Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
veXed

Vil du la IW stimulere deg?

Recommended Posts

Mitt gode argument er at spillet rett og slett er dårlig. Kunne vært litt mer interessant om man kunne modifisere litt av innholdet. Dedicated servers der man kunne stille omman ville ha med lame nukes o.s.v

Herregud så mye jeg har lest disse argumentene om og om igjen på div. spillsider. Jeg skjønner virkelig ikke at det kan være så surt for alle som faktisk liker å spille MW2 multiplayer å betale 118 kr (Dropp èn kinotur + godteri, dropp en kveld på byen, drop en t-skjorte osv)
Problemet er at av erfaring fra tilsvarende pakker (f.eks. de tidligere nevnte BF2 booster packene) så kommer en stor andel av spillerne garantert ikke til å gidde å kjøpe den, uansett hvor billig den fremstår som. Hvilket vil bety at de som gidder å kjøpe den neppe kommer til å få spilt kartene så mye som de skulle ønsket, fordi det er en begrenset andel spillere som er tilgjengelige å spille mot.

Så alle argumentene IW fremsatte om å unngå "bifurcating the community" som Robert Bowling sa det når han skulle forklare hvorfor de ikke ville gi spillerne noe særlig valgfrihet pisser de nå elegant på ved å slippe en tilleggspakke som garantert kommer til å dele communityet.

Herregud så mye jeg har lest disse argumentene om og om igjen på div. spillsider. Jeg skjønner virkelig ikke at det kan være så surt for alle som faktisk liker å spille MW2 multiplayer å betale 118 kr (Dropp èn kinotur + godteri, dropp en kveld på byen, drop en t-skjorte osv)
Problemet er at av erfaring fra tilsvarende pakker (f.eks. de tidligere nevnte BF2 booster packene) så kommer en stor andel av spillerne garantert ikke til å gidde å kjøpe den, uansett hvor billig den fremstår som. Hvilket vil bety at de som gidder å kjøpe den neppe kommer til å få spilt kartene så mye som de skulle ønsket, fordi det er en begrenset andel spillere som er tilgjengelige å spille mot.

Så alle argumentene IW fremsatte om å unngå "bifurcating the community" som Robert Bowling sa det når han skulle forklare hvorfor de ikke ville gi spillerne noe særlig valgfrihet pisser de nå elegant på ved å slippe en tilleggspakke som garantert kommer til å dele communityet.

Har ikke MW2, ble boikottet av meg, så det blir litt akademisk for min del. Når det gjelder å betale for ekstra kart, har jeg gjort det en gang. Road to Rome for BF42. For all del bra kart, og gøy med nye våpen og slikt, men det ble lite spillt. Det gikk i vanilje og FH mod'en.

Når det kommer til post-release support er faktisk Treyarch ett eksempel til etterfølgelse. De har støttet opp om CoD5:WaW til PC noe helt utrolig. Godt og vel 1/3 av kartene er kommet etter release. Fullstendig gratis. CoD5 er det beste CoD spillet noensinne, og IW kan ta seg en pære.

Håper bare neste CoD av Treyarch (det spekuleres i 50 til 70 talls kald-krig spec-ops setting) ikke omfattes av Activisions tøysete "fuck the PC community" policy. I så fall vil jeg ikke nøle ett sekund med å kjøpe det inn omtrent i øyeblikket det lanseres. Skulle det derimot bli bygget over samme online-lest som MW2, en direkte port til PC som er låst i alle bauger og kanter, kan de se langt etter mine penger.

Enig, Treyarch poengterte at neste COD faktisk vil ha full dedikertserver støtte og ordentlig browser :)

Hvis kompisene mine kjøper, gjør jeg også. Er enig i, at dette ikke burde koste penger, men har gledet meg så sykt til bailout, så det bliver svært at modstå. Tror vel det ender med jeg kjøper...dunno...noen som vet om dette bliver tilgjeneligt i butikkene?

Tilleggspakkene til 1942 var jo helt ok. I 1942 var det ikke unlocks. I bf2 var det unlocks, og folk satte liten pris på at folk kunne kjøpe tilleggspakker for å få bedre våpen. I tillegg ser man en utvikling hvor spill gis ut ganske så minimalistiske for så å få mer innhold gjennom tilleggspakker man kan kjøpe.

Tilleggspakkene til 1942 fulgte en helt annen modell enn det man ser i dag, og de var faktisk ganske populære. Personlig gir jeg EA og BF2 mye av skylden for skepsisen til alt av tilleggspakker, da få ting har splittet et community så mye som Special Forces gjorde.

Allerede bestillt men kommer ikke til å kjøpe ett eneste IW eller EA spill i fremtiden om det kommer med det horrible P2P server systemet.

En ting som er viktig å poengtere her er at i denne saken - som i så mange saker med dette spillet - så er det Activision som sitter på toppen å trekker i snorene for hva som skal koste, hvilke muligheter man skal ha etc. Så tittelen på saken er noe missvisende.

En ting som er viktig å poengtere her er at i denne saken - som i så mange saker med dette spillet - så er det Activision som sitter på toppen å trekker i snorene for hva som skal koste, hvilke muligheter man skal ha etc. Så tittelen på saken er noe missvisende.

Tja, det gjenstår å se. Dersom et evt nytt spill blir laget av Treyarch MED serverstøtte++, så vil jeg faktisk strekke meg så langt som å si at det er IW som trekker i trådene angående mulighetene (begrensingene) man skal ha i spillet, og ikke kun skylde på Activision...men som sagt, det gjenstår å se.

Personlig var jeg en av motstanderene til å kjøpe meg MW2, men gav til slutt etter for presset, siden ALLE (nesten uten unntak) i xo kjøpte seg spillet. Spilte spillet i ca 6 timer tilsammen, og var kjempeskuffet over det. Kommer ALDRI i verden til å bruke mer penger på IW/Activision/utviklere som legger begrensinger på spillere. Maken til søppel-løsning har jeg aldri sett før.

Spiller fremdeles CoD:MW, og siden jeg der HAR Crash (Overgrown også for den del, men det kartet STINKER), så kan de se langt etter mine penger.

Har mer troen på Treyarch enn IW for tiden kjenner jeg...

Edit: fant denne videoen her. Den oppsummerer egentig det jeg mener om dette spillet. (Videoen er fra Xbox360, men spillet er jo identisk uansett)

Seriøst da.

Skjønner egentlig ikke hvorfor dere klager sånn over spillet. Ja, den har sine ulemper, men det er fortsatt et bra spill. Har nå ca. 250 timer played på PC.

Kjøpte og lastet ned Stimulus med en gang den var tilgjengelig, har ikke angret på dette.

Crash var en av de banene jeg faktisk virkelig har savnet, ganske bra bane.

Overgrown, ikke den beste banen, men fortsatt arti å spille.

Ellers var Bailout og Storm ganske greie baner å spille.

Lyngre: Jeg støtter deg! 106kr for denne packen var virkelig verdt pengene, og spesielt ettersom hvor mange timer som blir lagt inn i spillet.

Seriøst da.

Skjønner egentlig ikke hvorfor dere klager sånn over spillet. Ja, den har sine ulemper, men det er fortsatt et bra spill. Har nå ca. 250 timer played på PC.

Kjøpte og lastet ned Stimulus med en gang den var tilgjengelig, har ikke angret på dette.

Crash var en av de banene jeg faktisk virkelig har savnet, ganske bra bane.

Overgrown, ikke den beste banen, men fortsatt arti å spille.

Ellers var Bailout og Storm ganske greie baner å spille.

Lyngre: Jeg støtter deg! 106kr for denne packen var virkelig verdt pengene, og spesielt ettersom hvor mange timer som blir lagt inn i spillet.

Det er et kult spill men det har utrolige mange mangler som vitner på sløvt arbeid og "gi faen" holdning mot PC miljøet.

Unnskyldningen for å bruke IWNet var for å unngå piratkopiering og fakke cheatere lettere.

Modern Warfare 2 har mest cheatere av noen spill og det som gjør det enda bedre er at vi ikke kan vote de ut, kicke de eller banne de. Så de cheater uten noe som helst straff.

I tillegg har du mange exploits med granatkaster og One Man Army perken. Sjekk youtube!

Folk har varslet om dette i flere måneder og ingen svar om det blir patchet.

Det de faktisk bruker tiden på er å ta betalt 106kr for kart vi faktisk hadde til Modern Warfare 1.

Så jeg spør deg helt ærlig, syns du fortsatt det var verdt pengene?

Gameplayet, Avean :)

Gir deg rett i de latterlige bugsne der er.. men IWNet er fakktisk også skapt om da Infinity Ward har talt om å kreve penger for å spille - hvilke jeg aldri kommer til!

pcmw2dlc.png

Haha, jævlig bra bilde. "1 billion was not enough". Like aktuelt for den nyeste map packen. De har ikke fikset en dritt enda.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...