Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Andinho

Nations cup @ ESL – Norsk Landslag

Recommended Posts

Yo all.

Da har jeg blitt tatt ut som kaptein for det norske landslaget i BF:Bc2 @ esl. Vi kommer til å satse 5v5 inf only. Jeg har allerede gått i gang med å skaffe spillere til laget, men det trengs noen flere.

Dersom du mener du er god nok til å representere Norge i BF:Bc2, ta kontakt med meg eller Mindre.

Jeg vil helst at dere kontakter en av oss via xfire, men Private message går også fint.

Xfire Andinho: andinho2142

Xfire Mindre: mindre

Lag link: http://www.esl.eu/eu/bfbc2/#/eu/bfbc2/team/5210237/

Det er ikke gitt beskjed om når selve nations cupen begynner, men Capteinene er valgt, og da regner jeg med at cupen er rett rundt hjørnet. Vi satser på å trene minst 3-4 ganger i uka frem mot nations cupen.

Håper på god respons fra det norske Bad company 2 communitiet :)

Andi

Btw er det noen som kan litt med photoshop? I så fall trenger vi en logo med noe flagg elns. Bildet må være Squarisch og min. 180x180 pixels. Thx

Edited by Andinho

Den høres jo kjempeoffisiell ut. Hvem er du?

Først vil jeg si at jeg er enig i Dag aka Scav her. Hvem i all verden er du?

Jeg skal prøve å holde kjeft men jeg føler meg ganske så oppdatert på hvem som er god og dårlig av norske BC2 spillere.

Det som overrasker meg her er at det er en "Random" som plutselig skal ha folk til norske landslaget i BC2.

Hadde det vært noen fra BsE el XO etc som spiller bc2 + de henger her på forumet så hadde jeg klart å sett på dette med seriøse øyne.

Lykke til :)

PS: Det må sies at jeg er fra den gamle garden der jeg er vant til at landslaget ble startet av kjente/legender av bf.no community.

Av folk som var en del av communityet vårt.

Hei ho.

Helt greit at folk er skeptiske, men greit det. Hvis det er en skryte post dere vil ha så ok.

Det skal sies at det norske communitiet nesten aldri setter sin fot på esl. De holder seg til clanbase. Egentlig nokså rart med tanke på at det er på esl de beste laga spiller. Jeg har aldri spilt i noen norske claner, og det med god grunn. Nivået er mye under det som det kan være i et internasjonalt lag. Det er kanskje derfor det ikke er så mange som kjenner meg.

Det første spillet jeg spilte var BF2142. Jeg started mitt eget lag i 2008. Lagets navn var Euro AiM eSport. Det var også dette laget som var det beste laget i verden fra 2008-2010 i BF2142. Det laget ledet jeg som SL. Følgende awards ble tatt når vi spilte 2142:

? 1st. In the European ESL Infantry Ladder

? 1st. In the European Clanbase Cup Infantry Spring 2009

? 1st. In the European Clanbase Cup Infantry Fall 2009

? 1st. In the European Clanbase Titan Ladder

? 1st. In the European Clanbase Infantry Ladder

? 1st. In the European ESL Wintercup 2nd. League

? Unbeaten in official matches within all competitive leagues

Nok om det.

For det er jo BF:Bc2 det handler om nå. Og dere har rett. Jeg er ikke kjent innenfor det norske communitiet, for de norske som spiller bc2, de spiller endten clanbase med et norsk lag, eller esl i ett internasjonalt lag.

Selv ledet leg NeXt-Century eSports (Byttet navn til Eu.AiM eSports senere)

http://www.esl.eu/eu/bfbc2/#/eu/bfbc2/team/4563685/

Dette er hva vi har vunnet med laget:

? BFBC2

? 1st in the ESL Nordic 5v5 Infantry ladder

? 3rd in the ESL Squad Rush Opening Cup

? 1st in the Clanbase 4v4 Squadrush ladder

? 1st in the Clanbase Conquest ladder

? 1st in the Clanbase Rush ladder

? 1st in the Boomtown Cup #3

? 1st in the Boomtown Cup #4

? 3rd in the esportsheaven cup #2

http://www.esl.eu/eu/bfbc2/#/eu/bfbc2/squa...ayoff/rankings/

Ta spesielt en nøye titt på den siste linken hvor laget endte på tredje plass. Her spilte 3 norske spillere: Megselv, Mindre og hkn. Jeg kan ikke se noen andre norske spillere som har spilt på så høyt nivå, eller vunnet så mye i bc2 utensom kanskje leln, så å kalle meg en noname er helt patetisk. Det er sant jeg ikke henger mye på community forumet. Skaff dere alle fakta før dere langer ut om hvem i helvete jeg er :)

Btw, ut ifra hva jeg har lest på forumet ser det ut til at folk ikke tror det norske laget kan vinne noe som helst, og mindre ble lovet en 100 lapp om vi skulle klare å nå høyere enn 8. plass. Hvis det er det som er målet for "the avrege Joe" på forumet her, kan dere ikke være vant til noe høyt nivå for å være ærlig.

Har selv meget god tro på en top 5 med Norge.

Thats it. Dere spurte etter en skryte post, there you go. Jeg ville ikke gjøre det, men hvis det er det som trengs, så er det greit. Jeg forventer heller at folk melder seg opp for en try, for å øke nivået i stedetfor å klage på en som faktisk prøver å sette sammen et landslag her. Hadde jeg ikke meldt meg som kaptein hadde ikke Norge vært med i Nationscupen. Hvorfor? Fordi ingen norske følger med på esl.

Edited by Andinho

Greit nok, men hva vet du om det norske miljøet? Du sier jo selv at du har lite kontakt med det. Du er forholdsvis fersk innenfor sjangeren og har en holdning som lukter CS lang vei, du bør forsøke å være mer imøtekommende, du er jo ute etter respekt er du ikke? Ingen spurte deg om en skrytetråd. Jeg føler ikke jeg kjenner deg noe bedre av denne grunn.

Ingen har kalt deg en "noname", Det er heller ingen som har "langet ut om hvem i helvete du er".

Nivået på dette forumet er nok høyt nok. Flere av oss har deltatt på høyt nivå internasjonalt med rene norske lag. Både i BF1942, BF1942:Desertcombat og BF2. Det finnes også langt mer imponerende merittlister her enn den listen du presenterer her.

Det er ikke vår feil at konkurransepotensialet til BC2 styres av lotto eller begrensninger på game play., men "nok om det".

Ingen har klaget på deg, men kritiske spørsmål må kunne stilles når det sitter folk her som har spilt Battlefield serien siden du gikk på barneskolen. Faktum er også at til nå har norske lag oppstått i denne delen av Norge, nemlig der flertallet av norske Battlefield-spillere henger. Hvilke nivå du kan dra med et internasjonalt lag er totalt uinteressant, for du sier det jo selv (enn noe penere innpakket), alle norske spillere stinker utover de du allerede har valgt ut selv. Vel og merke ut i fra liten kunnskap til det norske miljøet.

Helt til slutt vil jeg ha på det rene at jeg ikke er butt hurt. BC2 er ikke et konkurransespill og jeg flyktet fra det så fort jeg klarte. Jeg stiller bare kritiske spørsmål på vegne av et miljø jeg på mange måter var del i å skape tidlig i 2002/2003.

Utover det ønsker jeg deg lykke til, gjør Norge stolt! =)

Er bare å ønske lykke til, men å si at du ikke kjenner til det norske miljøet, for så og si at de har lavt nivå, for så igjen å si at det bare er å melde seg for kval til landslaget skaper nok litt glør i øynene til en del av gamlekara som var på topp i 1942 og fremover, hehe.

lykke til nok en gang :)

Er det virkelig mulig å spille bc2 og faktisk konkurere i det ? .. virker litt fjærnt, moro public spill tho! Skal vi lage bf3 klan ?!

Nei, og det er jo denne tråden et levende bevis på. BF2142 lulz.

BF3 klan høres jo kjempefint ut! Kjipt det er så lavt nivå her though :/

Yo all.

Da har jeg blitt tatt ut som kaptein for det norske landslaget i BF:Bc2 @ esl. Vi kommer til å satse 5v5 inf only.

Hvem f**n gidder spille "inf only" på et spill der man kan kose seg med all slags hardware - det er jo det som er Battlefield! Hvis ikke, så kan man heller loke med CS:S og CoD og sånne andre spill der man går på fottur med gevær :)

Spilles det landskamper i andre modus enn 5v5 inf?

Hvis så, hvorfor satses det ikke på dette også?

Det var dette nivået i Norge igjen da.

Om vi får spillere nok OG nivået er høyt nok, så kan det være vi kjører 8v8, men hvis ikke blir det kun 5v5 vi kjører. :)

Må vel si at en HELT annen framgangsmåte og presentasjon hadde vært mer fruktbar for å skape entusiasme og lokke til seg gode spillere herfra og andre norske miljøer for den saks skyld. Så til en annen gang hvis det er aktuelt:

1. Post en åpen invitasjon og samle interesserte så snart ESL (eller annen liga) inviterer til en nations cup.

2. Kommuniser åpent med de som er interesserte før valget av ledelse slik at alle kan engasjere seg i avstemninger, valg rundt 8 vs.8 osv. Det skaper entusiasme og støtte til laget, og ikke minst en følelse av at en bidrar og deltar.

3. Valgt kaptein og medledere velger deretter endelig lag blant de garantert 30+ interesserte spillerne herfra og fra andre miljøer.

Ønsker dere uansett lykke til og håper dere får satt sammen et godt lag til tross for en krøkkete invitasjon og ekskluderende prosess.

(PS. Jeg snakker ikke for min syke mor. Jeg er ikke god nok for et slikt lag. Klarte nylig å fragge meg selv med UAV'en i et forsøk på å forsvare meg selv :). Bare så ingen tror kritikken min er basert på at at jeg er snurt eller noe :) )