Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Holycrap

Ny VoIP-løsning åpen for ALLE!

Recommended Posts

img_drift.jpg Ny VoIP-løsning åpen for ALLE!

Skal du spille public eller mixe litt? Kanskje du bare har lyst til å slå av en prat med admins? Vi har ny VoIP-server med mange fine funksjoner klar!

(Hellfragger.no):

Skal du spille public eller mixe litt? Kanskje du bare har lyst til å slå av en prat med admins? Vi har ny VoIP-server med mange fine funksjoner klar!

Hellfragger og Battlefield setter i disse dager opp en splitter ny Mumbleserver til fri forlystelse. Denne Mumbleserveren, levert av Multigamer.no, er åpen for alle som har lyst til å slå av en prat med de man spiller med. Her finner dere admins og public-spillere i en herlig blanding. I tillegg har vi gjort det slik at alle registrerte brukere på serveren kan opprette sin egen kanal, som er tilgjengelig umiddelbart. Dette passer perfekt om dere trenger et sted å prate under klankamper, mixer eller gathers - eller om dere bare vil hviske søte ting i ørene til hverandre i fred.

Å ta dette i bruk er såre enkelt. Det første du må gjøre er å laste ned Mumble herfra: http://mumble.sourceforge.net/
Følg installasjonsanvisningen, dette er temmelig rett frem, og du er straks klar til å legge til serveren:

Serverens IP: voip.multigamer.no
Serverens Port: 64747

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=9005&g2_serialNumber=1

Registrer deg og lag egne kanaler!

Dere vil se at det er langt færre subkanal enn det dere er vant til fra større VT / TS-servere. Grunnen til dette er enkel:
Med denne versjonen kan dere nå opprette en temporær kanal til dere selv og vennene deres under spillet dere spiller!
Hvordan gjøres dette? VELDIG enkelt!

1. Høyreklikk deg selv, og klikk "Register".
2. Følg anvisningen som kommer opp.

Du får nå et symbol som ligner en A ved siden av navnet, noe som indikerer at du er autentisert.

For å opprette en ny kanal, er det bare å høyre-klikke på hovedkanalen du skal opprette den under, og velge "Add".
Denne kanalen vil da være joinbar umiddelbart, men slettes så fort siste mann forlater den.

Vi kommer sikkert til å "trikse og mikse" litt med serveren fremover, men det er bare å begynne å bruke den.
Serveren er tiltenkt ALLE, så feel free til å invitere venner eller bruke den under mixing / gathers

Egen server?

Kunne du imidleritd tenkt deg en helt egen server? For eksempel for å spille klankamp. Da selger Multigamer.no Mumbleservere til spottpris. Kjøp din egen server her.

mumble er genialt, null latency og ekstremt brukervenlig, tror dette vil ta over smile.png

Kan ikke fatte at Mumble ikke er blitt standarden for lenge siden ' />

og det er attpåtil norsk utviklet p

Med fare for å gjenta meg selv fra nyheten - noe jeg skal gjøre fordi jeg synes dette er så bra!

Om du og vennene dine har lyst til å sitte litt for dere selv, er det bare å:

1. Registrere brukeren i Mumble, noe som gjøres ved å høyreklikke på deg selv og velge "Registrere" - 20 sekunder

2. Høyreklikke på hovedkanalen du vil ha din egen kanal under (f.eks Counter-Srike:Source) og velge "Add" - 10 sekunder

3. Skrive inn navnet du vil ha på kanalen - 10 sekunder

4. Mumble flytter deg automatisk inn i denne kanalen, og vennene dine kan joine - 0 sekunder

= Helt egen publickanal på 40 sekunder!!!!

Kjempesnaks!

Og er du heldig så får du sikkert joine med Entreri og lar ham lalle deg til sengs med sin mjuke stemme.

I hvert fall det jeg skal neste gang jeg ikke får sove..

' />

Neeeeeeida!

Dette funket brillefint, flotte greier. smile.png

Utrolig bra lyd sammenlignet med teamspeak.

Skal teste nå.

Oi! Versjon 1.2.2 er 12,2 MB stor :)

Må si at Teamspeak 3 har bedre lyd. Og irriterende når folk ikke har satt opp push to speak.

er dødsdigg ja, begynner å bli en god gjeng med faste, kos å møte nye medlemer man har spilt med i mange år :)

Flott tilbud! Aldri brukt mumble før, men får vel teste det ut.

Knall! Jo flere vi er, jo hyggeligere :)

Vi er allerede en relativt fast godgjeng som spiller hver kveld, og har det fantastisk moro, så dette kan jeg med hånden på hjertet anbefale :)

Er det greit for shitkids å hoppe inn i åpne kanaler og spamme/snakke dritt eller er det noen regler mot det? Skjønner at man kan sette pw så er man kvitt problemet, men utrolig tåpelig obvious trolls kan få holde på som de vil. Får flashback fra da jeg var 14 og spilte cs.

Sannsynlig fordi fremsiden lider av enkelte ekstreme utdateringer, og det ikke har blit tatt tak i pga nye portalen som er underveis.

Skal dog fikse denne :blink:

sannsynligvis har du autorisert en bruker for at nicket skal huskes, og så reinstallert mumble? isåfall må du få tak i en mumblemoderator som kan gi din nye install rettighetene til brukern registrert.

Tenkte jeg skulle joine isted, men da fikk jeg beskjed om at programmet ikke fantes.

Men det gjør det, trur jeg satser på reinstall gitt...

Kommer jeg og til å få trøbbel med dette?

Og hvem er moderator på mumble?

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...