Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nirex

SC2 - Hvordan spille ?

Recommended Posts

Litt misvisende topic , men her er cluet.

Jeg har spilt masse strategispill opp igjennom årene, men har aldri vært noe supermann i taktikker eller laget meg noe spesiell build ordrer osv.

Spilte en god del Starcraft 1, men da ble jeg grusa uansett hvem jeg møtte som sa de hadde bare spilt 1 gang og som faktisk hadde det.

Da lurer jeg på hvor jeg burde starte, jeg kan spillet grunnleggende og vet hva som bygger hvem osv.

Men jeg undres på om det finnes noen plass ute i det store verdensvevet hvor jeg kan lære meg mer taktikker , måter og spille på ?

Jeg har ikke spilt noe særlig annet enn Terran, da jeg ikke har lært meg de andre klassene. Så kan godt få en plass der jeg kan lese

om Zerg og Protoss slik at jeg kanskje kan vurdere å prøve dem ut.

Jeg trenger ikke noe SC2 for dummies, men jeg trenger en plass jeg kan lese om taktikker og forstå spillet bedre.

I tilegg så er det masse ord og utrykk ute å går, så om dere føler for å bruke slike ting så vennligst forklar hva dere mener.

PS: Jeg har spilt mye spill, både Stratetgi, mmo og mmorpg og har alltid følt at alle andre kan 10000 ting mere enn meg og bruker ord og utrykk som jeg aldri forstår. Og da har jeg falt av lasset og

ikke giddi å lært meg spillet og gitt opp. Dette skjedde blant annet med HoN.

Søk på "day9" og "ForceSC2strategy" på Youtube. Day9 analyserer spillestiler, matcher ol. FSC2 er strategier.

Gå på battle.net -> SC2-forums -> Terran Strategy. Mye "TERAN R OP"-snakk, men det ligger noen tråder du faktisk kan plukke opp en eller to lure ting.

http://www.starcraftarena.net/ - Også et forum, men har ikke sett for mye på det.

Hvis du skal spille RTS, og utvikle deg til å bli bedre, så må du nok bare tåle å tape litt(mye). Og for guds skyld, sjekk replays nøye for å se hva galt du gjør, slik at du kan lære av feila dine. ' />

Abonnentliste
Abonner på disse kanalene, så får du mange gode kamper, strategi-videoer og kamp-analyser.

day9tv

ForceSC2strategy

HunterStarcraft

husky

HuskyStarcraft

MakhStarcraft

PsyStarcraft

SCWorldit

Bare å se på youtube og ikke minst gjennomfør kampanjen samt challenges så du får en forståelse av unitene.

http://www.teamliquid.net/ > http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Main_Page kan også hjelpe med buildorders og annet

Men please ikke spill terran ! er alt for mange allerede ' /> begynte selv med terran men synes MMM's og 1-1-1builds er rett og slett kjedelig.

Ser ut som trckdck mangla HDStarcraft på den lista si TotalHalibut sine "i suck at starcraft er bra og.

Tror jeg ser vel en 3-4timer med starcraft matcher på teamliquid nesten hver dag. ser mer matcher enn jeg spiller iaf p

http://www.teamliquid.net/ > http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Main_Page kan også hjelpe med buildorders og annet

Men please ikke spill terran ! er alt for mange allerede ' /> begynte selv med terran men synes MMM's og 1-1-1builds er rett og slett kjedelig.

Ser ut som trckdck mangla HDStarcraft på den lista si TotalHalibut sine "i suck at starcraft er bra og.

Tror jeg ser vel en 3-4timer med starcraft matcher på teamliquid nesten hver dag. ser mer matcher enn jeg spiller iaf div

Jeg har hatt HDstarcraft-kommentar-overlay på alle drømmene mine i det siste, og det blir litt slitsomt. Altså har jeg satt meg selv i replaykarantene for en liten stund.

Men ja, kommenterte replays er gull verdt. HDstarcraft lærte meg grunnleggende buildorder og terminologi.

hahaha biggrin.png

Ja faen drømmer om at jeg bygger probes.

Er så ufattelig glad dama ikke er hjemme ( på en måte). Hele helga gått med til SC2.

Våkner 9 om morgenen, sitter i bokseren til 2 om dagen og gamer SC2. Tar en pause og spiser og ser på replays og kommentering av SC2.

Påen igjen. Og det føles som det er beste helga jeg har hatt på lenge. Cupen og masse SC2 gaming. Perfekt!

For aiur!

begynte selv med terran men synes MMM's og 1-1-1builds er rett og slett kjedelig.

Ja, der har du det. 1-1-1 builds er kjedelig. Altså, bygge de tre forskjellige produksjonsbygningene for å ha stor variasjon i begynnelsen (lo godt av dette).

Tho, om du begynner å spille Terran (noe som er helt greit, ikke hør på hva andre sier), så er det greit å spille litt standard i begynnelsen og heller lærer seg variasjon og nye åpnere osv. etterhvert som du har fått mer spilleforståelse. ' />

Og jo, jeg subscriber på Husky og HD, men glemte dem vel mtp. at jeg risikerte å ikke rekke bussen pga. den posten. p

Bare å se på youtube og ikke minst gjennomfør kampanjen samt challenges så du får en forståelse av unitene.

Ummm...det hjelper kanskje litt, men ca halvparten av enhetene i "wings of liberty" er fra SC1 og BW, og er ikke tilgjengelig i MP....så man lærer mer av å spille custom games mot AI enn å spille igjennom kampanjen. De treningsgreiene er kanskje bra da.....