Killing4fun

Pratetråden

Recommended Posts

Jeg digger at vi bruker 30+milliarder i året på ett forsvar som ingen styrende entitet i Norge etter 1905 ville tørret å mobilisere om så fiendens soldater hadde vandret inn i våre største byers hovedgater.

Nei nå er jeg urimelig !! En norsk regjering hadde sikkert mobilisert via brev på det tidspunktet man kunne være sikker på at det var for sent......Også er det viktig å beregne nedbygging av beredskap perfekt til akkurat det tidspunktet vi trenger den mest. Ingenting slikt kan jo skje i harmoniens og lykkens sentrum i verden ?

• Like 2

På 24 år har antallet kyr i Norge som har fått navn gått ned fra 90 til 30 prosent. – å sette et nummer på dyrene er ei farlig utvikling og et skritt i feil i retning

http://nrk.no/nyhete...dland/1.8357475

:lol:

Du kan kalle katta eller hunden din 014, og neste 015 også fortell meg hvor personlig du synes det er

• Like 1

Nå er det ikke snakk om katter eller hunder, men kyr.

De fleste som driver med kyr fõrer dem og slakter dem etterpå. Hvis du har 100 kyr i fjøset, ville du tatt deg tid til å navngi alle? Det hadde uansett blitt et helvete, da tall er mye ryddigere når det er snakk om store kvanta. Det er jo en grunn til at vi får studentID og fødselsnummer også :)

Nå er det ikke snakk om katter eller hunder, men kyr.

De fleste som driver med kyr fõrer dem og slakter dem etterpå. Hvis du har 100 kyr i fjøset, ville du tatt deg tid til å navngi alle? Det hadde uansett blitt et helvete, da tall er mye ryddigere når det er snakk om store kvanta. Det er jo en grunn til at vi får studentID og fødselsnummer også :)

Ei ku er et husdyr med de samme rettighetene som en hund eller katt

Så når du går på skolen så blir du alltid kallt studentIDen din av venner og lærere?

Eller bruker folk fødselsnr'et ditt når de snakker til deg til daglig?

Navn på kyr kommer til tilegg til nr.

• Like 1

Driter da langt faen i hva kyrne heter! På tallerkenen min heter den "biff" uansett.

Hahaa... +1

+2

Hvis vi hadde hatt kattefarmer og slakta de så hadde jeg ikke gitt hele hurven navn da heller.

Avlet opp for slakting, hvorfor i all verden bry seg. Håper Kåre troller

Anbefaler forøvrig virkelig at folk setter seg og ser Stanley Kubricks Dr. Strangelove. Må være noe av det beste jeg har sett på evigheter, fantastisk satire :D

Ei ku er et husdyr med de samme rettighetene som en hund eller katt

Så når du går på skolen så blir du alltid kallt studentIDen din av venner og lærere?

Eller bruker folk fødselsnr'et ditt når de snakker til deg til daglig?

Navn på kyr kommer til tilegg til nr.

Tja, jeg ser ikke akkurat på kuer som likestilte med hunder eller katter. Man har ikke dem for å slakte dem når de blir store nok?

Det jeg mente med StudentID eller fødselsnummer er at de er enklere for å holde oversikt. Om du sier at KU1001 har knekt beinet vil det gjøre ting enklere enn å si at "Bjartmar ærnstmann". Og jeg mener uansett at man ikke "eier" kuer av andre årsaker enn at man skal drepe dem eller få melk av dem, og da har ikke et navn noen hensikt.

Det kan uansett ikke sammenligner syntes nå jeg. Vi er mennesker, de er dyr. Om man ønsker å gi hunder og katter navn er det opp til hver enkelt. Det står da ingenting i loven om at det er påbudt. At folk ikke gidder å navngi sine 394823948234 kyr får være deres eget problem, og jeg skjønner ikke hvordan folk kan si at det er en "negativ utvikling".

Folk glemmer at Norge har langt større problemer å ta tak i. Drit i slike mongonyheter.

Takk for meg.

Typisk at BF er ett sånt sted hvor kuhatet syder under overflaten.

ja, jeg ser ikke akkurat på kuer som likestilte med hunder eller katter. Man har ikke dem for å slakte dem når de blir store nok?

og smør og ost lages av høyre bakfot :)

Vi gir alle kviger og kyr navn når de blir født, men oksene gir vi ikke navn, siden vi ikke har de så lenge :-)

Og alle får navn med samme forbokstav som moren :-P