Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Suunto

Bygger PC

Recommended Posts

Tanken er at eg skal vise byggeprosessen av min nye spel rigg her.

(Ha meg unskyldt om denne posten skulle vore plassert ein annan stad på forumet)

Eg forsøker meg på morsmål (nynorsk). Men etter som eg er ein dialektskada Vossing som etter beste evne prøve å komma tilbake til røtene mine, so kan ein oppleva ein viss innblanding av byspråk :) etter altfor mange år i hovedstaden.

Innledning:

Etter ein lett forumtråd i "kjøpetips" forumet for å forsikra meg om at eg har valgt brukbare produkt har eg no endeleg bestilt varer.

Valg av komponentar/hardware er alltid litt individuelt og ein del ville valgt noko forskjellig.

Personlig smak, erfaringar, budsjett og tips frå andre vil væra noko av det som sett standarden for kva ein endar opp med.

Personleg er dette min 4 PC på bygge benken. Altså er eg ingen Guru. Eg er vell å sjå på som mannen i gata, ikkje helt blank for kunnskap, men har forsatt MYKJE og læra.

Målgruppa for forumposten tenkte eg skulle vera dei som sitt og lurar på om dei greier å bygga ein PC sjølv. Dei som har bygd 100 PCar og som har mastergrad i ein PCs indre liv og leik, kan meir enn gjerne komma med innspel.

MORALEN ER: KAN SUUNTO DET; JA SO KAN ALLE DET!

Komponent/Hardware utvelgelse tips:

* www.hardware.no har mange fine anbefalinger og tester. Eg ser dessverre at en del av testane/anbefalingane er noko utdaterte. Men alikevell, forsatt eit fint utgangspunkt for å finna frem til noko som passar for deg.

* Du fin bygge guidar på nettet som kan væra fint og kikka på om du bygger for første gong. Her er ein: http://www.hardware.no/artikler/guide_bygg_pc-en_selv/45552

* Å spørre her på forumet kan og være ein fin start, men folk har svært forskjellige behov og referansar.

* Aldri forhold deg til kun ein test eller ein uttalelse.

* Nokre hardware sider som kan væra verdt å kikka på før du bestemmer deg: www.hardwareoverclock.com, www.tweaktown.com, www.hexus.net, www.sweclockers.com, www.techpowerup.com, www.hardwareheaven.com, www.pcper.com

* Les konklusjonen i testen først, so slepp du å bruka so sjukt mykje tid på det. Får eg lyst skummar eg igjennom testen etterpå.

Bestilling og kjøp:

Sjølv er eg veldig enkel her. Sidan 2003 har eg kjøpt alt mitt data utstyr hos komplett, med nokon få untak. Eg sjekker alltid nokre andre webbutikkar og før eg handlar, berre for å være sikker på at prisen ikkje er betydelig billigare.

(www.netshop.no, www.microplex.no, www.ps.no og www.mpx.no) Men eg endar stort sett opp med å bestilla frå komplett.

* Du kan spare pengar på å bestilla enkelt varene der dei er billigast. Prisane varierer.

* Det er veldig behagelig å forholda seg til ein butikk om noko skulle gå galt.

Nok lauskrutt. Me går rett på sak.

Mitt hardware valg:

* Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 DHX+, CL8-8-8-24, for Core i7, Connector, 1.65v

* Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1600~2000 RPM, 120mm Vifte

* Corsair HX 850W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 6x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm

* Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bunn, 1x 140mm Bak, 4x SATA Hot-swap

* Gigabyte GA-X58A-UD7, X58 Socket-1366, SLI&CrossFireX, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s,

* Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930 Quad Core, 2.8Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan

* Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7240S DVDRW 24x, DL, RAM, SATA, Bulk, Black

* WD VelociRaptor® 300GB SATA 10000RPM, 16MB, 3 GB/s

* XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 765MHz,"Aliens vs Predator"¨

Pris/Budsjett:

Prislappen på eit slikt byggverk vil hjå komplett.no komma på 18.000,-

Min forrige PC har vore med meg i 5 år, men ein liten oppgradering på vegen (ca. 2-3.000,-). Prislappen på den var ca. 15.000,- pluss oppgradering.

Eg har samme mål for dette bygget, ei vare tid på ca. 5 år.

Eg har valgt å kjøpa alle varene hjå komplett.no. Ikkje den billigaste måten, men veldig enkelt og greit, og alle varene var på lager.

Tidlegare har eg handla både hjå netshop og microplex, og har ingen ting vondt å seia om desse heller. Men eg har sidan fin første PC hatt veldig god erfaring med komplett, både på reklamasjonar og service.

Du vil kunne spare ein del pengar på å kjøpe dei enkelte hardware delane der du finn den rimligaste prisen, men mitt generelle inntrykk e at prisane er jevnt øve dei samme pluss minus nokre 100 lappar. Men for all del, ein 100 lapp her og ein der blir fort ein DVD brennar osv.

Hardware detaljar:

Å venta på hardware som ein har bestilt er alltid like kjedelig. Eg er i alle fall slik sammansett at vente tida blir laaaaaang. Det er vell det nærmaste ein kjem "liten gut på julekveld" samenlikning.

I dag kom hente meldinga tikkande inn på mobiltelefonen. Ivrig suste eg opp på posten ved opningstid for å hente ut godsakene, og fant vell fort ut at det var ugler i mosen. Kun 1 av dei 2 pakkene i forsendelsen var komme fram.

Kabinettet ligg ein eller anna plass mellom Sandfjord og Bergen. Så her er det berre og smøra seg med meir tolmodigheit. Håpar ikkje dette sett standarden for denne bygge prosessen...

Enn so lenge får eg nyta det som er komme fram:

varer.jpg

Hovedkort:

hovedkort.jpg

Info: http://www.gigabyte.eu/products/product-pa...spx?pid=3251#sp

Test: http://www.motherboards.org/reviews/motherboards/2041_1.html

Strømforsyning/PSU:

psu.jpg

Info:http://www.corsair.com/products/hx850/default.aspx

Test: http://www.overclockersclub.com/reviews/corsair_hx750w/

Minne/RAM:

minne.jpg

Corsair type betegnelse: CMP6GX3M3A1600C8

Info: http://www.corsair.com/products/dominator/default.aspx

Prosessor/CPU:

cpu.jpg

Info: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=41447&code=I7-930

Test: http://www.hexus.net/content/item.php?item=22622

CPU-kjøler:

cooler.jpg

Info: http://www.corsair.com/products/h70/default.aspx

Test: http://www.hexus.net/content/item.php?item=25823

Skjermkort/GPU:

gpu.jpg

Typebetegnelse XFX: HD-587X-ZNFV

Info: http://xfxforce.com/en-gb/products/graphiccards/HD 5000series/5870.aspx

Forbredelsar:

Som sagt tidlegare, å gygge PC er forferdelig enkelt. Det einaste som kreves er ein viss form for orden og forsiktigheit slik at du forhindrar moteringsfeil og hardwarefeil. Siste nevnte kan sjølvsagt skje, ting kan vera skada frå levrandør. Men på mine bygg har eg faktisk aldri opplevd det. Kanskje fordi eg gjer ein viss form for forbredelsar før eg startar bygginga.

* Rydd deg ein stor og god arbeidsplass.

* Legg fram alt du treng til PCen/Oppgraderinga, og la varene ligga i innpakning til det skal monterast.

* Finn fram nødvendig verktøy. Normalt er dette eit skrujern, og ect antistatisk armband (sist nevnte har eg aldri brukt).

* Sørg for at du har tid til å fullføre arbeidet, om du da ikkje har ein arbeidsplass som du kan låsa av slik at ikkje klåfingra ungar, mor med støvsugar eller andre "halvkriminelle" kan komma i kontakt med dine dyrebare byggeklossar.

Monterings rekefølge:

Klargjer kabinettet:

Håpar du kjøpte deg eit kabinett der du kan ta av begge side deksel. Dette gjer byggejobben enkel.

Legg kabinettet ned på sida, det gjer det enklare å montera komponentane.

Hovedkortet:

I manualen til hovedkortet ditt står det definitivt ein fin forklaring på montering av kortet.

* Husk avstandsboltene i kabinettet før du setter inn HK. Noen små skruer som holder hovedkortet.

* Personleg monterer eg kun CPU på hovedkortet før montering. Resten tar eg i kabinettet. Men det er fullt mogleg å montere flere komponenter.

Hovedkort manualen/guiden er faktisk det dokumentet som inneheld mest relevante opplysnigar om alt ved montering av PCen din. Kikk i den.

CPU:

Viktigste her er: ta i kantene på CPUen, og ikkje bruk makt. Slipp prosessor brikken på plass. Slik som beskrevet i HK/CPU manual.

RAM:

Viktig - sett rammen i rett rekefølge/port. Sjå i HK-manual. Eg plasserte desse feil denne gongen, noko som resulterte i at maskina ikkje ville starte.

Med litt psykisk støtte frå vår kjære K3rmit og lesing i manual løste problemet seg. Og vips, "up and running" som dei seie på Voss-

Kabel orden i kabinettet. Litt avhenging av kabinett, men sørg for at du skaffar deg eit med god byggeskikk. Dagens kabinett er veldig bra eller rettare sagt, bør vera veldig bra på dette området!

Monter alt som skal inn, og rydd i kablar og utseende etter på.

PC Wiz Kids har lagt ut ein fin video gjennomgang av PC bygging på YouTube :http://www.youtube.com/watch?v=1y8T8QAsDZs

Alt du treng egentlig.

Mitt byggverk:

DSCN0350.JPG

DSCN0358.JPG

Oppsummering:

Eg innsåg etterkvart i denne PC byggings prosessen at det å skriva denne posten var rimelig kjedelig :)

Og iveren etter å bli ferdig med PCV var større enn å fullføra posten.

Men, med det sagt: å bygga PC er faktisk veldig enkelt. PCen susar og går no som den skal.

PS! Det er veldig lurt å ha ein kamerat som ein kan ringa til om ting ikkje fungerer, og ein ikkje forstår kvifor.

Maskina går no som det grin. Om nokon skal ha ny PC kan eg trygt anbefala dette oppsettet. Kjører stabil med ein svak overklokking på prossesor (3,2ghz).

Klokkinga blei gjort med Easytune 6 som følger med hovedkortet.

LYKKE TIL!

helt herlig at du begynner dette nå, for om noen dager får jeg mine deler:

ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

MSI X58 Pro-E, Socket-1366

Intel Core? i7 Quad Processor i7-930

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Cooler Master Hyper N520 CPU Kjøler

kommer til å bruke deg som mal, så plz være detaljert :)

helt herlig at du begynner dette nå, for om noen dager får jeg mine deler:

ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

MSI X58 Pro-E, Socket-1366

Intel Core? i7 Quad Processor i7-930

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Cooler Master Hyper N520 CPU Kjøler

kommer til å bruke deg som mal, så plz være detaljert :)

Konge Qed, då kan me støtta kvarandre! :) Nice oppsett forøvrig!

har ALDRI bygget pc før, så tror du er mer krykken, airbagen, livbøyen og redningstauet mitt, også kan jeg gi deg en klem :)

okok, første spørsmål, hvor lenge før man putter på kjølern skal man ta på pasta?

har satt av hele dagen til gråt, tårer og svette så hvis noen gidder holde tråden under oppsyn når spørsmålene mine begynner renne inn, så si ifra.

Flott hvis man også har generelle tips til pcbygging, at man kommer med de NU :)

bilder følger:

klar:

708896.jpeg

før:

708902.jpeg

clean:

708905.jpeg

montering av cpu og vifte:

708910.jpeg

oooog der står vi, sååå, pasta?

Etter det folk forteller meg er det bare å slenge det på med en gang :) Poenget er bare at det ikke skal være no luft, den skal ikke stivne eller no slikt så :) KJØR PÅ! I believe in you!

den guiden tittet jeg litt på, men den er fra 2002 så litt utdaterte deler :)

men nå er det klæsjet litt på og kjølern sitter fint.

Neste spørsmål, i guiden til motherboardet står det at man først skal putte en rambrikke i den sorte slotten, det er greit nok, men betyr det at de 3 andre rambrikkene ikke skal settes inn før motherboard er installert og programvare kjørt? eller kan man putte inn alle 4 rambrikker med det samme?

nop, hadde visst noe å si, i følge hjemmesidene til motherboardet så var det forskjellig etter hvor mange brikker man hadde, 3 brikker = slot 2-4-6 :)

da er brikker og kjøler på plass

708965.jpeg

hmm, er det naturlig å anta at et lydkort fra 2007 er dårligere enn onboard lyden til et msi gaming-motherboard?

Om du tar lyden ut fra en analog utgang ville jeg gått for det gamle separate lydkortet. Dette fordi den analoge delen av lydsystemer som er integrert på hovedkort har en lei tendens til å plukke opp mye støy fra nabokretser på hovedkortet.

ok, neste spm

er det slik å forstå at nye motherboard ikke har den sekundære strømtilkoblingen (p4-greia) i tillegg til 20pinnen?

edit: fant den, halvveis skjult under cpu-kjøleren.

et problem har likevel oppstått, frontpanel-kablene som skal på JFP1 skal kobles på en spesifik måte i følge bruksanvisningen, men hdd led har tre pins mens det bare er beregnet to pins på motherboardet..

edit: fant ut av det også, hadde en ekstra pin som kunne brukes

oooog etter en del synsing med hvor kabler til front usb skulle så er det herved ferdig:

709058.jpeg

nice :)

alt funker som det skal eller?

virker i allefall slik, bortsett fra at jeg ikke får kontakt med nett. prøver se i bios om et eller annet er deaktivert men så langt ser det bare ut som om den ikke godtar nyeste driver fra cd som fulgte med motherboardet, spennende.

da løste det seg, måtte bare installere samme driver tre ganger :)

en annen ting: er det noe som helst jeg kan bruke mitt 8800gtx til? Flere som snakker om å ha et til fysikk og et annet til resten eller no sånt, har ikke filla peiling :)

Det går kanskje an men physx er en ting jeg vet veldig lite om. Tror bare det er en ekstra for spill som støtter physx though?

hmm, da er første feil oppstått, starter opp et spill via steam, steam begynner å installere directX også kjører bluescreen og restart :)

feilmelding er ukjent men den anbefaler oppdatering til vista servicepack 1 for å komme rundt problemet..

Kjører du Vista? Da skylder jeg på den.

Men noter det første feilkoden som står på blåskjermen type 0x000000F4 og slikt, google den så finner du ut hva windows whiner på

har ikke funnet noe brukandes versjon av win7, send gjerne tips på pm..

vista betalte jeg for (idiot som jeg var), og alltid betalt for office også, så ikke noe whine her om at jeg oppfordrer til pirat-ting. Bare nekter betale en krone mer for et os før jeg har testet at det funker. Da må de begynne lage stabile produkter først.

huff at du bruker vista, jeg har aldri prøvd det og med god grunn! :) du kunne jo prøvd deg på en XP 64bit installasjon?

btw hvilket hovedkort hadde du før? ser mistenkelig ut som mitt EVGA 680i-SLI

Windows 7 funker som faen, slår Vista lett hvertfall og anbefaler deg å skaffe W7 fortere enn du greier å komme i dama di :) Har selv ikke opplevd feil med W7.

Fikk du notert feilmeldingen på blåskjermen?