Sign in to follow this  
Normalperson

Hvor er det FPS trykket ligger?

Recommended Posts

Hei og Hå, Nå er det noen gode år siden jeg sist var på bf.no(som jeg kan huske). Og lurte i den forbindelse på hvor det er hovedmengden av det norske folk befinner seg i FPS verden.

Selv var jeg Battlefield kar, men har vel strengt tatt bare spillt 1942 og dertilhørende expansions. + BF2(i ca.1år). 42 tiden var jo god med et samla og godt miljø mener jeg å huske. Men føler nå at alt har ramlet av lasset.

Hva er det folk spiller? er det BF BC2? COD 4? noe annet?

Og hvordan er det egentlig i BF miljøet? Jeg synes det kommer nye BF spill hvert halvår, spiller folk til det "nye" kommer og hopper så videre eller holder folk seg til det de mener er best?

Blir det et veldig spredt miljø av dette?

Anyways.. Jeg spør fordi jeg etter 4-5år har tenkt å investere i en ny PC, ikke noe monster gamer pc men en helt ok i middel-klassen, min forrige går så langt til bake som til da 256mb skjermkort var super.

Dette vil føre til at jeg endelig kan spille spill som ble laget etter 2005 :) og tenkte som så at jeg kanskje skulle ta en tur innom det norske fps-miljøet. Jeg er en travel student som neppe vil spille noe spesiellt mye, men litt helge-kos er alltis oppnåelig.

Selv har jeg falt tilbake på CoD4, men jeg veit det er mange som spiller BFBC2 og CoD:MW2 og :WAW og sågar enkelte som fortsatt tviholder på BF2 og det som eldre er.

Om du skal handle middels skjermkort så tror jeg f.eks. 5770 fra AMD eller GTX 460 fra nvidia vil falle i smak, den siste er vel litt mer bang/kr om du ser bort fra strømregningen.

har faktisk sett på 5770 som et alternativ, var også noen som mente 5670 var et greit kort, som visst nok ikke skal kjøre seg så varm som 5770(uten at det skal være et problem i seg selv). vet ikke hvor stor forskjellen på disse er i ytelse?

PS: nå snakker jeg om 1gb versjonene.

Edited by Normalperson

gtx460 er kongen når det gjelder pris vs kraft :)

når det kommer til spm så mener jeg helt klart at ja - miljøet splittes litt over det som er hyggelig fordi det er så mange spill på en gang, man får nok ikke samme følelse som i gamle bf2-tidene. Personlig er jeg i css og bc2 mens jeg venter på bf3 smile.png

Vi får se hva det blir til, for øvrig så jeg litt på reklamen for RO Heroes of stalingrad på den 3 fps spill tråden. Det virket veldig fengende, så jeg kommer nok til å prøve det.

Så ser vi om det skjer noe :)

Lever og puster for Starcraft 2 bare. Gjort det i flere måneder siden betaen startet.

Men jeg kommer nok til å ta på meg ninjadrakten og pusse kniven når Black Ops lander 10 September.

Springer rundt i Counter-Strike:Source fortsatt jeg, men det blir vel å teste ut det nye MoH eller Black Ops tipper jeg.

BF3 blir forhåpentligvis et litt mer samlende spill for miljøet som nå er spredd over CoD MW og MW2, BC2 etc..