Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Fett

Lisens

Recommended Posts

NRK har så forbanna bra og bredt tilbud at det er å få aids av. Andre kanaler er ikke noe annet enn reklame og talent-programmer som har biltt sendt siden tidlig 2000-tall. NRK er den eneste norske kanalen som faktisk har en skikkelig nyhetsending, men så klart, ønsker du nyheter om rune fra fittgjærkommune som har mistet katten sin så kan du jo kose deg med TV2-nyhetene.

Nå skal jeg laste ned noen RR-podcasts og legge de på min hipster iPod, takk gud for NRK, SVT, BBC og andre statlige lisenskanaler.

jeg betaler lisens, så jeg har litt mindre dårlig samvittighet for alle de seriene jeg laster ned :) NRK kjøper mange av seriene jeg ser.

Synes forøvrig at de bedriftene som tjente mest på det MGP tullet bør punge ut....men det er vel vanskelig å kartlegge. Legger og merke til at Bærum kommune spytta inn 20 mill ifbm med MGP("til festdag").

Ellers er det alltid artig å lese kommentarene til sånne artikler. f.eks denne.

Hvorfor betaler vi nrk lisens når det analoge bakkenette er langt ned? Hvorfor skal vi betale for 4 nrk kanaler som sender det samme? nrk 1 sender, så har de andre det i reprise? Hvorfor? Kunne skjønne det når det analoge bakkenette enda var i live. Men nå? Helt ubeskrivelig kor staten melke det norske folk. Kor blir pengan av? Enten havne det på bok, ellers så går det til lønn til de SKATTEFRIE politikerene. Helt sinnsykt? Staten gjør ikke annet en å melke penger av det norske folk. Jeg slutta å betale nrk lisens når det analogge bakkenette ble langt ned, å det kommer jeg til å gjøre framover også. Om det kommer noen på døra å begynner å kreve å se om jeg har tv, Jeg har hagla i gangen.... Verdens rikeste land... Håpe norske politikera får opp øyan snart...Ende opp med at den unge genrasjon når de skal gå av med pangsjon så gjør de ikke annet en å betale skatter å avgifter til staten.. Er det rart det er kriminalitet i det her lande? Største torpedoen i norge er STATEN!

:)

Jeg tok meg den friheten til å gå over NRK sine program på tv-guiden til VG og kan da konkludere med at 90% av programmene der var bestemoren min sine favorittprogram, mens alle under 50 er lite interessert i å se på f.eks. "bondeknølen","Karanba", "Mot alle odds - norske misjonærer i Hongkong." eller "babylånere på tur".

For ikke å glemme Harald Eia & co, anne kat, humorpriser, flere programmer som blir sett av over 1mill (pensjonister) 1 gang i uka.

Har sikkert glemt noe så tidelig på morgenen. Ja, nrk er kun for de over 50.

3 brødre som ikke er brødre, team antonsen, hjernevask og alt annet av Eia og co. er jo genialt og har gitt NRK et bredere publikum men det er langt fra nok til å kvalifisere en kanal som bra, og ihvertfall laaangt fra å gjøre det ok å betale lisens. Humorpriser ja, hvor ofte er de? En gang i året?

Også har du jo ungdomsprogrammer på de andre kvalitetskanalene som ungkaren 12 på tvn, god reklame med innsyn av

en kvalitetsfilm avogtil på tv3 og de har jo OPRAH. Allsang på grensen på tv2. Samt all den nyskapende instillingen med å lage ting

vi aldri har sett før. Nevner i fleng, paradise hotel, x-factor, paradise hotel 2, x-factor sesong 2 osv.....

Eneste jeg er enig i, er at systemet for lisens er avlegs.

Våkn opp

Ikke det at jeg ser på noen av programmene listet opp der, men jeg ser gjerne reklamer som avbryter serien/filmen som jeg følger med på enn å betale lisens for noe jeg ser på maks 10 ganger i året. Med reklamepauser kan jeg ihvertfall pisse eller finne meg noe å drikke uten at jeg går glipp av det jeg ser på. Når det gjelder kvalitet

på programmene til TV2/TVN/TV3 så sender de til et bredere publikum enn NRK. Allsang på grensen/Den andre siden/andre jalla kontakt-med-de-døde program til litt eldre seere. Mens de sender komedier, paradise hotel etc til yngre seere. Så har man x-factor som trekker alle aldersgrupper. Hvorfor skal man sende nyskapende program som vil mest trolig gjøre det dårlig (å se norsk film/serie* er som å prøve å skjære av seg strupen med en sokk) når man kan sende utenlandske program som trekker seere?

Tror det er du som må våkne opp.

* unntak er såklart nytt på nytt og alt av Eia/Antonsen/Tufte

Poenget var igrunn ikke programmene, men at du mente at NRK kun er for de over 50. Jeg mente at en del av lisenspengene

går til nyskapning og satsing på norskproduserte programmer som treffer alle aldersgrupper. Om du liker de eller ei.

Det er mye dritt som sendes på NRK. Akkurat som det er mye dritt som sendes på alle andre kanaler. Men det bør som de

fleste er enige regulerest inn i skatten, og ikke driftes som det gjør nå. Det er sakens kjerne.

Og jeg var knapt våken ja, og er ikke alltid like god på ironi da :)

Nå fikk jeg igrunn litt lyst til å gi deg en god klem Home...

Kunne ikke vært mer enig! :)

Nå skal jeg laste ned noen RR-podcasts og legge de på min hipster iPod, takk gud for NRK, SVT, BBC og andre statlige lisenskanaler.

DU!

gtfo!

Støtter NRK. Også økonomisk! :)

Ikke sikkert at det vil være gunstig å flytte den over som en skatt, for da kan jo politikere senere gjøre hva de vil med den for å sanke stemmer?!

Sikkert best å ha den som en avgift knyttet opp mot det å eie en tv-tuner/mottager.

Men klart, NRK balanserer jo her på stram line, og må passe seg vel for ikke å øke avgiften for mye...

Men ett eksempel på hvorfor vi bør ha lisensfinansiert fjernsyn:

Hvilken kanal er det som markedsfører seg som "Nyhetskanalen"?

Det er TV2, ikke sant? Og de startet jo også opp med nyheter 24 timer i døgnet på en egen kanal. Sikkert bra?!

Men hvem var det som startet med "Supernytt"?! Nyheter spesielt tilrettelagt for barn?

-Det var [email protected] ikke "Nyhetskanalen" TV2.

Siden "Nyhetskanalen" er totalt avhengig av reklame, så tenkte de ikke på å lage en nyhetssending der de forklarer det som skjer i verden på en måte som barn kan forstå.

NRK vinner.

På nyheter, humor, dokumentarer, kvalitetsfilm, barneprogrammer og programmer rettet mot minoriteter. (Samer/innvandrere/døve/m.m.)

TV2 vinner på amerikanske serier, tidvis på sport, de vinner soleklart på showpreget underholdning og de vinner på antall irriterende reklamepauser.

Men for all del, jeg liker at NRK har konkurranse. Skulle bare ønske at tv2 ikke hadde lagt ned "Dokument 2".

Hva med oss som IKKE GLEDELIG BETALER for denne Kanalen da?

Er vi nødt til å betale for noe vi ikke gidder å se på?

Hva gjør NRK så mer informativt en feks tv2?

Igenting!

Dette er en utdatert tjeneste det Norske folk ikke er tjent med,radio full i piss og tv for folk over 50.

Og til dere som sitter og lirer av dere at dette er bra? Hvorfor skal JEG bwtale for noe DU synes er bra?

Hvorfor skal JEG betale for å ha en tv fordi at DU ser på NRK?

Hvorfor skal JEG betale for en kanal som sprer propaganda stikk motsatt av det jeg selv mener?

En kanal som har et eget program der de rakker ned på Nordmenn og norsk kultur?

Få opp øya,slutt med naiviteten. Fortsetter dere med tullet deres med å være helt likegyldige til alt og alle,går hele driten til helvete.

Tror dere at Iran har fredelige hensikter med sitt atomprogram? YEAH RIGHT. VÅKN OPP!

Men sånn er det når det er populært og politisk ''riktig'' å være posiitiv til alt og bare stikke rævva i været klar til ...kjøring for alle stakkerene der ute som har begått krigsforbrytelser og mere til så glhf.

GOD HELG!

Vi får også høre om hvordan Iran tilbød seg å hjelpe USA i krigen mot Irak og Saddam Hussein. Det framgår blant annet at Iran lovet å stoppe angrepene på britiske og amerikanske tropper i Irak, mot at de vestlige landene oppgav motstanden mot Irans kontroversielle atomprogram.

Hentet fra http://www.nrk.no/programoversikt/?p_otr_p...p_artikkel_id=0

Hva er det du har sett på da, Jihad?!

Ikke NRK, iallefall. De hevder da ikke at Iran har fredelige hensikter med atomprogrammet sitt?!

Og til dere (...) "som IKKE GLEDELIG BETALER for denne Kanalen"(...)

Dere burde.

For å få et balansert syn på sakene.

Jeg lider meg avogtil gjennom reklamene på TV2, for da kan jeg si noe om TV2.

NRK fotball i pausen: Analyser, intervjuer, meninger og de viktigste hendelsene i omgangen og kampen.

TV2 fotball i pausen: 14 minutter reklame, 30 sekunder sponserreklame, 10 sekunder med intro og outro, 20 sekunder med ei lita hendelse i kampen.

Nok for meg, fått nok av reklamerunkinga til TV2 på den måten der. Som når de viste reklame rett før straffekonken i EM engang her.

Lol,vettafan. Ser igrunn så lite på tv at et er latterlig.

Og når jeg først ser på tv er det ALDRI på NRK,og fortsatt må jeg betale ca 2500 ekstra i året for den kanalen.

Ser dere ikke tegninga?

Er det raklamepause på nyhetssendingen til TV2? NEI!

Kringkastingsavgiften er en lovpålagt offentlig avgift, som den som har fjernsynsmottaker er pliktig å betale. Plikten til å betale kringkastingsavgift er uavhengig av hvilken fjernsynsmottaker du har, og hvilke kanaler du velger å se på.

Stortinget har fastsatt at kringkastingsavgiften skal kreves inn og tilfalle NRK. I dagligtale brukes også benevnelsen lisensen om kringkastingsavgiften.

Hvorfor er det kun NRK som skal nyte av dette?

Altså om du ikke kan ta inn NRK kanalene skal du betale for det?

Fatter dere ikke at folk som ikke har samme mening som dere blitr irritert? Det er faktisk ikke få som er lei av denne avgiften!

Men slik sosialistene vil ha det, skal vel alle betale for det de liker,og sitte å disse alle andre meninger i øst og vest.(tradisjon dette,demokrati er noe herk!)

Dette handler hverken om sosialisme eller noe annet, det handler om en fri kulturformidler som faktisk har evnen og muligheten til å driver folkeopplysning på alt fra værmelding på fiskebankene til nyheter på samisk. Tror du jeg bryr meg om fiskebankene? Hvis du ser bittelitt utover egen nesetipp så hadde du skjønt at dette handler om å opprettholde en kulturell identitet i et bitte lite land, og det er sykt viktig. Dere frp-jokkere som gauler om å holde på det norske burde jo i allefall se verdien av det, dessverre er dere for opptatt av hva "jeg" som enkeltperson skal få ut av det fra dag til dag. Ca like gode på framtidsperspektiv som frp selv.

Dette handler hverken om sosialisme eller noe annet, det handler om en fri kulturformidler som faktisk har evnen og muligheten til å driver folkeopplysning på alt fra værmelding på fiskebankene til nyheter på samisk. Tror du jeg bryr meg om fiskebankene? Hvis du ser bittelitt utover egen nesetipp så hadde du skjønt at dette handler om å opprettholde en kulturell identitet i et bitte lite land, og det er sykt viktig. Dere frp-jokkere som gauler om å holde på det norske burde jo i allefall se verdien av det, dessverre er dere for opptatt av hva "jeg" som enkeltperson skal få ut av det fra dag til dag. Ca like gode på framtidsperspektiv som frp selv.

heheh

Jeg elsker deg qed <3

EOD :)

Haha,når har jeg sagt at jeg stemmer frp?

Men det er jo typisk venstrefolk å rakke ned på de som stemmer på dette partiet.

Men det er jo typisk venstrefolk å rakke ned på de som stemmer på dette partiet.

Ja.. enda godt frp-ere holder seg for gode til å rakke på venstresiden..

Må man betale lisens hvis man har TV uten mottaker?

Trur ikke d.

Uansett så liker jeg bare å fyre opp folk,så lugna ner gutta :)

Må man betale lisens hvis man har TV uten mottaker?

Tror de ikke gjør forskjell på en TV uten eller med mottaker hvis du skulle få kontrollører på døra. Var jo en sak om en pensjonistdame i fjor ellno som fikk straffeavgift fordi hun hadde unnlatt å betale lisens for TVen hun brukte til VHS selv om hun ikke var tilkoblet det nye digitale nettet og hun bare hadde gammel antenne.

Derimot, hvis du har mottaker til en PC med skjerm tror jeg ikke du må betale.

Husker da jeg flyttet hjem igjen etter endt bachelor for å bo hjemme et halvt års tid.. Det var et sabla strev..

Først sendte jeg melding 1. juli og deretter 16. juli for å purre. Deretter ringte jeg igjen 10. august i mangel på svar fra NRK. De sa de skulle ta seg av det.. Plutselig mottok jeg regning på kringkastingsavgiften på nytt.. Pokker så sur jeg ble.

Jeg måtte virkelig gå inn for å få de til å fatte at jeg ikke lenger hadde TV (den lot vi nemlig stå igjen i stavanger, samboeren og jeg, fordi vi kom uansett til å kjøpe ny når vi flyttet inn i Bergen).

Under er meldingen jeg fikk på det..

KRINGKASTINGSAVGIFT

Vi viser til melding mottatt 01.07.2009.

Kravet på kringkastingsavgift gjelder bruk av fjernsynsmottaker.

Hovedregelen i Forskrifter om fjernsynsmottakere er at det må betales kringkastingsavgift for hver mottaker. Privatpersoner kan ha flere mottakere på samme lisens hvis mottakerne brukes av lisenshaveren selv, ektefelle/samboer og/eller hjemmeboende barn som forsørges fullt ut av lisenshaveren, jfr. § 4 i Forskrifter om fjernsynsmottakere. Vi gjør oppmerksom på at den som har trygd/studielån regnes som selvforsørgende.

Hjemmeboende barn som forsørger seg selv, må derfor betale kringkastingsavgift dersom de har fjernsynsmottaker i bruk. Med fjernsynsmottaker menes blant annet TV, DVD/video m/tuner, satellittmottaker, dekoder, PC med TV-kort/tuner og lignende. Dette gjelder også for lånt eller leid mottaker.

Vi opprettholder derfor vårt krav om betaling av kringkastingsavgift. Ny giro vil bli sendt.

Måtte på ny sende inn mail under..

Jeg henviser til tidligere mail som jeg sendte dere 1. juli og 16. juli samt telefonsamtale ca 10. aug (hvor jeg opplyste at jeg ikke lenger har TV(TV, DVD/video m/tuner, satellittmottaker, dekoder, PC med TV-kort/tuner og lignende) og derfor ikke har fjernsynsmottaker i bruk). TV-en jeg eide mens jeg bodde i Stavanger lot jeg bli stående igjen i leiligheten jeg leide. På bakgrunn av disse opplysninger kan jeg ikke se at jeg skal betale kringkastingsavgift for inneværende halvår.

Jeg har mottatt innbetaling av krinkastingsavgift perioden 01.07.09-31.12.09. Avventer innbetaling av denne i påvente av svar.

Først da fikk jeg godkjent på at jeg ikke trengte å betale.. Måtte bokstavelig talt nevne samtlige mottakere som NRK mener går inn under lisensen og si skriftlig at jeg ikke brukte noen av de før de sa "ok". Innrømmer muligens at første mailen ikke var fullt så god (finnern ikke), men det må da være måte på!

Det artige er jo at da jeg meldte ifra om at jeg hadde fått mottaker igjen tok det ca 3 dager før jeg fikk melding om at det var mottatt og at jeg kom til å motta faktura.. Lenge leve.

Syns dessuten at studenter som oppnår fullstendig stipend (mao ikke tjener over grensen som er tillatt) burde fått redusert linsensavgiften.. Wth, mottar 80 000 i året og 2500 skal gå til lisens?

beklager hvis jeg har feil, men tolker deg dithet utifra det siste års tid på forumet i politisk debatt, er så mye megmegmeg at jeg ikke kan skjønne annet. Er forøvrig i unge høyre selv :)

beklager hvis jeg har feil, men tolker deg dithet utifra det siste års tid på forumet i politisk debatt, er så mye megmegmeg at jeg ikke kan skjønne annet. Er forøvrig i unge høyre selv :)

Helt off topic, som så mye annet i tråden her. Du er vel snart for gammel for unge høyre Qed ;)

beklager hvis jeg har feil, men tolker deg dithet utifra det siste års tid på forumet i politisk debatt, er så mye megmegmeg at jeg ikke kan skjønne annet. Er forøvrig i unge høyre selv ' />

Jeg liker bare å trolle litt jeg p