Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Tryll-Tryll

Noe å være stolt av.......

Recommended Posts

En måte å få vekk teamstacking kunne vært og variert poengene du får for å drepe en. Utgangspunktet hadde vært X poeng for en kill. Deretter hadde det vært en prosentvis endring i scoren avhengig av ranken på den som du dreper. Dette hadde gjort det mer attraktivt å være sammen med noobsen (les: mindre attraktivt å slakte noobsen) for hvor kult er det for disse å få 10 poeng for å drepe en person. Nade launcher, Kong Karl og tankser måtte gitt maks X poeng håkkesom da disse er for enkle å benytte.

Er vel redd for at dette er mer en ønskedrøm enn en realistisk mulighet....

Ikke helt sikker på hva du mener. En "førstegangs" score for å skyte noen, og så en endring for hver kill etterpå? I hvilken retning da? Mer poeng for å drepe samme karen? (Det får du jo igrunnen gjennom Nemesis og/eller Avenger pins).

Jeg ser igrunnen for meg en poengscore for å skyte noen som er fastsatt, men dersom du kverker en som har høyere rank, så får du plusspoenger. Eksempelvis, dersom du knerter en som er 10 ranks høyere så får du rank x 2 ekstrapoenger. Så 50 i fast poengsum for kill, og deretter 10 x 2 = 20 poeng fordi han var 10 levels høyere.

Vet ikke helt om jeg vil være enig i en reduksjon av poenger dersom motstandere er lavere rank. Da får du kun fastsatt poengsum, nemmelig 50 poeng (+ ekstra for head shot, marksmanship headshot og de andre innlagte bonusene som eksisterer idag). Da vil jo newbs få en liten kompensasjon i form av ekstrapoenger dersom hele fiendelaget består av folk med høy rank som stacker.

Kan noen fortelle meg hvor og når all denne massive teamstackingen finner sted? Jeg har vel spilt noen-og-70 timer, mesteparten av dem på bf.no, og jeg kan komme på to-tre hendelser hvor jeg har opplevd teamstacking som såpass destruktivt at jeg har følt behov for å ta tak i det. Ja, jeg ser at klaner teamstacker jevnlig, men stort sett så er lagene rimelig jevne og da ser jeg ikke det store poenget i å reagere på det.

Ja, klart jeg opplever litt ujevne lag og ett av lagene vinner mesteparten av tiden. Men når stillingen i tickets på slutten av en kamp er i området 0-20, 0-30 eller deromkring så er ikke ujevnheten større enn at det er noe man må akseptere i online-spilling.

Ang baserape, synes i conquest at

A: det burde altid være grå sone på fientlig hovedbase, og

B: Grå sone bør utvide seg litt når et lag holder alle andre basene.

På Rush er dette generelt ikke noe problem.

Synes ellers den "you have changed teams to frequently" burde slå inn når jeg prøver å bytte til ett lag med for få spillere, Jeg prøver ofte å balansere ut lagene når de blir feige, men denne timern ødelegger jo hele greia...

hvorfor spiller du pub da? game pcw så slipper du tull som rank,unlocks og ubalanserte teams

ja azz, et helt lag og motstander er noe man alltid har tilgang på.

er vel ikke så vanskelig.

du kan enten finne deg en klan å spille med

finn folk til mix på irc

spill esl gather http://www.esl.eu/eu/bfbc2/gather/

når du har nok folk til 4v4,5v5 eller 8v8 f.eks søker du på en av kanalene som har warbot. finnes vel en annen tråd med guide hvordan man finner match.

joo see? like lett som 40mm

Hvis mainspawn blir ''fredet'' blir det nok yngleplass for SNa1per[RUS] og kompisen [GER]LAngeschutZ3nGOL vil jeg tro jah.

Blir vel som på Karkand i bf2 med whining camping og evig syting.

Du mener hovedbasen skal være en fredet campingplass for snipere?

"Bare" å endre litt på terrenget slik at basene ligger i en dal eller lavt i terrenget. Ingen sniper som liker å sitte i bunnen av en bakke og skyte.

Baserape er nok ikke til å unngå på CQ uansett. Konsekvent baserape runde etter runde må jo slås ned på, men at det til tider er lag som rett og slett feier over motstanderne er ikke til å unngå.

Problemet med baserape er at når ett lag har presset det andre inn i spawn, så fortsetter de å rykke frem for alle vil jo ha kills. Ingen som vil rykke 100 meter tilbake og campe i en container til fienden klarer rykke frem igjen. Om det er rett eller galt kan diskuteres frem til 2020 uten noen videre løsning.

Det som hadde vært bedre var om der var 2 respawn punkter som ligger litt atskilt (men ikke rett opp i fiendens leir så klart), slik at man kan velge en alternativ utvei. Problemet nå er at det er kun en vei ut av respawn, og det blir for lett å campe denne, spesielt siden det vinnende laget som regel sitter på en overvekt av hardware (som bradleys, tankser osv), og kan dermed forholdsvis trygt sitte bak og farme de som prøver komme seg ut av spawn.

Med 2 utveier blir man som det vinnende laget nødt til å passe flanken eller ryggen bak, og dermed blir kampene med en gang mer dynamiske enn å presse fienden inn i spawn for så kun holde på en enkelt "frontlinje".

En main, og en falskjerm punkt er jo nice. Men jeg syns ennå at gråfeltet burde vaere utvidet.

Main burde absolutt ikke være grå sone hvor man sitter trygt. Main burde gi health damage til alle som har oppholdt seg der mer enn 5 sekunder.

Om man blir rapet så er årsaken i 99% av tilfellene:

1. at halve laget ditt faktisk ikke ønsker å gå ut av spawn

2. at de få spillerne som orker å gjøre en innsats ikke har plassert seg i en åpen squad.

Man kan bytte squad folken! Man kan spawne på samtlige i squaden! Om man blir 'rapet' så bør man sørge for å storme ut så fort som mulig, sørge for at man sprer seg i flere retninger og så følge med på kartet hvem som har overlevd.

Trykk 'L' for teamchat og skriv "spawn on squad Hotel and then leave squad". Tar rundt regnet 20 sekunder for HELE laget å ha spawnet på deg med denne oppskriften. Ja, jeg har spilt runder hvor halve fiendelaget var i vår main og ikke skjønte noe som helst siden ingen av oss var der lenger. Et halvt minutt senere var det, ikke overraskende, VI som hadde alle flagg og ikke omvendt.

Eneste måte man kan bli rapet på i BC2 er om det faktisk ikke lar seg gjøre å enkelt komme ut av spawn, og det er kun ett kart jeg vet om hvor dette stemmer. Ved alle andre tilfeller har man kun seg selv (og laget sitt) å skylde.

Om man blir rapet så er årsaken i 99% av tilfellene:

1. at halve laget ditt faktisk ikke ønsker å gå ut av spawn

2. at de få spillerne som orker å gjøre en innsats ikke har plassert seg i en åpen squad.

...

Eneste måte man kan bli rapet på i BC2 er om det faktisk ikke lar seg gjøre å enkelt komme ut av spawn, og det er kun ett kart jeg vet om hvor dette stemmer. Ved alle andre tilfeller har man kun seg selv (og laget sitt) å skylde.

QFT.

en prosentvis endring i scoren avhengig av ranken på den som du dreper. Dette hadde gjort det mer attraktivt å være sammen med noobsen (les: mindre attraktivt å slakte noobsen) for hvor kult er det for disse å få 10 poeng for å drepe en person.

Jeg ser igrunnen for meg en poengscore for å skyte noen som er fastsatt, men dersom du kverker en som har høyere rank, så får du plusspoenger.

Vi sier vel det samme her, selv om jeg tar med endring i score både opp og ned.