

Twisted nostalgia, that's whats up! :(

daily shows skråblikk på fifa.. veldig godt på veldig kort tid!

Sånn FYI: Det der ikke The Daily Show, men Jon Oliver's egne Talkshow på HBO: Last Week Tonight. :p

Har begynt å like det programmet. Oliver imponerte når han vikarierte for Stewart og fortsetter nå i sitt eget program. Anbefales.

• Like 1

Shangri-La. De har også masse annet, som f.eks. buddha-figurer, bergkrystaller og drømmefangere++. Butikken deres i Oslo er faktisk verdt å besøke på generelt grunnlag, utrolig mye dill-dall der inne. Alt en wannabe-hippie kunne ønske :lol:

• Like 2

OK, nå som jeg har TV2 Sumo for VM så ser jeg plutselig på reklamer.... Veldig uvant for min del, ikke tenkt på reklamer på.... Vel, årevis tbh. Og jeg har funnet en jeg irriterer meg ekstra mye over akkurat nå: Adlibris reklamen. Hva faen slags talefeil er den dama har? Så inni helsike irriterende stemme/talemåte. Reklamer suger, mute-knappen er gud.

Den er sett opp til flere ganger og ligger også på min favoritt liste :D Hvis du ikke har sett Snatch så anbefales den, Guy Ritchie regiserte den og! ;)

Men fant meg film, ble 21 jumpstreet :)