Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Killing4fun

Pratetråden

Recommended Posts

Noen som er leder/arbeidsgiver eller har god erfaring fra jobbintervjuer som arbeidstaker som kan gi meg noen gode tips?

master i arbeidspsykologi med ekspertise på intervjuteknikk her :)

Noen som er leder/arbeidsgiver eller har god erfaring fra jobbintervjuer som arbeidstaker som kan gi meg noen gode tips?

master i arbeidspsykologi med ekspertise på intervjuteknikk her :)

Hei hei hei hei! Så gi noen tips glade mann! ;)

tja - hva søker du på? Fagstilling? Rådgivning? Har du løyet mye i søknaden? :)

Har ikke løyet noe og har en veldig solid CV. Søker på deltidsjobb som kundebehandler på Lindorff(inkasso). Har jobbet med noe lignende i Canal Digital.

Da er det vel rimelig grei sak, slike jobber pleier ikke ha noe særlig planlegging av intervjuet og går på gutfeeling.. Kle deg nøytralt, ikke sitt bakoverlent og se uinteressert ut og slike obviouse ting. Les litt om verdiene til selskapet i tilfelle de spør hva du vet om de.

Forbered deg på spørsmål så du ikke blir overrasket, de fleste intervjuere har et par spm om et eller annet som ikke er relevant, men som de bruker for å se hvordan du reagerer på uventede utfordringer. Typisk hvordan du ville håndtert en hypotetisk situasjon, eller om du har vært i en situasjon der du måtte gjøre noen valg. Ha et par eksempler klare som kan brukes på et bredt sett av spm. I min type arbeid blir det ofte spm om å fortelle om en situasjon der man måtte prioritere noe foran andre ting, og hvordan jeg håndterte utfordringen. På slike spm har jeg alltid et eks fra et gruppearbeid fra arbeidslivet der vi hadde ansvar mot kunder der jeg var prosjektleder, og passer inn spm etter det. Alltid greit, for der kan man alltid finne et eks på en gang man måtte prioritere, en gang man måtte samarbeide, en gang man måtte prestere på tid etc etc etc.

Videre er de til slike stillinger mer opptatt av operativ erfaring enn faglig bakgrunn og slikt, så identifiser tre egenskaper du mener du har lært gjennom tidligere erfaring som du vil bruke i arbeidet, fokuser på de og push på de. Begynner man å preike for mye rundt grøten setter man seg ofte fast, da er det greit å ha noe å falle tilbake på. I en slik stilling som dette så bør typisk en av de være god på kundekontakt, mens en annen kanskje er at du kan vise til høy arbeidskapasitet og detaljfokus.

Har ikke så mye annet å si når det ikke er en jobb som fordrer mer formelle prosesser.

edit:

Husk å vise ditt vakre smil :)

du får se, i intervjuer av såpass lav prioritet kan det fort hende de sender en eller annen gjøk uten trening og uten agenda, som finner ut at han bare skal se om han liker deg som person, så alt jeg sier kan fort være galt :)

Skal i intervju med en mellomleder, så regner med at hun kan sine saker. Har bare vært på skuffende intervjuer til nå, derfor jeg spør :)

Dagens tørre. Slet med å få likes på face eller retweets:

"Eid Mubarak" trender på twitter - Synes synd på fyren. Avsatt som diktator og dårlig i pcspill.

https://twitter.com/#!/asboll

Skjønner at den er for dyp for BI-miljøet :)

standupshowet så jeg for noen dager siden, enorm cred og enorme baller som skal til for å tørre det der, respekt!

forøvrig har jeg blitt nysvoren fan av Libanon.

366x550.jpg

ser dette overalt om dagen men vet ikke hva det er. fortell

Og den slutningen trekker du utifra hva nøyaktig i den artikkelen? tongue.png

Fikk den brosjyre-dingsen utdelt av noen på Harebakken for en måned eller to siden. Dette betyr vel at det ligger en til i postboksen min... Urk.

Driter da en lang i f i hele den sammenslåing-greia. Slå sammen, la det være øst og vest, I honestly don't give a shit.