Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Killing4fun

Pratetråden

Recommended Posts

Jeg skal til tannlegen kl 19:00 idag, hater tannlegen, hjelp? :iiiiik:

Finn deg en behagelig tannlege og fortell vedkommende at du har tannlegeskrekk. Da tar de hensyn til det og gjør det mye bedre for deg.

Jeg har ikke tannlegeskrekk, men den beste opplevelsen har har hatt hos tannlegen var når jeg trakk 2 visdomstenner. Rolig jente i 25. års alderen. Det var en bedre totalopplevelse og da tar jeg også med rutinekontrollene.

Det er stor forsjell på tannlegene så jeg vil annbefale deg å finne den som passer deg best, selv om en kan være billigere så kan man betale litt ekstra for å ha en bedre opplevelse :)

Var til en ny tannlege nå igår, aldri vært der før. Ei snerten dame på ca 25år. Gikk ganske bra faktisk, topp moderne senter også. Eneste negative var at jeg må tilbake, operere ut ei tann, trekke ei tann, rotfylle og fikse 4 hull? Noe i den duren, blir kostende 13.500 ,-

Jaja, tenner må man ha :D

Tannkrem er greit å ha, og så kan man pusse tennene med en tannkost. Siste nytt dette årtusenet ;)

Ps: Munnskyllevann m/ fluor (mye), anbefaler Flux! Og så bruk tanntråd. Jeg pusser faktisk ikke tennne mine 2 ganger om dagen heller, kun på kvelden. Munnskyll blir derimot gjort 2 ganger per dag.

Mvh

Zaxern - ingen hull på 5 år (hersens ett hull som ødelegger livsstatistikken min)

• Like 1

Håkej people, jeg trenger deres meninger om noe.

...

Om du har planer om å bruke porteføljen i jobbsøknader, evt. for å hanke inn potensielle kunder ville jeg anbefalt at du hadde gått for noe som ser mer seriøst ut. 'Lithium' høres ut som et edgy band med prepubertale medlemmer, blir som å skrive en kurant jobbsøknad der man avslutter med [email protected] på kontaktinfo.

Lithium_Band_1290102893.jpg

Jeg er enig i det de fleste andre skriver, lithium er nok ikke er bra navn å gå for. Idag handler det om å være synlig på nett, hvertfall i ett market som du søker deg innenfor, det er enormt med konkuranse. Folk vil mest sansynelig reflektere lithium feil.

Jeg mener at det enkle er ofte det beste. Nå har jeg ingen forslag selv, og mye er jo også allerede plukket opp av andre. Domener på 3 bokstaver har jo vært veldig populært den siste tiden, men er ganske utplukket det også.

Hvis du er villig, så selges det endel domener på http://www.webforumet.no, er ikke så veldig mye man må ut med, for et greit domene.

Lykke til uansett hva du veldig, til slutt så er det service og din egen innsats som teller, ikke navnet.

Amy's Baking Company Bakery Boutique & Bistro

Helt utrolig kundeservice.

Bakgrunnen er en av de nyeste episodene av Kitchen Nightmares, som kom 6. mai tror jeg. Også den første restauranten Gordon Ramsey ga opp på. Dette har nå resultert i et major facebook meltdown på siden deres, hvor de kjefter og smeller på alt som blir sagt, både negativt og positivt.

Episoden er også ganske verdt å se på; http://www.youtube.com/watch?v=G6LY7TJ16pg

Syns litt synd på dem, men det er mange som prøver å gi dem konstruktiv kritikk der, og de smeller like mye tilbake på dem som den negative kritikken.

Spoiler, problemene/episoden;

Problemene er at kokken/eier nekter å innse at maten ikke er god, og takler ikke kritikk i det hele tatt. Hun og mannen kjefter på kunder som klager og kaster dem igrunnen rett ut. Maten er frossen, og kakene blir kjøpt et sted og solgt som om de lagde dem selv. Maten skal dessuten ikke være noe god. Gordon skal ta en bit av burgeren deres og det renner en foss av olje og fett av den, det var heselig å se på. De har ansatt og sparket rundt 50-150 i løpet av et og et halvt år, var to forskjellige kilder i episoda. Men er uansett mange. I episoda blir også den ene servitøren sparket for å spørre "Er du sikker?", når hun lurer på hvilken bord maten skal til. Og de tar tipset til servitørene selv.

Gosh!... for noen dysfunksjonelle folk!

Og jeg har aldri sett Gordon Ramsay så rolig.. Det var ikke et fnugg av kjefting i ham.. Helt klart at han visste at det der var nyttesløst :p

Jeg er ikke kjempefan av Ramsay, men strengt tatt har jeg fra før av bare sett et par halve episoder av Hells Kitchen (som jeg syntes var søppel).

Dette bildet er dog hysterisk:

this-lamb-is-so-undercooked-gordon-ramsay.jpg

For dere som har isbitmaskin. Blir dette brukt?

Meg og madammen har tenkt litt på muligheten.

Jeg elsker og kunne ha isbiter i glasset mitt. Men jeg lurer litt på erfaringer og slikt. Om det rett og slett blir brukt, og hvor enkelt det er.

http://www.elkjop.no...itmaskin-ice12s

Har det ikke hjemme, men hver gang jeg kommer til noen som har det , så blir det brukt av de fleste som er der.hjelper spesielt hvis du har noe som du ikke har vært så lenge i fryser/kjøleskap og du vil drikke det kaldt asap.

Akkurat det som Venom skriver, har det ikke selv. Men er en en ivrig forbruker av det når jeg kommer til andre. Et glass med vann blir mye bedre med is oppi.

• Like 1

Helt siden jeg var ett lite barn har jeg ønsket meg kjøleskap med nedkjølt vann og isbiter. Venter fortsatt på den dagen. Tror jeg hadde drukket MYE mer vann om jeg hadde hatt det.

Jeg elsker og kunne ha isbiter i glasset mitt. Men jeg lurer litt på erfaringer og slikt. Om det rett og slett blir brukt, og hvor enkelt det er.

http://www.elkjop.no...itmaskin-ice12s

Min erfaring er at denne er billigst, lettest å bruke, samt gir godt resultat hver gang:

8885499854878.jpg

• Like 1

kjøper is på butikken når det trengs, vet om det er så billig egentlig i forhold til en ismaskin (strøm, kjøp osv)

Helt siden jeg var ett lite barn har jeg ønsket meg kjøleskap med nedkjølt vann og isbiter. Venter fortsatt på den dagen. Tror jeg hadde drukket MYE mer vann om jeg hadde hatt det.

Har du ikke kaldt vann i springen...?