Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Puffah

Mike Portnoy drar fra DT

Recommended Posts

Siste nytt er at MP har valgt å dra fra Dream Theater..

Bandet har valgt å fortsette uten han, men jeg kan ikke hjelpe for å være skeptisk når lederen, grunnleggeren og den største ildsjelen forsvinner, for ikke snakke om den vanvittige trommisen han er..

/discuss

Gjett hva som runker på ørene mine nå framover! :)

Seff kjedelig for DT, men tror egentlig den gjengen der var ferdig med å lage fet musikk uansett.

vurderer å sette meg i et hjørne av huset og grine

Er ikke så mye å si her. Dream Theater mister en grunnlegger, en komponist, en pådriver/ildsjel, mannen som alltid står foran kamera (og bak!), en fantastisk dyktig og musikalsk trommeslager og en god arbeidskollega. Dette er triste greier for Dream Theater, men også for oss fans som har et godt forhold til Mike Portnoy både som trommis og .... vet ikke helt hva jeg skal si; men han har gitt så mye av seg selv opp gjennom årene, at det er vanskelig å ikke knytte noen form for forhold til mannen. Det var dumt at det var dette som ble den endelige løsningen. Slike Mike sa selv, så var det ikke dette han ville. Men vi må jo bare respektere den avgjørelsen som ble gjort. Må ærlig innrømme at jeg tar dette ganske tungt. Det er sikkert ikke lett for andre å sette seg inn i dette, men dette var ikke lett å ta med godt mot. Håper Dream Theater fortsetter å lage musikk og at de fortsetter å vokse på samme måte som de gjort har de siste 25 årene.

Man kan argumentere at det er langt verre ting på kloden, men akkurat i dag så har det vært tungt altså. Dream Theater sin musikk har bært meg gjennom mange glade stunder, mange triste stunder og jeg har generelt mange fine minner med deres musikk. Jeg klarer ikke å la være å tenke at det nå er slutt på deres produksjon av kvalitativt materiell. Det var som en artikkel jeg las.

"Mike portnoy is the heart of Dream Theater. Can DT survive without it's heart?"

bedritne greier!

Jeg er glad jeg har fått med meg fire konserter med DT. Jeg får fremdeles ståpels bare ved å tenke på det. Jeg tar natta nå og forlater dere med ett av mine favoritt pels-moments. Razer's edge soloen på tampen av octavarium. Herlig lyd- og bildekvalitet på denne tubevideoen.

God natt og takk for alt DT.

Nå skal jeg ikke highjakce tråd og alt. Alltid trist når en frontmann forlater et band som han har gitt mye inspirasjon til :)

Men nå har jeg faktisk ikke hørt mye på Dream Theater før, kun enkeltlåter, så er det noen som kan anbefale meg noen album med de? Evt knalle låter fra album jeg bør sjekke ut? Føler jeg må få lagt disse til samlingen også ;)

hihi, emo-tråd :)

neida, DT er awesome. Aldri vært noen über-fan, men den høye kvaliteten musikkmessig er lett gjenkjennelig og imponerende.

Her må man nesten se på et annet giga-band i musikk-historien: Pink Floyd. Etter at Roger Waters dro så fortsatte bandet å spille, lagde også album uten Waters (A Momentary Lapse of Reason og High Hopes). Gikk fint det, musikken var fortsatt top notch (dog kunstnerisk annerledes siden det nå var Gilmour og ikke Waters som måtte være hjernen bak). Blir sikkert/forhåpentligvis noe av det samme med DT.

Men selvsagt, når en sentral figur slutter/forsvinner så blir aldri bandet heeelt det samme igjen.

Man kan argumentere at det er langt verre ting på kloden, men akkurat i dag så har det vært tungt altså. Dream Theater sin musikk har bært meg gjennom mange glade stunder, mange triste stunder og jeg har generelt mange fine minner med deres musikk. Jeg klarer ikke å la være å tenke at det nå er slutt på deres produksjon av kvalitativt materiell. Det var som en artikkel jeg las.

"Mike portnoy is the heart of Dream Theater. Can DT survive without it's heart?"

bedritne greier!

Jeg er glad jeg har fått med meg fire konserter med DT. Jeg får fremdeles ståpels bare ved å tenke på det. Jeg tar natta nå og forlater dere med ett av mine favoritt pels-moments. Razer's edge soloen på tampen av octavarium. Herlig lyd- og bildekvalitet på denne tubevideoen.

God natt og takk for alt DT.

Jeg har aldri vært noe stor fan av DT . Men når jeg så denne videoen fikk jeg faen meg ståpels!

liker ikke den videoen der, jeg. Synes gutta fra Queensryche er avdanka midtlivskrisegutter som ikke presterer i nærheten av Petrucci og besudler trolldommen med ussel gitarrunking.

liker ikke den videoen der, jeg. Synes gutta fra Queensryche er avdanka midtlivskrisegutter som ikke presterer i nærheten av Petrucci og besudler trolldommen med ussel gitarrunking.

Operation: Mindcrime er langt bedre enn alt Dream Theater står bak. Men de har selvsagt milevis opp til Pink Floyd på sitt beste -- spesielt idag.