Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
FearHawk

Ondt i nakken

Recommended Posts

Hei!

Her for en 3-4 uker siden var jeg på camping. Gik med broren min over på en såkaldt "hoppepude", som er ligesom en trampolin bare en pude - i vet!

Jeg skulle prøve at som normalt jeg gjør for sjov, hopper høyt, så bakover og lande på ryg og nakke samme tid, så intet gjør ondt. Som vi nokk alle har prøvd, har vi prøvet at ande på rykken lige 0,5 sekunder fortideligt, så hovedet kommer bak etter og donker opp og ned en enkelt gang eller 2. Det skjedde, og det var virkelig voldsomt etter jeg hoppede mye høyt denne gangen. Dette gjorde virkelig ondt, og jeg var nød til at gå hjem og slappe av. Neste dag var nakken øm, men så heller ikke rigtig mere (husker desverre ikke). Nå, her for en 3-4 dage siden er nakken begynt og gjøre ondt - helt ubeskrivelig smerte - ikke at den er ubeskrivelig smerte full, men smerten kan man ikke rigtig beskrive. Samtidig har jeg hovedpine, især mere når jeg kigger på en skjerm, og så føler jeg mine ben er litt ehh - slappe. Litt dovne, møre. Jeg vet ikke om det har noe med det å gjøre. Men er det noen som har noe å anbefale? Jeg vet ikke hvad jeg skal gjøre... Håper ikke dette er kronisk eller noe!

Takk

En generell regel jeg liker å følge, er at om jeg har et problem søker jeg råd hos folk som er kompetente på området. I ditt tilfelle vil dette bety en lege. Jeg tror denne regelen kan hjelpe deg og.

God forbedring.

Takk begge to. Men kan dette ikke bety noe rett farligt? Siden at smerte merkes som, ehh, i kjenner vel det med å "knekke" fingre, det kan gjøres med mange ting i kroppen. Et par små gange har jeg prøvd å gjøre det med nakken, i sekunderne du gjør det føles det dejligt, men hvis du gjør det for hardt eller noe forkert gjør det ondt - som om, en masse små sannkron hvirvler rundt i nakken (mye svær forklaring, som jeg skrev, kan ikke beskrives!)

Men når jeg ligger ned med en pude bak hovedet eller to, føles det dejligt. Hvad med hovedpinen? og mine ben? Hvad forklarer det?

EDIT: Pluss at noen ganger når jeg beveger hovedet, siger det bare knekk.

Tror det kan være lurt å fyke til legen ja.

Du kan ha vært uheldig å bristet noe baki der.

Har du den skjorta BcK?

It's never lupus :)

ot: Et gaming forum er kanskje ikke riktig sted å oppsøke for medisinsk hjelp tongue.png Få en kiropraktor til å se på deg

Håller med Petter'n om att du ska dra till en kiropraktor.

Du kan dock alltid skaffa en nack/tempur kudde :)

33_m.jpg

Takk :)

Har sånn en Mentalpro, faktisk også en i blød format. Bruker de til i bilen for bedre nakkestøtte hvis jeg skule falle i søvn - noe jeg meget tit gjør på lange kjøreture.

Smerter i nakken betyr at du skal oppsøke lege umiddelbart.

Nerver, sener og muskler kan ligge i klem, og ødelegges om du ikke finner ut hva det er.

I værste fall kan du bli lam, eller få varige plager (kroniske plager) av å vente eller komme for sent til profesjonell behandling.

Skader i nakken kan oppstå mange uker, opp til måneder, etter en påkjenning som fall, knekk, bilulykke, sleng o.l

Kvalme, hodepine, ømhet, trøtt o.l er klare indikasjoner på at dette er noe som skal sjekkes og utbedres umiddelbart hos lege eller spesialist.

Ring legen, få en hastetime, og vær på den sikkre siden!

Alltid like festlig at folk velger BF istedenfor legen, spesielt i litt mer prekære saken som vondt i nakken. Kanskje forumet i fellesskap skulle starta privatsykehus for gamere?

Smerter i nakken betyr at du skal oppsøke lege umiddelbart.

Nerver, sener og muskler kan ligge i klem, og ødelegges om du ikke finner ut hva det er.

I værste fall kan du bli lam, eller få varige plager (kroniske plager) av å vente eller komme for sent til profesjonell behandling.

Skader i nakken kan oppstå mange uker, opp til måneder, etter en påkjenning som fall, knekk, bilulykke, sleng o.l

Kvalme, hodepine, ømhet, trøtt o.l er klare indikasjoner på at dette er noe som skal sjekkes og utbedres umiddelbart hos lege eller spesialist.

Ring legen, få en hastetime, og vær på den sikkre siden!

Akutte helseplager bør/skal du ta opp med profesjonelle i helsevesenet. :) Selv om de fleste her svarer i god tro, er ingen tjent med hobbydiagnoser.

/case closed

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...