Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Killing4fun

Pratetråden

Recommended Posts

Fantastisk reklame ! MEN, mine 2-3liter melk og 1liter juice for dagen kommer fremdeles til å forbrennes i Rådalen. Det blir litt rart å vise fram en Emilkopi i en nordisk skog som liksom "dør" av tremangel, som eksempel på hvor feil det er å ikke resirkulere. Dere fra Oslo som ikke har besøkt resten av landet hadde fått sjokk over hvor mye trær vi har i dette landet, vi burde faktisk gå til krig mot de monsterplantene snarest bare for å ha håp om å holde kulturlandskapet i hevd. I stedet for så importerer vi ved fra Litauen mens skogen truer med å ta over landet vårt :hitler:

hahaha:

hehe konge reklame :lol:

btw selvskutt ekorn på luftgevær over en åpen grill av bjørk og einer + litt ymse knert "garnish" slår alle "top chef" programmer;P

Etter å først ha sett på de store lysende tallene utenfor bensinstasjonene, for så å se ned en veldig slank lommebok, har jeg nå fått en ny drømmebil: http://www.dinside.no/892507/vw-xl1-avslort 1dl diesel på milen bli vel minst 2dl med alle bakkene her på vestlandet , men likevel noe man kan kjøre litt i uten å begynne å grine hver gang det er tid for å fylle tanken.

Altså.. Har man råd til en slik bil bør man ikke være i en posisjon hvor man griner over prisen på diesel.

Dessuten.. diesel.. you sure? Lykko tel.

Man trenger vel ikke å ha råd til drømmebiler ;-) Det er jo egentlig litt av poenget med å kalle de nettopp det, men har jo ett håp om at den kommer til å oppleves som billig for oss nordmenn. Siden vi har ett avgiftsystem som går på hovedsaklig vekt, co2utslipp og effekt. Selv noxutslippene blir ikke så gale for en så effektiv dieselhybrid.

... mens andre av oss er i gang med å planlegge restaurering av en Mustang med 4+ liter slagvolum. Mmmm.

I mellomtiden kan jeg anbefale mc. De er minst like artige å kjøre som bil, og bruker en brøkdel av bensinen. Min 600ccm bruker .3 liter per mil. Ulempen er selvfølgelig at du må ha busskort 4 måneder i året.

Minst like artig som bil? O.o De er MYE artigere... men 0.3 på litern kan jeg glemme, min ligger på halvlitern selv ved pen kjøring... tørst jævel imo :hmm:

Jeg bruker litt over 1 liter med min A6 V6 Diesel. Men har planer om å anskaffe meg en MB S500 V8 etter hvert :D jo mere drivstoff den bruker, jo gøyere er det!

Men det er jo veldig lurt å være fornuftig å ha en bil som bruker litt mindre, kanskje jeg og en dag skal vurdere det :D

Jeg gikk kanskje litt fort frem i min konklusjon da jeg ene og alene lappet sammen et svar basert på bildene samt ett bittelite ord: Diesel.

I ettertid (og påminnet av Lore) ser jeg jo at det er en hybridbil, og da blir det plutselig hakket bedre ja. But still, så trenger bilen drivstoff.

Selv noxutslippene blir ikke så gale for en så effektiv dieselhybrid.

Noxutslippene vil fungere som en avgiftsøker fra statsen side, det stemmer. Tror uansett ikke dette bør bli en avgiftsdiskusjon ene og alene fordi staten har en møkk råtten og elendig fremgangsmåte hvor de totalt ser vekk i fra fornuftige rapporter. Men det er ikke hovedgrunnen til at jeg ville unngått diesel, det er heller synet på diesel som et drivstoff i fremtiden. Måten diesel fremstilles på fører til at det vil bli nedprioritert på. Jeg tror jeg skal unngå å legge ut om det da jeg ikke er helt sikker på det selv, men har sett noen fine presentasjoner siste året.. Om folket er interessert skal jeg alltids klare å få frem noe info.

Om jeg kan komme med en spådom så vil det være: hybridbiler med strøm/bensin hvor bensinmotoren blir mindre og mindre og mer effektiv med lavere forbruk.

Jeg bruker litt over 1 liter med min A6 V6 Diesel. Men har planer om å anskaffe meg en MB S500 V8 etter hvert :Djo mere drivstoff den bruker, jo gøyere er det!

Men det er jo veldig lurt å være fornuftig å ha en bil som bruker litt mindre, kanskje jeg og en dag skal vurdere det :D

Det kommer til ett pungt da det ikke er gøy lengre :p nå har jeg holdt på med gatebil og bygget noen motorer, og den jeg har i bilen nå bruker 2.5l i min på full gass vel og merke.

Hvis noen her har hørt om hebbes racing i sigdal så var jeg der i vinter og da gikk det bort 70l bensin på 15mil med hjulspinn på isen :wub:

Men når du da kommer tilbake til realiteten og du skal kjøre 14mil til og fra jobb i en mnd så er det fort vekk ikke så gøy lengre :p

Jeg bruker litt over 1 liter med min A6 V6 Diesel. Men har planer om å anskaffe meg en MB S500 V8 etter hvert :D jo mere drivstoff den bruker, jo gøyere er det!

Det kommer til ett pungt da det ikke er gøy lengre :p nå har jeg holdt på med gatebil og bygget noen motorer, og den jeg har i bilen nå bruker 2.5l i min på full gass vel og merke.

Hvis noen her har hørt om hebbes racing i sigdal så var jeg der i vinter og da gikk det bort 70l bensin på 15mil med hjulspinn på isen :wub:

Men når du da kommer tilbake til realiteten og du skal kjøre 14mil til og fra jobb i en mnd så er det fort vekk ikke så gøy lengre :p

Skal si meg enig med EagleEye, men det trenger ikke gå så fort fordi :)

330Hk, 1200Nm og 7,2 liter.

Toppfart (fra produsent) 19Km/t

Der trives jeg :)

Nei, man ser jo at de redelige lederne våre sitter og deler ut millioner til kompiser og ymse formål rundt om....

Tror det bare er toppen av et isfjell vi får se.

+At hele den gjengen der svømmer som sunnmøringer.

Så du mener at de ulike regjeringene fra år til år må beregne neste års statsbudsjett ut i fra hvor mye de tror den reelle avkastningen vil være det året, istedetfor å ta et gjennomsnittelig overslag som ikke har tatt hensyn til nedgangen i verdensøkonomien siste årene? Eller ville du bare ta regjeringen uten helt å skjønne hva artikkelen handler om?

Så du mener at de ulike regjeringene fra år til år må beregne neste års statsbudsjett ut i fra hvor mye de tror den reelle avkastningen vil være det året, istedetfor å ta et gjennomsnittelig overslag som ikke har tatt hensyn til nedgangen i verdensøkonomien siste årene? Eller ville du bare ta regjeringen uten helt å skjønne hva artikkelen handler om?

begynner å lure på om hackerne ga stoltenberg tilgang til denne kontoen :(

:dans:

isåfall skulle jeg latt den gå, men det er per kristian foss jeg forsvarer først og fremst :p