Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
manjana

Mat VL10

Recommended Posts

Vi kommer til å servere 3 hovedmåltider pr døgn bestående av Brunsj 10-13, Middag 19-20 og Nattmat 01-02. Alle tider er -ish

Brunsj: Brød/baguetter, pålegg, egg og småvarmt.

Middag: Torsdag - tacobaguetter med tilbehør, Fredag - Tapas, Lørdag - Gryterett ala GROM

Nattmat: Småvarmt og enkelt som toast og pølser. Selvbetjent

Innimellom så har vi noe annet smågodt på lager :)

Det serveres juice til Brunsj og saft/noe brus til middag. Nattmaten sklir ned sammen med eget fludium

Jeg kan i utgangspunktet ikke ta hensyn til alergier eller "liker ikke", men send meg en pm, så skal jeg se hva vi kan gjøre for å hjelpe.

Så kommer vi til det viktigste av alt under hele VL...

VASK DEG PÅ HENDA FØR DU KOMMER OG TAR MAT!!!!

Håndhygiene er noe av det viktigste vi gjør når 100 spillende, pissende (og gud vet annet dere gjør) samles. Jeg driter i om dere blør på fingra bare dere vasker dere før dere tar mat. Ingen skal bli syke av maten min!!!!!

lol! Hurra for kokken! Se opp for flyvende kjevler om du skulle være så uforsiktig å tirre på deg denne ellers usedvanlig snille men store bjørnen! :)

:):tafse::duske: :duske: ;)biggrin.png:duske: :duske: :duske: :duske: :duske: :duske: :duske:

All ære til Manjana

Hva med å skaffe en sprit på sprut Manjana ? Det hadde vi på HellfraggerLAN :)

Jo, kan dere ikke spandere på dere en del sånne flaske-dispensere med spritgelé (sånn som stod over alt i fjor når man var livredd svinfluensa)? Det er evig mye mer effektivt enn såpe og vann når det gjelder å knerte bakterier. En grundig håndvask fjerner vel ca 50% av bekteriene du har på henda, mens litt kosegel fjerner over 90%. Sett slikt på dassene og der matkøen begynner. Så skal vi være voksne nok til å bruke dem :)

Oh yes, sett sånt på dassene, og be folk bruke den før de pisser *ond latter*

Litt OT: Spriten er kun fin om man allerede er ren på lankene, ellers kommer den ikke til. Altså først såpe og vann, deretter sprit.

Ja, om du har et 2mm tykt drittlag på nevene ja. Men tastaturbruk og annen tafsing er ikke akkurat det som bygger lag på lag med skitt på fingre da...

Fakta er at noe av det mest skitne du finner i hjemmet ditt er faktisk ditt eget tastatur, så ikke så dumt dette :) Bra tiltak Manjana, gleder meg til å innta gourmetrettene som blir servert ;)

Er det vannkoker/mikro tilgjengelig hvis man trenger å fikse noe eget?

Jepp

Kemmelmann har forøvrig rett. Såpe og vann er det eneste som duger. Jeg kommer IKKE til å sette frem Antibac eller lignende fordi dere trenger å vaske dere på fingra av og til. :)

Jeg kommer derimot til å ta med en bakterietester som Sadolf må bruke hver gang han skal inn i matsalen. Passerer han ikke testen så blir det en omgang i autoklaven. ;)

Tar med ett eggeglass så jeg kan ta et bad før hvert måltid, er det ok?

JAMA*

"...Spritvaskerne rapporterte også om signifikant færre hud- og eksemplager. Forfatterne konkluderer at spritvask gir en minst like effektiv hånddesinfeksjon som bruk av antiseptisk vaskemiddel. Sprit er dessuten lettere å applisere og mer skånsom mot huden..."

BMJ**

"...Sprit best mot håndkontaminasjon

Artikkelen i BMJ gjengir en randomisert kontrollert undersøkelse blant 23 sykepleiere ved tre intensivavdelinger. Her viste det seg at pleiere som vasket hendene med alkohol (propanol/isopropanol) før og etter stelleprosedyrene oppnådde bedre huddesinfeksjon enn pleiere som vasket seg med antiseptisk vaskemiddel (klorheksidin). Som endepunkt valgte forfatterne å telle bakterier på huden til forsøkspersonene. De fant ut at spritvaskerne hadde signifikant færre bakterier på armene og hendene enn de som brukte vaskemiddel..."

*Parienti JJ, Thibon P, Heller R, Le Roux Y, von Theobald P, Bensadoun H et al. Hand-rubbing with an aqueous alcoholic solution vs traditional surgical hand-scrubbing and 30-day surgical site infection rates. JAMA 2002; 288: 722–7.

**Girou E, Loyeau S, Legrand P, Oppein F, Brun-Buisson C. Efficacy of handrubbing with alcohol based solution versus standard handwashing with antiseptic soap: randomised clinical trial. BMJ 2002; 325: 362–5.

Utdrag fra "Tidsskrift for den norske legeforening"

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=594050

Jeg vil anbefale sprit. :) beklager for høy douchebag-faktor på posten, men det er et viktig tema med 100 mann tilstede.

Jeg vil anbefale sprit. ;) beklager for høy douchebag-faktor på posten, men det er et viktig tema med 100 mann tilstede.

Hvis du leser hele artikkelen så vil du se at studiet baserer seg på 75% propanol/isopropanol noe som er langt i fra de produktene som tilbys forbrukere.

Våtservietter og krem inneholder ikke på langt nær den mengden som gir godt nok resultat imho, men for all del. Jeg tar med dental Antibac 85% propanol/isopropanol, så kan de som vil få bruke det ETTER AT DE HAR VASKET SEG PÅ HENDENE :)

Det hjelper lite å vaske seg på hendene når man etterpå tørker seg på buksa eller et møkkete håndkle. Ingen gidder bruke de jævla lufttørkerne uansett, siden det tar en halv time ?/-. SÅ VENNLIGST LA DET VÆRE NOK HÅNDTØRKEPAPIR TILGJENGELIG på dassene!!

Det hjelper lite å vaske seg på hendene når man etterpå tørker seg på buksa eller et møkkete håndkle. Ingen gidder bruke de jævla lufttørkerne uansett, siden det tar en halv time ?/-. SÅ VENNLIGST LA DET VÆRE NOK HÅNDTØRKEPAPIR TILGJENGELIG på dassene!!

Hørt rykte om at mer finnes rundt en eller annen BMW :)

Hørt rykte om at mer finnes rundt en eller annen BMW :)

Det ligger blåst av langs veien fra Tofte!

Dritimponert over opplegget her så langt!

Gårsdagens kyllingryte var kjempegod, og å starte dagen med rykende ferskt brød med eggehakk med bacon i, er bare helt :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...