Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
FRlTZ

BETA testing av "Medal of Honor" for de som kjøpte igjennom

Recommended Posts

Enig med @SlaCX-ClwON, spillet ga ikke mersmak akkurat. Men er jo bare beta og er vel fortsatt en liten stund til spillet slippes, så vi får nå se.

Et par runder med MoH var nok for meg. De må virkelig komme med noe drastisk bedre slik som større kart osv. for å friste bc2-spillerne. Skuffende beta og konsollpreg.

Et par runder med MoH var nok for meg. De må virkelig komme med noe drastisk bedre slik som større kart osv. for å friste bc2-spillerne. Skuffende beta og konsollpreg.

Boooring, spilte det en liten time, så var det tilbake til bc2 =P

Synes det var greit nok, er jo en beta, men tror ikke det her slår helt igjennom som no clan spill. Blir vel mer public som MW2 i mine øyne

Omtrent som i alle spill med andre ord?

Dersom "alle spill" er konsollkonverteringer med en latterlig konkurranseplattform. Spill som Counter-Strike, BF1942, Unreal Tournament og Quake var andre saker. Du vet ihvertfall at nivået ditt ikke måles ut i fra en promille av verdens gamere, men ofte store masser. Med andre ord er konkurransen mye hardere og det er ferre randoms som kommer fram og ingen leker pro gamer, de er det.

Dersom "alle spill" er konsollkonverteringer med en latterlig konkurranseplattform. Spill som Counter-Strike, BF1942, Unreal Tournament og Quake var andre saker.

Sånn tror jeg nok det kommer til å se ut fremover i alle år som kommer. Så klart, det vil jo være enkelte tilfeller sånn som BF3 (om det også ikke havner i samme grøfta). Jeg ser mer og mer dystert på spilling i fremtiden.

Alt har jo et konsollpreg. Virker som alt skal forenkles ned og noob-ifiseres så mainstream konsollfolk også skal kunne nyte et spill. Glad jeg var med på den tiden da alle spilla jeg spilte på PC var rene PC-spill. De spillene du nevnte er typiske spill som ikke ALLE blir god i. Var du god så skilte du deg veldig ut og folk kjente deg igjen. Vi får vel leve på de gode minnene istedet :)

Dersom "alle spill" er konsollkonverteringer med en latterlig konkurranseplattform. Spill som Counter-Strike, BF1942, Unreal Tournament og Quake var andre saker.

Sånn tror jeg nok det kommer til å se ut fremover i alle år som kommer. Så klart, det vil jo være enkelte tilfeller sånn som BF3 (om det også ikke havner i samme grøfta). Jeg ser mer og mer dystert på spilling i fremtiden.

Alt har jo et konsollpreg. Virker som alt skal forenkles ned og noob-ifiseres så mainstream konsollfolk også skal kunne nyte et spill. Glad jeg var med på den tiden da alle spilla jeg spilte på PC var rene PC-spill. De spillene du nevnte er typiske spill som ikke ALLE blir god i. Var du god så skilte du deg veldig ut og folk kjente deg igjen. Vi får vel leve på de gode minnene istedet :)

Nja, når man ser prosjekter med kombinerte konsoll og PC spillere som nevnt i denne tråden: http://www.battlefield.no/forum/index.php?showtopic=108978 , så er det vel ikke rart at de forenkler spill slik at alle skal kunne være på samme nivå. Det er jo penger i kassa som styrer, og flere spillere som kjøper spillet og liker det fordi de faktisk får det til uten å bli rundspilt hver dag, jo mer kroner blir det på bunnlinja. Sier seg vel litt selv at dersom du endrer produktet ditt, selv om det i enkeltes øyne blir ett dårligere produkt, slik at du kan selge dobbelt så mye... ja da bryr du deg ikke noe særlig om de som synes spillene blir for enkle.

Er jo nett samme trenden som man ser i MMO spill. I begynnelsen (eksempelvis Everquest 1 for de som spilte det) så var det megakjipt å bli drept. Det tok tid å finne igjen utstyret ditt som faktisk ble liggende igjen på liket ditt, du hadde ikke noe minimap/radar som viste vei og i tillegg til at du mista exp som du måtte tjene inn igjen etterpå. Men etterhvert som MMO'er ble mer og mer kommersielle melkekuer endret de seg og ble enklere og enklere. Ikke noe mer behov for å finne igjen liket ditt og utstyret, implementerte GPS/Radar minimaps som viser vei og null mer exp som forsvinner. Kort sagt... jo mer populære MMO'ene ble, dess enklere og mer tilgjengelige ble de designa for å appellere til flest mulig spillere... flere spillere = mer kroner i kassa.

Spill fremover vil bli mer og mer konsoll prega, det er bare faktum. Mest fordi konsoll-stilen er rett og slett enklere, og dermed appellerer til en større mengde spillere.

At de endrer designet på spill med å innføre minimap og andre features trenger ikke kun å bety at det blir enklere, men at designet blir bedre og mer sømløst. Kan jo sammenligne med å si at i gamle dager var alt mye bedre i DOS med kommandolinje, hvem pokker trenger GUI liksom?! De lager det så jævlig enkelt idag!

Edited by Blindfolded

At de endrer designet på spill med å innføre minimap og andre features trenger ikke kun å bety at det blir enklere, men at designet blir bedre og mer sømløst. Kan jo sammenligne med å si at i gamle dager var alt mye bedre i DOS med kommandolinje, hvem pokker trenger GUI liksom?! De lager det så jævlig enkelt idag!

Poenget mitt er at mange små endringer for å gjøre ting enklere ender opp i å bli det vi ser på som "dumbed down".

Hva er vitsen med PC? Alle kan jo bare kjøre iMac, det er jo enda enklere!

Men sånn på sidelinjen i forhold til MMO's, så foretrakk jeg å ikke ha kart. Litt av vitsen er (eller ihvertfall var) å utforske området og slikt. Idag ser det mer ut for at meningen er grind til end-game og raid 24/7.

Spill er i stadig endring, og går man lengre tilbake i tid så var ingenting online. Alt var "hotseat" med hver sin joystick, eller turnbased multiplayer spill... videre til LAN'ing og videre til online spilling.

Personlig så spiller jeg nesten ikke ett eneste singleplayer spill utenom Flight Simulator X (som faktisk også kan kjøres online, med en kamerat som copilot om du vil).

Jeg liker kart. Kart er et verktøy som er veldig kjekt å bruke til å orientere seg i terrenget, finne nye områder og utforske de.

Jeg hater orientering. Det er kjedelig. Men kjekt med minikart i spilla.

"Owners of the The Medal of Honor Limited Edition will also receive an invitation to the beta for another highly-anticipated EA shooter, Battlefield 3™. Battlefield 3 is the latest entry in the award-winning shooter franchise from DICE in Stockholm, Sweden."

Info i Steam dersom du sjekker Medal Of Honor Limited Edition i Steam biblioteket.

Jaja... spilte MoH:Beta i ca. 20 minutter saa var jeg dritlei.

Ufattelig kjedelig maps og kraftig konsoll preg over hele spillet. Alle kartene er trange flaskehalser, uten mulighet for aa skyte ned bygninger eller vegger. De 20 minuttene jeg spilte ble jeg vel offer for kun folk med sniper rifler. Omtrent alle som spilte kjoerte jo sniper uansett. Skifting av vaapen var ogsaa tregt og det foeltes tregt i det hele tatt. Skifte over til pistol i kampens hete kan du bare glemme. Ikke akkurat som i BC2 der kjapt bytte til pistolen kan redde skinnet ditt.

Kort sagt, dette spillet kommer jeg ikke til aa bruke mye tid paa. Men, men, saa blir det venting paa BF3:beta neste.

Jaja... spilte MoH:Beta i ca. 20 minutter saa var jeg dritlei.

Ufattelig kjedelig maps og kraftig konsoll preg over hele spillet. Alle kartene er trange flaskehalser, uten mulighet for aa skyte ned bygninger eller vegger. De 20 minuttene jeg spilte ble jeg vel offer for kun folk med sniper rifler. Omtrent alle som spilte kjoerte jo sniper uansett. Skifting av vaapen var ogsaa tregt og det foeltes tregt i det hele tatt. Skifte over til pistol i kampens hete kan du bare glemme. Ikke akkurat som i BC2 der kjapt bytte til pistolen kan redde skinnet ditt.

Kort sagt, dette spillet kommer jeg ikke til aa bruke mye tid paa. Men, men, saa blir det venting paa BF3:beta neste.

Kanskje 20 minutter ikke er nok tid, mapsa er bra når du blir litt kjent, fullt mulig å unngå flaskehalser med litt samarbeid. Skifte over til pistol er lynkjapt, bare trykk Q så vips, der er den, og den er meget effektiv, bedre enn i BC2. Ditt beste hjelpemiddel er en liten men effektiv røykgranat :)

Edit: Snipere og andre campere er mye enklere å ta ut her enn i BC2, og takk for det smile.png

Edited by Veslin

Som han ovenfor meg sier, hvis det er snipere vs snipere som står på hver sin side av mapper, er det bare til å kaste en røykgranat, så går det bra. Men som oftest er det desverre få som prøver å ta objectives, flesteparten av de jeg har spilt med ihvertfall, er horer som kun tenker på k/d :/

Mja.... får prøve litt mer ikveld, men var veldig lite imponert. Kartene føltes små og trange, og semi-auto sniper rifla var jo uhyre effektiv, selv offensivt.

På den positive siden så var det jo ingen crosshair, ihvertfall ikke på den serveren jeg var på, så sikting, spesielt med noobtube, blir jo mye mer trenings-sak.

Kanskje jeg er litt for bortskjemt med Bad Company 2 der hus, murer, trær og folk flyr veggimellom, rives ned osv, pluss kartene er mye større slik at du ikke føler deg presset til å måtte løpe rett inn i munningsilden til 4-5 snikskyttere hver gang.

Ikke minst kjøretøy... tanks, helikopter... så ikke snurten av slikt i MoH.

Hm, hvis ikke jeg tar grundig feil, skal det være kjøretøy med(MP).

Var ihvertfall en APC-lignende sak i den første betaen, kjørbar selvsagt.

Noe jeg savner fra de 2 karta som er i denne "betaen", er mer å gjemme seg inni/bak. Trær, hus, bygninger og den slags. Hvis man vil spille uten crosshair, må man joine Hardcore servere. Er vel sånn som i cod og bc2.

Ja jeg vil anbefale deg å spille en par timer, det måtte jeg og før det begynte det å sitte. Jeg opplever

mer teamwork i moh enn i bc2 faktisk, det faller seg litt mer naturlig å måtte samarbeide til en viss grad.

Problemet med snipers faller bort ettersom du lærer å bevege deg for alltid å ha litt dekning.

Som sagt, finn en "bra" server, bruk røykgranat på strategiske steder, tenk taktisk hele tiden, bytt på

dekningsild, må si at jeg til nå er veldig fornøyd med spillet når man ser bort fra problemet med å

vite hvor man kan gå(dvs hvor kan man komme opp etc, ikke fullt så fritt som i BF2 og BC2.)

Tror uansett BC2 vil være favoritten min når det gjelder FPS spill, ihvertfall frem til BF3.

Er nok mulig jeg joina en hardcore server, det aner jeg ikke. Logga meg på sent på kvelden og ville bare teste ut spillet før jeg køya så jeg tok første serveren med brukbar ping og passelig med spillere. Var ikke crosshair for hverken geværet eller noobtuben der jeg spilte.

Det var derimot en del teamkills. Var ikke få ganger jeg ble skutt i ryggen fordi en annen gjøk ville sitte og bruke sniper der jeg satt. Ble litt provoserende. Vet man ikke skal gjøre hevn-TK, men ene fyren fikk en noob-tube i tennene etter å ha TK'a meg samme plassen 3 ganger.