Tryll-Tryll 0 Report post Posted April 23, 2010 Jeg har nå snart spilt 120 timer Bad Company 2 på diverse servere plassert i ulike land. Etter min erfaring er norske servere de serverne hvor teamstacking er oftest forekommende. Med teamstacking mener jeg at brorparten av de gode spillerne uavhengig av klan er på samme lag. Jeg regner meg for å være en spiller som øker skillsen til de fleste lag og mitt fokus når jeg spiller er å vinne runden. Av denne grunn er jeg oftere på det vinnende laget enn det tapende. Å tape et par runder i blant er bare sunt, men når du spiller 10 runder etterhverandre og du er stuck i main etter fem minutter hver gang er det lite motiverende. Dette forekommer alle steder, men norske servere (les: Battlefield.no og TV2) er helt ekstreme på slikt. Resultatet blir da at spillere forlater serveren. Heldigvis er spillet populært så det er ikke noe problem per dato å få fyllt opp serveren etter hvert som spillere blir "skremt" bort. Når en spiller har vært inne på serveren en fire-fem ganger og hver gang opplever å bli heleid av det andre laget så tror jeg han velger seg en annen server den sjette gangen. Dette er noe vi ikke har råd til. Min erfaring er at det er ikke de beste spillerne som er problemet da de får uansett en god score. Problemet er de nest beste spillerne (selvfølgelig ikke alle, men de fleste) som bare må være på det laget med flest gode spiller slik at de er sikret en god score. Skulle de være på det dårlige laget vil jo statsen kunne bli ødelagt. Dette kjenner vi til også fra BF42 og BF2. Jeg var en usannsynlig dårlig spiller når jeg begynte å spille BF42 for WV i 2004. Etter alt for mange timer med stort sett å spille for det dårligste laget, da dette gir den desidert beste treningen, så ble jeg vel en rimelig grei allrounder. Du blir ikke en bedre spiller av å totaldominere noobs, motgang skaper menn. Så dette er en henstilling til alle norske spillere. Når du joiner en server tenk deg litt om før du velger hvilken side du skal spille på. Forsøk alltid å gå inn på det laget som ser ut som det har størst nytte av dine skills. Dette gjør spillet morsommere for alle. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ghad 8 Report post Posted April 23, 2010 Enig i observasjonen din, men vil utvide den til mange svenske servere og. Dette var noe som begynte mot slutten av BF1942-tiden (da uskylden forsvant ), og har bare tiltatt siden den gang egentlig. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChristianB 0 Report post Posted April 23, 2010 Er jo ikke morsomt å hele tiden spille for laget med bare rank 30+. Man kan ikke ta gull-dogstagser fra spillere som spiller på samme lag som deg! Må innrømme at jeg ofte har byttet lag selv når oddsene for å vinne har vært særdeles dårlige. Har sluttet med det nå, men forlater gjerne serveren etter en stund dersom det er helt håpløst. Men min erfaring er at det som regel retter seg opp av seg selv i løpet av få runder, ofte veldig brått. Spiller nesten utelukkende på TV2 sine servere. Quote Share this post Link to post Share on other sites
patty 0 Report post Posted April 23, 2010 hvorfor spiller du pub da? game pcw så slipper du tull som rank,unlocks og ubalanserte teams Quote Share this post Link to post Share on other sites
Colin 4 Report post Posted April 23, 2010 hvorfor spiller du pub da? game pcw så slipper du tull som rank,unlocks og ubalanserte teams Fantastisk. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maxi 2 Report post Posted April 23, 2010 hvorfor spiller du pub da? game pcw så slipper du tull som rank,unlocks og ubalanserte teams ja azz, et helt lag og motstander er noe man alltid har tilgang på. Quote Share this post Link to post Share on other sites
barezell 21 Report post Posted April 23, 2010 merker ikke så mye til all denne teamstackinga alle snakker om jeg. har 90 timer eller noe og mesteparten av de på bf.no... alle oppfører seg når jeg er til stede. ålreit det da! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gwaihir 1 Report post Posted April 23, 2010 har vel en 20-30 timer. og spiller utelukkende på bf.no Joiner server og lar auto velge lag for meg.. noen ganger så vinenr vi andre ganger så taper vi.. .har ikke lagt merke til noe som blir beskrevet her. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cpt.Andoven 0 Report post Posted April 23, 2010 (edited) Hehe hvor er lojaliteten til folk? Føler meg litt traitor bare av å bytte lag jeg, skytte ned folk jeg sto side om side om med for 3 sekunder siden liksom . Forøvrig har jeg vel lite annet å kommentere at jeg er delvis enig (ser tendensen, men har ikke mye sammenligningsgrunnlag --> Battlefield.no ftw lizzm). En annen litt kjip tendens jeg også av og til merker mellom rundene er hvor utrolig mye mer populært det er (spesielt for sniperne) å være angriper i Rush, så det blir ofte en lattelig ubalanse etter en runde, spesielt etter en ujevn en såklart. Syns heldigvis jeg har sett mindre til denne tendensen i det siste, men dessverre er nok ikke alle like ansvarsfulle når det kommer til å jevne ut lag, også såklart når det gjelder gode vs dårlige spillere. Edited April 23, 2010 by Cpt.Andoven Quote Share this post Link to post Share on other sites
Puffah 0 Report post Posted April 23, 2010 Jeg pleier ofte å ville sjekke teams hver gang jeg dør, men det går jo ikke.. Og jeg har egentlig ikke lyst å ta selvmord heller, but a man gotta do what a man gotta do i guess Quote Share this post Link to post Share on other sites
barezell 21 Report post Posted April 24, 2010 kan trykke esc som død så kommer scoreboard opp. om jeg husker rett. Quote Share this post Link to post Share on other sites
barezell 21 Report post Posted April 24, 2010 kan trykke esc som død så kommer scoreboard opp. om jeg husker rett. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted April 24, 2010 har vel en 20-30 timer. og spiller utelukkende på bf.noJoiner server og lar auto velge lag for meg.. noen ganger så vinenr vi andre ganger så taper vi.. .har ikke lagt merke til noe som blir beskrevet her. Samme her, er veldig random hvem som vinner på battlefield.no servere. Syns det er bra balansert. Men ser problemet, men det skyldes mer at folk vil spille på samme lag og squad, og folk som kjenner hverandre og spiller sammen utgjør 10x større trussel enn randoms. Så da fører det til ubalanse. Ser ikke hvordan det der kan løses egentlig annet enn at folk må takle å spille alene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CyRus? 0 Report post Posted April 24, 2010 har vel en 20-30 timer. og spiller utelukkende på bf.noJoiner server og lar auto velge lag for meg.. noen ganger så vinenr vi andre ganger så taper vi.. .har ikke lagt merke til noe som blir beskrevet her. Samme her, er veldig random hvem som vinner på battlefield.no servere. Syns det er bra balansert. Men ser problemet, men det skyldes mer at folk vil spille på samme lag og squad, og folk som kjenner hverandre og spiller sammen utgjør 10x større trussel enn randoms. Så da fører det til ubalanse. Ser ikke hvordan det der kan løses egentlig annet enn at folk må takle å spille alene. til å starte med så kan det hjelpe med "mer" aktive admins, evt en mulighet til å kontakte admins for å få dem inn på den servern dette gjelder, prøvde å kontakte admins ang en Bf.no rush server på battlefield.no @ quakenet, men dette gav 0 respons. ja teamstacking er ett problem! har selv opplevd begge sider av dette, jeg og noen venner av meg satt og heleide en rush runde, vi ble så splittet opp av en admin (qedhf), lagene ble litt jevnere til mapslutt, men da stakk mine venner og forsåvidt qed også den andre siden er noe som foregår nesten hver kveld en spiller, det er å møte på klanmedlemmer av (RCC) dem stacker, er det fler enn 2stk fra (RCC) så kan motstanderne igrunn bare gi opp, for det er bortimot umulig å trenge igjennom (blir som å prøve å kaste en tennisball igjennom en murvegg). nå er jeg forsåvidt ny i battlefield miljøet, har så vidt over 5dager totalt, alt er i BC2. Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted April 24, 2010 da vil jeg ønske deg velkommen til oss Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tryll-Tryll 0 Report post Posted April 25, 2010 Enig i observasjonen din, men vil utvide den til mange svenske servere og. Dette var noe som begynte mot slutten av BF1942-tiden (da uskylden forsvant ), og har bare tiltatt siden den gang egentlig. Er enig i at vi kan ta med svenske servere også ja. Husker tilbake til BF42 hvor noen alltid spilte allied på OMG, axis på Omaha, allied på Kharkov etc. Folk forsøkte på inf-serveren vår i BF42 og da fikk de valget. Bli og jevn ut lagene eller kick. Funka greit det. Tyske (helt riktig ja) og franske servere er vel de jeg har best erfaring med. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rekelake 5 Report post Posted April 25, 2010 Er jo ikke morsomt å hele tiden spille for laget med bare rank 30+. Man kan ikke ta gull-dogstagser fra spillere som spiller på samme lag som deg! Hvofor får jeg bare sølvdoggie fra rank 30+ da? Er det 40+ som er gull= Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChristianB 0 Report post Posted April 25, 2010 Det er som regel stor overvekt av 30+ på et lag når det er skikkelig teamstacking på G. Når hovedandelen av alle spillerne som er 30+ er på det ene laget, sier det vel seg selv at også de som er 40+, altså de med gulltags, er på samme lag? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cutuk 0 Report post Posted April 26, 2010 Syns at baserape er större problem enn team stacking, selv om den ene fölger den andre. Men sånn er spillet, personlig syns jeg at DICE burde utvide grå område rundt main så man apsolutt ikke kommer inn. Quote Share this post Link to post Share on other sites
scavenger 22 Report post Posted April 26, 2010 personlig syns jeg at DICE burde utvide grå område rundt main så man apsolutt ikke kommer inn. Helt enig, skulle ikke være noe problem. De har jo gjort dette for rush. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cromsen 1 Report post Posted April 26, 2010 Er det forresten mulig med pixelshooting i BC2? Spillte på Arica i går som defender og første MCOM-B ble med jevne mellomrom truffet av en tanks. Tanksen stod bak en ås hvor man ikke kunne se MCOM-B fra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cutuk 0 Report post Posted April 26, 2010 Så lenge de ikke randomiserer bullet drop, så går det an å pixel skyte. Desverre, skal alltid vaere en eller annen gjök som gjorde det. Tyskere som kom med den strategien i bf 1942. Quote Share this post Link to post Share on other sites
xAncalagonx 14 Report post Posted April 26, 2010 Er det forresten mulig med pixelshooting i BC2?Spillte på Arica i går som defender og første MCOM-B ble med jevne mellomrom truffet av en tanks. Tanksen stod bak en ås hvor man ikke kunne se MCOM-B fra. Første runden på Arica kan angriperne ta uten å forlate spawn engang. Det eneste du trenger er Vehicle Optics (for zoom) og en tanks (såklart). Så sitter du i spawn, eller kjører en 50-75 meter frem får å få litt bedre overblikk, sikt mot A eller B, sikt høyt, fyr av og følg med på hvor skuddet lander (bare å følge det lysende pixelet i luften). Etter 2-3 skudd bør du ha skutt deg inn og du kan da enten rasere bygget som A står i, eller skyte direkte på A, og så skyte mot B. Du vet du treffer når ikonet for MCOM stasjonen begynner å blinke (akkurat som når du har armert bomba). Tar vel en ca. 10 treff får å ødelegge MCOM, i tillegg får du en del bonus-kill siden mange forsvarere løper til MCOM boksen i den tro at bomba har blitt armert, så får de ett skudd fra tanksen rett i skallen. Jeg gjør dette hver eneste gang jeg er angriper på Arica, siden jeg blir fort lut lei alle busktrollene som skal sitte med M95 of x12 scope. Mye kjekkere på Stage 2 når man er inne i byen og kjemper. At tanksen stod bak en ås er mye mulig siden det er ganske bra bullet-drop på skuddene fra tanksen over lang avstand. Blir nesten som ett improvisert lite artilleri. En dag blir det vel til at Arica blir forandret litt slik at MCOM boksene står litt bedre i skjul eller dekning slik at man ikke kan sitte i spawn og ta over hele første runden. Enn så lenge er det tanks+vehicle optics som ruler Arica stage 1. Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted April 26, 2010 stage 2 og 3 er forøvrig mine desiderte yndlingsmaps Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tryll-Tryll 0 Report post Posted April 26, 2010 En måte å få vekk teamstacking kunne vært og variert poengene du får for å drepe en. Utgangspunktet hadde vært X poeng for en kill. Deretter hadde det vært en prosentvis endring i scoren avhengig av ranken på den som du dreper. Dette hadde gjort det mer attraktivt å være sammen med noobsen (les: mindre attraktivt å slakte noobsen) for hvor kult er det for disse å få 10 poeng for å drepe en person. Nade launcher, Kong Karl og tankser måtte gitt maks X poeng håkkesom da disse er for enkle å benytte. Er vel redd for at dette er mer en ønskedrøm enn en realistisk mulighet.... Quote Share this post Link to post Share on other sites