Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Arex_x

I morgen tegner vi profeten.

Recommended Posts

Thunderfoot siere det mye bedre enn meg :

I morgen er den første årlige tegn muhammed dagen!

http://www.facebook.com/pages/Everybody-Dr...121369914543425

Idiots guide to drawing Mo at:

Det er et forsøk på å sette søkelys på og å skape debatt rundt den måten media undergraver ytringsfriheten på ved å bøye seg for fascistisk islam , slik de har gjort siden 2005 , da islam oppdagen et svakt punkt.

Et svakt punkt som må forsterkes.

De orginale karikaturtegningene som førte til at muslimske ledere startet det hele var uskyldige , ja akkurat , karikaturer. De var ikke ment som provokasjon.

Tegn muhammed dagen 20 mai , er heller ikke ment som provokasjon , selv om enkelte konfliktsky ryggradfattige nok desverre kommer til å påstå det.

Personlig skal jeg delta fordi jeg er dritt lei at en kultur ut av en religion og et tenkesett fra bronsealderen skal kunne true , med suksess. Og jeg er like lei av å se venner og slektninger praktisk talt blir presset til å støtte frp ved at feige politikere står der med hendene i lommene og koper, skraper og bukker for fascistisk islam.

(Gi faen i å flytte denne til bilde og mediaforumet.)

(Og beklager hvis jeg bruker "feil" virkemiddel. Jeg er stolt av å være en motstander av vold , og bruker de fredlige virkemiddel jeg vet om.)

Okei , go! Hvem blir den første til å tegne profeten på battelfield.no ?

Du trenger å oppdatere deg på hva ordet 'provokasjon' betyr.

Sånn ellers føler jeg det hele blir litt 'meh'. Tidvis tenker jeg at tiltak som dette er bra, tidvis tenker jeg at det er direkte flaut hvordan karikaturtegninger er blitt en fanesak for ytringsfrihet når det finnes så mye annet å ta tak i.

Jammen er det modig å tegne en provoserende tegning under et pseudonym på internett. Dere har steiner! mad props til dere.. :)

dessuten gleder jeg meg også til å se hvem som blir den første her på "battelfield.no" .. Jeg gleder meg virkelig......

:)

en egen dag dedikert til å skape større kløft mellom kulturer, flott.

For det første så fins der ikke noe forbud mot å tegne mohammed i koranen, for det andre om der så hadde fantes ett slikt forbud skal nå vi ikkemuslimer kunne tegne fyren akkurat så mye vi vil. Forbudet går på avgudsdyrking av mohammed, ikke på avbildning. Vi er ikke muslimer, ergo så trenger vi ikke å følge regler som selv muslimer ikke skal trenge å følge. Hvis noen velger å bli provosert på mohammeds vegne så er det deres problem.

Ved å påstå at han hadde direkte kontakt med gud, få skrevet en bok basert på disse samtalene (som mest sannsynlig stammet fra at fyren var sinnsyk) og erobre en del stammer så satt han liksom seg selv i offentlighetens søkelys, så jeg syns ikke det spor synd på ham eller de som digger ham når noen er så "frekk" at de tegner ham. Uansett er fyren dau for lenge lenge siden.

At noen blir provosert er omtrent like teit som om jeg skulle finne på at det er forbudt å tegne Harald Hårfagre og bli fly forbanna og angripe de som tegnet en strekmann og skrev "H.H" under.....

Qed: om vi later som om der ikke er noen kløft ved å hele tiden tilpasse vår kultur til å ikke "provosere" så betyr ikke det at der aldri var noen kløft. Det betyr bare at vi er en gjeng feiginger med ryggrad som oppmalte glassmaneter.

Edit: oppfordrer folket til å ta en titt på muhammedbildearkivet, en samling av historiske tegninger av muhammed LINK og denne komistripen hvor jesus og muhammed er hovedpersonene link

Det er ikke snakk om hvem sitt "problem" det er, det er snakk om å respektere folk og deres kultur. Å mene at man slår et slag for

ytringsfriheten ved å tegne profeten er totalt misforstått. Hva er det du prøver å ytre? Ytringsfriheten er til for hindre undertrykking

av meninger, ikke for å provosere for moro skyld.

Det eneste man oppnår ved å mase om disse karikaturene hele tiden er å forvirre folk som mener at ytringsfrihet er bra.

Det har ingenting med ryggrad å gjøre, og at du føler du må gjøre motstand vitner mer om at du er i trassalderen enn noe annet.

edit: Hva med å så et slag for ting som faktisk er verd å reagere på? Som kjønnslemlesting, tvangsekteskap, den stusselige

integreringspolitikken vi har? Jeg blir litt oppgitt over alle som tenner alle plugger over en bagatell som dette.

Spørsmålet er: Hadde dere gjort det hvis noen IKKE hadde blitt provosert? Hvorfor er det så ufattelig morsomt å tegne muhammed nå?

Fordi det er kjempemorsomt å provosere folk!

Dama til min beste venn er metodist og prestedatter. Hun er ei kjempegrei jente, derfor lar jeg være å ta på meg de mer anti-religiøse t-skjortene(gjerne av diverse band) jeg har når jeg skal på besøk hos de. Dette kalles folkeskikk. Jeg vet at hun tåler å se det(hun har da sett et par av de), men jeg velger alikevel å la være å bruke de fordi jeg ønsker å vise at jeg respekterer hennes tro. Hvis jeg på død og liv skal prøve å endre hennes syn, hadde jeg heller valgt "sol-metoden"(fra sola og nordavinden) da jeg mener det er mer effektivt.

For min del handler muhammed-tegningsaken litt mer om folkeskikk, og ikke vern om ytringsfrihet. Dere må gjøre som dere vil, og hvis noen prøver å hindre dere skal jeg støtte deres rett til å tegne hva fan dere vil selv om det dere tegner er skamteit.

Det kan godt hende at det har en positiv effekt hvis majoriteten av tegnerne prøver å forholde seg til en realistisk muhammed uten bomber i turbanen.

Qed: om vi later som om der ikke er noen kløft ved å hele tiden tilpasse vår kultur til å ikke "provosere" så betyr ikke det at der aldri var noen kløft. Det betyr bare at vi er en gjeng feiginger med ryggrad som oppmalte glassmaneter.

Spar meg kommentarer der verden framstilles som svart/hvitt, jeg vet du er smarte enn som så. Å ikke støtte en avbilding av muhammed på en facebookside for å provosere en milliard mennesker er IKKE det samme som å si at man ikke ønsker kjempe for ytringsfrihet. Det er en erkjennelse av at det er andre virkemiddler som skal til. De trenger utdannelse, de trenger dannelse, de trenger noe annet å tro på enn sin religion. Det gir man ikke ved å skape et enda større skille mellom fattig og rik, øst og vest, industrialisert vs utvikling. Man gjør ved langvarig påvirkning på en riktig måte. Ffs, vi vil jo at de skal forandre holdninger, er ikke det hele poenget? At de skal ta del i våre verdisett? Mener man virkelig at det gjøres best med brannfakler og pekefinger?

"de trenger utdannelse, de trenger dannelse"?

utdannelse som i skolegang, dannelse som i "norsk folkeskikk", aka vårt verdisett.

Altså.. Om du referer til de som "bøller" seg med muhammedkarikaturer, så kan jeg jo forstå at de trenger dannelse. Men siden du skrev ", de trenger noe annet å tro på enn sin religion... osv" så antar jeg du henviser til muslimer. Og da henger det bare ikke på greip.

Beklager digresjonen

Da må du si hva som ikke henger på greip for i mitt hode er det ganske klart :)

Altså, i mitt hode handler forståelse om informasjo som må nå ut, som må treffe og som må gjøre at personen som mottar informasjonen trekker en slutning på bakgrunn av denne i en retning avsender mener er riktig. I så måte blir utdannelse eller i allefall spredning av lærdom virkemiddelet for å skape en type dannelse som er forenlig med landets normer og verdier.

Det er der man kan forandre en persons holdninger, og det er slik man kan kjempe en kamp for feks en verdi som ytringsfrihet. Imo er det en kamp som må tas for hver generasjon på mange områder, feks hvorfor det er en verdi at en rørlegger bør vite noe om Ibsen, eller at en vernepleier bør forstå litt matte. Er bare at kampen må tas i et videre format fordi vi har fått inn en rekke ulike kulturer de senere tiår. Problemer er at snillistisk venstrepolitikk har ført til et alt for stort antall innvandrere pr år som igjen gjør at vi ikke har kapasitet til å nå ut til de.

PLZ la denne tråden utvikle seg til enda en religion/kultur-tråd. Vi har ikke nok slike.

Og om vi får inn noen innslag av rasisme og konsollkrig også så har vi diskusjon nok for 4 år fremover.

ont: det er teit å tegne mo-jammed på trass, og det er teit å bli forbanna over at noen tegner mo-jammed.

Jeg digger forøvrig karikaturer og parodier. Spesielt de drøyeste.

Fatter ikke hvorfor vi skal respektere oss ihjel på de folka der,når de gir seg en lang faen i våre regler og levesett. Fyfan jeg er lei av disse parkettskallende kameljockeyene.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...