Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Killing4fun

Pratetråden

Recommended Posts

Er dessverre slik. Hadde en kattunge som dukka opp mot slutten av sommeren. 25cm lang + hale, liten grå sak, utmagra. Garantert "feriedyr" som ble dumpa i skauen her. De hadde én ledig plass igjen hos dyrebeskyttelsen og siden kattungen som dukka opp her åpenbart var den yngste og minste ble plassen gitt til den :thumbsup:

Nå er det fullt hos dyrebeskyttelsen over det meste av landet. Skjer hvert år etter sommeren. Utrolig at folk ikke lærer.

Men takker for "kudos" og alt sånt. Syns ikke jeg gjør noe så spesielt selv, men :yell:

[This comment contains content from WMG, who has blocked it in your country? on copyright grounds]

Jeg tror at ungdommer som vil bli drita, blir drita uavhengig om det selges sprit under 22% på vinmonopolet eller ikke.

Spørsmålet er jo, hvorfor har salget økt, hva har endret seg blant ungdommene som gjør at de kjøper mer sprit nå enn før?

Jeg vet ikke om jeg tror det er et godt alternativ å fjerne sprit under 22% fra vinmonopolet, men jeg vet heller ikke hva som skulle vært alternativet?!

Jeg tror at av alle ungdommer som i dag kjøper sprit under 22%, kommer ikke alle disse til å be venner/bekjente om å kjøpe en høyere prosent. Derfor tror jeg jo at antallet vil synke... Men vil det ha noen stor effekt? Det tror jeg ikke.

Oslo-politiet refser Vinmonopolet for å selge spritvarianter som er myntet på ungdom over 18 år.

Trodde da vitterlig at man ble myndig når man var fylte 18 år? Man får jo lov å både stemme på hvem skal styre landet og kjøre bil.

Når jeg hører ungdom så tenker jeg ikke på personer i tidlig 20-åra, de er bare unge. Når jeg hører ungdom så tenker jeg 8. til 10. klasse samt 1. og 2. VGS. Altså frem til man er ca. 18 :thumbsup:

Edit: Typisk politi/myndihget å tenke "fjerne" i stedet for, tja, vet ikke helt: Omregulering? Heve aldersgrense på vin og likør (de som går opp til 22%) til 20/21 år? Bare gjør polet til et 20 årsgrense-lokale?

Overformynderiet blir bare sterkere og sterkere virker det som.

På sidelinjen

Legg merke til når de snakker om inntak av alkohol. "- På sprit og drinker «blanker de ut» på en mye lavere promille enn om de hadde drukket vin og øl. "

"Blanker ut". Smak på den litt. Hørt lignende før? "Blackout" kanskje? Eller hva med "overstadig beruset"? You know, når man er så full at man 1) ikke kan gjøre rede for seg, 2) mister kontroll på følelser og egne handlinger: Kan bli aggressiv et sekund, sitte å sippe neste. (uforutsigbare handlinger) 3) Husker ikke hva man har gjort, når man har gjort det eller med hvem man gjorde det dagen etter (grunnet amnesia)

Dette kalles en "psykose".

"Alkohol gir da ikke episoder med psykose? ' /> "

"[url=

Dr. Staffarius Gregorius

Våken & morragretten

Edited by BcK

Øl er jo livets vann. Er jo en orgasme av herlige smaker.

Kan ikke huske sist jeg var på spritfylla :thumbsup:

Jeg også holder meg til øl. Er ikke så glad i sprit egentlig, bortsett fra gin hvis det er i en gimlet :thumbsup: (Finnes seff noen andre unntak også, men holder meg unna i stor grad.)

Rødvin funker også, men jeg får så vondt i hodet av det. :yell:

Akkkurat nå drikekr jeg iskaffe (uten alkohol vel og merke), ganske digg det også! biggrin.png

tar med whisky og øl. Det får duge.. Også en obligatorisk prosecco ofc. .... og et par kubanere.. og...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...