Sign in to follow this  
Photon

Starcraft 2 1.1 Patch

Recommended Posts

Er så deilig å være noob, har ingenting å si for meg overhodet hva som blir endret. Blir like skameid likevel :) Der har jeg overtakt på dere gitt ;)

Jeg vant 2 av 2 games i går, jeg tar det som at jeg er super-pro :).

En kar som spilte sin første placement match, og en annen silver kar som proxya meg og bygde bunker utenfor basen osv. Tok meg neeeesten, men pøste på med 4 barracks og klarte å bryte contain til slutt, og da quitta han.

Er alltid morro å vinne mot folk som har sånn 200 games når jeg har 18

Så er det i dag patch 1.1 kommer?

Er vell ikke bare bare, du har som offtest en fiende osm prøver alt han kan, for å IKKE la deg gjøre de tingene.

Gleder med noe inderlig til reaper nerfen..

Gidder ikke spille 1on1 lenger siden det nærmest er en 50% sjangs for reaper rush.

Gidder ikke spille 1on1 lenger siden det nærmest er en 50% sjangs for reaper rush.

scout and adapt...

Hei QQ.

Ser du en Barrack med Tech Lab så lager du en Stalker eller to/noen Roaches.

Hva fahn skal til for å rykke opp? Møter gold og plat-folk, slår de fleste av de greit. Men teams er even når jeg møter de, og jeg er fortsatt stuck i silver.

Hva fahn skal til for å rykke opp? Møter gold og plat-folk, slår de fleste av de greit. Men teams er even når jeg møter de, og jeg er fortsatt stuck i silver.

Jeg vet, akkurat det der er latterlig. Som nevnt tidligere hadde jeg rundt 30 games, og jeg vant rundt 20 av disse før jeg rykket opp.

Tanks er så usannsynlig gay for tiden .....gief patch :)

Patchen endrer vel bare for light units (soz hvis jeg failer nå), så ikke rop for høyt. smile.png

Jeg tror du bare må vinne en del games på rad mot platinum folk bloo , da burde du rykke opp etterhvert.

Fra patch note thingy :

Siege tanks in large numbers are performing too well in all matchups. In the mid- to late-game, siege tanks are too dominant against all ground units. We want a small set of light and unarmored ground units to perform better against siege tanks. With this in mind, we're changing the Siege Mode damage of the siege tank from 50 to 35, +15 vs. armored; to correspond with this, damage upgrades will be changed from +5 to +3, +2 vs. armored. This change reduces the base damage of the siege tank against light and unarmored units, as well as the splash damage.

Så joda siegetanks i stort antall er litt vel latterlig for tiden.

Niks. Lings blir vel enda oneshotta (35 life), blir litt mer survivability mtp splash og andre unarmored units.

Marauder, roach, stalker, og alt av mech tar jo enda full skade.

Zerglings, hydralisk, zealot og marines blir vel bedre som anti-tank.

Lings blir vel enda oneshotta (35 life), blir litt mer survivability mtp splash og andre unarmored units.

Ja, og det er flott spør du meg. Det er en tank vs en liten mutert slange. Litt kjipt at dette kan endres med en armor upgrade, men det betyr bare at jeg må bli flinkere til å oppgradere tanksene. Men dette er vel alltids noe jeg skal kunne leve med. :)

Digg video.

Det jeg lurer litt på, om jeg leser patch notes riktig. Så vil alle damage upgrades for vehicles bare upgrade skaden mot armored units?

Så dvs at zerg trenger bare å upgrde carapace til lvl 1, så kan en tanks aldri ta ut en zergling på ett skudd selv om den er på lvl 3?

Warning this was leaked on US forums after 20min blue post deleted thread this means it must be legit and it means US blue post are more active than EU am i surpised? no this just means this thread will stay alive longer

Maps

- Destructible Rocks have been added to the natural expansions of Desert Oasis, and the center has been narrowed.

- Various ladder maps have been added.

General

- Ground Units of type Psionic now have vision in the air plane.

Protoss

- Zealot build time increased from 33 to 38 seconds.

- Zealot warp-in cooldown increased from 23 to 28 seconds.

- Warp Prisms now unload their cargo instantly while in Phasing Mode.

- Chronoboost cooldown increased from 0 to 20 seconds.

- Dark Shrine build time decreased from 100 to 80.

- Dark Shrine cost decreased from 100 minerals 250 gas to 100 minerals 200 gas.

- Carrier cost increased from 350 minerals 250 gas to 400 minerals 250 gas.

- Carriers now spawn with four Interceptors prebuilt.

Terran

- Reaper build time increased from 40 to 45 seconds.

- Bunker build time increased from 30 to 35 seconds.

- Siege Mode damage decreased from 50 to 35, +15 armored.

- Siege Mode damage upgrades per level changed from +5 to +3, +2 vs. armored.

- Battlecruiser damage vs. ground decreased from 10 to 8.

- Calldown MULE cooldown increased from 0 to 40 seconds.

- Planetary Fortress build time decreased from 50 to 40 seconds.

- 250 mm Cannons research time decreased from 110 to 80 seconds.

- 250 mm Cannons cost decreased from 150 minerals 150 gas to 100 minerals 100 gas.

- 250 mm Cannons may now be used on friendly and neutral structures and units.

Zerg

- Ultralisk damage decreased from 15, +25 vs. armored to 15, +20 vs. armored.

- Ultralisk Ram attack removed.

- Nydus Worms can now be cancelled and refunded while building.

- Overlord base speed increased to from 0.469 to 0.938.

- Overlord upgraded speed increase from 1.875 to 2.344.

- Overlords can now use Excrete Creep while moving.

- Overlord base speed now decreases from 0.938 to 0.469 while Excrete Creep is active.

- Overlord upgraded speed now decreased from 2.344 to 1.875 while Excrete Creep is active.

- Spawn Larvae energy cost reduced to 20 from 25.

Bugfixes

- Fixed a bug that caused cloaked units to cast shadows.

- Fixed a bug where Larva would sometimes accidently die by walking off cliffs.

- Fixed a bug where a Nuclear Strike target could be hid behind a Lair.

- Fixed a bug that allowed SCVs to construct halted buildings from within Bunkers.

- Fixed a netcode bug that enabled players to warp in Immortals from Warp Gates.

- Fixed a bug that caused Random players to not see their cursor during the loading screen.

- Fixed a bug where Changelings morphed slower while coming into range of enemy units than when dropped from an Overseer over enemy units.

General

- Improved the functionality of voice chat.

- Manually queued waypoints can now be set to all 5 basic commands.

- Numerous performance and stability improvements.

ser legit ut imo http://www.teamliquid.net/forum/viewmessag...currentpage=All

skal bli morro mot all'in 6pool o.l med CD på chronoboost :)

Spennende at de har satt cooldown på CB og MULEs, det blir veldig mye viktigere med god macro for å utnytte de da, men da er jeg litt uenig i at larva burde koste mindre energi? :)

Det jeg lurer litt på, om jeg leser patch notes riktig. Så vil alle damage upgrades for vehicles bare upgrade skaden mot armored units?

Så dvs at zerg trenger bare å upgrde carapace til lvl 1, så kan en tanks aldri ta ut en zergling på ett skudd selv om den er på lvl 3?

Leste enn plass at det var motsatt. Zerg kan oppgradere Carapace til lvl1 slik at +0atk Tanks ikke kan ta en Zergling ut på ett skudd, men om tanken får en lvl i atk, så blir Zerglingen one shotta uansett hvilken level Carapace er på.

Har ikke satt meg så altfor mye inn i det btw.